Onko nuuska mennyt kenties poskionteloista aivoihin ja syövyttänyt puolet aivoistani? Kivi voitti vajaan vuoden sisällä Suomen mestaruuden ja maailmanmestaruuden. Tee vittu itse perässä!!Emmä muuta tiedä, ku että Paskansyöjä Matikainen ja Nenätön Kivi ovat aivan ylihypetettyjä valmentajia kumpikin.
Jep, ja vastaavasti Sportin koutsi Tomek Valtonen floppasi ensin vuoden 2013 U20-kisoissa joukkueineen* ja reilua vuotta myöhemmin oli Jokereiden päävalmentajana tippumassa säälipleijareissa HPK:lle otteluvoitoin 2-0.Onko nuuska mennyt kenties poskionteloista aivoihin ja syövyttänyt puolet aivoistani? Kivi voitti vajaan vuoden sisällä Suomen mestaruuden ja maailmanmestaruuden. Tee vittu itse perässä!!
Tällä kaudellahan valmennus tuntuisi olevan aika vakailla kantimilla joka puolella. Joten veikkaankin, ettei potkuja tule.Virran peluuttama lätkä on älyttömän oksettavaa ja toivottavasti saa ensimmäisenä potkut tällä kaudella. Vahvin veikkaus kuitenkin ensimmäisiin potkuihin on KooKoon Mattila.
Millainen olisi Pennasen tasoinen joukkue?HPK, Pennanen: Uusi potentiaalinen huippuvalmentaja, joukkue ns. valmentajan tason alle.
HIFK, Törmänen: Ei taida monoa tulla.
Jyp, Virtanen: Virtasen potkujen aika taisi mennä jo.
Kärpät, Suikkanen: Kärsivällisyyttä riittänee organisaatiossa.
Lukko, Vuori: Kärsivällisyyttä riittänee organisaatiossa.
Tappara, Tapola: Osoitti tasonsa, ei vaaraa potkuille.
TPS, Selin: TPS pärjännee paremmin kuin viime kaudella, joten potkuille ei liene syytä.
Pitää vielä muistaa että RD on täkäläisittäin vähintään puoljumalan asemassa kun lätkämiehiä listataan. Tuli aikoinaan nostamaan Jukurit 2-divarista Suomi-Sarjan kautta ykköseen (jonka nimi toki vaihtui) ja loi pohjan sille että Mikkelissä yleensä ammattimaisesti (tai edes puoliammattimaisesti) on jääkiekkoa pelattu. Toisaalta tuon statuksen takia ei käytännössä ollut mahdollista että joukkue jatkaisi Pennasen alaisuudessa liigassa. RD:n ulkopelillinen arvo Jukureille on etenkin tarinan alussa mittaamaton....
Jukurit, Dufva: Meritoitunut ja kokenut luotsi. Kukaan ei odota mitään, joten ei voi tulla pettymyksiä.
...
Sinulla on erittäin hyvä muisti. Kisojen jälkeen tulikin itse sitten tällä palstalla pistettyä floppaus Valtosen piikkiin. Hän kun kuulemma niitä naruja oikeasti veteli taustalla.* ) Joukkueen päävalmentajahan oli Harri Rindell, mutta ainakin ennen kisoja moni (jokeri)fani toitotti että kyseessä on täysin "Valtosen joukkue". Olihan se tosiaan (jokeri)fanien mielestä siihen asti kunnes selvisikin että pelit menee ihan päin persettä ja tie kävi karsintasarjaan, sen jälkeen se syyllinen olikin yllättäen (jokeri)fanien mielestä Harri Rindell. Missähän välissä tuo sisäinen valta siirtyi eestakaisin Rindelliltä Valtoselle ja takaisin Rindellille?
Jonkin verran nyky-HPK:ta parempi, jos Pennanen on niin kova tekijä kuin puhutaan. Lähinnä ehkä puolustuksen ja maalivahtien osalta. Hyökkäyshän on aivan ok.Millainen olisi Pennasen tasoinen joukkue?
Tällä kaudellahan valmennus tuntuisi olevan aika vakailla kantimilla joka puolella. Joten veikkaankin, ettei potkuja tule.
Tää oli mun mielestä melko hyvä rankkaus valmentajista ja pitkälti samoilla linjoilla itsekin olen, en kuitenkaan aivan täysin samoilla.1-2: Tapola, Törmänen
3-5: Kivi, Aho, Dufva
6-10: Selin, Virtanen, Suikkanen, Virta, Matikainen
11-12: Mattila, Valtonen
Mahdoton arvioida: Vuori, Pennanen, Santanen (Nämä omassa sarjassaan: 1. Pennanen; 2. Vuori; 3. Santanen)
Tää oli mun mielestä melko hyvä rankkaus valmentajista ja pitkälti samoilla linjoilla itsekin olen, en kuitenkaan aivan täysin samoilla.
Itse rankkaisin Liigavalmentajien top 5 nimet tällä kaudella näin:
1. Kivi
2. Tapola
3. Pennanen
4. Törmänen
5. Matikainen&Nurminen -kaksikko (molemmilla suuri rooli)
Itseasiassa Pennanen on valmentanut päävalmentajan roolissa kahdeksan liigaottelua kaudella 2012-2013. Tilastoina neljä suoraa voittoa, 1 jatkoaikavoitto, 1 jatkoaikatappio sekä 2 suoraa tappiota. Tällöin Pennanen pääsi päävalmentajan rooliin kun Pasi Sormunen kärsi kahdeksan ottelun toimitsijakieltoa.Pennanen ei ole valmentanut yhtään ottelua liigassa päävalmentajana, joten hänellä ei ole mitään asiaa tässä vaiheessa viiden parhaan joukkoon. Katsotaan vuoden päästä uudestaan.
Hyvä ranking mielestäni tuokin ja aika saman suuntainen kuin itselläni ainakin kärjen osalta.Pennanen ei ole valmentanut yhtään ottelua liigassa päävalmentajana, joten hänellä ei ole mitään asiaa tässä vaiheessa viiden parhaan joukkoon. Katsotaan vuoden päästä uudestaan.
Oma ranking:
1.-2. Kivi ja Tapola
3.-5. Matikainen, Selin, Törmänen
6.-7. Dufva, Aho
8.-10. Virtanen, Valtonen, Suikkanen
11.-15. Loput
Ehkä Vuoren rankkaus johtuu siitä, että on nobody-valmentaja. Raumalla hänet ehkä tunnetaan, mutta ei enää Lappi TL:ssä, vaikka osa Raumaa nykyään onkin.Jos nyt näitä kokemattomampia päävalmentajia halutaan verrata, niin onhan Juha Vuorella vaikka tähän Pennaseen verrattuna ylivertainen kokemus lähes puolen kauden (+säälit) osalta. Lukko taisi tuolloin lähteä sijalta 10 päätyen lopulta sijalle 9, mutta Vuoren tahdilla oltiin kai noin 90 pisteen vauhdissa, mikä oli sille joukkueelle ihan mainio tahti. Sääleissä sitten Simppa Nielsen loukkaantui ja Noronen ei saanut mitään kiinni kuten ei koko kautena.
Kaiken kaikkiaan laskisin Vuoren top-3 valmentajaksi tulevalla kaudella ja on melkein loukkaus, että häntä verrataan näihin nobody-valmentajiin.