Olen koko kesän toistanut että annetaan aikaa eikä odoteta liikoja. Ja että odotellaan maaottelutaukoon ennen kuin aletaan arvioida joukkueen suoritusta.
Varoittelin hopeakrapulasta jne.
MUTTA, nyt pitäisi alkaa etsiä vaihtoehtoja uudeksi valmentajaksi. Muutama perustelu:
1.Hulluus muuttunut pirullisuudeksi. Ei herran tähden, nyt tarvitaan yritystä ja
taklauksia ja ryminää. Pyydellään anteeksi jäällä oloa ja väistellään ahtaita
paikkoja. Pelataan niin ilvesmäistä neppailua, mitä nyt vain mahdollista.
2.Ei mitään pelisysteemiä. Jos päästään hyökkäysalueelle, kukaan ei tiedä mitä tehdään. Pyöritään kulmissa, ja pidetään kiekkoa itsellä kunnes menetetään.
Kukaan ei tiedä paikkansa eikä tehtäväänsä.
Ylivoima kankeaa, hidasta ja kaavamaista. Eikä kätisyydet tunnu sopivan laukaisupaikoissa.
3.Hyökkäyksiin lähdöt. Ei mitään sovittua, toteuttamiskelpoista ratkaisumallia.
Hidasta, avaukset kestää eikä hyökkääjät tiedä miten hakea tilaa. Pitkiä avauksia joko pitkittäin tai poikittain. Välissä 2 tai 3 vastustajan pelaajaa ja sitten vaan toivotaan toivotaan.
Tai käydään yksitellen yrittämässä kiekon kuljettamista hyökkäysalueelle. Saipa pelissä ylös kuljettaminen pysähtyi useimmiten jo omalla sinisellä...
4.Puolustaminen. Nyt ollaan pelkkiä pujottelukeiloja. Näilläkin säännöillä saa kai
taklata? Miestä laitaan ja maaliedusta ahtaaksi. Tarvitaan oikeasti fyysistä
peliä eikä pelkkää tamperelaista huulien liikuttelua.
5.Hankinnat joita jupe on tänne rahdannut. Onko ainoa kriteeri et on pelannut
ipassa... Ja jos koeajan peliesitykset on jostain syvältä, annetaan jatkaa
kun "olen havainnut kaverissa potenttiaalia". Kukaan muu sitten ei kai näe sitä.
6.Pelaajat kentällä. Olemus, otteet ja kehonkieli kertoo kaiken. Ei luottamusta
pelisysteemin(jos sellainen on), eikä valmentajaan. Auktoriteetin puute lienee
selvä. Missä on se itseluottamus ja ulkoinen hapitus mikä oli leimaavaa viime
kaudelle? Sitä oli jo ennen nikken saapumista, heti alkukaudesta, muistelkaa vaan. Aivan. Se jätkämäisyys ei istu "elorantamaiseen hajuttomaan ja mauttomaan ilvesmäisyyteen", mitä jupe yrittää istuttaa pataLAUMAAN.
Jos mies ei itse älyä erota, pitää se katsomosta hänelle kertoa. Arvaukseni on,
että 21.10. lukko pelin jälkeen, kun ässät on ajutunut sarjajumboksi, Ahola
ilmoittaa että Pajuoja on vaputettu tehtävästään. Seuraajaa en ole keksinyt,
mutta ei se liene minun tehtävänikään. Kun Toivolakin taitaa olla varattu.
Varoittelin hopeakrapulasta jne.
MUTTA, nyt pitäisi alkaa etsiä vaihtoehtoja uudeksi valmentajaksi. Muutama perustelu:
1.Hulluus muuttunut pirullisuudeksi. Ei herran tähden, nyt tarvitaan yritystä ja
taklauksia ja ryminää. Pyydellään anteeksi jäällä oloa ja väistellään ahtaita
paikkoja. Pelataan niin ilvesmäistä neppailua, mitä nyt vain mahdollista.
2.Ei mitään pelisysteemiä. Jos päästään hyökkäysalueelle, kukaan ei tiedä mitä tehdään. Pyöritään kulmissa, ja pidetään kiekkoa itsellä kunnes menetetään.
Kukaan ei tiedä paikkansa eikä tehtäväänsä.
Ylivoima kankeaa, hidasta ja kaavamaista. Eikä kätisyydet tunnu sopivan laukaisupaikoissa.
3.Hyökkäyksiin lähdöt. Ei mitään sovittua, toteuttamiskelpoista ratkaisumallia.
Hidasta, avaukset kestää eikä hyökkääjät tiedä miten hakea tilaa. Pitkiä avauksia joko pitkittäin tai poikittain. Välissä 2 tai 3 vastustajan pelaajaa ja sitten vaan toivotaan toivotaan.
Tai käydään yksitellen yrittämässä kiekon kuljettamista hyökkäysalueelle. Saipa pelissä ylös kuljettaminen pysähtyi useimmiten jo omalla sinisellä...
4.Puolustaminen. Nyt ollaan pelkkiä pujottelukeiloja. Näilläkin säännöillä saa kai
taklata? Miestä laitaan ja maaliedusta ahtaaksi. Tarvitaan oikeasti fyysistä
peliä eikä pelkkää tamperelaista huulien liikuttelua.
5.Hankinnat joita jupe on tänne rahdannut. Onko ainoa kriteeri et on pelannut
ipassa... Ja jos koeajan peliesitykset on jostain syvältä, annetaan jatkaa
kun "olen havainnut kaverissa potenttiaalia". Kukaan muu sitten ei kai näe sitä.
6.Pelaajat kentällä. Olemus, otteet ja kehonkieli kertoo kaiken. Ei luottamusta
pelisysteemin(jos sellainen on), eikä valmentajaan. Auktoriteetin puute lienee
selvä. Missä on se itseluottamus ja ulkoinen hapitus mikä oli leimaavaa viime
kaudelle? Sitä oli jo ennen nikken saapumista, heti alkukaudesta, muistelkaa vaan. Aivan. Se jätkämäisyys ei istu "elorantamaiseen hajuttomaan ja mauttomaan ilvesmäisyyteen", mitä jupe yrittää istuttaa pataLAUMAAN.
Jos mies ei itse älyä erota, pitää se katsomosta hänelle kertoa. Arvaukseni on,
että 21.10. lukko pelin jälkeen, kun ässät on ajutunut sarjajumboksi, Ahola
ilmoittaa että Pajuoja on vaputettu tehtävästään. Seuraajaa en ole keksinyt,
mutta ei se liene minun tehtävänikään. Kun Toivolakin taitaa olla varattu.