Valmennus 2023–

  • 6 360
  • 44

Shiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Harvoin sitä 1-3 paikalta potkuja on kukaan saanut.
Tämä on kuitenkin tosi asiaa nyt.
Kiitos Myrrälle, hienoja hetkiä oli todella paljon, mm. Tappara pelit ja tosiaan tuo pronssi...!

Jos uusi valmentaja tarvittiin, niin ehdottomasti oikea mies saatiin ja oma suosikkini valmentajista.
Tervetuloa Antti Pennanen!
 

Fläppitaulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, KOOVEE, Ilves
Ketkä näin puhuvat? Ruotsissa on menestyvissä joukkueissa sama päävalmentaja ollut lähes poikkeuksetta viisi vuotta tai kauemmin päävalmentajana, tai apuvalmentajana ja päävalmentajana. Venäjällä sitten nämä neljä ottelua turpaan ja uutta kaveria sisään.

Myös NHL:ssa Jon Cooper on ollut Tampa Bay'n peräsimessä viisi vuotta tai kauemmin. Tuohon ajanjaksoonkin kuuluu kyykkäys Columbus Blue Jacketsille suoraan 4-0 pudotuspelien 1. kierroksella.

Hyvin otit tuosta pois sen faktan, että pitkään oli apuvalmentajana, mutta mitäpä näistä. Minun puolestani Myrrän kanssa voidaan tehdä tyyliin 1+1 vuotinen jatkosopimus. Jos tänä keväänä päästään finaaleihin, puhumattakaan mestaruudesta, voidaan laittaa optio käyttöön ja laittaa vaikka kolme vuotta lisää. Myrrällä taitaa olla Ilveksen päävalmentajista paras voittoprosentti, pisteet per ottelu ja pisimpään päävalmentajana selvinnyt, kun aletaan katsomaan tilastoja 90-luvulta lähtien. Tämä sillä oletuksella, että otetaan Petteri Hirvonen ja muut parin ottelun väliaikaiset valmentajat pois.

Jos pitkäaikaiset valmennusurat onnistuvat rapakon takana kaikissa ammattilaissarjoissa (NHL, NBA, NFL) ja myös Euroopassa (SHL, Valioliiga, Bundesliiga) mikseivät ne onnistu Suomessa? Sen takia, kun joku valmentaja on joskus sanonut, että naama kuluu kolmessa vuodessa? Kertoo minusta enemmän valmentajan heikkoudesta kuin mistään muusta.
Onneksi on joitakin asiantuntijoita jotka ymmärtää laadukkaan jääkiekon peluuttamisesta enemmän kuin sinä. Eikä nämä höpinät jää pelkästään minun tekstieni varaan. Voit suunnata torille illan pimeydessä pystyttämään patsasta Myrrälle ja Jon Cooperille samalla kun vedät Ruotsin lipun salkoon. Minä puolestani katoan Areenan valoihin julistamaan Ilveksen dynastian alkamista herran päivänä 5.10.2022!
 

Yabada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onneksi on joitakin asiantuntijoita jotka ymmärtää laadukkaan jääkiekon peluuttamisesta enemmän kuin sinä. Eikä nämä höpinät jää pelkästään minun tekstieni varaan. Voit suunnata torille illan pimeidessä pystyttämään patsasta Myrrälle ja Jon Cooperille samalla kun vedät Ruotsin lipun salkoon. Minä puolestani katoan Areenan valoihin julistamaan Ilveksen dynastian alkamista herran päivänä 5.10.2022!
Ok, eli argumentaatiosi loppui siis siihen paikkaan. Ja perään jotain hillittömyyksiä. Hyvä käydä keskustelua kanssasi, kun kysymyksiin ja väitteisiin ei vastata. No, enpä osannut kyllä enempää odottaakaan.
 

Fläppitaulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, KOOVEE, Ilves
Ok, eli argumentaatiosi loppui siis siihen paikkaan. Ja perään jotain hillittömyyksiä. Hyvä käydä keskustelua kanssasi, kun kysymyksiin ja väitteisiin ei vastata. No, enpä osannut kyllä enempää odottaakaan.
Tillu ja Jalo samaa mieltä kanssani ei ole argumentti? Asia selvä!
 

Yabada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tillu ja Jalo samaa mieltä kanssani ei ole argumentti? Asia selvä!
Jos linjasi on tämä niin tietää jatkossa ettei kanssasi ole kovin hedelmällistä keskustella. Jos jaksoit edes lukea alkuperäistä viestiäni niin sieltä löytyi aika monta kysymystä sinulle ja myös näkökulmaa muista sarjoista sekä myös urheilusarjoista.

Mutta kai mun pitää sitten mennä sitä Myrrän patsasta viemään torille yhdessä Ruotsin lipun kanssa. Koska juuri sellaisen kuvan pyrin tuosta viestistäni maalaamaan.

Turha varmaan edes kysyä milloin alkaa Pennasen köyden rasvaaminen, pari huonoa peliä ja ajanjaksoa ja köysi on jo öljyttynä.
 

Fläppitaulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, KOOVEE, Ilves
Jos linjasi on tämä niin tietää jatkossa ettei kanssasi ole kovin hedelmällistä keskustella. Jos jaksoit edes lukea alkuperäistä viestiäni niin sieltä löytyi aika monta kysymystä sinulle ja myös näkökulmaa muista sarjoista sekä myös urheilusarjoista.

Mutta kai mun pitää sitten mennä sitä Myrrän patsasta viemään torille yhdessä Ruotsin lipun kanssa. Koska juuri sellaisen kuvan pyrin tuosta viestistäni maalaamaan.

Turha varmaan edes kysyä milloin alkaa Pennasen köyden rasvaaminen, pari huonoa peliä ja ajanjaksoa ja köysi on jo öljyttynä.
Saman johtopäätelmän tein jo sinusta aikaa sitten, en vain ajatellut mainita sitä suoraan koska seurauksena olisi ollut vain lisää hyökkäyksiä taholtasi. Mikäli ei tunnista varsin perusteltua valmentajan naamankulumis dilemmaa, josta on puhunut moni minuakin viisaampi asiantuntija, niin miksi enää itsekään pitäytyisi asiallisella linjalla?
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Onhan tossa nyt Pendolla kova homma saada joukkue nousemaan taulukossa tämän alun rämpimisen jälkeen..Pendo on ammattimies, mut noinkohan riittää..
 

vilho

Jäsen
Saman johtopäätelmän tein jo sinusta aikaa sitten, en vain ajatellut mainita sitä suoraan koska seurauksena olisi ollut vain lisää hyökkäyksiä taholtasi. Mikäli ei tunnista varsin perusteltua valmentajan naamankulumis dilemmaa, josta on puhunut moni minuakin viisaampi asiantuntija, niin miksi enää itsekään pitäytyisi asiallisella linjalla?

Voitko nimetä nämä asiantuntijat?
 

Yabada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Saman johtopäätelmän tein jo sinusta aikaa sitten, en vain ajatellut mainita sitä suoraan koska seurauksena olisi ollut vain lisää hyökkäyksiä taholtasi.
Heh, näinhän se aina on. Ei siinä, pakene vain tämän taakse.

Mikäli ei tunnista varsin perusteltua valmentajan naamankulumis dilemmaa, josta on puhunut moni minuakin viisaampi asiantuntija, niin miksi enää itsekään pitäytyisi asiallisella linjalla?

Kysynkin siis uudestaan, keitä ovat nämä asiantuntijat? Ja miksi tämä tilanne korostuu Suomessa ja SM-Liigassa, mutta ei muissa huippusarjoissa? Ainakin Ruotsissa ja SHL:ssa tulokset puhuvat puolestaan. Sinne on mielestäni hedelmällisempää verrata kuin NHL:aan, missä kulttuuri on kuitenkin erilainen.
 

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Onnea Ilves!

Vaikka Ilves saattaa parille joukkueelle jäädä hieman pelaajamateriaalissa, niin Pennanen tuo Ilvekselle sen verran kilpailuetua, että omissa papereissani ipa kiilasi juuri kärppien ja tapparan ohitse mestarisuosikiksi.

Otsikot, jotka alkusyksystä veivät Anttia Tampereelle hieman kylmäsivät, mutta onneksi päätyi lopulta siihen oikeaan Tamperelaiseen seuraan.
 

Jortikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ässät
Vähän surullinen suuntaus tällainen, että tehdyillä sopimuksilla ei ole mitään arvoa. Tulosvastuun ymmärrän, tulos tai ulos, mutta tällainen..
Tässä puhutaan pelillisestä kasvusta mitä haetaan. Tulevaisuus näyttää miten sillä osastolla sitten tulee käymään, mutta ei taloudellisesti tuossa ei järkeä ole. Toimitusjohtaja tuntuu nyt ottavan turhan isoa roolia, jossa rahaa menee sinne ja tänne.
Raha ja urheilullisuus täytyisi pitää erillään. Se riski on aina, että puurot ja vellit menee sekaisin kun pelimies nostetaan toimariksi.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vähän surullinen suuntaus tällainen, että tehdyillä sopimuksilla ei ole mitään arvoa. Tulosvastuun ymmärrän, tulos tai ulos, mutta tällainen..
Tässä puhutaan pelillisestä kasvusta mitä haetaan. Tulevaisuus näyttää miten sillä osastolla sitten tulee käymään, mutta ei taloudellisesti tuossa ei järkeä ole. Toimitusjohtaja tuntuu nyt ottavan turhan isoa roolia, jossa rahaa menee sinne ja tänne.
Raha ja urheilullisuus täytyisi pitää erillään. Se riski on aina, että puurot ja vellit menee sekaisin kun pelimies nostetaan toimariksi.
Jos yhtään perehtyisit Ilveksen menneisyyteen, niin Jalohan on käytännössä pelastanut Ilveksen jo kahdesti konkurssilta, ja tehnyt molemmilla kerroilla taloudellisesti järjettömän kovaa tulosta. Jaloahan on kritisoitu pihiydestä, kun tämän periaate on, että "jokainen euro on ensin tienattava". Eli jotkut olisivat halunneet hommata pelaajia, ja luottaneet, että kasvaneet yleisö-, sponsori- ja playoff-tulot kattaisivat palkkakustannukset. Tällaiseen Jalo ei ole halunnut lähteä.

Näkyy esimerkiksi kaudella, jolla Ilves tippui playoffeissa Lukolle. Ilveksen "vahvistukset" olivat ale-laarista, koska ei haluttu riskeerata rahaa, kun kauden pelaaminen oli niin epävarmaa.
 

Jortikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ässät
Jos yhtään perehtyisit Ilveksen menneisyyteen, niin Jalohan on käytännössä pelastanut Ilveksen jo kahdesti konkurssilta, ja tehnyt molemmilla kerroilla taloudellisesti järjettömän kovaa tulosta. Jaloahan on kritisoitu pihiydestä, kun tämän periaate on, että "jokainen euro on ensin tienattava". Eli jotkut olisivat halunneet hommata pelaajia, ja luottaneet, että kasvaneet yleisö-, sponsori- ja playoff-tulot kattaisivat palkkakustannukset. Tällaiseen Jalo ei ole halunnut lähteä.

Näkyy esimerkiksi kaudella, jolla Ilves tippui playoffeissa Lukolle. Ilveksen "vahvistukset" olivat ale-laarista, koska ei haluttu riskeerata rahaa, kun kauden pelaaminen oli niin epävarmaa.
Nyt vielä kun malttaisi pysyä lokerossaan, niin hyvä tulee.
En mitään Jalolta ottamassa pois menneistä.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Nyt vielä kun malttaisi pysyä lokerossaan, niin hyvä tulee.
On selvästi valittu linja, että Jalo hoitaa kommentoinnin ulospäin.

Kyllä tämä päätös on silti urheilujohdon kanssa mietitty. Siitä olen, jos en ihan varma, niin pomminvarma.
 

Jortikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ässät
On selvästi valittu linja, että Jalo hoitaa kommentoinnin ulospäin.

Kyllä tämä päätös on silti urheilujohdon kanssa mietitty. Siitä olen, jos en ihan varma, niin pomminvarma.
Sitä vaan siinä jutussa luki, että Jalo olisi neuvotellut Pennasen kanssa ja miettivät että miksi ei aloitettaisi jo nyt ja heitetään Myrrä pois. Mihin urheilutoimenjohtajaa tarvitaan jos toimari hoitaa neuvottelut. Olen ymmärtänyt, että urheilutoimenjohtaja neuvottelee sopimukset toimarin antamilla resursseilla.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Sitä vaan siinä jutussa luki, että Jalo olisi neuvotellut Pennasen kanssa ja miettivät että miksi ei aloitettaisi jo nyt ja heitetään Myrrä pois. Mihin urheilutoimenjohtajaa tarvitaan jos toimari hoitaa neuvottelut.
Itse olen lukenut jutuista Jalon puhuvan me-muodossa tarkoittaen johtoa eli varmaankin Jalo + Koskela. Ehkä olemme lukeneet sitten eri juttuja.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mää kyllä luulen, että Koskela on tämän idean isä, ja Jalo toimii lokakilpenä.
 

Fläppitaulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, KOOVEE, Ilves
Voitko nimetä nämä asiantuntijat?
Mikäs halvatun google minä olen?
Heh, näinhän se aina on. Ei siinä, pakene vain tämän taakse.



Kysynkin siis uudestaan, keitä ovat nämä asiantuntijat? Ja miksi tämä tilanne korostuu Suomessa ja SM-Liigassa, mutta ei muissa huippusarjoissa? Ainakin Ruotsissa ja SHL:ssa tulokset puhuvat puolestaan. Sinne on mielestäni hedelmällisempää verrata kuin NHL:aan, missä kulttuuri on kuitenkin erilainen.
Pahoittelut etten ole kerennyt heti vastaamaan. On niin lennokas pakomatka tässä, kun joudun vetäytymään suoranaisen aivomyrskysi edessä hurjalle väittely-pakomatkalle.

Sinullekin vastauksena mikäs halvatun google minä olen? Kun olet niin tietävinäsi kiekosta luulisi että tälläiset perusasiat olisi ajoittain väkisinkin hypänneet kasvoille ilman että tarvii täällä foorumilla alkaa kyselemään itsestäänselvyyksiä. Olisi paljon mielenkiintoisempaa vastailla järkeviin kysymyksiin, tai vastaaviin vaikka jollekin joka myöntäisi ettei seuraa eikä tiedä paljoakaan lajista.

Koska kuitenkin 100% todnäk. jatkat tietämättömän esittämistä. Vaikka harvinaisen hyvin tiedät mistä puhun. Niin vastataan ekat jotka tulee mieleen:K.Kivi ja P.Virta

Jos yhtään kiekkoa seuraat niin tiedät harvinaisen hyvin että Ruotsissa on valmentamisessa täysin erilainen pehmeämpi kulttuuri kuin Suomessa ja muissa isoissa kiekko maissa. Onkin monesti sanottu että asiat mitkä toimii täällä ei toimisi siellä ja vice versa. Kun yhdessä maassa on toisin, poikkeus vahvistaa säännön?

Unohdin vielä pahoitella aiemmasta viestistäsi, mainitsit että otin pois faktan että Myrrä oli apuvalmentaja aiemmin. Kun olin omatoimisesti maininnut asian alunperin 2 riviä ylempänä, en todellakaan tajunnut ettei sinulla ole kapasiteettia ymmärtää kontekstia ilman että toistan apuvalmentaja maininnan heti uudestaan 2 riviä alempana. Tjänare!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös