Crapbag kirjoitti:No jos mielestäsi Lukko-osion "varmat" on kaikki pitäneet paikkansa, niin ok.
...
Pidän sinua yhtenä palstan parhaista kirjoittajista ja olen lukenut paljon juttujasi vuosien varrella, mutta viime aikojen "sisäpiiritietosi" ovat herättäneet ihmetystä sekä närää myös muiden kirjoittajien keskuudessa.
Joten jos tarkoituksesi on vain herättää keskustelua jääkiekosta, niin ok. Pidetään se mielessä kun seuraavaksi julistat jotain "varmaa" tietoa.
Ja kyllä, tiedän jotain jääkiekosta, vaikka en pääsekään kuulemaan hallihuhuja ym. "varmoja" läheltä, eikä minua se puoli tässä touhussa niin kiinnostakaan. Likaista peliä ja oman edun tavoittelua sanoisin, suurelta osin.
Edelleen kysyn niitä virheitä, siis niistä tiedoista, jota olen sanonut varmoiksi.
Toni Koiviston luulin tosiaan seuraavan Rautakorpea Tapparaan, kun kuulin hänen lähtevän Tampereelle, myönnetään.
Jääkiekossa tapahtuu jatkuvasti asioita kulissien takana ja tälläkin hetkellä on käynnissä kaikista kiivain sopimusten teko aika. On naivia uskoa jotain sopimusta neuvotteluiden alkamisesta vasta kauden jälkeen. Tällä hetkellä parhailla on sopimus jo. Esimerkiksi pleijareissa voi olla pelaajia tai valmentajia, jotka pelaavat seuraavan kauden joukkuettaan vastaan. Toisaalta toisaalle tehnyt valmentaja saattaa houkutella pelaajia mukaansa omasta joukkueesta. Näin raadollista jääkiekko on.
Jos tuon täällä esiin joitain tietoja keskustelun pohjustamiseksi, onko se paha juttu??
Tuskin Toivolaa Jatkoajan keskustelupalstan keskustelut haittaavat ja jos haittaavat, niin hänen pitää vaihtaa ammattia. Toisaalta olen tyytyväinen, että media otti kiinni tähän tapaukseen, koska Toivola olisi voinut venyttää neuvotteluitaan Ässien kanssa aina taukoon saakka ja silloin Ässät olisi ollut myöhässä valmentajan kanssa. Tästä olisi seurannut Ässille vaikeuksia pelaajamarkkinoilla, koska monet ns. hyvät pelaajat haluavat tietää pelaajan nimen ennen sopimuksen tekoa. Ja muistaakaa että ns. hyvät pelaajat tekevät sopimuksensa seuraavaa kautta varten joulu - tammikuussa.
Se ei voi olla niin, että ainoat keskustelun aiheet täällä ovat malliin "Atte Pentikäinen lyö aina ristikulmaan..." "Eipäs lyö, vaan antaa hyviä avauksia ja lähtee NHL:ään..."
Joskus pitää voida keskustella myös ilmiöistä, joita tapahtuu jääkiekkomaailmassa. Tietysti ongelma tässä kohtaan on fanius eli omalle joukkueelle ikävät asiat pyritään vähättelemään ja tyrmäämään. Usein tämä tapahtuu vielä kirjoittajan persoonaan kohdistuvalla haukkumisella ja vähättelyllä.
Jos se, että tuon "sisäpiirin tiedon" esiin tällaisen keskustelun pohjustukseksi on "likaista peliä ja oman edun tavoittelua", niin olkoon.