Jotenkin pelotellun ja luovuttaneen oloinen ollut vikat pari kk.
Ehkä sille on viimein muodostunut objektiivinen kuva omasta roolistaan Moskovan suuressa sirkuksessa.
KHL:n intresseissä oli Kurrin houkutteleminen Jokereiden keulakuvaksi, johon Jokerit henkilöityisi ja johon valonheittimet Suomessa kohdistettaisiin. Syitä tähän on monia, Harkimon kanssa yhteistyö ei sujunut ja Harkimo oli ja on Suomessa kiistelty persoona. Harkimolla oli lisäksi prioriteettina uuden poliittisen liikkeensä kehittäminen ja oma poliittinen ura. Siihen yhtälöön ei sopinut taloudellinen kumppanuus sen enempää KHL:n läheisen suhteen vuoksi Venäjän valtaapitäviin kuin pakoteliikemiestenkään kanssa. Jokereista oli siis päästävä eroon, sillä se oli Harkimolle puhdas rasite aivan kuten Arenastakin oli muutamia vuosia aikaisemmin muodostunut ja joka oli syy Jokereiden KHL:ään loikkaamiselle.
Kurri sen sijaan on lajilegenda jonka tunnettuus ylittää lajirajat ja tunnettaan Suomssa mukavana miehenä, jolla on puhtoinen imago. Täydellinen keulakuva siis Venäjälle vetämään KHL projektia Suomessa. Kun Kurri oli lisäksi istunut KHL:n hallituksessa jo ennen Jokeri-omistajuuttaan oli KHL:lläkin riittävästi dataa siitä, kuinka Kurrin kanssa toimitaan, mitkä sen vahvuudet ja heikkoudet ovat jne. Kurri siis kävi pitkän kaavan rekrytointikaaren ja koulutuksen ennen hyppäämistään Harkimon saappaisiin. Joku voisi sanoa, että Kurri kävi bulvaani-koulun Moskovassa ja kurssit läpäistyään sai diplominsa. Tässä vaiheessa on syytä muistaa, että on Kurri itse otti tuon diplomin vastaan omasta vapaasta tahdostaan. Kenties syynä oli kuvitelma, että tuo polku johdattaa Kekäläisen jalanjäljille NHL:ään tai IIHF:n pallille läpikorruptoituneen Faselin paikalle. Siksi minulla ei ole sympatioita Kurrin suuntaan, sillä kolikon kääntöpuolelta löytyy vastuu, jonka Kurrin on itse kannettava. Toistaiseksi siinä täysin epäonnistuen.
Jos jotain toivoisin Kurrin saavan joulupukilta se olisi fraasisanakirja, josta voisi pohtia mm. seuraavien fraasien merkityksiä: sitä saa mitä tilaa, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, jos annat pikkusormen se vie koko käden, ei ole olemassa ilmaisia lounaita jne. Oppisi niistä ihan uusia ulottuvuuksia sisäistämään syy ja seuraus suhteen sekä seurauksista syntyvän vastuun. Ei ole vastuun kantamista pitää mykkäkoulua median suuntaan samaan aikaan kun johdattaa joukkonsa pönkittämään valko-venäläisen diktaattorin mielivaltaa, ei ole vastuun kantamista kumittaa mustaa valkoiseksi väittäessään Jokereiden rahoituksen tulevan Suomesta samaan aikaan kun Kurri ei tiedä mihin reilun 57M€:n venäläisiltä saadut pääomalainat ovat kadonneet.
Mä voin Jari sen sulle kertoa. On olemssa tasan kaksi vaihtoehtoa. Joko jättilainat kuitattiin yrityskaupassa tai pääomalaina on edelleen rasittamassa yhtiön tasetta. Oli vaihtoehtona sitten kumpi tahansa, antoi se venäläisille mahdollisuuden asettaa kaulasi ympärille talutusnuoran. Ja siksi viet Jokerit tänään MInskiin.
Sitä ei taidettu bulvaanikoulussa opettaa.