Valioliiga ja muu englantilainen jalkapallo 2024–2025

• 85 207
  • 675

Flonaldo

Jäsen
Ei ole mitään parannettavaa kun ovat tietysti maailman parhaita.
Tottahan tuossa on se puoli, että kaikkien muiden sarjojen tuomarit katsovat kateellisena Valioliigan tuomareita: kunpa mekin voisimme toimia noin.

Valioliigan tuomarit eivät ole ikinä väärässä. Jos kaikkien näkökykyisten mielestä joskus ovatkin, PGMOL laittaa täyden PR-prässin tuomarin puolesta päälle ja kaasuvalottaa kaikki, että tuomari ei todellakaan ollut väärässä. Jos joku muuta kehtaa väittää lajin sisältä, sitten tulee penalttia niin perkeleesti.

Kaikissa muissa sarjoissa olisi märkä uni, että on pää-tv-kumppanilla joka viikko tuomaritunti, missä PGMOL pääsee kertomaan yksityiskohtaisesti, miten jokainen tuomio meni oikein.

Jos VAR vetelee viivoja päin helvettiä, tuomari vetelee viivoja tai ihan mitä tahansa, PGMOL ei ikinä joudu mihinkään vastuuseen - nämä ovat kaikki vain yksittäistapauksia ja seuraavana päivänä PR-koneisto jylläämään kuinka ollaan tehty poliisille tuomareiden some-uhkauksista (mitkä siis ovat kamalia ja pitääkin puuttua!) tutkintapyynnöt - ja kas, keskustelu on saatu käännettyä siihen, että tuomareita aina sorretaan ja tämä on tuomarivirheiden kohteiksi joutuneiden pelaajien/valmentajien/seurojen vika.

Ja sitten tämä tänään. Aika odotetusti.

Yksikään pelaaja, valmentaja, seura tai ennen kaikkea fani ei tätä halua.

Mutta päästäänhän taas näyttämään hauista, että kuka oikeasti on pomo ja turpa kiinni rivissä.

Varmaan tulee vielä retroaktiivisesti voimaan tämä uusi älynväläys ja bännejä jaetaan jutussa mainituille pelaajille.

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Kaikista helvetin tiktok-tansseista toivottavasti saa suoraan useamman pelin bannia.

Itse ajattelin lähestyä liittoa sellaisella asialla, että siitä pelisukkien leikkaamisesta alettaisiin myös antamaan kortteja. Ja sukan tulisi olla nostettuna vähintään polven alareunaan saakka. Kyllä harmittaa nähdä pelaajia reikäsisissä nilkkapituisissa sukissa tässä tyylikkäässä herrasmieslajissa.

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kaikista helvetin tiktok-tansseista toivottavasti saa suoraan useamman pelin bannia.
Tämä tuli itsellekin mieleen. Etenkin Jesse Lingardin tuuletuksista tulee edelleen vilunväristyksiä.
Itse ajattelin lähestyä liittoa sellaisella asialla, että siitä pelisukkien leikkaamisesta alettaisiin myös antamaan kortteja. Ja sukan tulisi olla nostettuna vähintään polven alareunaan saakka. Kyllä harmittaa nähdä pelaajia reikäsisissä nilkkapituisissa sukissa tässä tyylikkäässä herrasmieslajissa.
Tästä olen taas täysin erimieltä. Rui Costa tyyppinen matala sukka, jonka alka säärisuoja vähän paistaa on äärimmäisen seksikäs.

Sukan leikkaaminen näyttää kyllä törkeältä mutta siihen on inhimillinen syy, koska monelle pelaajalle sukat ovat aivan liian tiukat ja varmasti tuntuu aika häijyltä, jos on jatkuva kova puristus. Tähän pitäisi välinevalmistajien reagoida ja alkaa valmistaa jotain XXL-Shaqiri mallia, tai XXXXL-Roberto Carlosta.

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Tästä olen taas täysin erimieltä. Rui Costa tyyppinen matala sukka, jonka alka säärisuoja vähän paistaa on äärimmäisen seksikäs.

Sukan leikkaaminen näyttää kyllä törkeältä mutta siihen on inhimillinen syy, koska monelle pelaajalle sukat ovat aivan liian tiukat ja varmasti tuntuu aika häijyltä, jos on jatkuva kova puristus. Tähän pitäisi välinevalmistajien reagoida ja alkaa valmistaa jotain XXL-Shaqiri mallia, tai XXXXL-Roberto Carlosta.
Itselle tulee matalasta sukasta mieleen Totti ja kaikki muut on copycatteja. Tuli asia vain mieleen kun katsoin Spursin-naisten ottelua jossa Olivia Holdt ampui vaparimaalin aivan kammottavilla nillkasukilla. Ja reikäsukat eilen Gordonista. Hyi helvetti molemmille.

Näiden kieltämisten jälkeen ehdottaisin, että kengät ovat joko mustat tai valkoiset, tai mustavalkoiset. Tyttöjen kenkiä voi käyttää sitten vaikka joissain erikoisotteluissa.
Paidat housuihin ja hiukset siististi kammattuina kentälle. Make Football Great Again.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua ei matalammalla, ns syndirajalla olevat sukat niin häiritse kun Totti on suurimpia suosikkejani ja muitakin on ollut. On jollain ihan ok ja tyylikäs, kuuluu asiaan.

Mutta katselkaapa Southamptonin Tyler Diiblingiä, ottakaa jokunen kuva vaikka nyt oliko Liverpool-matsista joskus taannoin vuodenvaihteessa jota katsoin ja päivittelin töllöruudulleni, niin ei syndejä ollenkaan ja sukat ihan rehellisesti täysin nilkkasukkina. Ei ollut tottimaisen matalammalle lasketut vaan ihan kuin ei olisi futissukkia ollenkaan. SIlloin mietin että no hyi helvetti, ei pitäisi olla tuomarin tai koutsinkaan puolelta mitään asiaa antaa pelata noin, ihan jo senkin takia että se näytti kuin peliasu ei olisi synkassa muihin, kun muu joukkue pelaa punaisissa sukissa niin yksi vetää tavallaan valkoisissa, tai no vaalean nahan värisissä.

Mutta joo, siinä meni mun raja, ei millään nilkkasukilla futista pelata ja se on 100% fakta että siinä ei syndejä ollut minkäänlaisia.

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Suosikkijoukkue
Keltainen ehkä, mutta kyllä tuolle Spursin filmaajallekin voisi antaa. Ihan naurettava reaktio tuohon osumaan. Osuma tulee kaulaan ja kummasti jalkapalloilijoilla sattuu aina nenän seudulle noissa tapauksissa.
Richarlison käsi on tosiaan van Dijkin naamalla ja molemmat kamppailee pallosta, sitten annat vähän kovuutta ja toinen heittää pitkälleen… tosiaan keltainen molemmille.

Kesän siirtoikkunan lyhentäminen kauden alkuun saattaisi aiheuttaa haasteita ja tätä on muistaakseni joskus aikaisemminkin pohdittu mahdollisena muutoksena. Ei tainnut saada kannatusta seuroilta silloinkaan?

Itse en näe tuossa minkäänlaista ongelmaa kunhan

a) tämä on synkassa koko Euroopan isojen sarjojen kanssa ja
b) tästä on päätetty riittävän ajoissa

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Itse en näe tuossa minkäänlaista ongelmaa kunhan

a) tämä on synkassa koko Euroopan isojen sarjojen kanssa ja
b) tästä on päätetty riittävän ajoissa

Niin ja mun mielestä ei viimeksi saanut juuri kannatusta muualla Euroopassa ja sarjat eivät ala kaikissa maissa samaan aikaan. Hankala yhtälö.

Ei minukaan mielestä huono muutos, jos muut sarjat ovat tässä mukana.

Suosikkijoukkue
Mitenhän nykyään toimisi, jos siirtoikkunaa ei olisi lainkaan?

Vanhoina hyvinä aikoina pystyi tekemään siirtoja ympäri vuoden.

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Niin justiinsa, ja hampaatkin tuolla on muovia, tai Firminolta lainassa.
Jumaleissön muuten ne Kloppon leegot siinä trivagon mainoksessa! Bobby on ikuisesti kateellinen.

Jos finaalissa kohtaavat perinteinen menestyksekäs jalkapalloseura ja uudelleen henkiin pumpattu saudilainen verirahaseura, niin muoviseurojen edustajat sitten yleisössä tasapainottaa kivasti tunnelmaa siltä väliltä. Kyse on kuitenkin kiihkeästä kaljacupin pokaalista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy