Valioliiga ja Football League (ja cupit) 2022–2023

  • 195 475
  • 2 395

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Yritätkö siis sanoa, että Ashleyn omistama kriisiseura muuttui hetkessä hyvin hoidetuksi seuraksi, kun sen osti taho, jonka toimintatapoihin kuuluvat kidutukset ja teloitukset, naisten ja vähemmistöryhmien syrjiminen sekä kansalaisten olematon sananvapaus.

Näihin tekoihin verrattuna, on suorastaan ihme, että joku jaksaa vielä kitistä jostain tuomarin piirityksestä...
Siis hetkinen. Mitä noista Newcastle on tehnyt?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Ja sitten moderaattorit mulle pistää yksityisviestiä ja rikepistettä kun ManU-fanit eivät tykkää mun viesteistä. Tämä joukolla kimppuun käyminen tietty nyt jälleen myös aika naurettavaa. Yritetään pojjaat pysyä asiassa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Yritätkö siis sanoa, että Ashleyn omistama kriisiseura muuttui hetkessä hyvin hoidetuksi seuraksi, kun sen osti taho, jonka toimintatapoihin kuuluvat kidutukset ja teloitukset, naisten ja vähemmistöryhmien syrjiminen sekä kansalaisten olematon sananvapaus.

Näihin tekoihin verrattuna, on suorastaan ihme, että joku jaksaa vielä kitistä jostain tuomarin piirityksestä...
Siis sinä joka lopetit TPS-kannattamisen pride-teemaottelun takia olet huolissasi syrjinnästä?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Mut joo. Tää oli tässä mun osalta kun tulee noin fiksua retoriikkaa toisilta. Pahoittelut pienestä vittuilusta kaikille ja ens kerralla paremmin mun puolelta myös!
 

Barney

Jäsen
Aaa siis en saa tuomita molempia? Mistä tämmöinen käsitys? Ja tietty voit osoittaa viestin jossa puolustan Saudi-Arabian/lähi-idän tilannetta.

Tää menee jo suoraan sanoen vähän kyllä surulliseksi. Kevyt kenttävittuilu on ok, mutta meikäläisen sanojen vääristely ja sanojen suuhun laittaminen on jo perseestä.
Juurihan sinä kirjoitit, että odotat milloin United-kannattajat nostavat esille Newcastlen omistajuuden ikään kuin siitä ei saisi puhua. Kyllä tuossa oli erittäin vähättelevä sävy, mikä on sinänsä erikoista, kun olet todella kovaan ääneen kritisoinut aiemmin muita paljon pienemmistä (mutta samalla toki erittäin tuomittavista) rikoksista.

Onhan tuo tilanne vaikea Newcastle-kannattajillekin, kun seuran omistajiin ei voi ainakaan suoraan vaikuttaa. Se on ihan hyväksyttävää, että kannattaa seuraa ja nauttii sen menestyksestä, mutta omistajien tekemien rikosten vähättely ei ole millään tavalla hyväksyttävää, vaikka kuinka harmittaisi, että sitä (ihan aiheellisesti) nostetaan usein esille. Toivottavasti seuran kannattajat myös muistavat aktiivisesti tuomita seuran omistajan ja stadionilla nähdään myös tasasin väliajoin omistajaa kritisoivia kannanottoja. Ikävä kyllä en tähän usko.

Se on selvä merkki siitä, että Newcastlen omistajan soft power on toiminut, kun sinä (jota olen pitänyt erittäin fiksuva kaverina) kirjoittaa vähättelevään sävyyn omistajien tekemistä rikoksista. Jos tarkoituksenasi on vain trollata (niin kuin jatkuvasti Unitedin suhteen), niin mielestäni tässä on ylitetty hyvän maun rajat sen suhteen. Tuollaiset "milloinkohan vastustajan kannattajat valittavat seuran omistajasta" -viestit muistuttavat KHL-osiossa olleiden Putin-trollien viestejä. Silloin kun puhutaan Putinin ja bin Salmanin tapaisista maailman top-5 isoimmista hirviöistä, niin heidän puolustelu tai tekojen vähättely edes trollausmielessä on erittäin kyseenalaista.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
. Tuollaiset "milloinkohan vastustajan kannattajat valittavat seuran omistajasta" -viestit muistuttavat KHL-osiossa olleiden Putin-trollien viestejä. Silloin kun puhutaan Putinin ja bin Salmanin tapaisista maailman top-5 isoimmista hirviöistä, niin heidän puolustelu tai tekojen vähättely edes trollausmielessä on erittäin kyseenalaista.
Haa. Hyvä pointti ja ei ollut tosiaan tarkoitus tuota noin viestiä. Pahoittelut siitä. En todellakaan tarkoituksenmukaisesti ole Newcastlen omistajien tekoja jne. vähätellyt ja viimeksi viime viikolla kirjoitin taas mielipiteeni selväksi, että PIFiä ei olisi pitänyt päästää Newcastlen omistajaksi.

Omistajien rikosten ja muiden paskamaisten asioiden jatkuva esiintuominen kontekstissa jossa näitä ei käsitellä, on taas vain turhaa ja selvästi vain keskustelun sivuraiteille viemistä.

Tästä asiasta olen myös monta kertaa kirjoittanut mielipiteeni ja perustellut parhaani mukaan (mikä kyllä mahdotonta) oman näkökulmani. Sitä en jaksa toistella halpamaisiin ”’mites ne omistajat”-lällättelyihin joka kerta. Seura on aina enemmän kuin omistajansa, mutta ikinä ei pidä myöskään unohtaa omistajien taustoja.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Kuka tunnettu naistenhakkaaja on ollut Newcastlen kutsuvieraana? Kyl sä pystyt parempaan hei!
Kumpi on sitten pahempi kahdesta, naisen hakkaaminen (aivan perseestä) vai ripustaa itsensä narun jatkeeksi kattoon roikkumaan, jotta vaimosi (tai parhaassa tapauksessa lapsesi) varmasti löytää sinut naama sinisenä?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Kumpi on sitten pahempi kahdesta, naisen hakkaaminen (aivan perseestä) vai ripustaa itsensä narun jatkeeksi kattoon roikkumaan, jotta vaimosi (tai parhaassa tapauksessa lapsesi) varmasti löytää sinut naama sinisenä?
Anteeksi mitä? Nyt en kyllä vittu ymmärrä. Vertaatko sä masennuksesta kärsinyttä Gary Speediä Ryan Giggsiin joka on pahoinpidellyt naisia? Mitä vittua?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Saudi-Arabia. Gary Speedin itsemurha. Pieni vihjailu että olen äärioikeistolainen. Vihjailu että hyväksyn ihmisoikeusrikkomukset ja sanojen laittaminen meikäläisen suuhun. Stay classy ManU-fanit. Hyi helvetti sentään taas. Katsokaa peiliin vaikka seuraavaksi ennen kuin itkette taas porukalla moderaattoreille kun joku sanoo pahasti teidän suosikkiseurastanne.

Onneksi teitä on fiksujakin täällä. Huh.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Saudi-Arabia. Gary Speedin itsemurha. Pieni vihjailu että olen äärioikeistolainen. Vihjailu että hyväksyn ihmisoikeusrikkomukset ja sanojen laittaminen meikäläisen suuhun. Stay classy ManU-fanit. Hyi helvetti sentään taas. Katsokaa peiliin vaikka seuraavaksi ennen kuin itkette taas porukalla moderaattoreille kun joku sanoo pahasti teidän suosikkiseurastanne.

Onneksi teitä on fiksujakin täällä. Huh.

Itse en ainakaan ole raportoinut viestejäsi. Mutta tilanteesi on kiistatta vaikea. Newcastlen omistajista muistutetaan varmasti loputtomasti. Koita kestää.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Saudi-Arabia. Gary Speedin itsemurha. Pieni vihjailu että olen äärioikeistolainen. Vihjailu että hyväksyn ihmisoikeusrikkomukset ja sanojen laittaminen meikäläisen suuhun. Stay classy ManU-fanit. Hyi helvetti sentään taas. Katsokaa peiliin vaikka seuraavaksi ennen kuin itkette taas porukalla moderaattoreille kun joku sanoo pahasti teidän suosikkiseurastanne.

Onneksi teitä on fiksujakin täällä. Huh.
Sitä en tiedä, kuka on itkenyt moderaattoreille. Se on todella väsynyttä toimintaa, jota yleensä taitaa harrastaa eräs raumanafrikkalainen vääräuskoisten leiristä.

Mutta jos jaksat hieman rullata omia viestejäsi taaksepäin etkä vieläkään ihmettele, että United-henkisiä saattaa alkaa vituttamaan tai ainakin kyllästyttämään tuo ikuinen länkyttäminen, saattaa olla myös hieman peiliin katsomisen paikka.

Ja tuon Saudi-Arabian taisit itse tuoda uhriutumalla keskusteluun, ennenkuin kukaan siitä oli sanallakaan maininnut.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Anteeksi mitä? Nyt en kyllä vittu ymmärrä. Vertaatko sä masennuksesta kärsinyttä Gary Speediä Ryan Giggsiin joka on pahoinpidellyt naisia? Mitä vittua?
Vertasin. Ja kysyin rehellisesti, kumpi on enemmän perseestä? Koska molemmat sitä on.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Sitä en tiedä, kuka on itkenyt moderaattoreille. Se on todella väsynyttä toimintaa, jota yleensä taitaa harrastaa eräs raumanafrikkalainen vääräuskoisten leiristä.

Mutta jos jaksat hieman rullata omia viestejäsi taaksepäin etkä vieläkään ihmettele, että United-henkisiä saattaa alkaa vituttamaan tai ainakin kyllästyttämään tuo ikuinen länkyttäminen, saattaa olla myös hieman peiliin katsomisen paikka.

Ja tuon Saudi-Arabian taisit itse tuoda uhriutumalla keskusteluun, ennenkuin kukaan siitä oli sanallakaan maininnut.
Voi eiii. Joku sanoo pahasti ManUsta. Monestako asiasta muuten olen ollut tässä vuosien mittaan väärässä? ManUn siirtopolitiikasta? Seuran johtamisesta? OGSn valmentajakyvyistä? Ignore-nappi on olemassa jos ei kestä toisenlaista mielipidettä. Tietty jos koko ajan olisin väärässä, kuten olen myös ollut ha myöntänyt sen, asia olisi eri. Henkilökohtaisuuksiin on käyty vain yhdestä suunnasta, saat itse arvata mistä.
Vertasin. Ja kysyin rehellisesti, kumpi on enemmän perseestä? Koska molemmat sitä on.
Noni. Tässä sulle henkilökohtaisuus. Sä olet idiootti jos edes vertaat noita asioita. Traaginen itsemurha ja vuosia masennusta vastaan taistelu rinnastetaan siihen että toinen henkilö on systemaattisesti ollut vuosia ihmiskyrpä. Masennus on sairaus, itselle koko aikuisiän ajalta tuttu vakavana, se että käyttäytyy huonosti ja pahoinpitelee toisia ihmisiä ei ole sairaus.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Barney

Jäsen
Katsokaa peiliin vaikka seuraavaksi ennen kuin itkette taas porukalla moderaattoreille kun joku sanoo pahasti teidän suosikkiseurastanne.
En tiedä onko joku raportoinut viesteistä moderaattoreille, mutta ihan hyvin on mahdollista, että moderaattorit ovat ilman raportointiakin puuttunut trollaamiseen.

Korjaa toki, mutta muistanko oikein, että olit aika aktiivisesti kritisoimassa Jokereiden venäläisomistusta? Sitten samalla kuitenkin naureskelet ja suhtaudut väheksyvästi siihen, kun jotkut muut kritisoivat Newcastle saudiomistusta. Etkö näe näiden kahden asian välillä mitään ristiriitaa? Jokerit eivät olisi pelanneet KHL:ssä ilman venäläisten likaista rahaa ja Newcastle ei tulisi nousemaan Valioliigan kärkiseurojen joukkoon ilman saudien likaista rahaa. Toki sillä erotuksella, että Saudi-Arabiassa ihmiset ovat joutuneet kärsimään vielä monin tavoin pahemmin kuin Venäjällä.

Minulle on henkilökohtaisesti ihan sama mitä kirjoitat Unitedista ja se ei minua kyllä ärsytä millään tavalla. Toki mukavempaa se olisi, jos kirjoittaisit myös Unitedista välillä asialinjalla, kun siellä trollaamisen takana on joskus ihan hyviäkin pointteja, joista voisi saada toisenlaisella ulosannilla ihan hyvää ja laadukasta keskustelua aikaiseksi.

Enemmän itseäni ärsyttää tämä ilmiö laajemmin, että fiksutkin ihmiset suhtautuvat asioihin todella epäloogisesti. Kun on Kiekko-Espoon mies, joka ei tykkää Jokereista, niin on helppo antaa isolla kädellä rapaa Jokereiden venäläisomistukselle. Sitten kun on Newcastlen kannattaja ja omistajienkin tekemät hirmuteot tapahtuvat jossain kauempana kuin rajanaapurissa, niin asiaan suhtaudutaan suopeammin, vaikka ne teot olisivat jopa kauheampia.

Nyt menee vähän offtopicin puolelle, mutta pahin esimerkki tästä oli Pariisin terrori-isku 2015, jossa kuoli vähän reilu 100 ihmistä. Ihmiset ympäri Suomea päivittävät jotain "Pray for Paris" -kehyksiä omiin FB-kuviin, vaikka maailmalla tapahtui silläkin hetkellä valtavasti kauheampia asioita, jotka eivät näitä samaisia ihmisiä kiinnostaneet yhtään. Toki onhan Pariisi paljon siistimpi ja mediaseksikkäämpi lomakohde kuin joku Aleppo. No nyt mennään vahvasti offtopicin puolelle, joten riittää omalta osaltani tällä kertaa. Mutta tulen edelleen nostamaan joka kerta peukkua, kun joku nostaa esille näiden mulkkujen ihmisoikeusrikkomukset.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Voi eiii. Joku sanoo pahasti ManUsta. Monestako asiasta muuten olen ollut tässä vuosien mittaan väärässä? ManUn siirtopolitiikasta? Seuran johtamisesta? OGSn valmentajakyvyistä? Ignore-nappi on olemassa jos ei kestä toisenlaista mielipidettä. Tietty jos koko ajan olisin väärässä, kuten olen myös ollut ha myöntänyt sen, asia olisi eri. Henkilökohtaisuuksiin on käyty vain yhdestä suunnasta, saat itse arvata mistä.

Noni. Tässä sulle henkilökohtaisuus. Sä olet idiootti jos edes vertaat noita asioita. Traaginen itsemurha ja vuosia masennusta vastaan taistelu rinnastetaan siihen että toinen henkilö on systemaattisesti ollut vuosia ihmiskyrpä. Masennus on sairaus, itselle koko aikuisiän ajalta tuttu vakavana, se että käyttäytyy huonosti ja pahoinpitelee toisia ihmisiä ei ole sairaus.
Minua ei todellakaan hetkauta, jos ja kun kritiikki on aiheellista koskien ManU:n tekemisiä ja tekemättä jättämisiä. Mutta tuo lähes lapsellinen meemien ja jopa misinformaatio-twiittien puskemien vain yhdestä joukkueesta tuntuu välillä jopa sairaalloiselta päähänpinttymältä.

Kuten moni on sanonut, sinun hyvät kirjoituksesi häviävät sinne United-vihan joukkoon. Hyvänä esimerkkinä tuo eilinen tuomarinpiiritys-postaus. Jos Newcastle olisi aiheuttanut vastaavaa mielipahaa ja kaaosta, tuskin ketään olisi voinut vähempää asia kiinnostaa.

Henkilökohtaisuuksiin menemisistä en tiedä ja jos näin on tapahtunut, yhtä säälittävää toimintaa sekin on. Ja jos olen itse siihen syyllistynyt, niin mielellään pyydän anteeksi.

Giggs - Speed vertailu oli luonnollisesti mauton, mutta myöskään kyseessä ei ollut tarkoitus verrata heitä ihmisinä vaan heidän tekojensa vaikutusta kohteisiinsa. Itsekin mielenterveysasioiden kanssa lähipiirissä olleena ei ole tarkoituksena noin vakavasta ja tärkeästä asiasta heittää läppää.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
OGSn valmentajakyvyistä?
HEP! Ole on edelleen Unitedin paras valmentaja post SAF, ja sai tuon sekasotkukarusellin säännönmukaisesti Mestareiden Liigaan. Tunnisti pelaajiston kyvyt ja heikkoudet, ja peluutti sen mukaan. Edelleen muistutan, että United oli lopulta melkolailla täysin ylivoimaisen Cityn edellä sarjakärjessä vielä vuodenvaihteessa. Vierastappioita ei tullut ikinä ja tappioasemat tiesivät varmaa voittoa. Sinäkin myönsit, että hienosti pelaavat toisin kuin nyt ten Hagin aikana, vink vink.

---

Noin muuten, nyt voitaisiin kyllä rauhoittua täällä ja aika vitusti. Hyvänä ohjeena voisi toimia, ettei vääristellä tai trollata toisia palstalaisia, saati laiteta sanoja toisten suuhun - sen enempää hyökätessä kuin puolustautuessa. Hyvän vastapallon voi potkaista linjojen väliin, mutta jätetään - jooko! - nämä kulkusille fudimiset Thiago Alcantaralle ja muille. (Ja kyllä, mullakin on parannettavaa...)

Voidaan ottaa mallia, miten The Kick Offissa intohimoisesti omaa seuraansa rakastavat ja muita seuroja inhoavat fanit (True Geordie, Laurence McKenna, Adam McKola, Rory Jennings ja kumppanit) pystyvät keskustelemaan todella hyvin ja rakentavasti keskenään. (Tuosta voi oppia senkin, että jos ei mikään muu auta niin aina voi vittuilla Citylle, kuten KO:ssa Buveylle, heh!)

Tästä viimeisin klippi, helvetin kovaa kamaa:



Muutenkin fanipodcastit alkavat olla todella laadukkaita. Lempparini Kick Offin lisäksi:
- Stretford Paddock (Man United)
- Vibe with Five (Rio Ferdinandin vetämä, mukana Ste Howson (Stretford Paddock) ja Joe Beya (ARS) ja vaihtuvia vieraita niin kentiltä kuin mediasta)
- Last Fan Standing (Spurs-fani Flavin vetämä kierrosmakasiini, vaihtuvina panelisteina mm. McKola (MUN), Paul Machin (LIV), Lee Judges (ARS), Buvey (MCI) ja George Benson (CHE). Tätäkään en melkein koskaan malta olla kuuntelematta vasta seuraavana päivänä).
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mä olen ainakin raportoinut täältä joitain viestejä ja raportoin jatkossakin, eli minua voi ainakin syyttää. Sen verran on tullut tänne kirjoitettua, että kyllä sen tietää milloin halutaan keskustella ja milloin vaan ärsyttää.

Raportointi ei koskaan ole henkilökohtaista ja aika harvoin tuota tulee tehtyä. Silti se on minusta paras keino pitää palsta lukukelpoisena ja lopulta moderaattorit sen lopulta päättää, mistä on aihetta antaa penaltia.

Olen samalla linjalla kuin @Barney että itse en näihin rapaloihin tartu mutta yleensä joku tarttuu ja sitten saadaan taas lukea pari sivua Saudi-Arabian ihmisoikeuksista ja Ryan Giggsin luuvitosesta.

Myös minun omat jutut menee välillä typerän puolelle ja samalla tapaa niitäkin voi raportoida.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Missasin perkele ton Hammersin pelin Poolia vastaan - ehkä ihan hyväkin niin - ja mietin että perkele kohtahan tässä ei oo enää pelejä, kun alkaa se vitunaikanen korruptiopalloilu kakkalandiassa.

Noh, vilkasin kuitenkin otteluohjelmaa niin avot, Hammers pelaa vielä seitsemän (7) peliä ennen 13.11. alkavaa breikkiä! Eli 24.10.-12.11. on seitsemän peliä, toisin sanoen neljän päivän välein matsi melkein kuukauden ajan. Eiks se oo ihan saatanan paljon, jalkapallossa?

Tokihan tossa on kaksi onneksi turhaa Eurohöntsää ja yks FA Cupin peli, mutta silti. Onks tää normaalia vai sotkeeko toi perseveren hajunen suhmurointitauko tämänkin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös