Valioliiga ja Football League (ja cupit) 2022–2023

  • 192 751
  • 2 395

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ensimmäisen kierroksen jälkeen liian aikaisin vedetyt johtopäätökset:

- Arsenal on tällä kaudella taas perus-Arsenal. Liikaa otteiden heittelemistä. Top6 juuri ja juuri.
- Palace pelaa jälleen taas kivan kauden, mutta kauden loppupuolella valuu 12:sta ja kaikki muistaa kehua vasta kesällä seuraavaksi.
- Pool on kakkonen, Fulham säilyy.
- Newcastle taistelee loppuun saakka europaikoista. Nottingham tippuu. Peli alkaa kulkea vasta auttavasti MM-kisojen jälkeen.
- Spurs aloittaa hyvin, tippuu mestaruustaistelusta MM-kisojen jälkeen, mutta on kolmas kuitenkin lopulta.
- Chelsea pelaa tylsän kauden, on kuitenkin neljäs.
- ManU vetää uudestaan kunnon mahalaskun, tällä kertaa konferenssi-liigaan.
- City on mestari.
- Hammers pelaa taas ”ok”-kauden, mutta vauhti hiipuu loukkaantumisten ja rasituksen takia keväällä. Sijoitus kahdeksas.
- Brentford säilyy helposti.
- Leicester pelaa todella unohdettavan ja keskinkertaisen kauden. Rodgers lähtee kauden loputtua.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ensimmäisen kierroksen jälkeen liian aikaisin vedetyt johtopäätökset:

- Arsenal on tällä kaudella taas perus-Arsenal. Liikaa otteiden heittelemistä. Top6 juuri ja juuri.
- Palace pelaa jälleen taas kivan kauden, mutta kauden loppupuolella valuu 12:sta ja kaikki muistaa kehua vasta kesällä seuraavaksi.
- Pool on kakkonen, Fulham säilyy.
- Newcastle taistelee loppuun saakka europaikoista. Nottingham tippuu. Peli alkaa kulkea vasta auttavasti MM-kisojen jälkeen.
- Spurs aloittaa hyvin, tippuu mestaruustaistelusta MM-kisojen jälkeen, mutta on kolmas kuitenkin lopulta.
- Chelsea pelaa tylsän kauden, on kuitenkin neljäs.
- ManU vetää uudestaan kunnon mahalaskun, tällä kertaa konferenssi-liigaan.
- City on mestari.
- Hammers pelaa taas ”ok”-kauden, mutta vauhti hiipuu loukkaantumisten ja rasituksen takia keväällä. Sijoitus kahdeksas.
- Brentford säilyy helposti.
- Leicester pelaa todella unohdettavan ja keskinkertaisen kauden. Rodgers lähtee kauden loputtua.
Tähän voi lisätä sen Evertonin vankan seitsemännentoista sijan ja helppo säilyminen.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tänä vuonna eniten maaleja Valioliigassa.
 

Liitteet

  • AEF906C0-C5A5-4265-9DD2-1A3F55E72E97.jpeg
    AEF906C0-C5A5-4265-9DD2-1A3F55E72E97.jpeg
    132,1 KB · kertaa luettu: 127
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kausi lähti käyntiin, mutta tuomarointi ja VAR olivat jälleen kyseenalaisella tasolla. Tästä toki saadaan nauttia myös jatkossa, koska tuomarit ovat virheettömiä kuninkaita ja VARia ei ole luotu tekemään säröä heidän kilpeensä.

 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Coady lainattu nyt Wolvesista Evertoniin. Mulle ei ihan aukea siirron logiikka Wolvesin kannalta? Eikö nuo periaatteessa tappele samoista sijoista valioliigassa?

Eikä Wolvesin alakerta mitenkään ylimiehitetyltä vaikuta, Saisskin ilmeisesti lähti jo aiemmin. Nyt toppari kaksikko on Kilman ja Boly. Nuori Collins myös mukana. Boly suht loukkaantumis altis vielä ja vaikka Kilman on harppaillut kehityksessä niin ei hän mikään sateentekijä ole.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Coady lainattu nyt Wolvesista Evertoniin. Mulle ei ihan aukea siirron logiikka Wolvesin kannalta? Eikö nuo periaatteessa tappele samoista sijoista valioliigassa?
On kyllä todella erikoinen ja nimenomaan tuo, että kyseessä on laina ja kyseessä on vielä joukkueen kapteeni.

Tai siis joo oli ekassa matsissa penkillä ja haluaa peliaikaa, että pääsee kisoihin ja Evertonilla loukkaantumisia, niin on tuossa joku logiikka. Siirtoa kaikki varmaan odotti.

Onneksi Wolves hommasi Portugalin maajoukkuepelaaja Guedesin, niin sentään joku tasapaino säilyy elämässä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiinnostus jääkiekkoa kohtaan on ottanut osumaa erinäisistä syistä johtuen (esim. NHL:n kurinpidon puseilu), niin orastava kiinnostus jalkapalloa ja Valioliigaa kohtaan on nostanut päätään. Olen useamman kerran käynyt fudista ulkomailla katsomassa, mutta en ole koskaan varsinaisesti seurannut aktiivisesti.

Osaako joku vinkata hyviä Valioliiga-tilejä seurantaan Twitteriin ja Instagramiin? Nimenomaan asiapitoisia tilejä, ei ladbible, vedonlyönti yms. skeidaa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Nopeasti omasta feedistä:

- The Athletic
- Tifo Football
- Kieran Maguire
- Sky Sports Premier League
- OptaJoe
- The Second Tier (Championshippia)
- Breaking The line
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Osaako joku vinkata hyviä Valioliiga-tilejä seurantaan Twitteriin ja Instagramiin? Nimenomaan asiapitoisia tilejä, ei ladbible, vedonlyönti yms. skeidaa.
Osaa. Tai no, Instassa en seuraa juurikaan futistilejä, mutta twitterissä kylläkin:

- Fabrizio Romano on pakollinen. Kun hän sanoo "Here we go", siirto on varma.
- Henry Winter on yksi parhaista brittijournalisteista koko maassa (maailmassa).
- The Athletic kannattaa ottaa seurantaan ja tilata nettilehti. Parempaa ei ole eikä tule. Ekat kuusi kuukautta 1e/kk.
- Athleticin journot ovat myös laadukkaita, tunnetuimpana kenties David Ornstein. Myös oman suosikkiseuran kirjoittajat kannattaa ottaa seurantaan, itselläni Unitedin kirjoittajista lemppareita ovat Whitwell ja Crafton. Myös Anka on useimmiten oikealla asialla.
- The xG Philosophy on hyvä tili seurata, jos maaliodottama-asiat kiinnostavat.
- Jaahas, Mikko laittoikin jo hyvää listaa; itsekin olisin laittanut OptaJoen ja Tifon.
- Howard Nurse osaa asiansa, hän on BBC:n seniorijournalisteja.
- Statman Dave on aivan älyttömän hyvä tilastoanalyytikko. On toki Unitedin fani, mutta käy säännöllisesti läpi muidenkin seurojen pelaajia.

Noilla pääsee jo aika pitkälle.
 

Stonemaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New Jersey Devils, Tampa Bay Buccaneers
Tänään tulee sellainen helmi Viaplaylta kuin Charlton - QPR. Liigacuppia legendaarisella ja parhaat päivänsä nähneellä The Valley stadionilla.

Kaikki jotka Jatkoaikaa seuraa tietää, mitä jengiä kannatan. Olen tosin vuodesta 2002, ikää oli silloin 14v, seurannut/sympannut Charlton Athleticia, joka siihen aikaan pelasi Valioliigaa Alan Curbishleyn johdolla.

Mulla oli aina ollut fudista pelaavana skidinä haave päästä OT:lle katsomaan peliä, tää ei kuitenkaan ollut realismia äidin ollessa yksinhuoltaja ja raha oli erittäin tiukassa. Monen mutkan kautta kuitenkin järjestyi viikonloppureissu Lontooseen, ja äidin kaveri joka itse asui siellä jeesasi saamaan liput Charlton-Bolton matsiin jotain kautta. Fanikaupasta sain yli-ison pelipaidan, koska kaikki muut paitsi XL oli loppuunmyyty, on muuten tallella vieläkin. Itse ottelutapahtuma oli unelmien täyttymys, Valioliigaa paikan päällä. Muistan vanhan ukon, joka istui riviä alempana, näytteli vierasfaneille lapsilta kiellettyjä käsimerkkejä koko 1.puoliajan, mutta tauolla se rauhallisesti kaivoi termarin repusta ja joi puoliaika teet, sitten taas mentiin pelin päättymiseen asti. Itse ottelu päättyi Charltonin 1-2 tappioon. Youri Djorkaeff teki molemmat vieraiden maalit ja Charltonin maalista vastasi Tintti Johansson. Boltonin maalilla torjui tietysti Jässi.

Hienoja ja korvaamattomia muistoja! Nostalgista katsoa ottelua illalla vaikka Charlton tänä päivänä League Onea pelaa.

Edit: Korjattu pari kirjoitusvirhettä.
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loput voi sitten käydä lukemassa siirtohuhuketjusta.
Tää on minun tapani.

Muut saa selata loputtomat huhut ja mä käyn täältä katsomassa välillä onko jotain.

Hyvin pysyy kärryillä eikä tarvi somessa roikkua silmät ristissä, huhut ei niissä varman kesäisin ihan heti kesken lopu!
 
Viimeksi muokattu:

FinDevil

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Tottenham
Sais tulla noi boxing dayn ja uudenvuoden kierrosten tarkat päivämäärät nii päsis varailee reissua. Ei taida kyllä vielä pariin kuukauteen noita tulla.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Dharmesh avasi vielä tuota Coadyn lainasiirtoa. Halusi Evertoniin koska Wolves aikoo pelata neljän alakerralla ja Everton kolmen ja tässä hän on parhaimmillaan ja myös maajoukkue pelaa samalla formaatiolla.

Lisäksi halusi kotikaupunkiin mutta on itse asiassa Liverpoolin kasvatti ja menee Evertoniin.
 

Barney

Jäsen
Dharmesh avasi vielä tuota Coadyn lainasiirtoa. Halusi Evertoniin koska Wolves aikoo pelata neljän alakerralla ja Everton kolmen ja tässä hän on parhaimmillaan ja myös maajoukkue pelaa samalla formaatiolla.
Jos minä haluaisin päästä MM-kisoihin, niin en välttämättä lähtisi pelaamaan Mason Holgaten ja Michael Keanen kanssa. Onhan se vaikea loistaa, kun joutuu yksin hoitamaan kolmen miehen hommat.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös