Mun kalloon ei mahdu yhtään mitenkään se, että kenties maailman paras urheilusivusto ei saanut mahdutettua Scholesia top5:een eikä edes kymppiin, vaan jonnekin sijalle 19. Mun kirjoissa Scholesia parempia pelaajia maailmassa sinä aikana kun Valioliigaa on pelattu on suunnilleen vain Zidane, Messi ja Ronaldo, mutta kaikkien näiden iniestalampardgeradien ohi tuo menee aivan kaikkina viikonpäivinä. Sunnuntaisin kahdesti.
Ja Keane menee kyllä myös kymppiin ihan kädet alhaalla. Ronaldon voisi pudottaa 11:ksi koska lähti pois jo niin aikaisessa vaiheessa tai sitten Gerardin koska ei lopulta voittanut mitään oleellista. Keaneen kuitenkin henkilöityy todella paljon maailman kautta aikojen parhaan seurajoukkueen menestystä.
Mulla olisi Scholes mennyt sinne 18-25 -sijoille. Loistava pelaaja, mutta ei lähelläkään sukupolvensa parasta pelipaikallaan kuten Gerrard, Lampard jne. Scholes oli loppupeleissä sillä parhaalla paikallaan eli hiukan alempana määräämässä tempoa ja vetelemässä naruista aika loppupuolella uraansa. Keskikentällä aikanaan Butt pelasi paljon myös, Veron tuli Scholesin paikalle saapuessaan. Scholes oli parhaimmillaan yli kolmekymppisenä ja paljon tuohon arvostukseen tulee lisää ihan perinteisestä futisromantiikasta, yhden joukkueen mies, muut pelaajat kehuivat jne. Aliarvostettu ehkä osittain aikanaan, mutta yliarvostettu uransa jälkeen. Top20? Kyllä. Top10? Ei mitenkään.
Keane on kyllä myös siellä top20:ssä, tosin Vieira on lähempänä top10:ä.