Äläs ny, Song ehti jo julistaa, että tämä joukkue voittaa Valioliigan muutaman vuoden sisään ja Big-Sam säesti kertomalla olevansa yhtä hyvä manageri kuin kuka tahansa muu Valioliigassa tällä hetkellä.
Mun mielestä tuo seura on vaan menossa pahasti väärään suuntaan ja ehdottomasti pahin virhe on muutto olympiastadionille.
No johan nyt, aina nää tulee jotenkin viiveellä, perkele kun pitäis päivystää jatkoajassa koko ajan! Kirjottelen tänne tuolta liveketjusta, ja nyt tulee paljon Hammers asiaa. En oo vieläkään saanut aikaan pistää sitä omaa ketjua pystyyn, johon voisin yksin avautua.
Mä oon vähän eri mieltä joukkueen suunnasta, siis noin yleisesti. Aivan hillittömän paljon on menty eteenpäin ihan jo ~5 vuoden aikajänteellä sekä urheilullisesti että erityisesti kabinetin puolella. Eikä puhettakaan kun ottaa pidemmän aikalangan. Ainahan Hammersin touhuun kuuluu tietty hämäräperäisyys ja soheltaminen (alkaen Terry Brownista, dirty-Harrystä, Tevez-Mascheranosta ym.), senpä takia seuraa onkin messevää fanittaa. Sympaattinen pikkuseura joka yrittää olla jotain enemmän kusemalla isompien muroihin ja toisinaan ampumalla itseään jalkaan.
Pelillisesti on väläytelty ajoittain tälläkin kaudella todella hyvää futista, mutta lähinnä pelaajien ansiosta - Läski-Sam on yrittänyt tuhota aina hyvän vaiheen täysin vammasilla vaihdoilla, taktiikkamuutoksilla tai yleisellä saamattomuudellaan. Täysin idiottimainen oman egon pönkittäminen sekä pelaajapolitiikassa että taktisesti on se mikä mua äijässä vituttaa, vaikka onhan se paljon hyvää (kuria) tuonut jengiin. Mutta esimerkiksi Nolanin roikoittaminen avauksessa, pakonomainen Zaraten ulostaminen vaikkei paikkaajaa ole, roikkopallottaminen Andy Carrollin ollessa kentällä ja käytännössä kaikkien akatemia-pelaajien sorsiminen jne. ihmetyttää ihan asiantuntijoidenkin joukossa.
Nykypäivänä urheiluskenessä, varsinkaan isoilla markkinoilla ei yksinkertaisesti voi jäädä tuleen makaamaan. Tällaisilla "pk-seuroilla" on vakavan itsetutkiskelun paikka: tyydytäänkö jokavuotiseen relegation battleen tai max. 8-15 sijoituksiin, vai yritetäänkö ottaa harppausta ylöspäin ainakin puolittaisella all-in mentaliteetilla. Ilman sugar-daddyä se on melko hankalaa, kun tv-tulotkin vain nostavat yleistä palkanmaksukykyä ja varmasti myös siirtokorvauksia.
Vaikka itse Upton Parkia rakastankin, eikä sitä fiilistä kun Bubbles kajahtaa ennen peliä voita mikään, niin eihän se ole millään muotoa top-6 ja europeleihin pyrkivälle seuralle sopiva stadion. Ei kulkuyhteyksiltään, tiloiltaan eikä kapasiteetiltaan. Kun joku vitun paikallinen museovirasto on toistuvasti blokannut laajennus&remppasuunnitelmat niin jotain on vaan pakko tehdä. Joku kyläseura voisi vielä 2020-luvullakin pelata tuolla, mutta niin paljon kuin muutto kirpaiseekin varsinkin aluksi, nyt sille on erinomainen sauma ja tuo Olympiastadion futiskäytössä tulee yllättämään ihan jok'ikisen kriitikon kun sinne pelaamaan päästään! En mä keksi muita kun tunnesyitä miksi muutto olisi huono asia.
Eli siis, Läskistä on pakko päästä eroon vaikka kohtalaista duunia onkin tehnyt - palauttanut uskottavuuden eikä oo pudonnut. Mutta kukaan pelaaja ei halua pelata Big-Samin kukkupallokilpikonnafutista, faneilla palaa käämit, pomoilla palaa käämit ja mulla palaa käämit. Seura on helvetin velkainen, joten mitään miljoonamiehiä ei edelleenkään pysty hankkimaan: rotaatiomiehet akatemiasta ja managerille valta valita haluamansa pelaajat, eikä mitään Zarate/Nene -linjaa, jossa omistaja käy karkkikaupassa. Song-tyyliset lainat, Sakho-henkiset nuorehkot ja eteenpäinmenevät pelaajat hankintapolitiikkaan. Sitten vaan pelityyli materiaalin mukaan.
Siellä on nytkin jumalauta Sakhon ja Valencian muodossa loistava double-threat kun ensin mainittu on boksissa liukas kuin saippua ja toinen pystyy sekä laukomaan kauempaa että osaa myös rakentaa peliä. Downing 10-paikalla on ollut huikea, kun peliäly riittää mutta vauhti on vähän hiipunut joten nykyaikasena laitapelaajana ei oikein toimi. Kun Läskin parhaan kaverin, ylipalkatun ja yli-ikäisen Kevin Nolanin saa heivattua pelaavasta kokoonpanosta hiuksista vittuun niin keskikenttäkin on riittävä. Se on niin helppoa kun sen osaa!
Tuli vähän pitkä ylivuoto, mutta menköön.