Valioliiga 2005-06

  • 141 854
  • 1 430
Tila
Viestiketju on suljettu.

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, toki urheilullisena ja rehellisenä luonteena haluan vain tasapuoliset mahdollisuudet molemmille joukkueille voittoon. Tosin en ymmärrä mihin tämä "vihjailu" muka liittyy...hämmentävää...

Jotta ketju ei muutu FA-cup ketjuksi, on syytä todeta että maailmanhistorian 203. Merseysiden Derby pelataan lauantaina klo 12.45 maineikkaalla Anfieldin stadionilla Evertonin sinisten miesten matkatessa puiston yli pelaamaan. Näin suomalaisena sanoisin että Liv-ManUtd on kuitenkin se kaikkein suurin peli, mutta paikallisilla siitä ei ole kahta sanaa, Liverpool-Everton on vuoden peli ja se on pakko voittaa. Epäilemättä pelistä tulee äärimmäisen kuuma ottelu, molemmat ovat saaneet keskittyä siihen jo pitkään, Poolin FA-cup matsia lukuunottamatta.

Tänään olen saanut myös lukea erään Everton-fanin vakavasti kirjoitettua tekstiä, jonka mukaan ainoastaan Gerrard ja Riise mahtuisivat sinisten kokoonpanoon, Finnan kelpaisi penkille. Olen nähnyt kaiken.
 
Kuvernööri kirjoitti:
Noh, toki urheilullisena ja rehellisenä luonteena haluan vain tasapuoliset mahdollisuudet molemmille joukkueille voittoon. Tosin en ymmärrä mihin tämä "vihjailu" muka liittyy...hämmentävää...

Toivoa sopii, että otteluun saadaan hyvä tuomari, joka ei juttele Rafan kanssa puoliajalla

case Barcelona

antaa muutenkin pelaajien ajella toisiaan pallollisena tai pallottomana.

case Terry

Myös käsivirheitä tulisi silloin tällöin päästää läpi, samoin ns. "kolauksia" rankkarialueella.

case Terry (jos oikein muistan)

Ja otetaan huumorilla nämä, jooko? Paras voittakoon!
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korjataan nyt vähän:)

Tuomari: Rijkaard. Ajelut: Del Horno. Käsivirheet: Drogba. Kolaukset: Terry.

Hetkinen, nehän kaikki liittyi Chelsean pelaajiin...no sattumaa varmasti, vakuutan vilpittömästi!
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Liverpoolin kannattajat tuntuvat olevan tyytyväisiä kun välieriin arvottiin pari Chelsea-Liverpool jota en oikein ymmärrä. Tai melko samahan se on, mutta itse ainakin pidän siitä että finaalissa pelaa parhaat joukkueet, nyt finaalista tulee jokseenkin antiklimaattinen. Toki Liverpoolilla voi olla lievää etua että välierä pelataan Old Traffordilla verrattuna finaaliin Cardifissa. No itse en oikein ole ikinä ymmärtänyt tälläisen kaavion arpomista jossa ei minkään tason sijoituksia käytetä.

Häviäjiä tässä arvontatuloksessa on kuitenkin Blackburn, Bolton, Wigan ja varauksin myös Everton. Mikäli Liverpool-Chelsea finaali olisi toteutunut olisi Valioliigan seitsemäs päässyt UEFA cupiin mutta nyt tuon paikan ottaa joku kolmikosta Charlton/West Ham/Middlesbrough. Toki Arsenal ja Tottenhamkin voivat pudota vielä seitsemänneksi. Erityisesti tämä varmasti harmittaa Blackburnia jolle vähintään seitsemäs paikka olisi ollut melko todennäköinen,toki sijat 5-6 ovat vielä täysin mahdollisia mutta kuitenkin vaikeammin saavutettavissa kun Boltonilla on kaksi peliä vähemmän ja Arsenal on pelannut hyvin.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kuvernööri kirjoitti:
Tänään olen saanut myös lukea erään Everton-fanin vakavasti kirjoitettua tekstiä, jonka mukaan ainoastaan Gerrard ja Riise mahtuisivat sinisten kokoonpanoon, Finnan kelpaisi penkille. Olen nähnyt kaiken.
Noh, kyllä mä avaukseen ottaisin vielä Hyypiän ja kyllä Alonsollekin saattaisi avauksen paikka löytyä. En mä muille keksisi tällä hetkellä käyttöä. Vaihtopenkille voisin sitten ottaa Garcian, Morienteksen ja Sissokon, Finnanille ei kiitos.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
steepler kirjoitti:
No itse en oikein ole ikinä ymmärtänyt tälläisen kaavion arpomista jossa ei minkään tason sijoituksia käytetä.

Mutta juuri tähän arvontaan perustuu se miksi FA Cup on maailman paras cup-kilpailu.

Ja kun nyt on hyvä aika psyykata myös naapurileirin suuntaan, niin ainoa pelaaja joka Sinisistä kelpaisi meille penkille, on Arteta. No okei, Beattie myös. Avauksen suhteen...melkoisen hiljaista!
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Kuvernööri kirjoitti:
Mutta juuri tähän arvontaan perustuu se miksi FA Cup on maailman paras cup-kilpailu.

Ehkä minulla on sitten vain eri käsitys mikä on parasta ja mikä ei, itse en näe siinä mitään hohtoa että joku Millwall pystyy lähes pelkällä arvontaonnella ratsastamaan finaaliin. Kyllähän niitä pareja siltikin voisi arpoa vaikka esimerkiksi olisi sijoitettuja joukkueita. Enkä näe oikeastaan mitään elementtiä joka kilpailun tasosta poistuisi tämän myötä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Huomenna sitten 31.pelikierros. Omalta kohdalta mielenkiinto kohdistuu tuohon kamppailuun sijoista 4-6. Siitä kamppailevat vielä Tottenham, Arsenal, Blackburn ja Bolton. Jokaisella on tällä kierroksella ns. helpohko vastus, joten pisteitä ei olisi varaa menettää.

Wigankin lienee tuossa kamppailussa vielä mukana, mutta paljon vaikeampi peli on Laticseilla luvassa.

Joten ilman ihmeitä en odota paljoakaan muutoksia tuohon tilanteeseen.
 
steepler kirjoitti:
Ehkä minulla on sitten vain eri käsitys mikä on parasta ja mikä ei, itse en näe siinä mitään hohtoa että joku Millwall pystyy lähes pelkällä arvontaonnella ratsastamaan finaaliin. Kyllähän niitä pareja siltikin voisi arpoa vaikka esimerkiksi olisi sijoitettuja joukkueita. Enkä näe oikeastaan mitään elementtiä joka kilpailun tasosta poistuisi tämän myötä.

Ehkä sinä et näe, mutta esim viime vuonna exeter sai hyvät rahat, kun se kohtasi ManUn. Tämä on pikkuseuroille vuoden kohokohta, kun saa esim. valioliigajoukkueen vastaansa. Rahallahan nuo seurat pyörii..
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Ouzala kirjoitti:
Ehkä sinä et näe, mutta esim viime vuonna exeter sai hyvät rahat, kun se kohtasi ManUn. Tämä on pikkuseuroille vuoden kohokohta, kun saa esim. valioliigajoukkueen vastaansa. Rahallahan nuo seurat pyörii..

Eihän nämä Exeter-Manu pelit sijoitusten myötä mihinkään häviäisi, paremminkin lisääntyisivät vain. Se että olisi sijoitettuja joukkueita vain estäisi sen että huippu joukkueet eivät kohtaisi toisiaan vasta kuin loppuvaiheessa jos sinne asti selviäisivät.
 
steepler kirjoitti:
Eihän nämä Exeter-Manu pelit sijoitusten myötä mihinkään häviäisi, paremminkin lisääntyisivät vain. Se että olisi sijoitettuja joukkueita vain estäisi sen että huippu joukkueet eivät kohtaisi toisiaan vasta kuin loppuvaiheessa jos sinne asti selviäisivät.

Mutta ne otteluiden sisäänpääsyrahat jaetaan joukkueiden kesken,eli esim. exeter saa enemmän rahaa taskuun old traffordilta kuin esim. millwallia vastaan. Siis jos millwalli pelaisi kotona... IMO

edit: toki old traffordi ei ollu täynnä.
 
Viimeksi muokattu:

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Ouzala kirjoitti:
Mutta ne otteluiden sisäänpääsyrahat jaetaan joukkueiden kesken,eli esim. exeter saa enemmän rahaa taskuun old traffordilta kuin esim. millwallia vastaan. Siis jos millwalli pelaisi kotona... IMO

edit: toki old traffordi ei ollu täynnä.

Et nyt varsinaisesti ymmärtänyt mitä tarkoitin sijoitetuilla. Asetettaisiin esim. valioliigan edellisen kauden 8 parasta sijoitetuiksi jotka eivät voisi kohdata toisiaan ennen puolivälieriä, tai siinä nyt on monia tapoja mitä voisi kayttää. Exeter edelleen voisi kohdata Manun 3.kierroksella, itseasiassa sen mahdollisuus jopa kasvaisi koska Exeter ei olisi sijoitettu joukkue. Idea on että huippujoukkueet eivät kohtaan vasta kuin loppuvaiheessa, ei se että Exeter ei voisi Manua kohdata alkuvaiheessa.
 
steepler kirjoitti:
Et nyt varsinaisesti ymmärtänyt mitä tarkoitin sijoitetuilla. Asetettaisiin esim. valioliigan edellisen kauden 8 parasta sijoitetuiksi jotka eivät voisi kohdata toisiaan ennen puolivälieriä, tai siinä nyt on monia tapoja mitä voisi kayttää. Exeter edelleen voisi kohdata Manun 3.kierroksella, itseasiassa sen mahdollisuus jopa kasvaisi koska Exeter ei olisi sijoitettu joukkue. Idea on että huippujoukkueet eivät kohtaan vasta kuin loppuvaiheessa, ei se että Exeter ei voisi Manua kohdata alkuvaiheessa.

No menee se noinkin. Mun mielestä se yllätyksellisyys on vaan se suola. Kovin ainakin paikalliset jännittää arvontoja, koskaan ei tiedä, että ketä tulee.

Edit: kuinka monelle kierokselle nämä sijoittelut kestäisivät?
 
Viimeksi muokattu:

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Ouzala kirjoitti:
No menee se joinkin. Mun mielestä se yllätyksellisyys on vaan se suola. Kovin ainakin paikalliset jännittää arvontoja, koskaan ei tiedä, että ketä tulee.

Edit: kuinka monelle kierokselle nämä sijoittelut kestäisivät?


Kyllähän se tietenkin jännittää kun arvontaonni on niin suuressa roolissa, varsinkin keskisuurilla joukkueilla esim finaaliin pääsy voi helpottua hyvällä onnella huomattavasti.

Sijoitettujen organisoinnissa nyt voisi käyttään vaikka kuinka monta eri tapaa. Pointtina nyt vain se että huippujoukkueet kohtaisivat vasta loppuvaiheessa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuvernööri kirjoitti:
Tänään olen saanut myös lukea erään Everton-fanin vakavasti kirjoitettua tekstiä, jonka mukaan ainoastaan Gerrard ja Riise mahtuisivat sinisten kokoonpanoon, Finnan kelpaisi penkille. Olen nähnyt kaiken.

Njaa, luettele nyt sitten itse sinisistä punaisten avaukseen mahtuvat pelaajat, vähintään kaksi... Niin ja muista vilkuttaa.
 
steepler kirjoitti:
Kyllähän se tietenkin jännittää kun arvontaonni on niin suuressa roolissa, varsinkin keskisuurilla joukkueilla esim finaaliin pääsy voi helpottua hyvällä onnella huomattavasti.

Sijoitettujen organisoinnissa nyt voisi käyttään vaikka kuinka monta eri tapaa. Pointtina nyt vain se että huippujoukkueet kohtaisivat vasta loppuvaiheessa.

Maailma ei ole aina reilu, Chelsea - Liverpool on silti huippumatsi. FA- cupin säännöt tuskin tulee muuttumaan, eli tästä on turha vääntää.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Everton kirjoitti:
Njaa, luettele nyt sitten itse sinisistä punaisten avaukseen mahtuvat pelaajat, vähintään kaksi... Niin ja muista vilkuttaa.

Niin parhaani mukaan yritin tuossa aiemmin sita tehda, mutta Evertonin joukkueesta ei vain yksikaan pelaaja mahdu punaisten avaukseen. Keskikentan oikealle laidalle Artetalla olisi mahdollisuudet mahtua, riippuen muun keskikentan muodosta. Kenellakaan muulla sinisella ei mitaan mahdollisuuksia punaisten ryhmaan. ´muista vilkuttaa?´

Jos tarkoitit ketka PITAISI mahduttaa, olisi Liverpoolin avaus seuraavanlainen: Reina; Riise-Sami-Carragher-Hibbert; Kewell-Xabi-Gerrard-Arteta; Beattie-Crouch

Harvinaisen hienoa ja aktiivista keskustelua jalleen jatkoajan jalkapallojaostolta, hienoja otteluja on luvassa lahiaikoina. Liverpool-eve, Liverpool-che, Chelsea kohtaa viela Arsen ja Mancs Unitedin...Loistavaa fudista luvassa viela talla kaudella.

Huomenna Merseyside Derby, OH YES!!!!!
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ouzala kirjoitti:
Hankkikaa nyt perkele se Owen takaisin, kaikki nauraa tolle"Crouchinnolle" Te tarviitte hyökkäykseen vahvan hyökkääjän. En pysty ymmärtämään Cissen kohtelua. Se osaa oikeasti tehdä maaleja.

Joo ei huolta, en ma ens kaudella enaa Crouchinhon nimea tohon avaukseen kirjoita. Ja nytkin tekis mieli laittaa God tai Moro, mutta realismin nimissa Crouch on kuuma pelaaja ja omassa duunissaan taysin pysayttamaton.

Dribble Cisse...joo tekee varmasti maaleja kunhan lunastaa paikkansa avauksessa. Olen nahnyt talla kaudella varmasti kaikki sen pelaamat pelit, eika se vaan ansaitse paikkaansa. Toisaalta, voisi tietysti tulla koutsin osalta isompaakin luottoa, olisi mielenkiintoista mihin Cisse pystyy jos saisi aloittaa 10 pelia putkeen. Mutta sanon silti etta kesalla ULOS.

Mainittakoon etta arvostan erittain suuresti James Beattieta.
 
Kuvernööri kirjoitti:
Joo ei huolta, en ma ens kaudella enaa Crouchinhon nimea tohon avaukseen kirjoita. Ja nytkin tekis mieli laittaa God tai Moro, mutta realismin nimissa Crouch on kuuma pelaaja ja omassa duunissaan taysin pysayttamaton.

Dribble Cisse...joo tekee varmasti maaleja kunhan lunastaa paikkansa avauksessa. Olen nahnyt talla kaudella varmasti kaikki sen pelaamat pelit, eika se vaan ansaitse paikkaansa. Toisaalta, voisi tietysti tulla koutsin osalta isompaakin luottoa, olisi mielenkiintoista mihin Cisse pystyy jos saisi aloittaa 10 pelia putkeen. Mutta sanon silti etta kesalla ULOS.

Mainittakoon etta arvostan erittain suuresti James Beattieta.

Onko Moro maalintekijä? Oli. Helvetin röyhkeä maaliruisku + Gerrard, niin se on siinä. Ja Garcialle lisää aikaa, sen peliä kattoo aina mieleellään.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ouzala kirjoitti:
Onko Moro maalintekijä? Oli. Helvetin röyhkeä maaliruisku + Gerrard, niin se on siinä. Ja Garcialle lisää aikaa, sen peliä kattoo aina mieleellään.

Moro on saanut kasittamatonta luottoa, aloittaa peleja vahan valia vaikka naytot on melkoisen puutteellisia. Luis on hyva rotaatiopelaaja, mutta avaukseen ei ole vakituista paikkaa. Laitaan liian hidas, piilokarkeen ei tarpeeksi hyva. Mielellaan taman kauden osalta nakisin tosin 4-4-1-1 jossa Garcia pelaisi piikin takana, ja piikkina God tai Moro. Tai Crouchinho...

Ensi kaudella hyokkays saa tod.nak. Defoen, joka ilman muuta saa isoa roolia. Mutta talla kaudella pitaisi ilman muuta pelata 4-4-1-1, varsinkin Chelseaa vastaan. Siten etta keskikentta Kewell-Sissoko-Alonso-Gerrard. Garcia piilokarki. Gerrard oikealla Chelseaa vastaan ja maalipaikkoja tulee solkenaan, sekunda-DelHornolla ei ole mitaan saumoja tuon tason pelaajaa vastaan.
 
Kuvernööri kirjoitti:
Gerrard oikealla Chelseaa vastaan ja maalipaikkoja tulee solkenaan, sekunda-DelHornolla ei ole mitaan saumoja tuon tason pelaajaa vastaan.

Entä Lampard & Makelele vs Alonso & Sissoko.. ei saumoja. Mutta ihan koska vaan ottaisin Alonson sinisiin. Alonso olisi chelsean miehiä jollei rafa olisi miestä ottanut, sen verran lahjakas pelaaja kyseessä.

Edit: Kyllä siellä lämmössä kelpaa...
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ouzala kirjoitti:
Entä Lampard & Makelele vs Alonso & Sissoko.. ei saumoja. Mutta ihan koska vaan ottaisin Alonson sinisiin. Alonso olisi chelsean miehiä jollei rafa olisi miestä ottanut, sen verran lahjakas pelaaja kyseessä.

Ootko todella tuota mielta? Mun Lampard-kuittailut on varmasti tutut, mutta pitaydyn edelleenkin vankasti siina, etta Lampsin rahkeet ei riita tallaisissa peleissa. Se ei kykene kovia keskikenttia vastaan dominoimaan. Ainoastaan hoitaa oman roolinsa puolustuksessa (joka perustuu sijoittumiseen, ei taklaamiseen). Sissoko on viela melkoisen aliarvostettu pelaaja, jonka liikkuminen ja taklaaminen on jo nyt valioliigan eliittia. Syottopeli tarvitsee enaa parannusta. Xabi on pelintekijana omaa luokkaansa, eika fysiikassakaan jaa jalkeen. Makelelen ansioita en kiista, aivan paallikko.

Tata Lampard-hehkutusta jaksan edelleen ihmetella, keskitasoa parempi pelaaja toki mutta joku Gerrard noyryyttaa Lampardia mennen tullen edesta ja takaa. Kylla Alonso-Sissoko riittaa keskikentalla oikein hyvin, koska Chelsealta puuttuu keskustasta kokonaan luovuus. Jos Lampardille jattaa vastuun pelinrakentamisesta, ei ole mitaan hataa.

Chelsean osalta sanoisin, etta askel Euroopan Mestariksi on enaa sen askeleen paassa, etta Essien heivataan penkille ja saadaan joku OIKEA pelintekija, jolloin Lampard voi keskittya siihen mita oikeasti osaa tehda.
 
Kuvernööri kirjoitti:
Ootko todella tuota mielta? Mun Lampard-kuittailut on varmasti tutut, mutta pitaydyn edelleenkin vankasti siina, etta Lampsin rahkeet ei riita tallaisissa peleissa. Se ei kykene kovia keskikenttia vastaan dominoimaan. Ainoastaan hoitaa oman roolinsa puolustuksessa (joka perustuu sijoittumiseen, ei taklaamiseen). Sissoko on viela melkoisen aliarvostettu pelaaja, jonka liikkuminen ja taklaaminen on jo nyt valioliigan eliittia. Syottopeli tarvitsee enaa parannusta. Xabi on pelintekijana omaa luokkaansa, eika fysiikassakaan jaa jalkeen. Makelelen ansioita en kiista, aivan paallikko.

Tata Lampard-hehkutusta jaksan edelleen ihmetella, keskitasoa parempi pelaaja toki mutta joku Gerrard noyryyttaa Lampardia mennen tullen edesta ja takaa. Kylla Alonso-Sissoko riittaa keskikentalla oikein hyvin, koska Chelsealta puuttuu keskustasta kokonaan luovuus. Jos Lampardille jattaa vastuun pelinrakentamisesta, ei ole mitaan hataa.

Chelsean osalta sanoisin, etta askel Euroopan Mestariksi on enaa sen askeleen paassa, etta Essien heivataan penkille ja saadaan joku OIKEA pelintekija, jolloin Lampard voi keskittya siihen mita oikeasti osaa tehda.

Nyt lähdettiin sille tielle, jolle en halunnut lähteä. Lampard vs Gerrard. Molemmat on maailman kärkeä. Koita nyt ymmärtää se hehkutus, eikö tehdyt maalit ratkaise? Tai äänestystulos, maailman top3 keskikenttäpelaaja. Kesällä nähdään, kumpi on parempi.

Rooney

Lampard - Gerrard
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös