Viestin lähetti Johannes
Chelsean yritys "ostaa" itselleen valioliigan mestaruus on se asia, joka tässä meitä köyhien jengien kannattajia ärsyttää. Ostettujen pelaajien kpl-määrä ei ärsytä.
Ei mm. RvN, Dinga-Dunga, Ronaldo, Ferdinand, Silvestre, Howard, Hamann, Baros, Smicer, Biscan, Diouf, Diao, Kewell, Dudek, Riise, Hyypiä, Heskey, Hechoz, Woodgate, Bowyer, Viana, Jenas, Dyer, Robert - puhumattakaan kuinka Arsenalista on tullut yhtäkkiä Ranska - ole seuroihinsa ostamatta tulleet ja jossain mielessä kaikki hankinnat ovat palvelleet tarkoitusta "ostaa" joukkueelle Valioliigan mestaruus.
Chelsea tekee ihan samaa mitä muutkin, paitsi että rakennustyö on ollut tämän kesän hommia. Muiden ei ole tänä kesänä tarvinnut markkinoilla juuri juhlia, koska johtojen mielestä isoja puutteita ei ole ollut. If it aint broken, why fix it.
Minua ei ärsytä Chelsean ostelut pätkääkään ja olen ainoastaan tyytyväinen, että kärki leventyy ja ristiinpelaaminen tulee lisääntymään. Kateellinenkin olen, pikkuisen, lähinnä siitä, että pari ehdotonta suosikijätkää siirtyivät Bluesin riveihin - Juan Sebastian Veron ja Hernan Crespo. ManU ei koskaan saanut pelisysteemillään ensimmäisestä parastaan irti, mutta veikkaan että Chelseassa kaksikon jälki tulee olemaan _todella_ tuhoisaa. Tasollaan pelatessaan ovat pelipaikoillaan helposti liigan valovoimaisimmat pelaajat - ei epäilystäkään siitä.
Jos Chelsea pysyy kasassa ensi kauteen, niin se on 2005 mestarisuosikki numero 1, elleivät muut lähde ostoksille. Tällä kaudella en joukkueeseen edelleenkään usko liian suuren vaihtuvuuden takia.
Manurea menee tällä kaudella vielä menojaan ja Arse seuraa vanavedessä. Newcastleen oli usko kova vielä ennen kahta ensimmäistä peliä, mutta ilman huippupuolustajaa ei ole edelleenkään asiaa tuon kaksikon kyytiin. Puolustus on jo hyvä, ei ihan huippu, mutta hyvä, vaan Manurea matsi näytti auttamatta, että heihin verrattuna ja heitä vastaan se on ihan perseestä - edelleen.