Pelien kuningas
Ja se on nimenomaan vakioveikkaus. Siitä on meikäläisen kierre aikoinaan alkanut ja se pitää otteessaan. Tosin vakio on hieman jäänyt kehityksen kelkasta, eikä Veikkaus tunnu ymmärtävän, että mikään lottomainen formulavakio ei ole se lääke, millä pelin kuningas nousisi taas ansaitsemaansa arvoon. Ensimmäinen askel oikeaan suuntaan olisi palautusprosentin nostaminen. Itse asiassa se olisi nostettava väliaikaisesti jopa yli 100 prossan, jotta voitot paisuisivat nykypäiväivan vaatimalle tasolle ja sitä kautta pelikansa intoutuisi pistämään markkoja vakioonkin. Mutta toki tiedän, että Oy Veikkaus Ab ei tule tekemään temppua, joka toisi sille jostain pelistä tappiota vaikkakin vain väliaikaisesti. Ja vakio jatkaa kitumistaan. Muitakin parannuksia tietysti voisi tehdä, mutta ei hyvää peliä kannata kovin radikaalisti lähteä muuttamaan.
Englannin kohteet ovat minulle ne oikeat vakiokohteet. Kotimaisetkin menevät, mutta samaa viehätystä niistä ei löydy kuin brittikohteista. Ei varsinkaan tänä kesänä, kun Veikkaus suuressa viisaudessaan heittää listalle vain muutaman liigapelin ja suuren joukon kaikenmaailman Kiupaa ja Keupaa. Ja vain siksi, että oikea vakiorivi olisi valmis, kun sunnuntain tv-ottelu päättyy. Katsooko kukaan edes noita tv-pelejä?
Paljon on muitakin pelejä tullut ja melkein kaikkea tulee pelattua jos vain kohteet ja kertoimet houkuttavat. Ja ovathan nuo moni- ym.vedot kieltämättä palkitsevampia, ainakin rahallisesti. Mutta vakion viehätys silti säilyy, ehkä se on juuri se asiantuntemuksen osoittaminen tai ainakin sen yrittäminen. Henk.koht. en voi sanoa pelaavani rahan takia, vaikka totta kai sitä aina haluaa voittaa, mutta siltikin rahapelit ovat pelkkä mukava ja joskus paljonkin aikaa vievä harrastus. Ja kun kyse on harrastuksesta, niin rahan ansaitseminen ei ole se ensisijainen asia. Rahaa tulee siinä sivussa jos on tullakseen. Voittamisen tunne antaa lopulta suuremman tyydytyksen kuin se raha minkä voittaa. Ainakin kun liikutaan niissä summissa mitä itse olen voittanut. Siksipä kerran saalistamani vakioveikkauksen 13 oikein on voitoista kultaisin, vaikka rivi olikin niin helppo ettei siitä rahallisesti sen suurempaa iloa ollut. Mutta vielä joskus saalistan 13 oikein jollain vaikeammallakin kierroksella, ehkä silloin saan tyydytystä ja iloa siitä rahastakin minkä voitto mukanaan tuo.