Mainos

Vakioveikkausta

• 2 528
  • 22

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Jatkoajan kirjoittajat ovat tunnetusti varsin urheilutietäväistä porukkaa, mutta miten on Vakioveikkauksen laita? Onko muita jotka kiikuttavat joka viikonloppu kuponkinsa online-pisteelle? Itsellä on vakion pelaamisesta lähes 10 vuoden kokemus, joskin ehkä hieman yleisestä trendistä poiketen kotimaiset ottelut vakiokohteina kiinnostavat enemmän kuin englantilaiset. Voittojakin on tullut - kerran 13 oikein ja pari kertaa 12. Viime viikon kierroksella jäin yhteentoista kun hemmetin FC Lahti teki maalin viime minuutilla eikä TPV kyvennyt tekemään yhtä vaivaista maalia Mikkeliä vastaan...

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Lukioaikoina veikkasin säännöllisesti vakiota markan rivillä. Kerran oli 10 oikein, voittoa kai jotain kolmekymppiä - eli puolen vuoden riveistä rahat takaisin. Sittemmin olen alkanut uhkapeluriksi, koskapa olen sijoittanut jopa neljän markan järjestelmiin. Aika satunnaista on kyllä nykyään, pitkä voitoton putki laskee motivaatiota.

Kotimaisia kohteita veikkaan kyllä minäkin mieluummin. Uskon olevani parempi asiantuntija suomalaisessa kuin brittifutiksessa.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Silloin tällöin vakiota tulee tehtyä. Paras tulos on kerran 12 oikein, mutta muuten voitot ovat jääneet laihoiksi. Olen enemmän vedonlyönnin ystävä.

Parhaat tulokset ovat tulleet silloin, kun kupongilla on ollut maaotteluita ja suomifutista.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
joskus yläasteen aikoina tein joka viikko rivin, joskus voitin jopa 2500,- mutta nyt ei oo vähään aikaan tehny mitään...

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Paras on ollut 10 oikein ja nyt on viime aikoina ollut hieman hiljaisempaa sillä rintamalla. Eli en ole pariin vuoteen enää niin innokkaasti vakioa harrastanut, enemmän lottoa. Yhteen aikaan tuli viikottain laitettua normaalia vakiota ja järjestelmänäkin. Sillon tuli tosin enemmän seurattua esimerkiksi Englannin Valioliigaa.

<b>Tj:</b> Oliko suurikin voitto, kun sait 13 oikein, jos saa kysyä?

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Kaverini sai 13 oikein, silloin kun voittosumma oli n. 160,-.
Äijä oli ihan sekaisin siihen asti kunnes voittoennuste tuli selville...

Kyseinen rivihän oli muistaakseni aikalailla ykkösvoittoinen.

Itse pelaan vakiota kerran kaksi kuukaudessa.
Suurin voittosumma n. 2000,-.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Viestin lähetti Arnold
<b>Tj:</b> Oliko suurikin voitto, kun sait 13 oikein, jos saa kysyä? [/B]

13 oikein - mittakaavassa ei, kaikki oikein tuotti jotain viiden tonnin pintaan. Vieläkin harmittaa kun yksi peli kääntyi aivan lopussa rististä ykköseen, molemmat vaihtoehdot oli ja ristillä olisi saanut paljon enemmän.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Pelailen

Kimpassa ja yksin. Vähän aikaa sitten tuli pitkästä jopa 12 oikein ja 1962mk oli 931mk per nokka. Harmitti vaan kun tuli yksi X ja pilasi suuremman riemun, mutta oli kiva yllätys kun luulimme saavamme vain 10 oikein. Olen kyllä joskus voittanut ajokortin hinnan (12 oikein) samoin yks Sonyn 100 Hz töllö on hankittu muutama vuosi sitten vakiolla, silloinkin 12 oikein. Tuntuu aina raha tulevan tarpeeseen, kun silloinkin vanha Luxor hajosi samoihin aikoihin.

Muuten harrastan monivetoa, joka on myös tuottoisa peli, tosin näillä pienillä panoksilla ei kovinkaan paljoa pääse rikastumaan, mutta olen tyytyväinen vähäänkin.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täytän aina silloin tällöin vakiokupongin, kun sattuu olemaan sellaisia kohteita joista jotain luulen tietäväni. Näin kesäisin kun suomalaisia kohteita on kupongilla, täytän sen viikoittain. Suurin voitto vakiossa on reilu 500 markkaa yhdellätoista oikein, että se siitä luulosta...

Lottoan säännöllisesti 84 markalla viikossa+jokerit. Suurin voitto lotossa on vajaa 300 markkaa viidellä oikein, jokerissa on ollut joskus kaksi viimeistä (tai ensimmäistä) numeroa oikein.

Monivedon, pitkävedon, tulosvedon sekä raviveikkauksen olen laittanut toistaiseksi jäihin, vaikka niistä ne minun suurimmat voitot ovat tulleetkin. Tuppaa vaan menemään rahhoo niin perkeleesti noihin kaikkiin peleihin, ettei parane koko ajan kaikkia pelata.

Se paha puoli noissa kaikissa rahapeleissä on, että niihin jää koukkuun helposti.

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Ennen Pitkävedon tulemista tuli täyteltyä useamminkin kuponkeja, mutta sen jälkeen jäänyt vähemmälle. Paras tulos vakiossa taisi olla 11 tai 12 oikein, mutta voitto ei ollut järin suuri.

Nykyään tulee täyteltyä todella harvoin, mutta aina kun rivin laittaa sisään, tulos on 7 oikein. Panostuksesta riippumatta. Cursed.

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
moniveto...

...tuo pelien kuningas on vienyt minut mennessään. Voittoja on tullut noin neljä viisi kertaa vuodessa ja suurin on hieman neljättä tonnia. Suurin "melkein"-voitto tulee muutaman kierroksen takaa kun ruotsi voitti 6-0 ja omalta lapulta löytyi 5-0 PRKL! (kerroin reilut 800 000)

teemu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Minen ymmärrä vakion viehätystä. Palautusprosentti on surkea, pelistä on hiton vaikea voittaa mitään, ja sittenkin menee joku 11 oikein 13:sta ja voittaa huikeat 23 mk. Jää vielä luultavasti tappiolle. Joku taannoin kirjoitteli veikkaajaan ja kehui vakiota todelliseksi "asiantuntijapeliksi". No ehkä se onkin, mutta en minä veikkaa siksi, että haluaisin päästä pätemään asiantuntemuksella. Kyllä minua ainakin raha kiinnostaa enemmän. :) Ja sitä saa helpommin (ja enemmän) vaikka monivedosta. Mutta kukin tavallaan.

Viimeksi muokattu:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Kappas

Minustako täällä puhutaan? Kyllä on lajia tullut harrastettua melko säännöllisesti n. 25 vuotta. Englantilaiskohteet ovat ehdottomasti suosikkejani.

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joskus yläaste-aikoina tuli veikkailtua. Into kuitenkin laantui, enkä nykyään harrasta moista enää lainkaan. Kerran tuli jopa täysosuma, mutta tuolloin oli n. 90 muutakin onnekasta. Saldoksi jäi 6000,- mutta kyllä tuollainenkin 14-vuotiaan kollin kesää mukavasti piristi.

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pelien kuningas

Ja se on nimenomaan vakioveikkaus. Siitä on meikäläisen kierre aikoinaan alkanut ja se pitää otteessaan. Tosin vakio on hieman jäänyt kehityksen kelkasta, eikä Veikkaus tunnu ymmärtävän, että mikään lottomainen formulavakio ei ole se lääke, millä pelin kuningas nousisi taas ansaitsemaansa arvoon. Ensimmäinen askel oikeaan suuntaan olisi palautusprosentin nostaminen. Itse asiassa se olisi nostettava väliaikaisesti jopa yli 100 prossan, jotta voitot paisuisivat nykypäiväivan vaatimalle tasolle ja sitä kautta pelikansa intoutuisi pistämään markkoja vakioonkin. Mutta toki tiedän, että Oy Veikkaus Ab ei tule tekemään temppua, joka toisi sille jostain pelistä tappiota vaikkakin vain väliaikaisesti. Ja vakio jatkaa kitumistaan. Muitakin parannuksia tietysti voisi tehdä, mutta ei hyvää peliä kannata kovin radikaalisti lähteä muuttamaan.

Englannin kohteet ovat minulle ne oikeat vakiokohteet. Kotimaisetkin menevät, mutta samaa viehätystä niistä ei löydy kuin brittikohteista. Ei varsinkaan tänä kesänä, kun Veikkaus suuressa viisaudessaan heittää listalle vain muutaman liigapelin ja suuren joukon kaikenmaailman Kiupaa ja Keupaa. Ja vain siksi, että oikea vakiorivi olisi valmis, kun sunnuntain tv-ottelu päättyy. Katsooko kukaan edes noita tv-pelejä?

Paljon on muitakin pelejä tullut ja melkein kaikkea tulee pelattua jos vain kohteet ja kertoimet houkuttavat. Ja ovathan nuo moni- ym.vedot kieltämättä palkitsevampia, ainakin rahallisesti. Mutta vakion viehätys silti säilyy, ehkä se on juuri se asiantuntemuksen osoittaminen tai ainakin sen yrittäminen. Henk.koht. en voi sanoa pelaavani rahan takia, vaikka totta kai sitä aina haluaa voittaa, mutta siltikin rahapelit ovat pelkkä mukava ja joskus paljonkin aikaa vievä harrastus. Ja kun kyse on harrastuksesta, niin rahan ansaitseminen ei ole se ensisijainen asia. Rahaa tulee siinä sivussa jos on tullakseen. Voittamisen tunne antaa lopulta suuremman tyydytyksen kuin se raha minkä voittaa. Ainakin kun liikutaan niissä summissa mitä itse olen voittanut. Siksipä kerran saalistamani vakioveikkauksen 13 oikein on voitoista kultaisin, vaikka rivi olikin niin helppo ettei siitä rahallisesti sen suurempaa iloa ollut. Mutta vielä joskus saalistan 13 oikein jollain vaikeammallakin kierroksella, ehkä silloin saan tyydytystä ja iloa siitä rahastakin minkä voitto mukanaan tuo.

Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Joka viikko tulee tehtyä varmaan hautaan asti.
Haravajärjestelmä 7-3-60 on etupäässä se systeemi jota pelaan. Ei mainittavaa menestystä, mutta kyllä se vielä sieltä..
Englantilaiset kohteet ovat luonnollisesti ehdoton ykkönen, vaikka kotimaisiakin pelaan. Sauna, Englannin liigaottelu, kaljaa ja Vakiorivi. Siinä on oikea lauantain vietto tapa.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pelien kuninkaasta

Onhan siinä oma hohtonsa, kun äijäporukan kanssa kokoonnutaan kaljatuopin äärelle pohtimaan vakiota kohde kohteelta. Siinä arvioidaan joukkueet tarkasti ja käydään läpi kaikki mahdolliset asiat joukkueista.

Sama pätee raviveikkaukseen. Vakio ja ravit vaativat asiantuntemusta, jota ei tosin mulla ole. Mutta kuuntelemalla niitä joilla sitä on, saattaa joskus räpsähtää isokin potti.

Ei tosin mulle mutta muille.

Afan

Jäsen
Tottakai

Vakio kuuluu jokaviikkoisiin peleihin, tottakai! Peli on sen verran vaikea, että laskelmieni mukaan saan 13 oikein keskimäärin kerran 30 vuodessa... vielä ei ole osunut.

<b>Tj:lle</b> täytyy kuitata viikon takaisesta kierroksesta sen verran, että eikös Mikkelin vierasvoitto TPV:stä ollut yksi kierroksen parhaista merkeistä? Pelattu muistaakseni alle 20 prosenttia, vaikka voittotodennäköisyys oli 25 %:n tienoilla.

Formulavakiokin keskustelussa on mainittu. Hyvin vaikea peli sekin, etenkin vaihtojen jäädessä suht' pieniksi, mutta harvemmin missään pelissä suomalaiset pelaavat niin väärin kuin formulavakiossa peräpään kuskien kohdalla. Esimerkiksi Minardi-kuskien "kohtaamiseen" rustataan isot kasat ristejä, vaikka jompikumpi tallin kuskeista ajaakin maaliin asti lähes aina.

Tarkoitushan vakiossa ei ole voittaa mahdollisimman usein, vaan voittaa mahdollisimman paljon silloin harvoin kun saattuu osumaan.

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vieläkin ottaa päähän...

Aika harvoin tulee vakiota pelattua, joskus joko kavereiden kanssa kimpassa tai sitten "heräte"pelaamisena. Ennen vähän enemmän, nykyään vähän harvemmin.

Yksi isompi voitto tuli kerran 10 vuotta sitten, just ennenkuin aloittelin opiskelut tekussa. 12 oikein. Olin ihan summassa tehnyt yhden lapullisen, ja siinä oli tosiaan 12 oikein. Voittoa tuli noin 2500 mk. Harmittaa vaan, kun ko kierrosta edeltävällä ja sitä seuraavalla kierroksella olisi tullut voittoa yli 10000 mk 12 oikein tuloksella. Vähänenkin tuuri kävi silloin hiukan väärään aikaan, olisi tullut vaikka seuraavalla viikolla. Noh, oli tuo 2500 mk ihan hyvä pesämuna opiskelijaelämään. Tätä legendaa on tullut kerrottua useammallekin...

Viestin lähetti Vakio
Minustako täällä puhutaan? Kyllä on lajia tullut harrastettua melko säännöllisesti n. 25 vuotta. Englantilaiskohteet ovat ehdottomasti suosikkejani.

Mites Vakiolla on tuuri käynyt vakion kanssa? Onko tullut isompia voittoja?

JP Lätti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho,New Jersey Devils ja
Viestin lähetti teemu
Mie ei jummarra vakion viehätystä. Palautusprosentti on surkea, pelistä on hiton vaikea voittaa mitään, ja sittenkin menee joku 11 oikein 13:sta ja voittaa huikeat 23 mk. Jää vielä luultavasti tappiolle. Joku taannoin kirjoitteli veikkaajaan ja kehui vakiota todelliseksi "asiantuntijapeliksi". No ehkä se onkin, mutta en minä veikkaa siksi, että haluaisin päästä pätemään asiantuntemuksella. Kyllä minua ainakin raha kiinnostaa enemmän. :) Ja sitä saa helpommin (ja enemmän) vaikka monivedosta. Mutta kukin tavallaan.

Vakio on hauska peli, jota itsekin parilla kympillä viikossa ruksailen. Sen verran on kuitenkin Teemun kritiikkiin korjattavaa, että Vakiossa 11 oikein -tuloksen voittosumma on yleensä satoja markkoja. Oma asiansa ovat kaiken maailman MM-karsintaottelut yms. , joissa voitot jäävät pieniksi helppojen ja pelatuiden merkkien toteutuessa.
Mielestäni Vakion (futisvakio) pahin epäkohta näin kesäaikaan on kohteiden riittämättömyys. Kun pelattavia ei löydy tarpeeksi kotimaan kahdesta ylimmältä sarjatasolta (Veikkausliiga ja Ykkönen), tungetaan kupongille Kakkosen otteluita!
Jos yleisö kritisoi Veikkausliigan peliä potkupalloksi, mitä Kakkonen sitten on?

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Varsinkin englantilaisia kohteita tulee veikattua viikottain, viime talven uutuutta kiekkovakiota tuli koitettua myös muutaman kerran erittäin laihoin tuloksin. Systeemeillä ei ole tullut kuin pikkuvoittoja, mutta kerran kun tein 10mk:lla 10 yksittäisriviä, niin sattui tulemaan 13 oikein. Voitto-osuus ei kuitenkaan ollut kuin reilut 5500mk. Sen jälkeinen kuiva kausi on ollut todella pitkä....

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy