Tottakai kaikenlainen julkisuus muovaa mielikuviamme ympäristöstämme. Tarpeeksi usealla toistolla asiat jopa alkavat joidenkin silmissä näyttää halutun tapaisilta. Tämä on asia, jonka jokainen mainostamisen ja markkinoinnin kanssa tekemisissä ollut varmasti tietää.
On selvää, että nykyisessä mielikuvien maailmassa, jossa positiivisesta huuhaasta ollaan valmiita maksamaan maltaita kansamme lempilapsen eli urheilun kaikkein kallein asia, jääkiekko on saanut osakseen korostetun määrän julkisuutta.
Kun kerran suuri osa kansasta kuitenkin seuraa SM-liigaa melkoisella aktiivisuudella, on myös seurojen imagolla varmasti merkitystä siihen, millainen mielikuva meillä kyseisestä kaupungista on.
Esimerkiksi Rauma ilman Lukkoaan olisi varmasti jotakin aivan muuta kuin mitä nykyisellään. Näin pelkästään jo pelaaminen liigassa on positiivinen itseisarvo.
Myös menestys/menestymättömyys luovat mielikuvia. Samoin asioiden kunnollinen hoitaminen ja vaikutelma hyvin hoidetusta organisaatiosta ovat hyvää mainosta koko paikkakunnalle. Kääntäen ryssä on ryssä, vaikka olisi tehnyt jonkin asian hyvinkin.
Näin siis ei ole ollenkaan yhdentekevää, miten seurat touhuavat ja menestyvät. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja positiivinen julkisuus saattaa olla vaikuttamassa vaikkapa päätökseen paikkakunnalle muuttamisesta. Siksi liigapaikkakuntien tuleekin olla tukemassa omien liigaseurojensa ponnisteluja.