Twitterin varassahan tässä vahvasti roikutaan, mutta mulle tulee sellainen fiilis että nyt siellä änärissä viimeinkin saadaan nimiä alle. Asemasota on lopetettu ja nyt väännetään kättä tosissaan. Ilmeisesti myös päälinjat taloudellisista asioista ollaan saatu sovittua ja tänään jatketaan yksityiskohtien sorvaamisella.
@ChrisBottaNHL: NHL possibly playing on Christmas? Good to see we're past core economic issues and on to minor Clauses
No, se siitä, sopimusta tuskin vielä tänä iltana syntyy. On tosin mahdollista, että Demers ja Turris ovat viimeiset pelinsä Raksilassa pelanneet, ja että Jokisen ei tarvitse enää takaisin Ouluun tulla tälle kaudelle.
Silloin meidän ykkössentteri on Miikka Salomäki. Ei siinä mitään, mutta eihän sen näin pitänyt mennä. Oletetaan nyt, että Turris ja Demers pelaavat siihen asti että Salomäki on varmasti terve ja Komulaisen ranne kunnossa. Tammikuulle asti pelattaisiin siis jotakuinkin näin:
Huml-Salomäki-Haataja
Kähkönen-Komulainen-Junttila
Keränen-Plihal-Körkkö
Suoranta-Kemppainen-Mäkilä
Huovinen
Lehtonen-Mäntymaa
Mikkola-Pokka
Ohtamaa-Eminger
Niemelä, Lehto
Karhunen
Wiikman
Lunta sataa ja Lelu on pian saikulla, joten Niemelä saa peliaikaa. Napataan tuosta vielä vaikka Keränen loukkaantuneeksi niin kyllähän on laituriosastokin kapoinen. Pakiston tilanne olisi Jasonin lähdön jälkeenkin ihan ok Mäntymaan toipuessa pelikuntoon näinkin nopeasti, mutta YV-moottori ja johtava kiekollinen pakkihan sieltä uupuu Eklundin ollessa vielä pitkään poissa, ja Lelusta siihen ei enää ole. Kyllä tässä lockoutin loppuessa kaupassa käydään, ja mun veikkaus on että sieltä tulee sentteri.
Tammikuussa tilanne olisi hieman valoisampi hyökkäyksen osalta, kun Viuhkola ja Donskoi palaavat kokoonpanoon, ja eiköhän Normankin jossain vaiheessa kuntoudu. Silti, varsinkin jos NHL starttaa, sorvaisin Mäkilän kanssa loppukauden sopparin. Maksaa mailoja, ja ainakin mun mielestäni vahvistaa joukkuetta.