David Petrasek olisi juuri sitä mitä tuo meidän puolustus kaipaa. Olisin todella onnellinen, jos kyseinen herra meille sattuisi eksymään. Keklu, tarjoa Ruotsin pojalle iso pino euroja, jotta saadaan mies ilmalaan! Enkä kyllä panis pahitteeksi, jos jostain ilmestyisi Lahti vol2.
Linkki vie EP:n pelaajakorttiin..
Ensimmäinen viesti tänne Jatkoaikaan meikäläiseltä kautta aikain. Avataanpas tää JA-ura sitten tässä itseäni hieman huvittaneessa Vahvistusten tarve -topicissa:
Itselläni on vähän sellainen fiilis, että ei tähän porukkaan tarvitse mitään merkittäviä vahvistuksia hankkia jos Eaves pystyy vielä tällä kaudella pelaamaan. Meillä on kerrankin tosi tasapainoinen, hyvähenkinen ja ehjä porukka kasassa ja peli kulkee hyvin. Mun mielestä tähän porukkaan ei tarvita enää yhtään kärkipään hankintaa. En tiedä teistä, mutta omaa silmääni mielyttää kyllä kovasti tämä nykyinen rosteri, vai mitä ootte mieltä:
Hardt - Filppula - Pulkkinen
Ruutu - Kerälä - Hännikäinen
Teräväinen - Hahl - Rita
Mäki - Heino - Tyrväinen
Ruuttu, Koski.....
Saikulla: Eaves, Lahti, Ben-Amor
Nordlund - Dehner
Eronen - Kivistö
Väänänen - Manelius
Lindbohm, Lindell.....
Saikulla: Niemi, Klingberg
Kilpeläinen
Tuohimaa
Hetenyi
Eikö tämä ole juuri sitä mitä ollaan monta vuotta peräänkuuluteltu? Pitkäjänteisyys, omat pojat, tasapainoisuus. Jätkät pelaa tällä hetkellä hyvin, viihdyttävästi ja nauttii siitä. Jopa loukkaantumisten keskellä meidän loistavat juniorit pystyy upeasti paikkaamaan poissaoloja. Ei me edes tällä nykyisellä rosterilla hävitä yhtään millekään muulle jengille tässä sarjassa, saati sitten kun sairastupa vähän tuosta tyhjenee (tuskin koskaan täysin tyhjenee, mutta jätkät vaihtuvat ainakin). Fakta on se, että vähintäänkin runkosarjassa pärjätään ihan upeasti vaikka loukkaantumisiakin tulisi.
Tällä hetkellä muutama iso nimi saikulla, mutta peli kulkee ja pisteitä tulee. Kaikki siis hyvin, miksi täällä huudellaan hankintojen perään? Kevät on sitä ja kevät on tätä, mutta nyt eletään loppusyksyä. Jos me nyt lähetään paikkaamaan Lahtea, Eavesia, Nordlundia tai ties ketä, ollaan aika hakoteillä. Vai mitä sanotte kun Lahti ja Eaves palaa kentille ja kokoonpano näyttää suunnilleen tältä, jos toimivat kokonaisuudet säästetään:
(otin hypoteettisiksi hankinnoiksi täällä viimeisimpinä heitettyjä nimiä Petrasek, Koivisto..)
Koivisto - Filppula - Eaves
Lahti - Kerälä - Pulkkinen
Ruutu - Hahl - Rita
Hardt - Heino - Mäki/Eavesin paikkaaja
Dehner - Nordlund
Vänänen - Petrasek
Niemi - Eronen
Kilpeläinen
Tuohimaa
Saattaa näyttää ihan kovalta rosterilta, mutta mun mielestä tää näyttää siltä, että turhaan lähdetty hätiköimään, hankkimaan isoja nimiä ja kun ukot alkaa olemaan kunnossa kustaan hyvin pelanneiden jätkien Tyrväinen, (Mäki,) Teräväinen, Hännikäinen, Kivistö päälle. Ja ennen kaikkea tää alkaa näyttää musta Masa-aikojen Jokereilta, jossain määrin tän kauden IFK:lta. Mun mielestä toimivia kokonaisuuksia ei kannata lähteä rikkomaan tai saattaa käydä niinkuin niin usein ennenkin kun sisään tulee kovia nimiä: Nylander, Battaglia.....
Mä en varmaan ikinä opi ymmärtämään miksi Jokereissa täytyy olla 20 toinen toistaan kovempaa peluria, samalla kun Lahdessa tai Porissa mennään heikommalla rosterilla tänäkin keväänä pitkälle. Jos toi meidän rosteri vietäis johonkin maakuntaan maakuntavalmentajalle, se jätkä kusisi varmaan hunajaa.
Toinen asia on, jos tammikuussa siirtorajan umpeutuessa (myös aiemmin) huomataan että saikulla on joitakin seuraavia nimiä: Pulkkinen, Lahti, Eaves, Filppula, Väänänen, Kilpeläinen
eikä nämä todennäköisesti tule playoffeja pelaamaan, silloin voidaan katsastaa kärkipään hankintojen tarve. Pystyykö Teräväinen & co. pelaamaan hyvin keväällä, tarvitaanko paikkaajaa? Nämä ovat sitten valmennusjohdon ja Kekäläisen mietittävissä, mutta siis keväällä vasta. Itse en täysin pureskelematta allekirjoita tuota väitettä ettei esim. Teräväinen voisi pärjätä pleijareissa.
Summa summarum, ei me tohon tarvita mitään kärkipäänhakintoja paikkaamaan runkosarjan ajaksi, näillä mennään loputkin 42 ottelua ihan hyvin läpi. Jos tulee ihan avainjätkille pidempikestoisia loukkaantumisia jotka syövät joukkueen iskukykyä keväällä paikkaajaa voidaan harkita, mutta ei me tohon vahvistuksia tarvita.
Se on sitten toinen asia halutaanko joukkueeseen hankkia leveyttä (tyyliin Vauhkonen) pitkän kauden ajaksi esim. ET-turnauksen vuoksi tai muuta sellaista. Mutta itse en lähtisi tätä leveyttäkään rakentamaan mitenkään nuorien kustannuksella vaan heitä tukien taustalta.
Tulipas pitkä viesti mutta nyt on uusi lehti sitten käännetty mun lätkofoorumitouhuiluun. Eiköhän musta tuu tälle Jokeri-palstalle aika tuttu näky jatkossakin! :)