Mä annan kiitosta siitä, että loukkaantumisten sattuessa vastuuta on annettu rohkeasti omille junnuille. Pitää kuitenkin muistaa, että vaikka Pulkkinen, Granlund, Armia jne. pelaavat liigassa huipputasolla alle parikymppisinä, niin sama "temppu" ei tule onnistumaan kuin harvoilta. Teräväinen 17v, Hännikäinen 18v, Ruuttu 19v. Kun vertaa vaikkapa eilisen vastustajan, Bluesin nuoriin runkopelaajiin, niin Cami Miettinen 25v, Kähkönen 25v, T. Sallinen 22v jne.
Entäpä, kun IFK:oon puolella aina silloin tällöin hehkutetaan 20-vuotiasta puolustajaa Christian Silfveriä? Meidän samanikäiset pakit (Kivistö, Manelius, Eronen) ovat nuorisomaajoukkueiden vakiokalustoa, ovat pelanneet miesten peleissä jo kolmen kauden ajan, NHL-varaukset... vs. Silfverin yksi matsi Kiekko-Vantaassa. Alright, tämä meni jo niin sivuraiteille, tarkoitus ei ole mollata ketään nuorta vaan osoittaa, miten hyvin Jokereissa on parina vuotena hoidettu alle parikymppisten pelaajien sisäänajoa liigajäille - se on 2000-luvulla meillä päin poikkeuksellista toimintaa. Vai tuleeko joku miettineeksi, että Kivistö, Manelius tai vaikka Tyrväinen voisivat pelata myös junnuissa (he nimittäin ikänsä puolesta mahtuisivat ihan hyvin)?
Kun näitä alle parikymppisiä ajetaan miesten peleihin sisään säännöllisesti, niin ilman NHL-kutsua meillä on helvetin kova rivi nuoria runkopelaajia parin vuoden sisällä. Mikäs olinkaan kirjoittamassa alunperin, niin joo, kuitenkaan nämä 17-18v. lupaukset eivät ole vielä kypsiä pelaamaan vakituisesti miesten peleissä isolla peliajalla. Voima, vääntö ja liike eivät pitkän päälle riitä.
Sen takia kallistun pitkän jahkailun jälkeen siihen, että joukkue tarvitsee yhden monipuolisen ja taitavan puolustajan (joka keklumaisesti voisi olla noin 25-vuotias kiidossa oleva talentti, joka tekee sopimuksen myös tulevasta kaudesta). Mistä tällaisen löytää - mä en tiedä. Kun hyökkäyksessä kaikki ovat terveenä (kop kop), niin siellä on pelipaikat täydellisesti miehitettyjä - itse asiassa tällöin Tyrväinen jopa saattaa tippua Ben-Amorin tieltä. Maalivahdeissa ei ole valittamista, kunhan Zoltan on nokkimisjärjestyksessä Tuohimaan edellä.
Turha viesti, mutta ehkä se oli terapiaa.