Viestin lähetti pygmalion
Ensinnäkin se oli vain ja ainoastaan Kari Jalonen itse, joka jossain vaiheessa ilmoitti haluavansa selvyyden omiin valmentajakuvioihinsa jouluun mennessä. Nähdäkseni seuran taholta kukaan ei tällaista deadlinea ole missään vaiheessa asettanut. Ja Jalosella on varmaankin jouluun mennessä valjennut, että kannattaa alkaa lukemaan sunnuntain lehdestä työpaikkailmoituksia.
Mielestäni kuulin, taisiis luin syksyllä nimenomaan haastattelun jossa sanottiin että valmentajakuviot selviävät joulun tienoilla. Voi olla että a) minä olen ymmärtänyt asian päin seiniä tai b) muistan väärin tai c) sekä a että b vaihtoehto.
Toisaalta se, että seurajohto runoilee julkisesti "tilanteen rauhoittamisesta" ja "joukkueen työrauhan takaamisesta" ei millään muotoa välttämättä tarkoita sitä, etteikö uusi valmentaja voisi olla jo selvillä, tai etteikö ehdokkaiden kanssa neuvoteltaisi.
Totta turiset. Neuvotteluja on varmastikkin käyty mutta missä vaiheessa ne ovat? Toisaalta, lähinnä itseäni rauhoittaen, voi todeta että julkaistiinhan Jorenkin sopimus vasta keväällä kun TPS:lle kesäloma oli jo alkanut. Kuten myös taisi olla aikoinaan kun Jursi Joren tilalle tuli. Minua, kuten varmasti myös monia muita kannattajia vaan hermostuttaa moinen tilanne ja kun Ruissalo pitää tutun linjansa, -mistään ei tiedoiteta ennekuin kaikki on varmaa ja silloinkin hyvin niukasti, niin tässä saa purkeskella kynsiään (toisinsanoen nuolla vessanpyntyn kantta..) oikein urakalla. Et voine väittää vastaan että myös sinua hieman hermostuttaa ko. tilanne?
Se on toki totta, että pelaajien kanssa pitäisi neuvotella. Mutta onko sinulla kenties jotain tarkempaa tietoa siitä, että TPS EI ole neuvotellut tai solminut sopimuksia joko uusien tai vanhojen nimien kanssa? [/B]
Ei ole meikäläisellä tietoa kenestäkään. Mutta tässäkin taas herää vanhat pelot mieleen, päälimmäisenä mm. se että Rintanen aikoinaan lähti muualle koska Ruissalo nukkui. Ja tälläkaudella Ruissalo on todistanut nukkuvansa urakalla. Tästä taas siis tämä pelko. Ok, myönnän, kaikki nämä puheeni ovat olleet spekulointia ja mutu -jutustelua mutta pelko siitä, että Ruissalo jatkaa siitä mihin edellisinä vuosina on jäänyt, on kova. Ja tämänkauden pelaajahankinnat olivat sellainen joka myös pistää hermostuttamaan tulevia hankintoja.
Grönmann hankittiin 1 puolustajaksi Peltosen kanssa. Lius hankittiin ykkössentteriksi. Onhan Lius ollut hyvä mutta ei ehkä enää 1 sentterin tasoa..
Ja minä kun luulin, että sitä marisemista olisi riittävästi tässä ajankohtaisessa tämän kauden tilanteessa, mutta ei näemmä...
Ensikaudesta ei ole kovinkaan paljoa odotettavissa koska Ansas (vai oliko se Narvanmaa) kun totesi että ensikausi mennään aikalailla samoilla linjoilla mitä tämäkin kausi, toisinsanoen säästöliekillä..Tämäntakia en jaksa uskoa että meille ensikaudeksi on hirveästi huippuja tulossa tai lupaavia junnuja. Riippuen tietenkin ketä valmentaa.
Eiköhän se ole Turkulaisten perisynti että aina pitää marista, jos ei muusta niin siitä että ei ole mitään marisemista, enkä minä tähän aio poikkeusta tehdä vaikka en Turussa enää asukkaan.