vahingonilosta

  • 1 150
  • 2

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Niin, ajattelin vaan että voin ainakin itse myöntää rehellisesti olevani vahingoniloinen. Lähinnä olen kuitenkin tyytyväinen siksi että ISOT eivät jatka näitä pelejä(paitsi TPS).

HIFK ja Jokerit eivät kerää sympatiaa muutenkaan, koska W&S ovat pilanneet molempien joukkueiden parhaimmillaan erittäin näyttävän fyysisen pelin, ja tehneet siitä väkivaltaista. Onnea Ouluun ja Ipalle myös.

I LOVE YOU GUYS :)
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hajoo jo noihin väkivaltavuodatuksiin

Turhaa vaivaudun vastaamaan, mutta jos nyt jotain.

Mitään muuta erityisen väkivaltaista ei IFK ole tällä kaudella saanut aikaan, kuin tuon kuuluisan Lehkonen-Kautonen hässäkän. Joka sekin oli tunnetusti paljon melua tyhjästä. Itse tappelu oli aika mitätön, ja Lehkosen väitetty käskytyskin jäi täysin toteen näyttämättä.


Kuvaavaa oli se, että todisteet eivät riittäneet poliisille esitutkintaan; heidän mielestään ei ollut mitään näyttöä siitä, että Lehkonen olisi Kautosta käskyttänyt. Liigallehan "todisteet" riittivät mainiosti julkisen painostuksen alla.

Missäs se muu IFK:n väkivaltaisuus on näkynyt? Niinpä.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Johnny99

Olen pitkälti samoilla linjoilla. Näkemäni pelit eivät suinkaan ole olleet samantyylisiä kuin esimerkiksi kaksi kautta sitten. Niistä on turha enää keskustella, mutta tunnetila on joka tapauksessa pysynyt melko hyvin hallussa.

Eilinen peli oli melko siisti. Muutamia huitomisia oli mukana, muttei mitään todella vakavaa. Ainoa vaarallinen tilanne oli Hyvösen huitaisi Hildenin käsille, josta omasta mielestäni rangaistukset menivät aivan oikein. Zidlicky taisi myös yhdessä taklauksessaan hypätä melkoisesti, mutta muuta merkittäväkään rikettä ei jäänyt mieleen. Eivätkä nuokaan mitään sikailuja olleet.

Mieleeni kylläkin jäi kaksi Mäkiahon, yksi Nielikäisen ja yksi Niemisen kalastusyritys. Mäkiaho taisi jopa onnistua toisessaan. Lisäksi melko ronski molempienkin joukkueiden harjoittama kiekottomien miesten mailahäirintä. Tiistaina tyytyväisenä huomasin, että Jokerit olivat lopettaneet sen lähes kokonaan, mutta IFK:lla se oli vielä käytössä. Harjoitti sitä Ilveskin, mutta vähemmän. Tarkoitan tällä tilannetta, jossa kiekko on omalla pelaajalla oman maalin takana ja toinen pakki ja josku sentterikin estävät kärkikarvaajan lähentelyt mailalla ja käsin. Yksi tapa kiertää sääntöjä oli laittaa maila vastustajan jalkojen väliin, mutta välttää kuitenkin kamppia.

Mitä tulee Nielikäiseen, niin melko harmittomalta kaverilta hän loppujen lopuksi vaikutti. Ihan mielenkiintoinen persoonallisuus, mutta en mitään sikailijan leimaa hänelle näkemäni perusteella antaisi. En tietystikään ole nähnyt Mälkiän viittaamia kylmäksiajoyrityksiä. Itse asiassa pelin jälkeen hän vaihtoi muutaman sanan kätellessään jonkun ilvesläisen kanssa ja molemmat naureskelivat. Kaikki vaikuttaa siis vain showlta ja psyykkaamiseslta, niin kuin täällä on tuotu jo aikaisemmin esille. Tämä siis ainakin siihen asti, kunnes ensi kausi alkaa...

Itseäni kiinnostaa tietää monien IFK:laisten mielipide siitä, että TPS pelaa tylsää kiekkoa ja IFK viihdyttää yleisöä - jos teitä viihdyttää pitkät kiekot, koukkiminen ja kävely, niin sitten. Tietysti on ymmärrettävää, että miehillä oli mehut loppu ja mukanan oli junioreitakin, mutta vaikutti siltä, että vain Bednar, Kuhta ja Nieminen yrittivät hyökätä. Kuhta taidettiin vaihtaa pois lopussa. Viitaluomalla oli myös paikkansa, mutta muu aika läiskittiin pitkää purkukiekkoa.

Maikkarin miesten mukaan Ilves sai otetta pelistä saatuaan 2-1 kavennuksen. Tämä on mielenkiintoinen ajatus ottaen huomioon, että IFK kävi kiekon kanssa noin kolme kertaa Ilveksen puolustusalueella ensimmäisessä erässä ja sai kolme "laukausta" kohti maalia. No, ihmettelin minä Tynin ja Kurrin kommentteja jo tiistainkin pelissä. Mahtavat katsoa pelkästään tulostaulua.

Kiitokset Helsingin joukkueille, että piditti pelinne näkemäni mukaan siistinä. Lauantain pelejä kun en nähnyt. Onnittelut Kärpille ja Ilvekselle ja jatketaan harjoituksia Kärppien kanssa lauantaina. Vähintään tästä on syytä oppia, että kolme pointsia pitää saada ja sitten voi keskittyä seuraavaan vaiheeseen - ei ennen.

L-Mies
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös