Vaasan Sport 2013–2014: Kohti unelmaa!

  • 1 060 057
  • 2 993
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Mestiksen parhaan pelaajan rinnalla ei mikään ihme, että tehoja tulee. Jos Kivimäellä olisi mestistasolle huippuluokan sentteri...
Lopeta nyt vittu jo se itkeminen. Kujanpään tilastot harjoitusotteluissa taitaa olla Kivimäen ohella jo aiva omilla lukemilla vs muut pelaajat.

Kävisit joskus katsomassa niitä pelejä, äläkä päde mutulla.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Lopeta nyt vittu jo se itkeminen. Kujanpään tilastot harjoitusotteluissa taitaa olla Kivimäen ohella jo aiva omilla lukemilla vs muut pelaajat.

Sama. Tehot taitaa olla 1+5, joissa huomioitu yksi puuttuva syöttöpiste TUTO(?)matsista. Täällä voi kaikennaailman pullamössötissiposket tietenkin itkeä ja kitistä kissan brenkun ottamisesta joskus kesäkuussa ja marmattaa vielä päälle siitä että treeni ei oo taaskaan maistunu.

Ainakin saa hyvät naurut kun joku vielä jaksaa epäillä Mirrin onnistumista meidän kahden ekan kentän sentterinä. Pisteet puhuu puolestaan. Case closed.

Kujanpää, on yksi meistä!
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Lopeta nyt vittu jo se itkeminen.

ÖÖ siis montakohan kymmentä (sataa?) peliä sitä on kyseistä herraa tullut nähtyä vuosien varrella. Tiedän kyllä miehen potentiaalin, mitä se parhaimmillaan on ollut. En sitä väheksy, mutta...

Sinäkö tosissasi uskot että hän on pelaaja, joka johdattaa meidät voittoon pleijareissa Kouvolassa. Minä en usko. Usko sinä mitä haluat. Minä haluan joukkueen, josta löytyy tarpeeksi painavia hartioita kantamaan vastuuta tosipeleissä ja jolla homma ei jää arvailujen varaan. Se on niin, että nyt liigaan tai tuskin koskaan (lue: kymmeneen vuoteen). Kujanpää ei meitä liigaan johdata (ykkössentterinä). Ei todellakaan. Siinä Kivimäen rinnalla varmasti tulee pisteitä hyvin, jos pelaa sillä tasolla kuin hänetä sopisi odottaa.

Sinähän voit v:lla muiden mielipiteille niin paljon kuin haluat. Itselläni on tapana antaa jokaiselle oikeus mielipiteeseen. Täälä on myös oikeus itkeä niin paljon kuin haluaa, kunhan tekee sen jatkoajan etiketin mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Sinäkö tosissasi uskot että hän on pelaaja, joka johdattaa meidät voittoon pleijareissa Kouvolassa.

Uskon! Jokaisella on tietysti vapaus omaan mielipiteeseen, mua vaan jurppii, kun joku otetaan silmätikuksi muutaman heikon treenipelin vuoksi ja jopa mustamaalattu (et toki sinä) ongelmapelaajaksi ilman mitään faktaa.

Mirrin viime kausi meni penkinalle, se on fakta. Pitää kuitenkin muistaa, että hänelle tehtiin tosi iso operaatio olkapäähän ja että oli pitkään poissa kaukalosta. Lisäksi se vaan tuntuu olevan sarjaan katsomatta vaikea aina toinen kausi. Oli sarja sitten Mestis, Liiga tai vaikkapa NHL.

Mirrin tehot viime kaudella oli kuitenkin 30-ottelussa 10+6 ja 6plussalla. Vaikean alun jälkeen kuitenkin ihan kelpo pisteet, kun ottaa huomioon lisäksi, millaista taapertamista Sportin kausi oli ja kuinka paljon hänen johtamassaan ketjussa lotto pyöri. Jatkuvasti uusia kavereita rinnalla, loukkaantumisien ym. Vuoksi.

Kujanpäällä meni muutama ottelu kapelimestarina Kivimäen ja Krstf:n haeskelussa, mutta sen jälkeen kemiat loksahti ja tulos on sillä ainoalla mittarilla, eli tehoissa mitattuna ollut hurjaa. Uskon ja väitän, että tässä on Mestiksen yksi pelätyimmistä ketjuista tulevalla kaudella ja kyllä, juuri Mirrin johtamana.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Jassåå Tuohilammelle(kin) pari peliä pannaa mukavasti kauden alkuun. Nythän meillä ei ole ensimmäisistä peleistä pois puollustuksesta kuin kolme kaveria! Tuohilampi, Gröndahl ja Aaltonen. Turhan monta pakkia on kauden avauksesta sivussa. Olisiko jo järkevää harkita jotain vuokrapakkia lyhyelle visiitille? Kauden avaus ja pisteet ovat kuitenkin tottakai tärkeitä, että saadaan hyvä startti kauteen.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jassåå Tuohilammelle(kin) pari peliä pannaa mukavasti kauden alkuun. Nythän meillä ei ole ensimmäisistä peleistä pois puollustuksesta kuin kolme kaveria! Tuohilampi, Gröndahl ja Aaltonen. Turhan monta pakkia on kauden avauksesta sivussa. Olisiko jo järkevää harkita jotain vuokrapakkia lyhyelle visiitille? Kauden avaus ja pisteet ovat kuitenkin tottakai tärkeitä, että saadaan hyvä startti kauteen.

Montako peliä Gröndahlilla olikaan sitä puhtaasta taklauksesta saatua pelikieltoa jäljellä? Nyt olisi siis 6 pakkia ensimmäiseen peliin, jos Nässlin kutsutaan heti takaisin Seinäjoelta. Paskamainen tilanne, kun ainakin kaksi noistakin pelikielloista on täysin turhia. Olen itsekin sitä mieltä, että vuokrataan joku pakki pariksi peliksi, mutta voidaanhaan sitä tietysti mennä näilläkin ja antaa kerrankin junnuille näytönpaikka. Pisteet olisivat todellakin tärkeitä ja kauden alussa olisi saatava hyvä potti pisteitä ennen marras-joulukuun "blackoutia".
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Oletettavasti tänään on Mestisinfo eli sarja on pian alkamassa. Harmittaa vietävästi että Sportilla on heti kolme pelaajaa sivussa pelikieltojen takia ja mikä lie sitten Halavan kunto, ehtiikö mukaan sarja-avaukseen!? Kyllähän meiltä se luvattu kärkipään jätkä puuttuu edelleen ja ihmettelen ettei vielä ole julkistusta tapahtunut. Murtuuko padot jos tänään julkistetaan odotettuja mahdollisuuksia päästä liigan portteja oikeasti kolkuttelemaan? Tämän päivän jälkeenkö alkaa asevarustelu?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kaksi peliä. Raaka-Arskan pelikielto tuli viimeisestä ottelusta, joten ei ehtinyt kärsiä peliäkään viime kaudella.

Katoppa vaan... Aina vaan huonompi. Muistin kyllä muka kirkkaasti, että olisi ehtinyt kärsiä yhden ottelun, mutta ei kait sitten.

Saa ainakin Kankaanpää näyttää, miten pärjää tosi vauhdissa.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Harmittaa vietävästi että Sportilla on heti kolme pelaajaa sivussa pelikieltojen takia ja mikä lie sitten Halavan kunto, ehtiikö mukaan sarja-avaukseen!?

Tiedotettiin jo, että ei ehdi. Jalka vaati leikkauksen ja alustavaan poissaoloarvioon - jolla olisi just voinut ehtiä sarja-avaukseen - tuli kaksi lisäviikkoa.

Kyllähän meiltä se luvattu kärkipään jätkä puuttuu edelleen ja ihmettelen ettei vielä ole julkistusta tapahtunut.

Kuka on luvannut meille kärkijätkän? Ere on sanonut mm. Pohjalaisessa, että nyt tarkkaillaan tilannetta. Uskoisin, että näillä lähdetään sarja-avaukseen.
 

red&white

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Philadelphia Flyers, CFC
Tänään 1+3..millaista lie olis jälki jos ihan koko kesä ei olis mennyt kannabista piikittäessä? Huhhuh,voi vaan miettiä.

Yhden pelin/turnauksen tehot eivät tarkoita vielä yhtään mitään. Toki toivon, että Kujanpää saa tästä lisäboostia ja jatkaa pistetehtailua. Everonin kanssa samaa mieltä siitä, että Kivimäen rinnalla jopa Prudden tekisi pisteitä.

Uskon! Jokaisella on tietysti vapaus omaan mielipiteeseen, mua vaan jurppii, kun joku otetaan silmätikuksi muutaman heikon treenipelin vuoksi ja jopa mustamaalattu (et toki sinä) ongelmapelaajaksi ilman mitään faktaa.

En ole maalannut ketään ongelmapelaajaksi, en juopoksi/narkkariksi. Kerroin vain sen, mitä olen nähnyt. Joku heitti, että olenko nähnyt Bobbya kesällä. Ei, en ole. Enkä ole niin väittänytkään, miten edes liittyy kantaani Mirristä? Tottakai toivon, että Mirri nostaa tasoaan muutaman kauden takaisella, mutta pelkään että on yhden kauden ihme. Jo viime kaudella olin sitä mieltä, että on Mestiksen yliarvostetuimpia pelaajia. Toistan itseäni: kauhea poru sen takia, että kritiikki kohdistuu omaan kasvattiin. Kyllä muualta tulleita saa haukkua ja kritisoida niin paljon kuin lystää, mutta omia kasvatteja ei. Moniko muu Kankaanpään tasoinen muualta tullut pelaaja saisi vuosi toisensa jälkeen sopimusta Sporttiin? Niin, ei yksikään. Lehtisessä piilee edes se pieni potentiaali, mutta Kankaanpäästä näkee Sokea-Reettakin ettei ole Mestis tason pakki.

Kuka on luvannut meille kärkijätkän? Ere on sanonut mm. Pohjalaisessa, että nyt tarkkaillaan tilannetta. Uskoisin, että näillä lähdetään sarja-avaukseen.

Ere sanoi, että vielä etsitään kärkipään hyökkääjää, mutta sen kanssa ei kiirehditä Sen kanssa ei kiirheditä ja näillä tod. näk. lähdetään sarja-avaukseen, kuten sanoitkin.

"Akuuttia tarvetta tällä hetkellä ei ole, mutta tavoitteena on löytää vielä vähintään yksi kärkipään hyökkääjä", Jämsä kommentoi pelaajaryhmän tilannetta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Koko alkavan Mestis-kauden panokset ovat varmaankin korkeammat, kuin kertaakaan ennen sarjan historiassa: tämän päiväiset Mestis-infon uutiset tarkoittavat sitä, että Mestiksen suurista jengeistä yksi (Sport, Jukurit, KooKoo nyt ainakin) varmistaa hyvinkin todennäköisesti paikkansa Liigassa, MIKÄLI onnistuu mestaruuden voittamaan.

Itse tunnen pari kovaa Sport-fania ja yhden intohimoisen KooKoo-fanin nyt ainakin ja heillä on kyllä jo vuosia ollut tämä unelma siitä, että oma seura pelaisi Suomen pääsarjatasolla.

Summa summarum: jään jännityksellä ja mielenkiinnolla odottelemaan, näkyvätkö nämä supersuuret panokset peleissä ja ennen kaikkea katsomoissa, esim. lisääntyneinä yleisömäärinä..

Pakko itsekin vilkaista muutama Mestis-ottelu tällä kaudella, sillä nyt peli meni todella jännäksi.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Koko alkavan Mestis-kauden panokset ovat varmaankin korkeammat, kuin kertaakaan ennen sarjan historiassa: tämän päiväiset Mestis-infon uutiset tarkoittavat sitä, että Mestiksen suurista jengeistä yksi (Sport, Jukurit, KooKoo nyt ainakin) varmistaa hyvinkin todennäköisesti paikkansa Liigassa, MIKÄLI onnistuu mestaruuden voittamaan.

Kyllä mä näen että Sportin on pakko vahvistaa rosteriaan yhdellä huippupuolustajalla ja sentterillä. Nykyrosterissa sentterien taso romahtaa kolmen ekan ketjun jälkeen ja puolustus on ollut enemmän tai vähemmän kusessa niissä treenimatseissa mitä mä olen nähnyt.

Ja myyjät taas töihin. Pitäisikö välillä vaikka koittaa myydä jotain kovanluokan pelaajaa niille yrityksille eikä vaan odottaa että joku sattuis haluta meille pelaamaan? Esim. menkööt vaikka Vepsun Morrissey. 5000€/firma ja n.150k€ reilussa parissa vuodessa.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Nyt pitää tarkasti miettiä, mitä tehdään tämän kauden suhteen. Äkkiseltään voisi ajatella, että yhteistyökumppanit ja yleisö tulevat tukemaan Sportia tulevaisuudessakin, kun liigaan voi kuitenkin nousta, mutta voihan se olla, että urheilullisen nousun puute ajaa yleisöä pois jne.. Tämä vain spekulointia, voi toki olla, että mikään ei muutu, vaikka joku muu nousisikin tämän kauden päätteeksi. Sportin kohdalla voidaan kuitenkin sanoa, että nousu on erittäin todennäköinen seuraavien kolmen kauden sisään ja se on hieno juttu meidän kannalta. Toivottavasti toimistolla kuitenkin hoidetaan hommat hyvin ja saadaan vielä pari kovaa nimeä, jotta nousu olisi todennäköinen jo tämän kauden jälkeen. Lopetetaan se "Meidän Sport" -periaate ja siirrytään "Sport mestariksi" -malliin.

We have a dream, jälleen kerran.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tässä on nyt sitten aivan kaikki omissa käsissä. Mielestäni nousu pitää saavuttaa tällä kaudella, sillä arvaamattomat kultapossukerholaiset voivat päivänä, minä hyvänä lyödä luukut uudelleen kiinni.

Toivottavasti tästä rosterista saadaan nyt sitten kaikki irti ja nousu realisoituu. Ei voi, kun katsoa peiliin ja nöyränä pitää naamansa kiinni, jos tämä tilaisuus sössitään. En siis edelleenkään huuda, että avoin shekki Rässylle ja Erelle, vaan peräänkuulutan nykyrosterin ja mahdollisen tai mahdollisien lisävahvistusten osaamisen sekä yhteistön täydellistä ulosmittaamista. Nyt sitä Sportille sydämellä pelaamista huudetaan ja kovaa. Pitäkää vittu ne lupaukset nyt myös!

Ai hitto, että tätä tulevaa kautta odottaa päivä päivältä enemmän. Alkais jo ja oltais jo helmikuussa nostelemassa kannua.

Pieni vinkki ja myynninkohottamispuhe! Kausikorttilaisilla on etuosto-oikeus seuraavalle kaudelle omaan paikkansa, vaikka Sport nousisi. Eli, jos et vielä omaa kausikorttia, nyt äkkiä toimistolle rastittamaan se oma paikka. Keväällä voi olla enää paskapaikkoja tarjolla ja niistäkin verissäpäinen kilpailu. ;)

Edit: ja kotisivuilla kerrotaan, että runkosarjaotteluiden määrää kasvatetaan. Nyt kipin-kapin ostamaan oma kausikortti pois ja samalla tukemaan VVV:n hankintaa. Jätetään vaikka ne parit vk-loppu Kossut väliin.
 
Viimeksi muokattu:

red&white

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Philadelphia Flyers, CFC
Peliasuista

Toivon todella, että treenipeleissä käytetyt valkoiset kypärät eivät ole päässä Kuparisaaressa vaan vaihtuvat takaisin tuttuun punaiseen. Myös nimet on toivon mukaan uusissa paidoissa numeron yläpuolella. Harjoitusotteluthan pelataan viime kauden paidoilla joihin on vaan nimi muutettu.

Kauden avauksessa ei tosiaan ole hääppöinen puolustus. Uitto, Haverinen ja Heikkinen ainoastaan pelikelpoisia top6:sta. Noihin kahteen peliin olisi kyllä kiva saada joku pikalaina. Jos mennään nykyisillä niin toivon, että Lehtistä ja Kankaanpäätä ei istuteta samaan pakkipariin.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tietääkö kukaan keitä vastaan me pelataan ne neljä lisäottelua? Itse en jaksa noita pelejä alkaa laskemaan. Playoff muutoksen ansiosta ei ole ainakaan painetta sijoittua runkosarjassa kahden joukkoon, vaikkakin se helpottaisi hommaa.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Toivon todella, että treenipeleissä käytetyt valkoiset kypärät eivät ole päässä Kuparisaaressa vaan vaihtuvat takaisin tuttuun punaiseen. Myös nimet on toivon mukaan uusissa paidoissa numeron yläpuolella. Harjoitusotteluthan pelataan viime kauden paidoilla joihin on vaan nimi muutettu.
En sitten tiedä, miten tuohon kypärä-asiaan vaikuttaa se, että aiemmin Sport on pelannut ilmeisesti Eastonin kypärillä, ja nyt varusteet taitaa ainakin osaksi tulla CCM:ltä, ainakin kypärät. Itse kun näin ensimmäistä kertaa tuon "uuden" peliasun mustine sukkineen ja valkoisine kypärineen, olin järkyttynyt. Nyt kuitenkin asiaa jonkin aikaa pureksittuani ja vanhoja asuja vertailtuani, olen oikeastaan tykästynyt uuteen outfittiin. Ainakin jotain uutta. Uutta, ja spesiaalia tälle tulevalle suurelle kaudelle, heh. Samaa mieltä siitä että nimet pelipaitojen yläosaan! Toisaalta mainospaikan siitä nimenkohdalta saa varmaan myytyä paljon paremmalla rahalla kuin alhaalta, josta se ei näy paidan aina ollessa huonosti, joten ymmärrän tuon että nimet alhaalla...
 

makke246

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Lienee väärässä ketjussa, mutta todennäkösesti vastaus löytyy.
Ensimmäistä kertaa itse hommaamassa kausikorttia, miten tää homma nyt hoidetaan? Red Army jäsenyyden olen maksanu, mutta korttia ei ole vielä näkynyt, millä todistan jäsenyyteni ja saan tämän 20 euron alennuksen?
20e säästö on paljon opiskelijalle. :)
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Lienee väärässä ketjussa, mutta todennäkösesti vastaus löytyy.
Ensimmäistä kertaa itse hommaamassa kausikorttia, miten tää homma nyt hoidetaan? Red Army jäsenyyden olen maksanu, mutta korttia ei ole vielä näkynyt, millä todistan jäsenyyteni ja saan tämän 20 euron alennuksen?
20e säästö on paljon opiskelijalle. :)

Ainakin ennen toimistolla on ollut nimilista maksaneista vaikka korttia ei ole näkynyt. Tai sitten otat maksukuitin mukaan toimistolle. Näin helppoa...
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Liimatainen purkanut LeKi-sopparin. Olisikohan palaamassa peräti meille?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös