Laitetaanpa pientä yhteenvetoa joukkueen tämänhetkisestä tilasta. Joukkueen vahvuus tällä hetkellä 3+9+13
Maalivahdit
Paperilla näyttäisi äkkiseltään heikentyneen, mutta nyt meillä on selkeä ykkösmaalivahti. Itse luotan Kuuselaan täysin. Alkukausi saattaa olla vaikea ja kiekot pomppia, kun on repaleisia kausia alla. Nyt pääsee varmasti pelaamaan niin paljon kuin jaksaa joten annetaan Kuuselalle työrauha. Joulun tienoilla meillä sarjan parhaimpiin kuuluva maalivahti, ellei jopa paras.
Kuuselan takana 2 nuorta kirtittäjää Auren ja Saarela. Itse uskon, että jossain vaiheessa kautta Kuuselan taakse hommataan uusi "Laitinen". Olisi aika venäläistä rulettia lähteä pleijareihin ja jopa karsintoihin tällä kolmikolla. En todellakaan usko, että Kuusela sulaisi, mutta loukkaantumisista ei ikinä tiedä. Toivottavasti myös Auren ja Saarela saavat pelejä alle.
Puolustus
Puolustus on mielestäni jykevöitynyt viime kaudesta ja nyt siellä on useampi kaveri siivoamassa maalinedustaa. Gröndahl, Uitto ja Haverinen takaavat työrauhan veskareille, mutta..
Tuohilammen soppariin olen tyytyväinen, mutta Tuohiskaan ei ole selkeä kiekollinen liiderpakki, viivapelote Yv:llä etc. Itse näen Tuohilammen aika lailla Heikkisen kloonina, nopeammilla jaloilla tosin. Molemmat ovat tämän sarjan parhaimpia all-around pakkeja. Lasketaanko sitten Aaltoselle nämä liiderin saappaat? Potentiaalia varmasti on.. Toivottavasti Gröndahl jatkaa viime kauden otteita ja Heikkinen siitä mihin jäi ennen loukkaantumistaan. Itse kyllä kiikaroisin vielä kiekollista pakkia kauden aikan.
Hyökkäys
Suurin muutos hyökkäyksessä on nimenomaan koko. Sitä on tullut Kivimäen, Kokkalan ja Nyholmin myötä lisää. Vielä jos Luomala ja/tai Piispanen tulee niin tämä näkyy entisestään. Uskon vahvasti, että tämän kauden joukkueessa ei paljon diivoja pyöri. Hattusella on Pekkalan saappaat täytettävänä ja herran joukkuepelaamisesta kertoo jotakin se, että on vetänyt TPS:ssä 5 kautta monen eri valmentajan alaisuudessa.
Kivimäen paluu kotiin on mahtava asia, siinä saatiin loistava voimahyökkääjä tähän sarjaan. Kokkalakin oli jo viimevisiitillä loistava loppua kohden. Itselläni ainakin suurin mielenkiinto kohdistuu Kristofiin. Junnulle on asetettu ainakin kannattajien puolesta suuret odotukset. Toivottavasti onnistuu breikkaamaan heti kättelyssä ja saisi myös Yv vastuuta.
Sentteritilanne on tällä hetkellä hyvä, itse kaipailisin ehkä vielä selkeästä puolustavaa sentteriä ykkösentterin lisäksi. Miro Laitisen tai Tuomas Takalan kaltaista av tappajaa. Te jotka olette enemmän A-junnuja seurannut niin onnistuuko Kristofilta laidassa pelaaminen kuinka? Tottakai se 1. sentteri on tällä hetkellä listalla tärkein. Mikäli Piispasen kanssa ei natsaa niin mitä vaihtoehtoja jää jäljelle? Mikäs sen Allsvenskan virityksen tilanne on?
Kokonaisuudessa joukkue näyttää tällä hetkellä helvetin hyvältä. Kerrankin saa viettää kesän Sport-kannattajan suht levollisin mielin!