Vaasan Sport 2013–2014: Kohti unelmaa!

• 1 062 983
  • 2 993

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tuntuu, että Ilves on aina ollut viemässä pelaajia meidän nenän edestä. Nyt sitten taas etsimään ykkösentteriä.

Viime kaudella Allsvenskanissa pelannut oma toiveeni Dion Knelsen teki jonkun tylsääkin tylsemmän sopimuksen Norjaan. Onneksi sentään Edu on jatkamassa, niin edes yksi iso pala joukkuetta onnistuttiin pitämään. Kuulemma Lappalainenkin menossa KooKooseen, voi vittu. Nyt alkaa jo Mestisseuratkin viemään pelaajia, jotka ovat omalla listallani melko korkealla. Mattila ja Hofer teki jatkot Peliittoihin. Itselleni olisi toinen näistä kelvannut meidän pakistoon. Molemmat lähellä lyödä itsensä Mestiksen eliittiin.

Mites muuten toi Kokkala? Oli Sportin paras sentteri playoffeissa ja karsinnoissa. Toisi myös vähän kokoa ja vääntöä sentteriosastolle, kun ainakin Mirri, Michal ja Hako ovat todennäköisesti jatkamassa. Jalon tilanne, onko mitään juttuja kuulunut tai onko yhdistetty mihinkään liigajoukkueeseen? Laineelle voisi ehkä tarjota jatkoa, jos Jalonkin jatko näyttää epätodennäköiseltä. Joonas Koskinen olisi vaihtoehto ykkössentteriksi.

Tällöin sentteriosasto voisi olla mallia:
Koskinen
Kujanpää
Kristof
Kokkala/Laine
Hakomäki

E: Ja tärkein unohtui mainita, eli Suonpäälle tarjousta kouraan.

Viimeksi muokattu:

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Suonpää ei tule enää takaisin. Kuultu miehen omasta suusta. Tietenkin tarpeeksi paljon rahaa käteen, niin kaikki muuttuu.

Rajala meni tosiaan liigaan, eli sen voi unohtaa ja siirtyä toivomaan Jalon jatkosopimusta. Samalla meni toiseltakin sentteriltä paikka liigasta, kun Asplund siirtyi myös Ipaan. Kokkala olisi tosiaan nyt vapaana, mun puolesta sopparia vaan kouraan, jos e koodinimi "Maken broidin" kanssa ei saada sopparia tehtyä. Neuvotteluita on ainakin käyty pitkän aikaan.

Vähemmän yllättäen Luomala ei siirtynyt Ilvekseen, vaikka Veikkaaja jatkoajasta sellaisen huhun poimikin.

Rocco

Jäsen
Jaahans! Tuota en tiennyt. Kettu kuittaa asian selväksi. Paljon niitä on kuitenkin tuhnusarjajoukkueen mittapuussa. En ota kantaa siihen, ovatko tarpeellisia, vai eivätkö ole.
Niin kauan kun jokainen henkilö "tekee itsensä kannattavaksi", eli tuo euroja enemmän sisään kun häneen euroja laitetaan, niin antaa olla vaikka 50 henkeä talossa. Tosin joku toimiston henkilö ei myyntiin osallistu, mutta on silti pakollinen olla. Myyjiä ja muita lähinnä tuossa ajatus koskee.

Nyt ainakin on, kuten aiemmin sanottukin, käsiä ja jalkoja tekemään paljon kaikenlaista, mikä parina aiempana kautena on jäänyt tekemättä.

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nuijasodan veteraanit - Kiitos 1596-1597
Mirri, Laine, Kristof, Kokkala, + junnustuntit, noilla senttereillä olis hyvä lähteä kauteen.

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Mirri, Laine, Kristof, Kokkala, + junnustuntit, noilla senttereillä olis hyvä lähteä kauteen.

Kissa ei vielä oo käyttänyt optiotaan, jotain kyselyjä tullut muualta.

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
No Kujanpää saa mun puolestani vaihtaakin maisemaa, jos siltä tuntuu. Miehen taso valitettavasti laskenut ja tuntuu muutenkin olevan lasista rakennettu.

Tuota Kokkalaa komppaan myös täältä suunnasta. Harmi jos Suonpää on pannut lopullisesti hokkarit naulaan. Kiitos siitä toimistolle.

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kokkala olisi tosiaan nyt vapaana, mun puolesta sopparia vaan kouraan, jos e koodinimi "Maken broidin" kanssa ei saada sopparia tehtyä. Neuvotteluita on ainakin käyty pitkän aikaan.

Tämä mies unohtuikin kokonaan. Siinähän se ykkössena olisi.

Kissa ei vielä oo käyttänyt optiotaan, jotain kyselyjä tullut muualta.

Vaikea uskoa, että saisi parempaa sopimusta kuin Sportista. Optio päättyy kuukauden lopussa, joka tosin tuskin tarkoittaa muuta kuin, että sopimus joudutaan neuvottelemaan uusiksi.

jaaza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tuolla Sportin sivuilla heitettiin tällaista hemmoa kehiin.
Eliteprospects.com - Sasu Peltomaa
On Kalixin kotisivujen mukaan lähdössä Suomeen pelaamaan mestistä.

Vaasassa syntynyt, mutta ei ole koskaan EP:n mukaan pelannut Vaasassa. 22-vuotias 189 cm. Onks' kellään tietoa miehestä?

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
No Kujanpää saa mun puolestani vaihtaakin maisemaa, jos siltä tuntuu. Miehen taso valitettavasti laskenut ja tuntuu muutenkin olevan lasista rakennettu.

Mirri lähti viime kauteen takamatkalta ja homma ei lähtenyt käyntiin oikein missään vaiheessa. Monella ei lähtenyt, vaikka sai olla mukana alusta saakka.

Omissa papereissa Mirrin jatkopaperi on melkeinpä tärkein. Toiseksi paras Sport-kasvatti sentterin paikalla sitten Patrik Westerbackin. Eiköhän palaa tasolleen, kun saa treenata kesän terveenä.

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tuolla Sportin sivuilla heitettiin tällaista hemmoa kehiin.
Eliteprospects.com - Sasu Peltomaa
On Kalixin kotisivujen mukaan lähdössä Suomeen pelaamaan mestistä.

Vaasassa syntynyt, mutta ei ole koskaan EP:n mukaan pelannut Vaasassa. 22-vuotias 189 cm. Onks' kellään tietoa miehestä?

Markkinoilta löytyy niin paljon parempia pelaajia, että olisi melko outo haku. Parempi versio tuosta voisi olla esim. Eliteprospects - Moses Mustonen. En kyllä yhtään usko, että tuo Peltomaa Sportiin olisi tulossa.

Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Täältä myös ehdoton toive, että Kisuliini jatkaa. Tärkeä palanen ja vastaavantasoista tuskin ainakaan halvemmalla saa. Takuu varma nakki, joka vetää takuulla tappiin saakka, oli tilanne, mikä tahansa.

Noita Sasu mikä-lie suomi-sarjatason pelureita ei meille kyllä laivata. Meillä on täytettä ihan omastakin takaa.

Mä en huutelisi kyllä Kokkalankaan perään, eikä tuskin ole sarjaporrasta alemmas tulossakaan. Sen verran pisteiden valossa hyvä kausi Ipassa. Uskon, että jatkaa siellä. Ei hän mielestäni mikään sateentekijä ollut. Omassa rankingissa Mirri kilometrin edellä.

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mä en huutelisi kyllä Kokkalankaan perään, eikä tuskin ole sarjaporrasta alemmas tulossakaan. Sen verran pisteiden valossa hyvä kausi Ipassa. Uskon, että jatkaa siellä. Ei hän mielestäni mikään sateentekijä ollut. Omassa rankingissa Mirri kilometrin edellä.

Erityylisinä senttereinä menisivät kumpikin. Mirri olisi enemmän niitä kärkikenttien senttereitä, kun Kokkala vetää roolia alempana. Ipalla on jo neljä sentteriä ja ykkössentteri puuttuu, joten varsin todennäköisesti lähtee. Sentteripaikkojakaan ei hirveästi ole liigassa tarjolla, joihin hän sopisi.

Iso Punakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suuri kotka-sydän, Pyhä Patrik
Niin kauan kun jokainen henkilö "tekee itsensä kannattavaksi", eli tuo euroja enemmän sisään kun häneen euroja laitetaan, niin antaa olla vaikka 50 henkeä talossa.

Ei se kyllä noin mene. Tällä alueella on rajallinen määrä sponsorieuroja. Sportin pitää pyrkiä siihen, että mahdollisimman pieni myyntiorganisaatio tuo sen saman määrän euroja mitä "50 henkeä" toisi.

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Hohhoijjaa. Tuntuu jotenkin älyttömän typerältä ettei Sportilla ole vieläkään mitään pakettia pelaajia jota julkaista. Pelit loppui kuitenkin kuukautta "normaalia" aikaisemmin eikä silti ole mukamas mitään julkaistavaa. Toki Jämsältä tulee perusjargonia että "sopimustarjouksia on vetämässä..." jne. Mutta mitäs jos jääkin luu kurkkuun noista tarjouksista? Ollaanko sitten taas siinä tilanteessa että juna meni jo ja tänne raahataan ties mitä toivotaantoivotaan pashaa?

Jotenkin vaan vituttaa jossei tosiaan olla mitään saatu aikaiseksi sen jälkeen kun pelit on loppunu. Muistakin mestisseuroista on hyviä kaloja ollut vesillä, mutten todellakaan tajua että miksei Sport yleensä niitä yritä? Se on oikeastaan ihmetyttänyt jo kauemman aikaa että miksei muista mestislafkoista oikeasti yritetä niitä kovempia pelimiehiä?

Toivottavasti pian julkaistaan jotain rohkaisevaa ettei nuoren miehen mieli liikaa järky.

Heikkisen mahdolliselle jatkolle isoa peukkua.

kotkanpoikii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sumulaakson kk, Spora forever,
Kyllä Spora kilpailukykyisen jengin mestistarpeisiin saa, ei siitä ole epäilystäkään. Toimistossa on varmasti skoutattu ulkomaiden potentiaaliset pelaajat sekä tehty talouden ehdoilla hyviä tarjouksia vapaina oleville pelaajille. Tuleva joukkue voi hyvinkin olla todella Vaasalaispohjainen "Paluumuuttajineen". Uskon että se tulee riittämään mehukannujahtiin.

C Waddle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Jotenkin vaan vituttaa jossei tosiaan olla mitään saatu aikaiseksi sen jälkeen kun pelit on loppunu. Muistakin mestisseuroista on hyviä kaloja ollut vesillä, mutten todellakaan tajua että miksei Sport yleensä niitä yritä? Se on oikeastaan ihmetyttänyt jo kauemman aikaa että miksei muista mestislafkoista oikeasti yritetä niitä kovempia pelimiehiä?

Yrittämisen puutteesta se varmaan on kiinni. Vittu että piti Jämsän loma osua just tähän aikaan vuodesta.

Karu totuus on kuitenkin se että ensin valitsee liigajoukkueet ja sen jälkeen mestis-seurat. Ja valitettavasti Sport on tänä päivänä aika samoilla viivoilla muiden mestiksen kärkiporukoiden kanssa kun pitäisi houkutella pelaajia. Sportilla varmasti plussana vakaa organisaatio joka nykyään hoitaa velvoitteet pelaajien suntaan moitteettomasti, tähtää joukkueena ylöspäin, kotiyleisö sekä kaupungin tarjoamat opiskelumahdollisuudet. Samoilla viivoilla muiden kärkiporukoiden kanssa ollaan luultavasti harjoitusolosuhteiden ja palkkojen suhteen (tai ei ainakaan jäädä merkittävästi). Miinuksella ollaan kun ei tarjota liiga-optiota. Kysymysmerkkinä pitäisin valmennuksen houkuttelevuutta jolla etenkin nuorien/liigaan tähtäävien pelaajien suhteen uskoisin olevan iso merkitys.

Eniten parannettavaa minun mielestäi on a-junnujen sisäänajamisessa. Jos tämä silta olisi toimiva voisi olla mahdollista houkutella myös kohtuullisia a-junnuja Vaasaan. Nythän ne näytönpaikat junnuille ovat olleet aika olemattomat ja mielummin ollaan käyty jopa kyllillä lainaamassa.

Jos olisi lisää pätäkkää tarjota niin tilanne olisi tietysti toinen, ainakin muihin mestisjoukkueisiin verrattuna.

Suosikkijoukkue
Hyvää pohdintaa C Wddlelta. Se lienee juuri noin, kun hän kirjoittaa.

Aika moni näemmä odottaa suuria signauksia, kun niitä ilmeisesti lähiaikoina julkistettaneen. Toivottavasti ei tule sitten suuren suuria pettymyksiä. Itse olen jo hyvän aikaa kääntynyt yltiöoptimista pekka perus pessimistiksi. En jaksa odottaa yhtään kovanluokan uutta värväystä. Heikkisen kiinnipitäminen ja Tapio ovat uskomukseni mukaan jo todella kovanluokan juttuja nyky Sportille.

Kyllä se on niin, että isot napsii kirsikat kakun päältä ja Tuhnu-Mestisseuroille jää se, mitä jaettavaa on jäljellä. Oli siellä sitten kuka tahansa neuvottelemassa niiden uusien värväyksien kanssa. Maaila menee eteenpäin ja jääkiekossakin inflaatio on arkipäivää. Jos pelaajabudjetti on kovin pieni, kuten Sportilla on, joudutaan odottamaan ja odottamaan, että saataisiin niitä kärkinimiä signattua. Palkalla pitää pärjätä myös siviilissä ja makkaraakin saada leivänpäälle. Ei tollasista budjeteista vaan ole yksinkertaisesti montaakaan ammattimistä varaa palkata.

Kysymys kuuluukin. Kannattaako heti alkuun signata hiukan heikompia kärkeen, kuin odottaa syksyyn liigaremmistä kalkkiviivalla putoavia? Eikö sekin ole jo nähty, että kun saadaan "halvalla" paikkansa menettäneitä ja erittäin pettyneitä pelaajia, ei heidän motivaatio riitä tässä tuhnu sarjassa. Itse vähän luulen, että tämä olisi Nyky-Sportin muodossa järkevämpi tapa toimia.

Sitä mä kyllä ihmettelen, millä helevetillä tuo Jukurit noita kärkinimiä kiinnittää jo hyvissä ajoin ja saa heidät vieläpä motivoituneiksi koko kauden ajan.

Tuo liigaoptio on myös kaksipuolinen kolikko. Jos annat sen, voi olla, että menetät vielä jonkun, mutta taas toisaalta. Montako pelaajaa ylipäätään siirtyy Mestiksestä liigaan? Ei montaakaan. Onko siis liigaoptiokiellolle oikeasti perusteita olemassa? Mjaa-a. Onneksi en ole itse tuolla värväämäs niitä pelimanneja.

Edelleen se yksi nöyrä pyyntö silti. Jää-viileä/pakastinkaappiyhdistelmän kokoinen, hampaaton kanukki ensi kaudeksi jakamaan sirkushuveja kansalle muutoin edelliskausiakin tylsempään runkosarjaan. Oikeesti! Ketä kiinnostaa lähtee räntäsateeseen tai -30c pakkaseen katsomaan jotain Pohjois-koreaa tai Latvian jämäseuraa, kun ulkonakin on pimeää, kuin mörön perseessä? Ei kovinkaan montaa.

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Kysymys kuuluukin. Kannattaako heti alkuun signata hiukan heikompia kärkeen, kuin odottaa syksyyn liigaremmistä kalkkiviivalla putoavia? Eikö sekin ole jo nähty, että kun saadaan "halvalla" paikkansa menettäneitä ja erittäin pettyneitä pelaajia, ei heidän motivaatio riitä tässä tuhnu sarjassa. Itse vähän luulen, että tämä olisi Nyky-Sportin muodossa järkevämpi tapa toimia.

Kyllähän sitä lähtökohtaisesti kannattaa signata mahdollisimman hyviä pelaajia. Joukkue kokoontuu yhteen joka tapauksessa vasta lomien jälkeen elokuussa, joten se on aivan se ja sama, onko pelaaja kiinnitetty ennen tuota.

Keväällä kannattaa toki kiinnittää niin paljon pelaajia, että jos kaikki menee syksyllä vihkoon, ei jää mustaa pekkaa käteen. Viime kausinahan Sport on jättänyt joitain avainpaikkoja täytettäväksi syksyllä.

Tuo liigaoptio on myös kaksipuolinen kolikko. Jos annat sen, voi olla, että menetät vielä jonkun, mutta taas toisaalta. Montako pelaajaa ylipäätään siirtyy Mestiksestä liigaan? Ei montaakaan. Onko siis liigaoptiokiellolle oikeasti perusteita olemassa? Mjaa-a. Onneksi en ole itse tuolla värväämäs niitä pelimanneja.

Kyllä mä oon lähtökohtaisesti liigaoptioita vastaan. Jos viime kauden jengistäkin olisi lähtenyt Pekkala, Jalo ja joku avainpakki niin mitä jengiin olisi jäänyt?

Kyllähän sen niin on oltava, että jos kaveri signataan joukkueeseen ja sanotaan sidosryhmille, kannattajille jne. että tämmöinen jannu tuli, ei se voi siitä enää lähteä. Ellei se ole Sportin etu.

Noiden jannujen sitoutuminen se vasta kyseenalaista onkin, koska niillä on lupa kytätä sitä paikkaa rahasarjoista.

KooKoo julkisti ison nipun. Jatkoja ja pari uutta. Noista olisi ottanut Lasse Lappalaisen Sportiin. Vaikkakin viime kausi meni plörinäksi loukkaantumisten vuoksi. Nyt kun liigaan kelpaa kokoajan huonompia ja huonompia pelaajia, siihen kannattaa henkisesti valmistautua, että isot Mestis-jengit nappaa korvaajat pienemmiltä. Se pärjää, joka ennustaa tulevan kauden "uudet Mestis-tähdet". Nico Lehto ja Ville Rajala voivat hyvin olla tämmöisiä pelaajia. Hyvä skouttaus nuo löytää.

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllähän sitä lähtökohtaisesti kannattaa signata mahdollisimman hyviä pelaajia. Joukkue kokoontuu yhteen joka tapauksessa vasta lomien jälkeen elokuussa, joten se on aivan se ja sama, onko pelaaja kiinnitetty ennen tuota.

Keväällä kannattaa toki kiinnittää niin paljon pelaajia, että jos kaikki menee syksyllä vihkoon, ei jää mustaa pekkaa käteen. Viime kausinahan Sport on jättänyt joitain avainpaikkoja täytettäväksi syksyllä.

Onhan se kaikin puolin parempi saada lähes koko joukkue kiinni jo ennen kesää. Näille voidaan kuitenkin tehdä harjoitusohjelmia ja tavoitteita kesän ajalle, jotta pelaajat ovat fysiikaltaan joukkueen pelityylin mukaisessa kunnossa. Tästä puheenollen, Sportin pitäisi se fysiikkavalmentaja hommata. Viime vuonna oli puoli joukkuetta pahimmillaan loukkaantuneena ja varmasti muutama olisi voitu välttää paremmalla lihaskunnolla/huollolla. Myös se mikä pelaajamateriaalissa hävitään, pitää ottaa kiinni sillä, että ne pelaajat mitä on, ovat kovassa kunnossa.

Nyt kun liigaan kelpaa kokoajan huonompia ja huonompia pelaajia, siihen kannattaa henkisesti valmistautua, että isot Mestis-jengit nappaa korvaajat pienemmiltä.

Näinhän se menee. Isot liigaseurat vie pelaajia pieniltä, pienet Mestiksen isoilta ja Mestiksen isot pienemmiltä. Sportissa hyödynnetään turhan huonosti hakuja pienemmistä Mestisseuroista. Monena kautena olen ihmetellyt, että miksi noin paljon hyviä pelaajia valuu muihin Mestiskärkiseuroihin. Lappalainen olisi tännekin kyllä kelvannut erittäin hyvin, mutta ei sitten. Toivotaan, että ensi viikolla tulisi jotain Sportiltakin.

jaaza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin eikö tämä tuleva kausi pitänyt olla jo se "the kausi".
Hiltusen puheet liiganousuun satsaamisesta ovat menneen kauden budjetilla ja tulevankin kauden osalta suunsa lämpimäksi puhumista. Tottakai sinne useampikin mestiksen kärkiseura tähtää, mutta mitkä ovat ne reaaliteetit, se onkin sitten aivan eri asia. Kiekkoa seuraavaan yleisöönhän noilla pyritään vaan vaikuttamaan.

Toiseksi nuo Jämsän "katotaan nyt ihan rauhassa" puheet eivät välttämättä ole se oikea tie. Siirtorajallakin vitkuteltiin yömyöhään ja luu jäi käteen. Kuten aikaisemminkin on käynyt ilmi, monella mestisjoukkueella on jo runko kasassa. Pitääkö Vaasassa olla aina viimeisten joukossa.

Kolmanneksi, tulevan kauden joukkueenrakennus on edelleen vaiheessa. Toivottavasti olen näiden ajatuksieni kanssa väärässä ja sieltä tulisi nyt jotain, joka saisi meidät epäilijät hiljaiseksi. Monesta suusta on tullut jo esiin, että mestis on nähty!

Suosikkijoukkue
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin eikö tämä tuleva kausi pitänyt olla jo se "the kausi".
Hiltusen puheet liiganousuun satsaamisesta ovat menneen kauden budjetilla ja tulevankin kauden osalta suunsa lämpimäksi puhumista.

Asia 1) Kuten itsekin jo lähes vastasit, ovat noi The kausi - puheet pelkkää sanan helinää ja suunnattu randomkatsojia varten. Jokainen aktiivisesti Sportia seuraava tietää faktat ja nehän ovat, ettei meillä vaan ole yksinkertaisesti rahkeita, eikä uskallusta liigaan. Ehkä se Tammisen "tuhopoltto" säikäytti niin paljon, ettei uskalletta enää yhtään riskeerata.

Se on sitten eri asia, kaunako noilla katteettomilla puheilla voi elää. Uskoisin kyllä, että aika käy tiimalasissa kovaa vauhtia.

Asia 2)
Mendieta kommentoi hyvin tuossa mietintöjäni liigaoptiosta, mutta itse olen suht kriittinen noiden kesken kauden lähtijöiden suhteen. Siis joo, aina on se vaara, mutta eipä Jukureistakaan lähtenyt kesken kauden terävin kärki, joten en usko, että Sportissakaan mikään puhuri kävisi.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Hiltusen puheet liiganousuun satsaamisesta ovat menneen kauden budjetilla ja tulevankin kauden osalta suunsa lämpimäksi puhumista.

Kuulemma Rässy meinaa tehdä ensi kaudesta "aivan huipun" ja nostaa Sportin liigaan.. Pitää kyllä uskoa taikatemppuihin, jos sellaisen huippukauden aikoo tehdä 400k eurolla, kun vastassa on kahden miljoonan jengi. Moinen huippukausi voi realistisesti toteutua ainoastaan siinä tapauksessa, että SM-liiga ilmoittaa tulevalle mestismestarille, että olisi laajennuspaikkaa tarjolla. Sportin liigatulevaisuus on ennenmuuta SM-liigan päätöksien varassa. Sportin sidottujen käsien varassa on kehittää ja ylläpitää organisaation toimintaa sillä tasolla, että mahdolliseen kutsuun voidaan vastata.

Se on varmasti totta, kuten nimimerkki Hossa kirjoittaa Sportin foorumilla, että Sport yrittää käydä neuvotteluja nyt niiden pelaajien kanssa, joilla on mahdollisuus pelata myös SM-liigaseurassa (esim. tapaus Juuso Rajala), ja nämä pelaajat sitten miettivät ja odottavat. Siksi ei ole mitään tiedotettavaa. Ja varmasti jatkossakin ne kovimmat nimet saadaan paperiin vasta kesälomien jälkeen. Hietaharjut, nabbit ja iloviidat julkaistaneen tässä ensi vaiheessa - mutta tosiaan, ei 400k euroa jätä paljon neuvotteluvaraa liigakarsintojen voittomahdollisuutta ajatellen. Eiköhän luomalat sun muut vastaavat nimet saada unohtaa. Kertoohan sekin nyt paljon, ettei edes Juuso Rajalan kaltaisista 'liigapelaajista' oikein kyetä kilpailemaan, ja muka liigakarsinnat aiotaan voittaa.

Onhan se hienoa, että tuolla SM-liigan finaaleissa pelaa nyt mestiksessä kehittyneitä pelaajia. Sportillakin voisi olla toivoa, jos puheissa pitkäjänteisestä kehitystyöstä olisi jotain konretiaa, mutta kun ei ole. Kun kilpaulutilanne ja sen mukaiset taloudelliset resurssit liigan ja mestiksen välillä ovat mitä ovat, ei pelaajia saa pidettyä täällä vuotta kauempaa. Ainoastaan pelaajat yksitellen nousevat liigaan, kun Sport polkee paikoillaan mestiksessä.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Siis joo, aina on se vaara, mutta eipä Jukureistakaan lähtenyt kesken kauden terävin kärki, joten en usko, että Sportissakaan mikään puhuri kävisi.

Ei Jukureilla kaiketi kuitenkaan sellaisia sopimuksia ole, jotka voisi ihan ilmoitusluontoisena asiana purkaa kauden aikana. Sen sijaan niissä on mahdollisuus siirtyä liigaan kauden jälkeen XX päivämäärään mennessä ja jos ei liigasta paikkaa lohkea, niin jatkavat sitten Jukureissa sopimuksen mukaisesti.

Suosikkijoukkue
Pitää kyllä uskoa taikatemppuihin, jos sellaisen huippukauden aikoo tehdä 400k eurolla, kun vastassa on kahden miljoonan jengi.

Totta, mutta on jo aikamoinen taikatemppu voittaa Mestis nykyään 400ke nipulla, vaikka rahalla näitä ei ratkaistakaan. On siitä kuitenkin hyödyksi, jos rahansa järkevästi käyttää.

KooKoon juuri julkaistu runko on todella kova, Jukureilla on sitä ollut jo hyvän aikaa. Saas nähä, mitä meidän hiluilla irtoaa markkinoilta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy