Suonpää oli eilen Sportin parhaita hyökkääjiä. Putki kulki kohtuullisesti ja yritystä oli selkeästi koko nipusta eniten. Pete on kaukana huipputasostaan, mutta niin on moni muukin. Esim. Teemu Kuusiston on ominaisuuksiltaan aivan sarjan ehdotonta kärkeä, mutta homma ei vain natsaa.
Sportin ongelmat eivät ole yksilöistä kiinni.
Tuntuu hieman törkeältäkin ottaa todellakin käytännössä vain yksi mies tähän tarkasteluun, mutta asia on häirinnyt minua jo liian pitkään. Joukkueen esitykset eivät toki ole Suonpään vika sinänsä, mutta hän ei myöskään voi tarjota joukkueelleen mitään voittavaa elementtiä mikropelinsä sisällä.
Asia valkeni minulle jo viime kaudella. Katselin hänen peliään jo silloin "sillä silmällä". Olen muutenkin maalinteosta pitävä pelaaja ja minua ei vakuuta Peten maalinteko. Hän saa tehopisteensä käytännössä ylivoimalla, silläkin usein kakkossyötöistä ja
näin tämä asia oli melkein jo Peten kulta-aikana ja Sportin ylivoiman huippuvuosina vuosia sitten. Pete Suonpää eli tällä ylivoimalla, jossa Westerbackit, Myllyahot, Jämsät hoitivat tärkeimmät ratkaisut.
Edellä sanottuun vielä kommenttina sanon vielä, että tuolloin vuonna 2005 Pete oli aivan hyvä pelaaja ja ansaitsi asemansa ja arvostuksena, ei siinä mitään.
Mutta nykyisyyteen, aloittamalla viimekaudesta: 26 peliä 4+11=15. ollen Sportin 14. paras pistemies. Maaleja monet meidän pakeistakin teki enemmän. Peten ylivoimatehot olivat kaudella 3+5. eli ilman ylivoimaa Peten tehot huikeat 1+6. Ainoa puolustus on tuo vähäinen pelimäärä, mutta en valitettavasti voi antaa anteeksi ja kiistää totuutta. Korostaisin vielä että YKSI MAALI.
kausi jatkui pudotuspeleillä, Pete: 12 peliä 0+5. ylivoimalla näistä viidestä köh köh kakkossyötöstä tehtiin kolme.
Ja sitten oli liigakarsinta. Siellä korostui ja huipentui Peten viimekausi ja muistot ovat selkeimmät näistä peleistä. Näin jokaisen paikanpäältä ja näitäkään tilastoja ei pääse pakoon: 7 kuuluisaa peliä ja 0+1. plus miinus -6 eli koko karsinnan huonoin.
Koko pitkä kausi yhteensä: 45 peliä 4+17=21.
Pete yhteensä siis ilman ylivoimaa, 1+9. eli keskimäärin lähes joka viidennessä pelissä yksi piste, 90% varmuudella "vain" syöttö.
Minusta tuon korin pelaajan pitäisi pärjätä 5vs5 pelissä
niin paljon paremmin, että on uskomatonta, että sälli vetää säännöllisiä vaihtoja Mestiksen parhaisiin kuuluvassa joukkueessa.
Pete Suonpää ei pysty ratkomaan Sportille näiden otteluiden voittoja, vaikka olisi esittänyt parhaan tsempin Lempäälässä. Valitan.
Tämä oli rude hyökkäys kohti yhtä pelaajaa, mutta ehkä on hyvä keskittyä yhteen osioon kerrallaan, mikä Sportissa ei toimi. Pete vaikeuttaa kokonaisen kentän pelaamista, kun usein motivaatio ei riitä normaaleihin karvaustehtäviin, myös seläntaaksejätöt nurkissa eivät ole oikein onnistuneet ja kommunikaatio ei ole pelannut. Noh... Nyt saa luvan riittää.