Castillo kirjoitti:
Rauhotu nyt jo näiden nimien kanssa. Kaikenmaailman Jokiloita ja Koistisia olet tänne raahaamassa ja heittelet liigapelaajien nimiä, joilla on sopimukset jonnekkin liigaan. Meidän valmentaja on päätetty ja meillä on hyvä valmentaja vaikka se ei sinulle kelpaakaan. Silti olet häntä kokoajan paikkaamassa.
Mitä me tehdään jollain Leinosella, kun meillä on jo ykkösmaalivahti? Laitetaan rahat kiinni molempiin veskareihin ja sitten meillä ei olekaan varaa enää palkata muita pelaajia? Ne ihmiset, jotka ovat joskus elämässään hakanneet liigapörssiä tai jotain fantasysocceria ymmärtävät hyvin sen, että palkkaamalla kovan maalivahdin ja kaksi puolustajaa on hyökkäyksessä sitten listan halvimmat jätkät.
Julle. Sport ei ole mikään rahasampo, eikä seuralla ole varaa maksaa samoja palkkoja kuin liigajoukkueilla. Järki käteen nyt noiden heittojen kanssa.
#Mestikseen terkkuja.
Hyvä herra Castillo!
Pahoittelen saamaasi pahoinvointia koskien HAAVEITANI!
A) Kuten kirjoitin, nuo nimet oli heittoja/ haaveita. Meillä ei valitettavasti ole tällä hetkellä, kuin kolme sopparia. Lopuista ei ole tietoakaan.
B) Kuten kirjoitin, "jos halvalla sais".
C) Miksi omaa suosikki-joukkuetta ei saisi kritisoida?
Kulunut kausi oli kohtalainen. Siihen kuului myös paljon hyvää. Esim. Timo Pahkala, Matti Höylä ja Jussi Pernaa. Myös Mamban hienosti vedetty loppukausi oli kuitenkin hyvä, vaikkakin Tamin kokoamalla jengillä mentiinkin.
En millään jaksa ymmärtää sitä, miksi minun pitäisi olla kanssasi samaa mieltä kauden onnistumisesta.
Jos vedetään kausi huomattavasti suuremmalla budjetilla, kuin muut seurat, ei kakkossijaa voi pitää mitenkään erityisen hyvänä sijoituksena.
Mambaa en ole missään haukkunut, vai olenko?
Mielestäni on aivan liian aikaista mennä uhoamaan, että meillä on hyvä valmentaja. Tamihan tuon jengin kasasi lähes kokonaan. Pernaan Jussi otti itse yhteyttä Sportiin joulutauolla.
Mambasta saattaa vielä tulla jotain, mutta en jaksa uskoa, että kun pitäisi itse kasata voittava jengi, Mamban kikat vielä riittää sitä läpi vetämään sillä tasolla, mitä Sporttiin mm. sponsorien ja suuren maksavan Vaasalais-yleisön taholta asetetaan. Siihen ei riitä kakkossija Mestiksessä. En tiedä mitä ikäluokkaa olet, tai kuinka kauan/aktiivisesti olet Sportin otteita seurannut.
Itse olen pelannut Sportissa pitkään juniorina ja seurannut joukkueen otteita jo kasarin alusta. Mikäli olet edes yhtä pitkään seurannut joukkuetta, tiedät, että meille pitkänlinjan faneille ei riitä enään mikään Mestiksen melkein onnistuminen. Meille riitti kakkossija hyvin silloin, kun haastettiin tosissaan Kärpät heidän nousukausillaan. Meille riitti suhteellisen pitkän väliajan jälkeen kakkossija, kun haastettiin Kalpaa Mestiksen finaaleissa.
Valitettava tosiaisa on, että tällä nyt pelanneella jengillä tuskin haastetaan aidosti liigan häntäpään joukkueita.
Minä olen sitä sakkia, joka haluaisi ottaa sen tietoisen riskin ensi kaudella, minkä esim. Kärpät otti noustessaan liigaan. Vaasa on kuitenkin suhteellisen pieni kaupunki. Meillä on nykyään kaupungin sisälläkin aika kova kamppailu sponssirahoista, kun Vepsu nousi takasin liigakartalle. Jos VPS saa todellisen futisbuumin taas aikaiseksi, voi moni sponssi lyhytkatseisena siirtääkkin rahansa VPS:lle, tai ainakin painosuhteet saattavat muuttua Vepsun hyväksi. Myös suuri maksava yleisö saattaakin siirtyä ostamaan kausikortteja potkupalloon. Mitään pahaahan siinä ei tietty ole, jos VPS:kin pärjäisi tosi hyvin, mutta pienessä kaupungissa kuitenkin taistellaan samoista lanteista, oli kyseessä sitten talvi-, tai kesälaji.
Mitä tulee sitten meidän "ykköskassariin". Oletko aivan varma, että Masa jatkaa? Tunnetkos Masan hyvinkin? Niinpä...
Ei pidä pitää asioita varmana, ennen, kuin ne sitä ovat. Masa kyllä tod.näköisesti jatkaa meillä, mutta mitä jos Masa vaikka loukkaantuu kesken kauden? Mitäs sitten tehdään? Narritko? Hankitaan hätävalot päällä joku imuri seisomaan ja joudutaan taas kattelemaan uutta ja uuttaa..Siinä sitä rahaa vasta meneekin.
Toivottavasti sait edes vähän lohtua pahoinvointiisi tästä vastauksesta.
Jatkoaika on kuitenkin foorumi ja tässä ketjussa vaihdetaan mielipiteitä ja esitetään haaveita/toivoita koskien ensi kautta. Tiedän sen varmaksi, sillä olen itse ketjun avannut.
Mikäli et siedä muiden mielipiteitä tässä ketjussa, laitathan siitä ensikerralla vaikkapa YV:tä, niin ei tarvitse erikseen rasittaa tätä foorumia meidän välisellä väittelyllä. Tiedän, että olisin voinut tämänkin laittaa sinulle YV:nä, mutta tahdoin tuoda muillekkin julki mielipiteeni, kun kerran sitä julkisesti kysyit.
Eikös me kaikki kuitenkin olla samalla ajatuksella liikkellä? Eli, että meidän kaikkien suosikki pärjäisi ensi kaudella vielkäkin paremmin?
Ystävällisin terveisin: Julle