Spofani kirjoitti:
Niin, se lainaus Jatkoajan tekstistä vielä tässä:
"- Juttelin Kalervo Kummolan kanssa muutama päivä sitten ja hän sanoi, että he tulevat päätöksien kanssa julkisuuteen marraskuun aikana. Näin Kummola on luvannut ja minä luotan häneen, sanoi Tamminen ja kertoi, että tuleva malli on se, mitä huippukiekon neuvottelukunta on esittänyt. Eli SM-liigan ja Mestiksen välille olisi palaamassa karsinnat. "
Toivotaan tätä. Kummolaahan kritisoitiin paljonkin MM-kisojen huonon menestyksen johdosta. Olisko Kummola herännyt ja nähnyt Suomen jääkiekon tilan ja vihdoin oivaltanut, että yleisö on yksi tärkeä avaintekijä asiantilan parantamiseksi. Karsinnat suljetun monopolin sijaan tuo urheilullisuuden takaisin jääkiekkoon ja sen mukana paljon lisää yleisöä ja lopulta myös menestystä maajoukkuetasolle.
Toivottavasti, todellakin toivottavasti. Olen vain erittäin skeptinen tähän. Yksikään lupaus ei ole pitänyt aiemminkaan. Toisaalta ei ole Tammisen tehtävä kertoa näitä päätöksiä julkisuuteen, kuten hän teki nyt.
Jotenkin minulla on vain tunne, että päätöksiä ei ole vieläkään. Eihän niitä ollut kaksi viikkoa sittenkään. Tämä Tamin lausunto tuo vain lisää vettä myllyyn. Tamminen osaa mediapelin ja painostuksen helkutin hyvin. Nyt jokahemmetin mediassa lukee, että liigakarsinnat ovat Tammisen mukaa palaamassa ja Kummola on ne Tamille luvannut. Nyt siellä liigahallituksessa on varmasti pieni paine, jotain täytyy tehdä. Uskon, että tämä oli vain Tammisen ovela veto tuoda lisää painetta asioista päättäville. Nyt liigakarsintojen vastainen päätös herättäisi varmasti melua joka puolella, sillä onhan Kummola toisin Tammiselle luvannut.
Mielenkiintoista vääntöä. Toinen puhuu sitä ja toinen tätä. Puurot ja vellit ovat varmasti vielä pahasti sekaisin, eikä karsintoja todellisuudessa ole lyöty lukkoon. Toivottavasti liigajohto päätyy karsintojen palauttamiseen. En vain millään usko, että asia olisi jo nyt päätetty. Toisekseen Kummola ja Tamminen ei pysty liigakarsintoja palauttamaan, vaan ensin pitää saada ne omaan napaansa katsovat liigaseurat karsintojen kannalle. Uskon sitten kun näen liigahallituksen päätöksen. Toivottavasti karsinnat todellakin palaavat, en vain itse Helkovaaran + kump. puheiden jälkeen hirveästi enää jaksa uskoa.