Vaasan Sport 07-08

  • 288 602
  • 915

red&white

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Philadelphia Flyers, CFC
Itse olen kuullut pientä huhua, että Osala olisi tulossa takaisin Suomeen ja sporttiin, armeijan takia.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
red&white kirjoitti:
Itse olen kuullut pientä huhua, että Osala olisi tulossa takaisin Suomeen ja sporttiin, armeijan takia.

Veikkaan, että eräällä NHL-seuralla on miehelle vähän erilaiset suunnitelmat. Siis tie voi viedä Suomeen nimenomaan armeijan takia, mutta seuran valinnassa ääni New Yorkista on varmasti aika voimakas. Liian voimakas Sportin kannalta.
 

red&white

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Philadelphia Flyers, CFC
BTW. Irse en jaksa millään uskoa, että Madsen jatkaisi. Itse kyllä toivon, että kaikki tämän kauden ulkomaanavut jatkaisi Inkkaria lukuun ottamatta. Maikköli tietää itsekin olevansa liian hyvä mestikseen
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Jokseenkin (kerrankin) suht samoilla linjoilla kirjoittajien kanssa, joukkueeseen tulee ajaa nyt sisälle omia kasvatteja. Nyt lopetti Pattekin (syksyllä sitten taas) ja muutama muukin omista kasvateista lopettelemassa uraansa muutaman vuoden sisällä. Jos nyt ei ajeta omia junnuja sisään rosteriin, ollaan muutaman vuoden päästä siinä tilanteessa, että ollaan vain ja ainoastaan vierastyöläisten varassa ja se taas syö uskottavuutta koko touhuun.

Silti, tässä nuorten sisäänajossa on kolikon toinenkin puoli, nimittäin se, että PO:ssa kokemus on valttia. Liian vihreällä rosterilla voi jäätyä kädet turhan aikasessa vaiheessa, kun kaikki on uutta ja ihmeellistä.

Helppoa rosterin kasaaminen ei tule missään mielessä olemaan, siksi näkisinkin mielelläni Sportin peräsimessä valmentajan, joka suorastaan imaisee junnuja liigajoukkueidenkin A-junnuista Sportiin kehittymään. Jursi olisi yksi tälläinen, mutta taitaa miehellä jo ikää olemaan lähempänä sataa ja Lukon kanssa tais tulla tehtyä pitkäkin juniorivalmennuksen kehityssopimus.

Anyway, panostus hyvää ja maineikkaaseen valmentajaan toisi säästöä toisessa päässä, eli rosterin hankinnassa. Kysymys kuuluukin, mistäpä moinen löydettäis?
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Junnujakaan ei liikaa voi ottaa kerralla joukkueeseen. Sanoisin, että 5-6 kappaletta on sellainen maksimi. Mutta niille pitää sitten antaa se mahdollisuus kehittyä, eikä heti teilata ekasta virheestä. Toki vilttiin on välillä hyvä laittaa miettimään tekosiaan, mutta ei pudottaa pois kokoonpanosta. Tuohon viiden "kiintiöön" en tässä tapauksessa laske Pahkalaa. En usko että Tylyllä enää suoritustaso niin paljon heittelee, vaikka joutuu painamaan 45 runkosarjapeliä + playoffs. Tällä kaudella pääasiassa A:ssa pelanneilla se on edessä.

Talaksen pitäisin koko kauden edustuksessa vaikka -87 onkin. Ainoa tällä hetkellä jolla on selvästi potentiaalia jopa hyväksi kiekolliseksi pakiksi Mestikseen melko lyhyessäkin ajassa. Pahkala ja Kiviniemi ovat kuin luotu ensi kauden Sportin kolmos- tai nelosketjun laidoille. Hakomäki vaikuttaisi ehkä potentiaalisimmalta keskushyökkääjältä. Ehkä nelosen keskelle aluksi vähän puolustavampaan rooliin tai sitten Mäkinen. Mäkinenhän on pelannut pakkina nyt A:ssa. Liekö pysyvä siirto vai vain pakkipulan sanelema juttu? Sitten olisi vielä Kolehmainen, Niemi, Autio, Martin, Fogström jr. ja Tuores....

ps. Vanhemman Fogströmin paluu olisi hieno homma.
 

ShitBreak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, NHL
red&white kirjoitti:
Itse olen kuullut pientä huhua, että Osala olisi tulossa takaisin Suomeen ja sporttiin, armeijan takia.
Olishan se Osala pirun kova lisä A-junnuihin :)

Aika pitkälti olen samaa mieltä mitä edellä on kirjoitettu. Hakomäkeä itse en jotenki oikein pysty näkemään puolustavana sentterinä.

Niemi ei oikein ole vakuuttanut viime matseissa A-junnuissa. Itselle ainakin juuri Marcus olisi se suurin EHKÄ kelle sopimusta ja kelle ei.

Tuores ja A.Fogström ovat aika heppoisia miesten sarjaan, ainakin jos Sportista puhutaan. Vuosi pari KoMu:ssa(varsinkin jos nousee S-Sarjaan) tekisi ihan hyvää tulevaisuutta varten, saisivat hieman kovuutta lisää.

Kiviniemi, Pahkala, Mäkinen, Hakomäki, Kivimäki, Sundman, Talas ja Autio/Kolehmainen lienee aika vahvoilla sopimusneuvotteluissa. Osa näistä kuitenkin voi pelata junnu-matsejakin vielä ens vuonna. Näiden lisäksi A:han tulee varsin lupaava -89 -ikäluokka. Varsinkin Kujanpää saattaa ensi kaudella matsin pari pelata edustuksessakin, jos luokkaantumisia tulee paljon.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
turisas kirjoitti:
Hakomäkeä itse en jotenki oikein pysty näkemään puolustavana sentterinä.

Totta puhut, ei ehkä pidemmällä aikavälillä, mutta tietty rutiini miesten peleihin on hyvä hankkia nelosketjussa ennen kuin laitetaan suurempaan kiekolliseen rooliin. Raakile keskushyökkääjä kun vetää koko ketjun pimentoon jos kiekon kanssa tulee liian kiire. Onhan tässä aikaa, vasta -87 kaveri kuitenkin.

Esimerkkinä toimikoon KooKoon Skyttä joka aloitti käsittääkseni nelossentterinä kauden ja playouteissa FPS:aa vastaan oli ykkössentteri. Okei, ehkä ei ole KooKoon "oikea" ykkössentteri mutta pointtini varmaan tajusitte.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
No niin otetaan tilannetta vähän tarkempaan analyysiin. Lähtökohdat ensi kauteen. Saa olla eriäkin mieltä, eikä nämä jutut perustu mihinkään faktoihin, joita voisin sen enempää perustella.

Talous

Tämä osio oli alunperin toisena, mutta siirsin sen ensimmäiseksi. Jotenkin tuntuu luontevammalta aloittaa tästä.

Turpaan tuli

Viime kaudella Sport otti varmasti taloudellisesti ainakin vähän kuokkaan. Hätähankinnat juuri ennen siirtoikkunan sulkeutumista teki taloudellisesti tiukkaa. Jos ajatellaan, että tietyistä budjetoiduista tuloista ei saatu mitä tarvittiin ja pelaajabudjetti ylittyi muutamalla kymmenellä tuhannella eurolla, niin uskoisin tappion päättyvältä tilikaudelta olevan jotain 30 000-60 000€ välillä. Tosin Sport tämän pystynee peittämään kuitenkin jollain tavalla joten paperilla saataneen esittää nollatulos. Tämä kaikki kuitenkin vaikuttaa ensi kauden joukkueen kokoamiseen ja luultavasti se tarkoittaa sitä, että jos porukalla yhtään järki pysyy päässä, niin joukkuetta kootaan maltillisesti eteenpäin.

Viime kevään kaltaista hätää ei toivottavasti ole odotettavissa.

Pelaajisto:

Sportilla on ollut lähes vuosikymmenen ajan perusrunko, joka tämän kauden jälkeen saattaa hajota. Westerback lopetti eilen, Myllyahosta ja Hallbäckistä ovat myös huhut liikkuneet. Itse toivoisin molempien jatkoa, mutta ymmärrän toki myös elämän realiteetteja. Pasi Kuusisto valmistuu käsittääkseni tänä vuonna yliopistosta ja kampukselta olen kuullut "Spädän" lopettelevan uraansa Sportissa. Monet ovat Pasia haukkuneet, osin aiheesta ja osin aiheetta. Kannattaa muistaa, että mies siirtyi Sportiin jo kaudella 2001, joten aika monta vuotta on Kuusisto uskollisesti Sportia edustanut. Jäljelle jäävät Kristian Hjerpe ja Markus Jämsä. Kummankaan lopettamista ei tietenkään saa toivoa. Kiku tosin voisi jatkossa ruveta pelaamaan omalla tasollaan, tai pitää oma tasonsa pidemmän aikaa.

Lähtijöitä riittää. Maalivahtiosasto menee osittain remonttiin kun Matti Höylä lähtee liigaan ja Michael Madsen tuskin myöskään joukkueessa jatkaa. Tilanne ei kuitenkaan ole ollenkaan paha, sillä meillä on jo nyt kaksi muuta maalivahtia jotka kykenevät tasapäisesti haastamaan tulevaa ykkösmaalivahtia ensi kaudella. Niklas Wevar on ollut Joensuussa pelaamansa loistavan matsin jälkeen ihan liekeissä A-junnujen divarissa ja usko tähän kaveriin on todella kova. Rossi puolestaan kasvoi viime kauden aikana henkisellä tasolla metrin ja fyysinen puolikin tulee varmasti jossain kohdassa vielä sellaiseksi, että kaveri voi päästä mihin tahansa.

Puolustuksesta ei lähtijöitä ole lopulta hirveästi. Lopettavan Kuusiston ja jo edellämainitun Hallbäckin lisäksi uskoisin Pernaalle löytyvän ottajia liigasta ja Jussi Halme lähtenee myös muille vesille. Pakeista pitäisin tällä kaudella suureen rooliin nousseen Ville Varakkaan ja Markku Erholtzin. Lisäksi Risto Leppiniemi saisi jäädä, mutta Leban olisi palattava takaisin sille tasolle, jolla viime kaudella pelasi. Kuluneella kaudella kun nuorta pakkia tuntui vaivaavan esittämisen pakko. Omaa yksinkertaista peliä vaan, niin kyllä se sieltä tulee.

Kokonaisuutena katsottaessa tilannetta helpottaa suuresti A-junioreiden tilanne. Juho Autiota on huudeltu edustusjoukkueeseen jo monen vuoden ajan ja pitkään näytti siltä, että palaset eivät vain loksahda kohdalleen. No nyt loksahtavat kertaheitolla, sillä ensi kaudella Autio on edustuskelvoton junioreissa ja samaan aikaan edustuksessa alkaa kaappien tyhjäys. Olen 100%:sen varma, että Autiolle löytyy oma lokerikko edustusjoukkueen kopista ensi kaudeksi ja näin sen pitää ollakkin. Kyseessä on kovin vaasalainen puolustaja sitten Jani Nikon.

Lisäksi mukaan nousee Vesa Myllyahon paikan jonain päivänä ottava Toni Mäkinen, joka pelaisi varmaan maalivahtinakin jos käsky käy. Hyökkäävänä puolustajana kuitenkin eniten käyttökelpoisin. Lisäksi Markus Talas, jonka historia on juurikin sama kuin Mäkisellä, eli entisestä hyvästä hyökkääjästä tuli todella lupaava puolustaja. Listasin ylempänä mukaan myös Janne Kolehmaisen, jolle antaisin ensi kaudeksi jonkun kahdeksannen pakin paikan. Astetta lupaavampi kuin Jesper Söderholm. Ne, jotka miettii Jepen tilannetta, niin ihme on jos mies A) Sportiin mahtuu, B) Hermeksestä lähtee. No mekin saatiin aikoinaan Hallbäck joten ehkä tuon Jepen voisi antaa kasvaa kiekollisessa roolissa ensi kaudella Hermeksessä.

Hyökkäyksessä lienee enemmän kysymysmerkkejä. Itse pitäisin Pietarsaaren kaksikon Filip Riskan ja Miro Laitisen joukkueessa, mutta ainakin toinen ellei jopa molemmat saattavat lähteä suuremmille areenoille. Hilden saa lähteä viimeisen kerran, Dhadphale lähtenee myöskin. Pete Suonpää lähtee. Tottakai pelaajaa jää kaipaamaan. Terveenä Pete olisi liigapelaaja, mutta Pete on pelannut Sportissa nyt neljä vuotta eikä niistä yhtään ehjänä. Jos jotain muutoksia ollaan kerran nyt tekemässä, niin silloin asioiden todellakin pitää muuttua. Mutta kaipaamaan jään silti.

Kalle Mattila lopettaa uransa. Sehän on jo varmaa. Hyökkäyspäässä on kokonaisuutena erittäin paljon kysymysmerkkejä, sillä huhut kertoo Markus Jämsän saaneen tarjouksen Keski-Euroopasta ja voipi olla, että hän lähtee kokeilemaan vielä uransa lopuksi rahan tienaamista. Parin pelaajan kohdalla tarvitsee kompata Mendietaa. Toinen heistä on Joki-Erkkilä, josta ei ole pelaajana mitään pahaa sanottavaa. Päinvastoin kun muut alkoivat Play-offeissa alisuorittaa, niin Joki-Erkkilän suoritustaso nousi parilla pykälällä. Itse toivoisin Hermeksen olevan asialla, nimittäin kyseessä on "oma poika" ja erittäin taitava sellainen. Kokkolassa Joki-Erkkilästä olisi varmasti iloa ensi kaudella ja monena tulevana kautena eteenpäin. Toivon kovasti, että neulanreikä ja lanka kohtaavat ja agentti osaa tehdä solmun *hymiö*.

Koistisen kanssa on ristiriitaiset tuntemukset. Alkukausi hyvä, loppukausi ok, Play-offsit meni pesuveden mukana. Jaksoi kuitenkin taistella läpi koko kauden hyvällä ilmeellä eikä selkä noussut ylös samaan tapaan kuin Hermeksessä edellisellä kaudella. Jos Viktor Blinov on saatavilla, niin Koistinen saa lähteä. Mutta kun Blinovia ei ole saatavilla, niin kallistun jäämisen puolelle.

Lienee turha alkaa sen enempää käymään hyökkäyksen jamppoja läpi. Keskitytään nyt kahteen tärkeimpään asiaan. Nimittäin Ian MacNeil ja Marcus Niemi. Molemmille sopparit pöytään heti. Maksoi mitä maksoi! Niemestä tulee vielä kova pelaaja. On nöyrä, taitava, hyvä ööga ja ihan maaginen luistelemaan. Iania nyt ei tarvitse sen enempää mainostaa. Mies on paras Sportissa koskaan pelannut pelaaja. Paita kattoon..

Valmennus

Tämä tuntuu jakavan mielipiteitä. Itse antaisin Mannerin jatkaa. Mamba on ensimmäinen valmentaja sitten Kari Heikkilän, joka saa joukkueesta irti suuren osan potentiaalista pitkällä aikavälillä katsottuna.

Sen sijaan vahvistaisin valmennusteamia jollain kokeneemmalla konkarilla kuten KalPassa aikoinaan kun Hannu Kapanen toimi Mika Pieniniemen taustalla. Joku tällainen yhtälö kun saataisiin rakennettua, niin se olisi loistohomma.

Organisaatio

Konttorin puolella homma menee ainakin osittain uusiksi, sillä Suonpää lähtee ja Westerback aloittaa uudessa tehtävässään. Mielenkiintoista nähdä mikä Paten rooli oikeasti tulee jatkossa olemaan. Kasaako hän joukkueen ja valmentaakin sitä taustalla vai kiertääkö Patte ympäri Suomea etsimässä lupaavia pelaajia joukkueeseen?

Välimäki on tehnyt ymmärtääkseni hyvää työtä johdossa ja ainakin ulkopuolisen silmin vaikuttaa siltä, että osittain pahastikin tulehtuneet välit kaupungin johtoon ja muihin vaikuttaviin elimiin on saatu rakennettua kuntoon. Saaren toivoisi jatkavan tuolla tietotaidolla. Jotain säpinää hommaan kaivattaisiin yleisellä tasolla ja joku täsmähankinta mahdollisuuksien mukaan voisi tehdä hyvää koko toiminnalle.

"Tääl ei kaivata, Nahkatakkeja! Painu Syrra v*ttu h*lvettiin"

Näin lauloi Red Army pronssipelissä hallituksen sihteeri Ari-Ville Syreniukselle, joka on polttanut siltansa varmaan puoleen seuran toiminnassa mukana olevista ihmisistä. Fanit ovat kyllästyneet koko kauden jatkuneeseen ajojahtiin ja kissasta tulikin yhtäkkiä hiiri.

Hallitus on ollut kasassa ensimmäistä vuotta ja ainakin itsestäni tuntuu, että hommassa on todellista innokkuutta ja tekemisen meininkiä. Tottakai oppirahoja on makseltu ja osittain sen vuoksi tällä kaudella kotkan siivet haukkaavat hiukan vettä. Hallin laajennussuunnitelmat ovat käsittääkseni aika pitkällä ja toivottavasti jonain päivänä päästäisiin konkreettisesti töihinkin.


Tässä minun mielipiteitä alkavalle kaudelle. Ottakaa kantaa.
 
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Ottaisin vielä mukaan Nabb tähän perusrunkoon. Fyysinen kaveri joka uskalta haastaa, sopii maskimiehenä, ja sitäpaitsi vaikka on sattunut loukkaantumisia niin ne eivät kuitenkaan ole olleet rasitusvammoja. Kroppa kestää. Right vielä (kai?)

Pahkalaa ei voi jättää mainitsematta. Onko se sitten itsestäänselvyys että hän on mukana vai mitä?

Varakas, jotenkin se oli minun silmissä aina liian yliarvostettu. Tilastot puhuu hänen pulestaan, mutta noh ihan hyväksyttyvä kuitenkin.

Haluaisin itse pitää noin 80% joukkueesta sellaisenaan, mutta utooppinen ajatteluhan se.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
moonshainrider kirjoitti:
Ottaisin vielä mukaan Nabb tähän perusrunkoon. Fyysinen kaveri joka uskalta haastaa, sopii maskimiehenä, ja sitäpaitsi vaikka on sattunut loukkaantumisia niin ne eivät kuitenkaan ole olleet rasitusvammoja. Kroppa kestää. Right vielä (kai?)

Pahkalaa ei voi jättää mainitsematta. Onko se sitten itsestäänselvyys että hän on mukana vai mitä?

Varakas, jotenkin se oli minun silmissä aina liian yliarvostettu. Tilastot puhuu hänen pulestaan, mutta noh ihan hyväksyttyvä kuitenkin.

Haluaisin itse pitää noin 80% joukkueesta sellaisenaan, mutta utooppinen ajatteluhan se.
Itseasiassa mietin tätä Kimin mainitsemista perusrungossa pitkään, mutta kun oikeasti mietitään, niin Nabb on pelannut edustuksessa vasta pari kautta ja niistäkin suurimman osan todella pienessä roolissa. Tottakai Nabbin pitäisin.

Ylempänä näit varmasti kun Pahkala oli mukana listalla. Pidän itsestäänselvyytenä, että Tyly tylyttää tylysti tylyjä tyyppejä vastaan ensi kaudellakin.

Varakas aloitti kauden surkeasti, mutta Play-offseja lukuunottamatta loppukausi oli ihan mieletön. Miehen kiekollinen peli ja itseluottamus nousi sata pykälää ja ensi kausi meillä, jonka jälkeen NHL:ään?

Itse haluaisin myös pitää 80% joukkueesta, mutta kuinka joukkue voi muuttua jos 80% pelaajista epäonnistui jo kertaalleen ratkaisevalla hetkellä? Mun silmissä nyt on tehtävä todella tylyjä päätöksiä eikä ajatella yhtään sympatialla.

Tommi Oksasta monet ovat puhuneet ja itse pitäisin hänet edelleen ensi kaudellakin meillä.
 

Jääkone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekin punapaidat!
Castillo kirjoitti:
Itseasiassa mietin tätä Kimin mainitsemista perusrungossa pitkään, mutta kun oikeasti mietitään, niin Nabb on pelannut edustuksessa vasta pari kautta ja niistäkin suurimman osan todella pienessä roolissa. Tottakai Nabbin pitäisin.


Veikkaajan mukaan Kim Nabb on ainut pelaaja jolla on ensivuodesta sopimus Sportina kanssa, että Nabin saat pitää ja Myös Mannerin jonka sopimus kaikesta huolimatta saa jatkoa.Itse olisin ollut valmentajan vaihdon kannalla, mutta ehkä Sportin lompakon "paksuus" sanelee Mannerin jatkon koska nimekäs valmentajaa maksaa ja Mannerin palkkkaamin on varmasti halvempi ratkaisu. Tällä viikolla Sport tulee esiin ensikauden suunnitelmien kanssa,siinä voisi vaikka ilmoittaa (toivottavasti) MacNeilin jatkosta + Pernaa,Varakas,Madsen,Erholz,....!
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Jääkone kirjoitti:
Veikkaajan mukaan Kim Nabb on ainut pelaaja jolla on ensivuodesta sopimus Sportina kanssa, että Nabin saat pitää
Kuten varmasti huomasit, niin olin huomioinut tuon ylempänä laittamalla Nabbin jo valmiiksi ketjuihinkin.

Nabb siis ainoa pelaaja, jolla sopimus Sportin kanssa ensi kaudesta. Ja pari junnaria.
 

Jääkone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekin punapaidat!
Castillo kirjoitti:
Kuten varmasti huomasit, niin olin huomioinut tuon ylempänä laittamalla Nabbin jo valmiiksi ketjuihinkin.


Niinpä onkin huomioitu tuola ylempänä, no joo kyllä sulla taitaa tuo tieto olla halussa Sportin ensivuoden sopimustilanteesta siinä missä Veikkaajallakin.


Tässä kun nyt odotellaan toinen toistaan "kovempia" pelaajasopimuksia Sportille, niin toivotaan että tämä kausi ei mennyt ainakaan pahasti pakkaselle ja sponsorit jatkaisivat vähintään samoilla panoksilla mielummin vähän isommilla,että olisi sitten "hilloa" millä rakentaa joukkuetta ja jatkaa sitä mehupurkin metsästystä!
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Castillolla on setti kohdallaan.

Höylän liigapeleistä en kuitenkaan ensikään olisisi mitenkään varma. Höylä olisi liigassa edelleenkin vain luukunavaaja. Höylä on laadukas mestisvahti mutta ei yhtään sen enempää. Höylän vaihtoehto Sportille saattaa kylläkin olla ulkomaat. Madsenin pitäisin mielelläni, mutta terveen kunnianhimoiselle ja taitavalle kaverille riittää ottajia ympäri Eurooppaa.

Puolustukseen odotan innolla Talakselle sitä ensi ensiintymistä edustuksessa. Toivottavasti mies on kunnossa. Erholtzille jatkoa! Parhaimpia all-around pakkeja Sportissa koskaan. Syksy oli kakka, mutta mies tiesi itsekin ettei alkukausi oikeen sytytä. Oli kuitenkin mies paikallaan, kun kausi vanheni. Varakkaan pitäisin myös rosterissa, mutta pahaa pelkään joidenkin peräpään liigaseurojen vievän. Leppiniemen soisi jatkavan, jos saa sen viime kauden draivin päälle.

Kuten moneen kertaan mainittua, on Sportin scouttaus kehittynyt huomattavasti. Nyt alkaa toimistolla olla jonkinalainen vainu siitä, mistä potentiaalia kannattaa ammentaa. Playoffit kuitenkin osoittivat, että vielä on opittavaa. Suuret pelit vaativat taidon lisäksi kentällisen verran sellaisia kavereita, joiden pää kestää. Jos joukkueen ykkösketju ottaa tyhmiä jäähyjä jossain välierissä niin mitä se kertoo joukkueen nuoremmalle kaartille? Lisäksi Salmivirta ja Oksa olivat tällä kertaa niitä, jotka eivät sitten kotkapaidassa kyenneet vastaamaan huutoon.

Castillon kanssa täysin samaa mieltä, että ulkomaanavuista MacNeil ja Niemi äkkiä mukaan ensi kauden joukkueeseen! Uskon ja toivon, että Ian voisi perheensä kanssa viihtyä Vaasassa pitempäänkin. Niemeen tykästyin heti viime elokuun ensijäiden harjoituksia seuratessani. Energinen, taitava ja nopea kaveri. Laukoo paljon ja kun alkaa saamaan laatua laukauksiin lisää niin tehoja tulee varmasti. Ainakin mestiksessä tulee olemaan 10 kertaa parempi kuin Kasper Kenig KalPassa.

EDIT: Sitten sentteriosasto täytyy kyllä saada kuntoon ensikaudelle. Vaikka Ian jatkaisi niin rosteriin tarvitaan vielä kaksi Peten tasoista kaveria (huom. teräksestä tehtyjä) + Miro Laitiselle jatkosoppari.
 
Viimeksi muokattu:

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
magnum37 kirjoitti:
Lisäksi Salmivirta ja Oksa olivat tällä kertaa niitä, jotka eivät sitten kotkapaidassa kyenneet vastaamaan huutoon.
En tiedä paljonko ko. herroille maksettiin kaudesta, mutta parempaa tosiaan oli lupa odottaa, ainakin Ilpolta. Ennen kauden alkua veikkasin Salmivirralle Sportin maalipörssin ykköstilaa mutta metsään meni se veikkaus.
Oksa oli tuollainen perusjunnaaja, välillä väläytteli mutta muuten näkymätön.

Castillon kanssa täysin samaa mieltä, että ulkomaanavuista MacNeil ja Niemi äkkiä mukaan ensi kauden joukkueeseen! Uskon ja toivon, että Ian voisi perheensä kanssa viihtyä Vaasassa pitempäänkin.
Jos ensi kauteen on pakko 'tuhlata' johonkin pelaajaan, niin sitten Ianiin. Johtajatyyppi ja muutenkin karismaattinen pelaaja. Kärjistetysti, parempi panostaa kahteen-kolmeen huippuvahvistukseen ja koota näiden ympärille vaikka vähän junnupainotteisempi joukkue, kuin hommata 10 keskitason vahvistusta.
Yleisökin pysyy paremmin mukana kun julkaistaan esim. Macin ja yhden/kahden muun todellisen vahvistuksen nimet, kuin että vahvistetaan joukkuetta kymmenellä tuomojormakalla.

Nämä spekulaatiot siis siinä tilanteessa, jos pelaajabudjettia lasketaan ensi kaudeksi kuten todennäköistä on:

Henri Lassila Pohjalaisessa kirjoitti:
Kyllä me voitosta tulemme taistelemaan joka vuosi, mutta keinoja pitää tarkistaa.
 

tuppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Eepee, Matti Höylä
En huomannu oliko tuola aiemmin mitään mainintaa miehestä, mutta kun näitä ensi kauden toive-rostereita kirjoittelette niin muistakaa toki Pelicansin A-junnujen kapteeni Henry Hietaharju. Oma kasvatti joka kasvaa nyt ulos A-junnuista, jos ei kuulu Pelicansin suunnitelmiin niin luulisi Sportin olevan vahvoilla..
A-Sm Runkosarja 39 5+14=19
A-SM Playoffs (tähän mennessä) 4 3+1=4
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
tuppu kirjoitti:
En huomannu oliko tuola aiemmin mitään mainintaa miehestä, mutta kun näitä ensi kauden toive-rostereita kirjoittelette niin muistakaa toki Pelicansin A-junnujen kapteeni Henry Hietaharju.

Justiin pari päivää sitten keilailin finhockeytä ja sieltähän se Hietaharju löytyi. Tehot ei ole ihmeelliset ja noilla ei varmaan liigaan pääse, mutta Mestiksessä Hietaharju voisi omana kasvattina olla ihan potentiaalinen kaveri. Muistaakseni Hietaharju on nimenomaan vahva joukkuepelaaja. Ja kokoakin löytyy. Ilman muuta jengiin noiden muiden lahjakkaiden junnujen kanssa.
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Jos aloitetaan valmentajasta niin Manner jatkakoon, mutta hänen vierelleen on saatava kokenut valmentaja.

Maalivahtiosastosta sen verran, että Höylällä tuskin on käyttöä liigassa. Hän on ok mestisvahti, mutta liiga ei ole miehen paikka. Jatkanee siis Vaasassa. Toivottavasti kasvaa ensi kaudella voittavan torjujan raameihin. Kakkosena jatkanee Rossi. Rahaa ei nyt ole tuhlattavaksi. Madsen jatkaa täälä vain unissamme. Pelannee ensi kaudella euroopan rahakaukaloissa.

Muista pelaajista en jaksa alkaa vääntämään sen suuremmin juttua, mutta tosiaan perusrunko on ollut jo aika pitkään kasassa ja nyt ilmeisesti se tulee ainakin jossain määrin hajoamaan. Mielestäni tämä ei ole muuta kuin hyvästä. Pannaa uudet tuulet puhaltamaan, aluksi se voi viedä vähän karillekkin, mutta uusien tuulien aika on koittanut.

Mielenkiinnolla jään odottamaan ensimmäisi soppareita ja talousnäkymiä.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
everon kirjoitti:
Mielenkiinnolla jään odottamaan ensimmäisi soppareita ja talousnäkymiä.
Sama. Eniten kiinnostaa juuri talouspuoli, sillä viimekauden finaalipaikasta huolimatta tulos ei ollut erityisen kova (vaikka hienosti positiiviseksi olikin saatu puristettua). Jos budjetti on laadittu samalla kaavalla, niin turskaa tulee. Se taas vie rajusti uskottavuutta tulevaisuuden liigahaaveilta. Anyway, toivottavasti tulos on edes lähellä nollatulosta.

Manner/Pajuluoma on varsin hyvä ja potentiaalinen valmentajakaksikko tulevaisuudessakin. Jotain kokemusta tuonne olisi kuitenkin saatava, sillä joukkue kaipaa selkeästi uskottavaa psyykkaajaa. Hokin kohdalla nähtiin oivallinen esimerkki valmentajasta, joka on takuulla kannustava mutta erittäin vaativa. Kukaan normaali ihminen tuskin haluaa olla tekemisissä suuttuneen Suikkasen kanssa, sen näköinen heppu on kyseessä. Mannerilla on oivallinen käsitys pelistä, mutta kyky saada tappamisen meininki peliin puuttuu.

Mielenkiinnolla jäädään odottelemaan ensikauden joukkuetta. Toivottavasti rahkeet riittää edelleen kasaamaan Mestiksen huippujengin ilman liian isoja riskinottoja.
 

Rocco

Jäsen
Kuulin jostakin että Sport olisi ollut rohkea budjeteissa, ja olisi laskenut budjettiin mukaan pudotuspelien 1. ja 2. kierroksen ottelut mukaan. Eli siltä pohjalta siihen päästiin + saatiin kotiedun ansiosta vielä yksi pronssipeli, mistä nyt ei paljoakaan kerrottavaa ole. Eli kun kauden yleisömäärät olivat aika tarkalleen kohdillaan, uskon että budjetti on aika tavalla +/- 0. Tiedä sitten vaan kuinka paljon esim. Madsen ja MacNeil maksoivat, mutta ainakin Macin rahoitus oli hoidettu niin, että siitä ei pitäisi tulla takkiin.

Sportillahan tulosta voidaan muokata aika paljon sillä, että paljonko maksetaan vanhoja velkoja pois.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Rocco kirjoitti:
Sportillahan tulosta voidaan muokata aika paljon sillä, että paljonko maksetaan vanhoja velkoja pois.

Kerrotko, että millä tavoin? Velkojen korot kyllä merkitään vähennyksinä tilikauden tulokseen, mutta itse velan maksua ei. Velan maksu ei vaikuta millään tavalla tilikauden tulokseen, vain korkojen maksu.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Micco! kirjoitti:
Kerrotko, että millä tavoin?

Juu, tälle tielle ei kannata ehkä Sportin nyt lähteä... Viimeisimpänä "kuplana" Töölön Matkatoimisto, missä on ilmeisesti saamisia ja velkoja soviteltu tilikaudelta toiselle pikku mulkkauksilla ja saatu näin tulos näyttämään paremmalta, siirrelty tämän jälkeen osinkoja omistajille jne jne. Samanlaista kuplaa ei kannata ruveta rakentelemaan kiekkomaailmaan. Velat on velkoja, niitä ei tuloslaskelmasta saa pois olematta maksamatta niitä.
 

Rocco

Jäsen
Micco! kirjoitti:
Kerrotko, että millä tavoin? Velkojen korot kyllä merkitään vähennyksinä tilikauden tulokseen, mutta itse velan maksua ei. Velan maksu ei vaikuta millään tavalla tilikauden tulokseen, vain korkojen maksu.
Lähinnä tarkoitan sitä, että paljonko mahdollisesta voitosta laitetaan vanhoihin velkoihin. Sitä en tiedä miten ne merkataan tilikirjoihin eikä kiinnostakaan, mutta idea on se että vaikkapa 50.000 voittoa on pois ensi kauden rahoista jos se laitetaan vanhoihin velkoihin. Pääpaino sanoilla "pois ensi kauden rahoista."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös