Vaasa Arena

  • 634 066
  • 1 779

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jahas. Vaasan jäähalli on aikas karun näköinen ulospäin. Kaikki ehostukset hallin ulkonäköön ovat ehdottomasti peukuttamisen arvoisia. Kunhan nyt vain saataisiin myös itse hallin sisätiloihinkin korjauksia. Jos ja kun hallia nykyiselle paikalle aikanaan? ehostetaan niin toivottavasti nyt tehtävät ehostukset ottavat huomioon sen ettei rahoja turhaan haaskata sellaiseen joka joudutaan purkamaan myöhemmin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Niin, ei taida koskea Sportia vaan ne valot, vaan Sturm'n'Drang:n (vai mikä se oli) keikkaa noi valot.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tämän päivän Pohjalaisen paperiversiossa käsitellään stadionhankkeita.

Ällistyttävää oli jälleen kerran, että Vaasan kaupunki on luvannut 1.8milj. HarjoitusjääLaajennukseen, mutta sosiaali-Mustasaari.... No arvatkaa itse, paljonko?!?
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Eilen hyväksyttiin 1,2 miljoonan rahoitus harjoitusjäälle ja kun käytössä on ainakin kuntayhtymän mukaan vielä ne viime vuonnakin luvatut rahat, niin ensi vuonna sitten saadaan se kolmas harjoitusjää.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Oho. Sentään jotakin tapahtuu Vaasan urheilurakentamisen osalta kun muuten tuntuu että kaikki suunnitellut joko junnaa paikallaan tai kaikki joutuvat karsittuna taas uudelleen käsiteltäviksi. Ja taas saadaan odottaa.
 

jaaza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllä uskoisin, että Heikki on sanonut, että se on VACON ARENA.
Jokatapauksessa hienoa, että saadaan nimi, edistystä sekin tavallaan.

ps. Soppareita odotellessa!
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Vai olisiko kuitenkin Västeråsin tyyliin ABB Arena? ;)

Hieno ja tosi hyvä uutinen jokatapauksessa. Osoittaa myös sen, että töitä paiskitaan tosissaan ensi kauden rosteria varten, kun tämäkin kortti käännettään jo nyt. Oletushan oli, että nimi myytäisiin vasta liigassa, jolloin tukkukin olisi ollut paksumpi. Hyvä näin kuitenkin.
 

teukka2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
"Kyseessä on valtakunnallinen yritys, joka on aiemminkin tukenut Sportia".

Kun tuossa ylen uutisessa puhutaan valtakunnallisesta yrityksestä, niin ei oikein kuulosta Vaconilta.
Olisko se Iisalmen poikien OLVI?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Olisko se Iisalmen poikien OLVI?
Itsekin olen tuota vaihtoehtoa miettinyt. Herranjestas, en edes uskalla ajatella kukkahattutätien reaktiota jos näin kävisi. Sydäri olisi lähellä kun jäähallin nimi olisi "kaljamainos", vaikka se ei edes sitä oikeasti olisi.
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Mä olen varmaan sitten kukkahattusetä, mutta täytyy myöntää, etten minä kyllä välttämättä pidä ideasta kovinkaan paljon. Alkoholisoitunutta porukka ympärillä muutenkin....sori oli pakko tarttua :)
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mä olen varmaan sitten kukkahattusetä, mutta täytyy myöntää, etten minä kyllä välttämättä pidä ideasta kovinkaan paljon. Alkoholisoitunutta porukka ympärillä muutenkin....sori oli pakko tarttua :)
Jostain syystä Olvi=olut, mutta eihän tuo nimi oikeasti ole pahempi kun Hartwall Arena jos tutustuu heidän tuotteisiin.
 

makke246

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Vaasan leipäareena? hohhoh, toivottavasti nyt edes joku järkevä...
Raha se tärkein kuitenki on.

E.lady pink
 

Manray

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey
Jostain syystä Olvi=olut, mutta eihän tuo nimi oikeasti ole pahempi kun Hartwall Arena jos tutustuu heidän tuotteisiin.

Olvi on kyllä niin maan perusteellisen suomalainen sana. Hyvä sana sinänsä, mutta ei se oikeen kulttuurisesti ja kielellisesti Vaasaan sovi. No, ehkä siten jos se lausuttaisiin "Ulvi". Vai miten siellä ajatellaan?
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Milloinkohan sen kolmannen harjoitusjään rakennuksen on tarkoitus alkaa? Viimeisin tieto oli, että tänä kesänä enkä ole mistään viivästyksistä ainakaan kuullut.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Powerpark on rakentamassa Vaasanlaivoille jotakin huvittelupaikkaa. Mitäs jos kyseinen firma olisi tosissaan Vaasaan tulossa brändääntymään ja ostaisi hallin nimen Powerpark Areenaksi?
 

SportSupport

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
eikös Rabbe jossain vaiheessa uhitellut,että Kotipizza keskittää sponssihommat vain Sporttiin jos liiganousu tapahtuu? ehkä ehdot on vähän löystyneet ja tämän suhteen saatu vähän "kottia" Joka tapauksessa tässä odottelee jo

-tilinpäätöstä
-tietoa ensi vuoden pelaajabudjetista
-tuleeko niitä pelaajia jo pikkuhiljaa?
-mikä firma arenan nimen lunastaa ja millä summalla
-velkatilanne
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Täällä ei vielä ole mainittu mutta Vaasan jäähallin yhteyteen aletaan piakkoin rakentamaan kolmatta harjoitushallia. Kaikki urheilurakentaminen on kaupungissa eteenpäin menoa. Siksi vaikeaa se kaikinpuolin on viime vuosina ollut.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kuten hallilla jo tänä kesänä vierailleet ovatkin voineet viime viikolla todeta, on uuden harjoitusjään tila raivattu puilta. Hieno homma kyllä, että ainakin tältä osin hanke edistyy tässä kurjassa taloustilanteessa.

Linkki Pohjalaisen tynkäjuttuun aiheesta.

Toivottavasti kilpahalliosuuden laajennus/persuparannus myös oikeasti etenee ensi keväänä. Tästä ei ole tosin hiiskuttu pitkään aikaan ainakanaa minun tietääkseni minkään tahon osalta mitään.
 

Imhotep

Jäsen
... Hieno homma kyllä, että ainakin tältä osin hanke edistyy tässä kurjassa taloustilanteessa. ...

Painetussa Pohjalaisessa mainitaan, että:
Pohjalainen kirjoitti:
... tarjous pääurakaksi oli 2,15 M€. Vielä vuonna 2011 suoritetussa kilpailutuksessa halvimmatkin hinnat lähentelivät 3 miljoonaa.

Vaasan kaupunki on myöntänyt hallin laajennukseen kolme miljoonaa euroa. Opetusministeriö on luvannut hankkeelle avustusta 750 00, joten kuntayhtymä pystyy palauttamaan sievoisen osan Vaasan myöntämästä rahoituksesta.

Tuosta herää vain muutama kysymys:
- jos hallin hinta on pienempi kuin Opetusministeriön rahoitusanomuksessa, oletan rahoituksenkin pienenevän suhteessa.
- toivottavasti ei ole karsittu mistään TAAS, että saatu kustannukset alas
- Kuntayhtymänhän muodostavat Vaasan kaupunki ja Mustasaaren kunta. Nyt ei kuitenkaan mainita Mustasaarta ollenkaan rahoituksessa. eli kaikki käyttötunnit Vaasalaisille seuroille?

Pääasia on kuitenkin että saadaan nuorille lisää harjoitusaikaa.

edit: typo
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Nyt ei kuitenkaan mainita Mustasaarta ollenkaan rahoituksessa. eli kaikki käyttötunnit Vaasalaisille seuroille?

Kiitti, kun jaksoit kirjailla tarkemmin Pohjallisen juttua.
Tuosta Mustasaaresta, muistelisin juuri niin, että heillä ei ollut mitään intressejä / mahdollisuutta osallistua tähän urakkaan. Näin ollen olisi puistattavaa, mikäli jääaika ei menisi kokonaisuudessaan Vaasalaisille seuroille. Eikös Mustasaarella ole jo nyt vaikka ja kuinka ylimääräisiä aikoja, joita myyvät (?) Vaasalaisseuroille.

Pääasia tosiaan, että jääaikaa saadaan nuorille lisää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös