Tuosta Tuomisen/Forsellin tilanteesta oma mielipiteeni on se, että Aki ei kyllä mun mielestä tehnyt em. taklausta tahallaan ja siinä oli myös siinä mielessä huonoa tuuria, että Forsell lähti just yrittämään ohi Tuomisesta sitä reittiä, että ei siinä oikein mitään ollut tehtävistä: Forsell yritti laidan ja Tuomisen välistä ja Aki ei oikein enää siinä vaiheessa pystynyt enää oikaisemaan asentoaan. Ikävä välikohtaus, mutta tärkeintä on, että kummallekaan ei käynyt mitenkään vakavammin; Forsell pääsi vielä samassa erässä pelaamaan ja Tuominen sai asianmukaisen rangaistuksen siinä mielessä, että tuota tilannetta ei enää kumpikaan enää olisi voinut välttää. Tuostahan nyt kuitenkin näkee aivan selvästi, että ei Aki sitä taatusti tehnyt tahallaan on aina ollut mun mielestäni sellainen pelaaja joka pelaa fyysisesti, mutta rehdisti ja kyllä kaikki sen tietää, että tuossa tilanteessa on molemmilla yhtä suuri todennäköisyys loukkaantua pahasti. Asiahan olisi ollut eri asia jos olisi ollut Forsell vs. Tuominen (1-1)-tilanne ja Forsellilla ollut täysi polku päällä ja sitten Tuominen olisi vetänyt täydet polvella "vastapalloon" polveen ja näkihän sen tilanteenkin jälkeen Akin ilmeestä, että ei taatusti tehnyt tahalla eikä jäänyt mussuttamaan tyyliin: "mitä mä muka tein? kaveri filmaa" ja siitä pointsit Akille, että otti jäähyn miehekkäästi ja ansaitusti vastaan.
Itse pelistä sen verran, että yksi parhaimmista mestiksen playoff-väännöistä pariin vuoteen. Turhilta ylilyönneiltä vältyttiin ja pelättiin hyvää ja rehtiä kiekkoa. Pienet pelissä ilmenneet jälkinahistelut vaan kuuluu asiaan ja pitää hyvin porukkaa kotisohvalla hereillä pillin soinnin jälkeenkin. Siinä mielessä kyllä hieman käy TuTon pelaajia (jopa Tammelinia!) sääliksi, että vuodesta toiseen pelaavat hyvää ja viihdyttävää sekä jännittävää kiekkoa ja ovat melkeinpä joka kausi mestiksen kärkikahinoissa mukana, niin kuvittelisi, että varsinkin nyt kun kaupungin liigaseura on kesälomilla, niin edes pari sataa katsojaa tulisi lisää. Antaa ainakin allekirjoittaneelle hieman negatiivisen kuvan perinteikkään kiekkokaupungin Turun fanikulttuurista. Hienoahan se on tv:n välityksellä kuunnella "oman kylän poikien" möykkää vieraspaikkakunnalta, mutta TuTo ei kuitenkaan ollut mikään heittopussi tänäänkään, niin olisi ollut näin vaasalaisena edes muutama turkulaisten TuToa kannustava ollut mukava kuulla. Turussakin kuitenkin käy pelistä toiseen semmoiset 1100+ katsojaa ja on ainakin Vaasassa todettu pari vuotta sitten suurin piirtein samoilla yleisömäärillä saatu hyvääkin tunnelmaa aikaan. Tämän kauden palloseuraa ja tovereita kun vertailee, niin kyllä tuton pelissä on tuplaten, jos ei triplaten enemmän munaa kuin palloseuran asennevammaisella palkkasakilla. (Sori, vaan jos loukkaa joitain tps-faneja, mutta minun mielipiteeni). No, huomenna sit vaan matsiin ja turkulaiset: tulkaa nyt edes tämän kerran. Viikonloppu kuitenkin ja Suomen vanhin kaupunki ja mitä muuta vielä sen lisäksi. Häviö taistellen ei todellakaan ole häpeä. Kiitos Sportille voitosta ja Tutolle hyvästä ja rehdistä vastuksesta ja kiitokset Salmiselle, että ei tänään onnistunut pilaamaan/petaamaan peliä.
PS. Anteeksi, jos kirjoitusvirheitä tässä on jokunen olunen tullut otettua.