Sarjan aikana pisti vituttamaan useampikin asia niin Bluesin puolelta kuin varsinkin tuomarien puolelta, mutta hyvin kävi. Nyt voi todeta kuten luin Alatalonkin huulilta hänen kätellessään Matikaista, että erittäin loistavasti pelasitte. Huippujännittäviä pelejä, jotka kävivät fyysisesti rasittaviksi. Nyt on tietenkin kiva myhäillä, mutta kyllä oli hankala olla kun tänäänkin tuota 3-5-alivoimaa pelattiin. Pelin ratkettua piti vielä istahtaa vähäksi aikaa, jotta elimistö saatiin taas sen verran normaaliksi että jalat kantoivat ja uskalsi mennä auton rattiin.
Viitakoskesta kyllä pitää muutama rivi kirjoittaa. Olin viime kesänä jossain harjoitusmatsissa, jossa Veskun luistin ei liikkunut vielä kovin vauhdikkaasti. Takanani oli n. 4-5 hengen osasto jotain saatanan teinipellejä, jotka ottivat asiakseen vittuilla ja räksyttää Veskulle joka ikinen kerta kun hän oli kentällä. Voi helvetti sitä häpeää jonka tunsin näiden kaverien puolesta. Kuinka pihalla sitä voi jääkiekosta olla että elokuussa soittaa suuta Viitakosken statuksella varustetulle pelaajalle, tai milloinkaan sen puoleen? Tekisi mieli läiskiä näitä hemmoja päin näköä, vaikka en väkivaltainen olekaan. Kai nyt jokainen tajuaa että tuon ikäisellä pelaajalla ei alkukaudesta jalka liiku.
Itse ennustin syksyllä että kun päästään keväälle, Viitakoski omistaa jään. En tiedä onko aivan näin, mutta ainakin melkein. Mieshän on Kärpille kultakimpale. Jokaisessa erikoistilanteessa hän on valmentajan luottomies, lopun aikaa pelaa nelosketjussa, joka kyllä sekään ei Kärpissä ole mikään varamiesten ketju. Kun maali on pakko tehdä, Vesku tekee sen. Esimerkiksi Koivisto on sen lajin maalintekijä että häneltä maalinteko ei luonnistu vastaavassa tilanteessa. Jatkoajalla tulleen 3-5-alivoiman Vesku käytännössä tappoi omakätisesti. Ei hänelle tarvi kenenkään pelata mestaruutta, hän pelaa sen itse itselleen.
Oulussa ainoastaan rakennushankkeiden vastustaminen on asia, mikä jossain määrin yhdistää ihmisiä. Tänään kuitenkin ratkaisuhetkillä oli nähtävissä ilmiö, jossa koko halli ryhtyi Kärppiä kannustamaan. Kun 3-5-alivoimalla purettiin kiekko alueelta, nousivat ihmiset firmalippualueellakin seisaaltaan taputtamaan. Hienoa. Hieno voitto, hieno vastustaja, hieno sarja. Minulla ei muuta.