Välierä Suomi - Venäjä pe 24.2.2006

  • 75 874
  • 443
Tila
Viestiketju on suljettu.

aurinkolahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, AC Oulu
Anteeksi, Erkka.
Anteeksi, Ville
Anteeksi, Olli
Anteeksi, Petteri

...kun epäilin teitä. Tästä eteenpäin vedän aina käden lippaan, kun joku teistä ilmestyy kuvaruutuun. Ja porilaisten marssi soi taustalla. Hienoa peliä, aivan upeaa. Ja kuka kaipasi Saloa, kun viivalla oli pyssyjen pyssy, Lyytmannin Tomppa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
4-0

Hienostihan Suomi piti tahtipuikkoa käsissään. Venäläisille ei ottelun aikana syntynyt yhtää ylivoimahyökkäystä ja kunnon maalipaikatkin olivat todella vähissä. Hyvä puolustuspeli Suomelta ja tehokasta hyökkäyspeliä.

Oikeastaan Suomen lisämaalit olivat lähempänä kuin Venäjän avausmaali. Ottelusta tulikin mieleen tuo 5-0 voitto IVY:stä ja kun edes toinen noista tolpista olisi mennyt sisään, niin tuloskin olisi ollut sama.

Aika odotettua oli kuitenkin se, että takaa-ajoasemassa venäläiset sortuvat sooloilemaan. Joukkueena pelaamisesta ei ollut tietoakaan. Kyllä ne tuollakin kait joskus ymmärtävät, että joukue on eri asia kuin nippu nimilappuja selässä.

Enää kuuluukin kysymys kuka oli Ovechkin? Ilmeisesti sitä venäläistä tusinamassaa, josta ei kukaan erottunut edukseen. Muutama halonhakkaaja tosin erottui mutta ei positiivisessa mielessä. Venäjän kannattaisikin keskittyä jatkossa taitokiekkoon ei halonhakkuuseen.
 

pena61

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
UPEAA LEIJONAT!!!

KIITOS UPEISTA PELEISTÄ. VIELÄ YKSI PURISTUS JA SE ON SIINÄ........
EN OLISI TÄTÄ VIELÄ VIIKKO SITTEN USKONUT. UPEAA OLLA VÄÄRÄSSÄ...
 

Cesc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suomi oli eilisessä pelissä parempi, joten tällä kertaa ei tarvitse etsiä syyllisiä tuomaritoiminnasta. Nabokov pelasi nyt normaalin ottelun, eikä ollut yli-inhimillinen, mitä olisi ottelun kääntämiseen vaadittu. Erikoistilannepelaamisessa Suomi oli koko turnauksen Venäjää edellä, niin nytkin. 5-5 pelaaminen oli kolmannen erän puoliväliin asti suhteellisen tasaista. Sen jälkeen Venäjältä loppui usko ja he ottivat pari tyhmää 2+2:ta. Ainoastaan Venäjän ykkösketju sai vaarallisia tilanteita aikaan Suomen päätyyn. Muiden ketjujen peli oli kärsinyt Malkinin hölmöilystä ja Korolyukin loukkaantumisesta johtuneista muutoksista ja Ovechkinin pakollisesta ylikuormituksesta. Kovalchuk ei tälläkään kertaa onnistunut maajoukkuepaidassa.
 

Vaicci#63

Jäsen
EI JUMALA!
Ei voi muuta kun kiittää LEIJONIA ja Erkkaa. Itselläni oli myös suuret epäilykset Erkkaa kohtaan erityisesti, mutta nyt... vetää aika sanattomaksi tämä. 7 peliä, 5 maalia päästettynä - JA EI YHTÄÄN TAPPIOTA.

Pietarinkadun Oilers go go kyllä luo tunnelmaa heti aamusta. Ensin tuli naurettua terveisille Hawaijille, sitten meinasi tulla tippa linssiin Ihanaa Leijonat-biisin aikana.

Kerrankin on niin itsevarma olo huomisesta. Yleensä ei ole ollut kun Ruotsi on vastassa. Mutta nyt luotto omiin on jotain sanoin kuvailematonta. Huomenna tapahtuu suomalaista historiaa!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
aurinkolahna kirjoitti:
Anteeksi, Erkka.
Anteeksi, Ville
Anteeksi, Olli
Anteeksi, Petteri

...kun epäilin teitä. Tästä eteenpäin vedän aina käden lippaan, kun joku teistä ilmestyy kuvaruutuun. Ja porilaisten marssi soi taustalla. Hienoa peliä, aivan upeaa. Ja kuka kaipasi Saloa, kun viivalla oli pyssyjen pyssy, Lyytmannin Tomppa.

Minäkin pyydän anteeksi myös:

Anteeksi, Olli Jokinen
- Olen joskus haukkunut Putte-Possuksikin, mutta tuo ei koskaan enää tule toistumaan. Nyt viimeistään on pakko tunnustaa, olet Päällikkö!

Anteeksi, Petteri Nummelin
- Luulin, että et osaa pelata suurissa peleissä. Onneksi olin väärässä. Hyi minua, ja minun puheitani. Olet ansainnut paikkasi kaikissa Suomen joukkueissa tästä eteenpäin!

Anteeksi, Jussi Jokinen
- Luulin, että olet huono valinta näihin karkeloihin kun muistissa oli viime vuoden mm-kisat. Olin onneksi väärässä, mm-kisat ovat taakse jäänyttä elämää. Olet tähtien tähti!

Anteeksi, Antero Niittymäki
- En uskonut sinuun tarpeeksi sinuun ennen kisoja. Veikkasin, että joudut menettämään ykkösveskarin paikan Fredrik Norrenalle, mutta herranjumala, Olet Suomen paras maalivahti sitten Jarmo Myllyksen. Ja tässä kohtaa terkut Havajille, kiitos että kieltäydyit, ja ajattelit Suomen parasta!

Anteeksi, Erkka Westerlund
- Luulin, että et osaa valmentaa. Korostan sanaa luulin, en luule enää. Olet päävalmentaja Jumalan tahdosta. Olet nousemassa Uusikseksi Uusiksen paikalle!

Anteeksi, Jari Kurri
- Urheilulehtikin voi pyytää anteeksi myös, olihan heillä kisojen alussa kannessaan otsikko Kurrista; Grand Mistake.

Jos minä nään yhdenkin suomalaispelaajan, niin kumarrun Mekkaan päin, aamen!
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Paikallinen juottola, jättiskriini, hyvää tahtoa ja tovereita. Nyt tuntuu siltä kun lauma puhveleita ratsastaisi päässä. Antsan sanoin kuitenkin: Ei se haittaa. Tuli siinä joku pelikin seurattua, Suomi vastaan jotkut en tiedä mitkä tähdet. Suomi muuten voitti.
 

Juanito

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Totaalista dominointia. Ei ollut Venäjällä mitään asiaa maalintekosektorille, taisi Saksakin saada enemmän maalintekopaikkoja Suomea vastaan? Suomen joukkueesta uhkuu aivan käsittämätön usko omaan tekemiseen. Paketti on todellakin kasassa!
Kiitos, Leijonat!
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kiekkoaiheinen kirjoitus pt. 614

Keskiviikkona juttelin puhelimessa erään kissan kanssa asiasta josta oli tullut päätettyä jo aikaisemmin, oli aika nähdä legendalle omistettu, kehuttu WALK THE LINE. Koska olen lauantaina eli tänään lähdössä reissuun hän kysyi pääsisinkö perjantaina Helsinkiin kylään ja kun minulla ei ole tapana suunnitella liikaa suostuin ilman muuta...tähtäilimme ysin näytökseen. Minulla olisi joka tapauksessa sitten kiire road tripin jälkeen takaisin Hlinnaan lauantai-iltapäivän reissustarttia varten.

Torstai-aamuna heräsin ja tajusin mitä olin sopinut. Minähän missaisin Suomen pelin! 2205! Ysiltä! Kesto 2:17!!! ~DAHM!

Olin siinä kunnioitettavassa asemassa jossa pitäisi äijänkin soittaa uusi puhelu ja nöyristellä leffatouhut aiempaan ajankohtaan. Ehtisimme siitä sitten sopivasti peliä näyttävään kuppilaan. Käytin käänteistä taktiikkaa...puhelimessa ilmoitin: "...en minä halua pistää sinua valitsemaan minun ja jääkiekon väliltä mutta ymmärrän että jääkiekko on sinulle tärkeämpi asia...olen hyväksynyt sen tosiasian jo kauan sitten."

Hänelle sopi asia oikein hyvin, tai siis minä suostuin menemään aiempaan näytökseen...ahahah...

Näytöksiä oli kuitenkin hiukan nihkeästi joten sopivaan näytökseen ehdimme klo 2030. Sali ei ollut tupaten täynnä mutta sehän ei haitannut. Tyttö oli ostanut meille tikkarit, mikä oli kaunista, itse taas panostin määrään ja räväytin mäskiä ostamattoman yleisen tapani vastaisesti estradille järkyttävän haripon mässysäkin. Naureskelin vielä moukkamaiseen tapaani notta tyttö varmasti vetää vielä kunnon herneet nenään kun lähtiessä hän huomaa että tipautan hänen romantillisen ajatuksensa eli tikkarin syömättömänä siihen lattialle enkä huomaa sitä. Olen minä sitten tunteeton pash~ka. No ei sentään.

Olin ennen leffaa pelännyt hiukan kuinka hyvin kestäisin tunteellisen elokuvan sankaristani Johnny Cashista kun jo trailerikin sai minut aiemmin liikutuksen partaalle. Elokuvien tunteelliset kohtaukset saavat joskus myös aikaan katsojassa jonkinlaista itsesäälin tyyylistä liikutusta jos jokin asia tapahtumissa muistuttaa häntä omasta itsestään. Täytyy sanoa että kuten aika monella muullakin varmasti, minun heikko kohtani ovat läheiseni, kaiken muun sitä kestää mutta jos jollakin läheisellä on paha olla tai hän sairastaa, se ottaa aina koville. Elokuvan alkuun sattunut veljen onnettomuus oli jotain mitä en koskaan haluaisi itse nähdä.

Leffa nojasi eniten upeasti toteutettujen musiikkikohtauksen ja lähikuvien voimaan, dialogi oli lähinnä tuskailuun ja kipuun sekä hetkittäisiin onnen hetkiin täytettyä sanailua. Kuka olisi uskonut että River Phoenix voi olla näin hyvä laulaja etenkin kun kyseessä on elokuva suuresta Johnny Cashistä? The Man In Black ei käänny haudassaan näiden tulkintojen takia. Reese Witherspoon oli myös loistava sopivan ärsyttävänä, pirteänä, imelän aksentin omaavana June Carterina, kiusausten keskellä. Minäkin olisin halunnut hänet useaan otteeseen elokuvan aikana, no sanotaan deitin ohella.

Etelän joki- ja peltomaisemat hiljensivät myös. Pysäyttäviä maisemia, ja nuo motellien paskaiset huoneet joissa Johnny tipautti pari pilleriä oluen kanssa ja jatkoi trippiään. Elokuva ei ehkä anna yhtä paljon jos ei ole tutustunut suuren Johnny Cashin vallankumoukselliseen musiikkiin, mutta paljon silti, tuska, pelko ja kiusaus olivat niin voimakkaita tuon sinällään simppelin juonen mukana. Myös shokkiefektit kielletystä rakkaudesta, pillereistä, alkoholista ja noiden äärimmäisen rankkojen sanoitusten alkavat vaikuttaa vasta elokuvan näkemisen jälkeen, sen että elokuvassa liikutaan 50-60 -lukujen Yhdysvalloissa ei ole sama kuin irtosuhteiden, heroiinin piikittämisen ja viikkokännien värittämä syntinen nykyaikamme.

Hauska yksityiskohta henkilökohtaisesti leffan jälkeen oli se kun deitti reagoi ravitsemusliikkeessä paitani "IN CASH WE TRUST"-tekstin. En ollut sen 7 kk:n, minkä minulla tuo paita on ollut, kertaakaan ajatellut sitä niin, Johnnylle omistettuna paitana! Ja pistin se alitajuisesti päälle juuri eilen. Mmmm...ehkä minulla on vielä mahdollisuus.

"I hear the train a comin´
it´s rolling round the bend
and I ain´t seen the sunshine since I don´t know when,
I´m stuck in Folsom prison, and time keeps draggin´ on
but that train keeps a rollin´ on down to San Anton..
When I was just a baby my mama told me. Son,
always be a good boy, don´t ever play with guns.
But I shot a man in Reno just to watch him die
When I hear that whistle blowing, I hang my head and cry..

I bet there´s rich folks eating in a fancy dining car
they´re probably drinkin´ coffee and smoking big cigars.
Well I know I had it coming, I know I can´t be free
but those people keep a movin´
and that´s what tortures me...

Well if they´d free me from this prison,
if that railroad train was mine
I bet I´d move just a little further down the line
far from Folsom prison, that's where I want to stay
and I´d let that lonesome whistle blow my blues away..."


Itse pelissähän Suomella ei ollut hätäpäivää.

~BREASTS!!!
 

Cube

Jäsen
Olipahan tosiaan peli. Venäjä-peliä ennen olin jo vähän ehtinyt ihmettelemään, että miten ihmeessä nämä Suomea vastaan tulleet kovat maat ovat vaikuttaneet joka pelissä niin vaisuilta ja passiivisilta. Eilen sitten viimeistään ymmärsi sen, että tällä hetkellä Suomi pelaa vaan niin hyvin, että se saa vastustajan kuin vastustajan näyttämään huonolta. Se on todella käsittämätön taso ja on aivan täysin selvää, että Suomi lähtee finaaliin ennakkosuosikkina. Ruotsilla on kova Joukkue silläkin, mutta finaalissa Lundqvist, Foppa ja kumppanit joutuvat kyllä venymään äärimmilleen, jos voittoa haluavat. Kuten tuli sanottua Kanada-pelin aikana, Suomi on jääkiekkomaailmassa "the team to beat" tällä hetkellä. Sanan aidoimmassa mielessä.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Sanattomaksi vetää

Huh huh mikä suoritus Leijonilta eilen. Voiko täydellisempää jääkiekkoa enää pelata. Moni on täälläkin puhunut Venäjän heikosta esityksestä, joka johtui täysin ja vain ja ainoastaan siitä, että suomi puolusti viisikkona niin uskomattomasti, etten ainakaan minä ole vastaavaa ennen nähnyt. Myös AV:lla joka jätkä tietää mitä silloin tulee tehdä, parhaana esimerkkinä N.Kapanen, joka on taas pelannut aivan loistavan turnauksen.

Huomenna samanlainen esitys niin sveduilla ei oo mitään jakoa.

Suomen parhaat eilen:

*** Joukkue
** Joukkue
* Joukkue
 

Cube

Jäsen
Bili kirjoitti:
Ovechkin teinipoika vs. Selänne pelimies. Miten kävikään: teini 0+0, Selänne 0+2!! Antaa tulla lisää capitalsissa, mut tärkeiden pelien 0+0, sitä vinonenä punaisin luistinterin kantaa edelleenkin.- ryssä on aina ryssä kun kovia pelejä pelataan!
En tiedä mitä peliä sinä katsoit, mutta minun silmissäni Ovechkin pelasi oikein hyvin ollen Venäjän paras pelaaja. Kovia taklauksia ja sai kaveri sentään yhden kerran itsensä maalipaikkaankin veivattua.

Lisäksi Kanadaa vastaan voittomaali, joten enpä nyt tiedä tuosta tärkeissä peleissä jäätymisestä. Jos jotain venäläispelaajaa haluaa dissata, niin miten olisi Ilya? AO:n vähätteleminen on kuitenkin aika oma maali ja toivottavasti ymmärrät sen itsekin darraan herättyäsi.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Peli oli Suomen täydellistä dominointia. Yhtenäinen joukkue voitti lauman pikkusieluisia individualisteja. Vaikka ryssien taipumus huonoon joukkuepelaamiseen oli jo etukäteen tiedossa, niin silti hämmästelin typerää pelityyliä: itä-starat yrittivät kerta toisensa jälkeen pujotella yksin Suomen kivikovan viisikkopuolustuksen läpi?! Krikunov ilmeisesti tajusi jo hyvissä ajoin, että kiukuttelevia tähtiä ei saa kuriin, sillä niin poissaolevan näköisenä äijä patsasteli vaihtopenkin takana.
Näin kurinalaista leijonalaumaa en ole ikinä missään kisoissa nähnyt, kerrassaan upeaa. Hurrit väännetään siltaan ja kultalätkät kaulaan!
 

Cube

Jäsen
Apa kirjoitti:
TOJ:n kommentteja odotellessa, on helppo todeta, että tuomareihin ei voi vedota tällä kertaa. Varmaan joku selitys löytyy, mutta sitä odotellessa...kippis.
TOJ ei tainnut kirjoitellut pelistä ennakkoonkaan mitään(?), joten en tiedä miksi hän olisi velvollinen tulemaan tänne puolustelemaan Venäjän tappiota.

Miksi jotkut jatkoaikalaiset ovat niin vahingoniloisia? Luulisi, että Suomen huikeissa esityksissä olisi tällä hetkellä (ja huomenna vielä enemmän) ihan tarpeeksi juhlittavaa ilman sitä vastustajan kannattajille vittuilemistakin. Minä ainakin olen tyytyväinen nimenomaan siitä, että Suomi pelasi hyvin ja Suomi pääsi finaaliin. En siitä, että Venäjän kovat nimet hyytyivät ja Venäjä hävisi.
 

Kraztog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Ac Milan,ManU,KuPS, Penguins
Cube kirjoitti:
TOJ ei tainnut kirjoitellut pelistä ennakkoonkaan mitään(?), joten en tiedä miksi hän olisi velvollinen tulemaan tänne puolustelemaan Venäjän tappiota.

Miksi jotkut jatkoaikalaiset ovat niin vahingoniloisia? Luulisi, että Suomen huikeissa esityksissä olisi tällä hetkellä (ja huomenna vielä enemmän) ihan tarpeeksi juhlittavaa ilman sitä vastustajan kannattajille vittuilemistakin. Minä ainakin olen tyytyväinen nimenomaan siitä, että Suomi pelasi hyvin ja Suomi pääsi finaaliin. En siitä, että Venäjän kovat nimet hyytyivät ja Venäjä hävisi.

Vahingonilo taitaa tulla ihan historian kautta,jälleen kerran löimme ylivoiman.Mutta näin voiton hetkellä on syytä keskittyä vain omaan voittoon,ja antaa häviäjälle(venäjä)tunnustusta hienosta pelistä.Venäjän tähdet sammuivat yksitellen,ovetskini oli varjojen mailla hienon alun jälkeen.
Kiitos leijonat,nyt kohti finaalia ja tekemään historiaa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Pakko yhtyä näihin anteeksipyyntöihin. Minä pyydän seuraavilta anteeksi luottamuspulastani:

Anteeksi Peetu. En millään uskonut että olet OIKEASTI niin hyvä miltä olet näyttänyt MM-kaukalossa.
Anteeksi Antti-Jussi. Kyllä sinäkin pärjäät niitä parhaita vastaan.
Anteeksi Niklas. Nyt tiedän että kunhan taistelee, sillä pötkitään pitkälle.
Ennen kaikkea: ANTEEKSI ERKKA! Häpeän täysin omat ajatukseni sinusta.

Mutta nyt tiedän paremmin. Suomi voitti tahallaan jenkit, ettei jenkit saisi mitalia. Suomi voitti tahallaan Venäjän, ettei tarvitsisi kohdata Tsekit pronssiottelussa (häviön pelossa). Nyt Suomi voittaa Ruotsin tahallaan, ettei ruåttalaiset pääsisi juhlimaan sergelin torille! Ja tämä on faktaa!
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Raymond Pearl kirjoitti:
Ehkäpä on aika palauttaa kunnia saavutuksista takaisin pelaajille?Westerlundista, Kurrista ja Jutilasta huolimatta ollaan finaalissa, vaikka sinne ei pitänyt olla mitään mahdollisuuksia Kipperin asetettua Hawaijin lomailun Torinon edelle.

Onneksi meillä näyttää olevan jotain, mikä monilta muilta joukkueilta puuttuu - usko omaan tekemiseen ja helvetin kova joukkuehenki. Lisäksi ei voi kuin ihailla, millaisella itseluottamuksella Niittymäki on ottanut paikkansa turnauksen johtavana torjujana. Tähän isku rintaan ja "respect".

Eli kun pelit menee perseelleen, niin syy on johdossa, mutta kun menestytään, niin kunnia kuuluu pelaajille?
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
mice kirjoitti:
Olihan hieno voitto.

Pari tuomiota oli hieman yllättäviä, esim. tuo Kovaltshukin 2+2. Eipä siinä oikein mitään kontaktia edes ollut.

Mutta joo. "Taas me tehtiin maali..."

Siinähän oli 2 selkeää 10 sekunnin välein tapahtunutta rikettä. Ensin nurkassa poikittaisella Sakua selkään (josta jo tuomarin käsi nousi) ja sitten vähän myöhemmin vihellyksen jälkeen nyrkillä Sakua turpaan. Aivan oikea tuomio.
 
Artsi kirjoitti:
Siinähän oli 2 selkeää 10 sekunnin välein tapahtunutta rikettä. Ensin nurkassa poikittaisella Sakua selkään (josta jo tuomarin käsi nousi) ja sitten vähän myöhemmin vihellyksen jälkeen nyrkillä Sakua turpaan. Aivan oikea tuomio.

Tuo oli se Kasparaittiksen jäähy. Ilya sai jäähynsä vissiin poikittaisesta, minkä vetäisi Timosen selkään, kun Timonen syötti kiekon pois ja vaihtoon oli liukumassa.
 

tukkalämy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nhl,Ilves.
Hullulta tuntuu, että suomi voittaa maita, jotka vilisevät supertähtiä. Pelaajia joiden maalivideoita katselen iltaisin suu kuolassa. Venäjä peli oli mahtava, suomi oli hallitseva joukkue, ei tullut kuuluisaa torjuntavoittoa.

Ennen kisoja veikkasin, että näistä tulee suomen historian huonoimmat kisat. Arvostus nousee koko ajan tiettyjen pelaajien kohdalla. KIITOS! Koivu:lle hienosta johtamisesta, ihan eri esitys eilen kun toissa päivänä. Selänteellä nälkää riittää kiitos siitä! Kiitos koko joukkueelle, hienosti psyykannut itsensä pelaamaan tähän kaikkien aikojen "farssiin".

Minä olin epäilijä, olin väärässä, mahtava tunne! Usko on palannut. ISOA kättä myös Nummelinille, massa on minusta nykyisin yli arvostettua ja samoin yksilötaito. Viisikko pelaamisella voi tehdä mitä vaan!

Suomi ei ole ollut vielä koko turnauksessa tappio asemassa, jos sunnuntaintaina niin käy, täytyy vain toivoa ettei tule sitä kuuluisaa paniikkia..

Tässä vaiheessa on aika unohtaa, kieltäytyjien nimet. Niitä ei tarvita eikä kaivata!
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
NHL.com kirjoitti seuraavaa:

"These Finns, they're like an odor you can't shake, the little kid you don't want hanging around your group, that annoying cut on your finger that's always getting stung with cleaning chemicals."

Mielestäni melko osuvasti eilisestä ottelusta. Suomi oli Joukkue. Venäjä sen sijaan oli Ovetchin. Täytyy myöntää, että en olisi uskonut, että finaaliin asti mennään. Hattua pitää muistaa, kun miettii ketä kaikkia joukkueesta on pois. Siltikin hieman pelottaa huominen ottelu. Ruotsi on aina Ruotsi. Sundin, Forsberg...
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
kiwipilot kirjoitti:
Voisikos noita matsin maaleja saada ladattua mistään?
T: Erittäin kiitollinen

YLE:n kotisivuilla osiossa "katsele ja kuuntele olympialähetyksiä" pystyy fiilistelemään vielä eilisiä maaleja. Streami löytyy kaikista ja haastattelut päälle. Jos ihan fyysisesti meinasit, että voiko niitä ladata ja tallentaa omalle koneelle, niin en tiedä.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oli kyllä uskomaton ottelu, Venäjä oli kovin munaton ryhmä. Ryhmä, ei siis mikään joukkue.

Erityisen kuvaavaa oli mielestäni se että jo ennen peliä suomalaiset julistivat että poikittaissyöttöjä tulee Venäjää vastaan pelatessa välttää. Suomi pelasi fiksusti, ja Venäjä kikkaili vaarallisilla poikittaissyötöillä. Mahtoiko kukaan laskea kuinka monta syötönkatkoa Suomi sai aikaan keskialueella, luvut mahtavat olla aika järkyttäviä.

Venäjä ei missään nimessä ollut mielestäni väsynyt, kyse oli lähinnä siitä että herrat eivät päässeet pelaamaan sellaista huoletonta kiekkoa jota he vaativat voittaakseen. Suomi-matsi oli Kazakstan-ottelun toisinto sillä muutoksella että nyt oli vastassa aivan toisen kaliberin joukkue. Ja se kyllä näkyi selvästi.

Kiitokset Leijonille, tähänastiset otteet ovat olleet huimia. Sunnuntaina turnauksen paras ottelu ja kulta on meidän.
 

scholl

Jäsen
Kiitos Kummola. Kiitos kun päästit meidät pahasta Raimosta. Patsas Tampereelle. Nyt Suomi on vähintään toinen. Harmi, että hätäisesti pelin jälkeen näytettiin pari haastattelua, eikä ottelua sen enempää analysoitu. Loppuottelussa voi käydä miten vain, joten olisi ollut todella toivottavaa, että eilisen pelin jälkeen Tapsa olisi sanonut Tohloppi, olkaa hyvä ja olisi saatu kuulla, kun Jukka Tammi laulaa ilmakitaran kera "suomi on jääkiekon suomenmestari, hei suomenmestari, hei suomenmestari. Suomi on jääkiekon suomenmestari, hei suomenmestari, hei suomenmestari.

Koko joukkue pelasi eilen hyvin ja ansaitsi voiton. Toivon mukaan se olympiakultakin vielä tulisi. Mahdollisuuksia yrittää ei oo monta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös