Välierä Ruotsi - Tshekki 24.2.2006 17:35

  • 3 862
  • 28
Tila
Viestiketju on suljettu.

Forceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tre Kronor, Timrå, Detroit, Washington, Jyp
kaizu kirjoitti:
Tuli vaan mieleen, että onkohan ruotsalaisten vastaavalla sivustolla (mikä se ikinä lieneekään) tällaista vastaavaa kaveria, joka kannattaa Suomea vai onko tällaisten sankareiden olo vain suomalaisten eritysoikeus.

Vai onko tällaisia oikeasti olemassa, vai onko kyseessä joku teinipoika, joka kasvattaa virtuaalipippeliään provoamalla muille ? Jos näin, niin lahjoitin ilmeisesti pari senttiä lisää. Muutama vielä, niin kehtaa jo mennä saunaan.

Itse pelistä sen verran, että Tsekin olisi ehdottomasti jo Ruotsin neljännen jälkeen ottaa aikalisä ja vaihtaa veskaria.

Eikö se ole parasta lukea jääkiekon kirjoittamatonta kirjaa, jossa ei yllätyksiä puutu?

Olen kannattanut Ruotsia niin kauan kuin vain kykenen muistamaan. Vaikka tässä asiassa ei iällä liene merkitystä, pitää minun kuitenkin puuttua "keksimääsi" syytökseen. Jääkiekko on mielestäni multinationaalinen laji, ja kun olen enimmäkseen seurannut elämässäni NHL:ää, olen myös oppinut pitämään sellaisista joukkueista ja pelaajista, jotka mielyttävät omaa käsitystöni hyvästä jääkiekosta. Ruotsilla on mielestäni yksinkertaisesti taitavimmat ja viihdyttävimmät pelaajat ja suosin heitä tämän takia. Ihmettelen vain suuresti, miksi Suomessa Ruotsin arvostus on niin minimaalista. Oken aikaisemmin kirjoituksissani sanonutkin, ettei nationalismissa jääkiekossa ole minulle mitään merkitystä.
 

Kaivanto

Jäsen
Herranjumala, melkein laukesin Lidströmin esityölle Ruotsin toiseen. Näennäisesti Axelsson ohjasi, mutta tosiasiassa Lidström lämäsi hänen mailansa kautta maalin. Huikeaa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Forceberg kirjoitti:
Eikö se ole parasta lukea jääkiekon kirjoittamatonta kirjaa, jossa ei yllätyksiä puutu?

Olen kannattanut Ruotsia niin kauan kuin vain kykenen muistamaan. Vaikka tässä asiassa ei iällä liene merkitystä, pitää minun kuitenkin puuttua "keksimääsi" syytökseen. Jääkiekko on mielestäni multinationaalinen laji, ja kun olen enimmäkseen seurannut elämässäni NHL:ää, olen myös oppinut pitämään sellaisista joukkueista ja pelaajista, jotka mielyttävät omaa käsitystöni hyvästä jääkiekosta. Ruotsilla on mielestäni yksinkertaisesti taitavimmat ja viihdyttävimmät pelaajat ja suosin heitä tämän takia. Ihmettelen vain suuresti, miksi Suomessa Ruotsin arvostus on niin minimaalista. Oken aikaisemmin kirjoituksissani sanonutkin, ettei nationalismissa jääkiekossa ole minulle mitään merkitystä.

No, itse sekä toivon Ruotsille tappiota kaikille muille paitsi Kanadan parhaalle joukkueelle että kunnioitan valtavasti ruotsalaista jääkiekkoa ja Tre Kronorin voittamisen kulttuuria. Tämä alkoi jo haman punakoneen valtiasaikoina, kun Suomi lähti taistelemaan sisulla ja sydämellä valtavaa ylivoimaa vastaan ja Ruotsi viileästi laskelmoiden hakemaan voittoa. Yleensähän sitä ei tullut, mutta aina silloin tällöin: peräänantamaton taistelu yhdistyi valtavaan itseluottamukseen ja malttiin ja kärsivällisyyteen. Sitten tämän 90-luvun vaihteen ja alun Ruotsin kulta-aika teki myös suuren vaikutuksen: siellä tuntui selkäytimessä olevan usko voittoon eikä pelko siitä että romahdus ehkä tuleekin. On vain niin että jääkiekossakin on tämä vanha "viha" Suomen ja Ruotsin välillä: penkkiurheilu olisi paljon köyhempää ellei olisi suosikkien lisäksi inhokkeja. Nämä taistelut kautta vuosikymmenten ovat legendaarisia ja kummankin maan jääkiekkohistoria olisi valtavasti köyhempi ellei tätä vastakkainasettelun tunnetta olisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös