Kukahan mä noista kolmesta oon? Vai saanko itse valita? Timppa on läski, Jussi lesta. Allu ois varmaan lähimpänä.Tämä äänestys varmisti sen, että ainakin 2/3 SSS-kolmikosta omistaa kirjoitusoikeudet Jatkoaikaan.
Kukaan muu ei voi antaa arvosanaksi täyttä kymppiä (viestin kirjoitushetkellä siis 2 äänestäjää on antanut arvosanaksi 10).
Itse annoin luonnollisesti arvosanaksi 4. Eeppisen paskaa työskentelyä.
7. Pakolaistilanteen hoito on ollut aika ala-arvoista ja vaikka en itse näekkään ongelmana, että jossain yliopistossa vähennetään jotain höpöhöpö-tutkimuksia, niin ei se nyt järkevää ollut ennen vaaleja sanoa ihan päinvastaista.
Ei vaalilupausten pettäminen saa olla mikään normi, oli kyseessä minkä tahansa puolueen vetämä hallitus. Kyllä täällä sama kritiikki tulisi samoista asioista, vaikka kyseessä olisi demarien/vihreiden/vasemmistoliiton/SKP:n kipparoima hallitus. Jatkoajassa kävijöistä kuitenkin varmaan 80% kannattaa jotakin nykyisistä hallituspuolueista, joten kyllä nuo arvosanat ovat ihan ansaittuja, ei vihervassareiden salaliitto.Nimeäppä joku hallitus, mikä ei olisi joutunut pyörtämään joitain lupauksiaan. Minua oksetuttaa, että demarit jauhavat tästä kun ovat vuosia itse syöneet omia lupauksiaan. Sehän piti esimerkiksi olla varmaa, että ALV:iin ei kosketa 2011 vaaleissa mutta niinpä vain demari valtiovarainministeri teki jotain muuta kuin lupasi.
Nimeäppä joku hallitus, mikä ei olisi joutunut pyörtämään joitain lupauksiaan. Minua oksetuttaa, että demarit jauhavat tästä kun ovat vuosia itse syöneet omia lupauksiaan. Sehän piti esimerkiksi olla varmaa, että ALV:iin ei kosketa 2011 vaaleissa mutta niinpä vain demari valtiovarainministeri teki jotain muuta kuin lupasi.
Sipilän hallitus on jo nyt lyhyen aikakautensa aluksi kyennyt tekemään historiallisen sote-uudistuksen mihin edelliset hallitukset eivät kyenneet. Nyt halutaan oikeasti korjata rakenteelliset ongelmat.
Siis ihan vakavissasi väität, että hallitus on tehnyt sote-uudistuksen? Asiantuntija-arviot jonkin verran vaihtelevat, mutta muistaakseni niiden mukaan mukaan hallitus on tehnyt sote-uudistuksesta about 10-33 prosenttia. Edellinen hallitus taisi jossain vaiheessa olla selvästi pidemmällä, kunnes kaaduttiin perustuslaillisiin ongelmiin.
Ja kun nyt rakenteellisten ongelmien korjauksesta puhut, niin eipä taideta vieläkään kuntarakennetta saada päivitettyä tätä vuosituhatta vastaavaksi. Tuosta uudesta hallintohimmeli-ideasta 18 itsehallintoalueineen, 15 sote-alueineen ja 9 päivystyssairaala-alueineen ei viitsi edes sanoa mitään muuta kuin että käsittämätöntä touhua.