Vääryysketju

  • 9 356
  • 69
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No onhan sekin vääryys, että paljon meidän muiden yläpuolella oleva, arjalaisen uljas valioyksilö yritetään pakottaa samaan muottiin rahvaan kanssa.
Mietin voisiko keskustelupalstalle rakentaa jonkin erillisen ykkösluokan, johon pääsee vain jos nimi löytyy aateliskalenterista tai sukunimi esiintyy siinä Kristiina Halkolan perheviisussa, olettaen että puhuu sujuvaa saksaa ja mielellään baijerilaisesti. Loput kriteerit voi määritellä esimerkiksi scholl.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Mietin voisiko keskustelupalstalle rakentaa jonkin erillisen ykkösluokan, johon pääsee vain jos nimi löytyy aateliskalenterista tai sukunimi esiintyy siinä Kristiina Halkolan perheviisussa, olettaen että puhuu sujuvaa saksaa ja mielellään baijerilaisesti. Loput kriteerit voi määritellä esimerkiksi scholl.

Minäminäminä! Äitini puolelta olen ruotsalaista aatelissukua, isäni puolelta puolestaan sukua Venäjän keisarinnalle. Se on vaan tämä demarivetoinen köyhyyspolitiikka, joka on minutkin ajanut oikeisiin töihin käsiäni likaamaan.

Justiin avasin aamiaiseksi 40 euron shamppanjapullon, kun ei kaapissa muuta enää ollut.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Justiin avasin aamiaiseksi 40 euron shamppanjapullon, kun ei kaapissa muuta enää ollut.
Harmi. Syrjäkylien Alkoissakin on jemmassa parempia. Ikävä aloittaa aamu jollain spurgujuomalla. Toisaalta nykymeininki on vähän tympeää kun kunnon ihmisten palvelijoidenkin täytyy odottaa aamulla Alkon ovien avautumista kaikkien paskiksessa asuvien seassa. Pitäisi olla sellainen systeemi, että parempien ihmisten palvelijat pääsisivät takakautta sisään vip-puolelle koska tahansa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Hähää, paljastuit! Oikean aatelisen kaapissa on aina kaikkea, luurangoista lähtien.

Minä olenkin tullut kaapista ulos. Siellä oli nimittäin pimeää ja ahdasta, eikä tahtonut oikein saada nukutuksikaan.

Kääpiö lienee sitten oikea aatelinen, viinakätköistään päätellen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tällainen systeemihän oli entisajan kyläkaupoissa. Sitä kutsuttiin lestinheitoksi.
80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa olin monet kerrat mukana öisillä kaljanhakureissuilla kyläkaupoissa. Soitto vaan kauppiaalle ja kohta sai parit korilliset takaovesta. Hinta oli pikkuisen korkeampi, mutta se oli ymmärrettävää.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Huutava vääryys on, että päältäajettava ruohonleikkurini (jossa on ratti) on näköjään täynnä muurahaisia. En minä sillä aikonut tänään mitään tehdä (itseasiassa olen palkannut ihmisen, joka tekee sen puolestani), mutta väärin se on silti.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jo vain, mutta en tiedä ihan Alkossa tällaista systeemiä sovelletun. Mutta tällainen palvelu pitäisi ehdottomasti olla, ainakin siis paremmistolle.

Tietojeni mukaan tällaista on nähty joskus syrjäkylien Alkoissakin, mutta voihan se olla mielikuvituksen tuotettakin. Pahaksi on päässyt tuo deliriumi viime aikoina...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mietin voisiko keskustelupalstalle rakentaa jonkin erillisen ykkösluokan
Joo, Jatkoajan VIP-osasto. Voisi tosin olla, että schollilla kävisi siellä aika pitkäksi issekseen pauhatessa.

No, oltakoon schollista mitä mieltä hyvänsä, niin ainakin minusta tuollainen tietty kapeakatseisuus, järkähtämätön mielipiteissään pysyttely vastaväitteistä välittämättä sekä itsensä älyllisesti heikon keskiluokan yläpuolelle asettaminen tuo vahvasti mieleen sankarini Paavo Väyrysen. Ja tämä on kehu. Ehkä siksi symppaan schollia.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ei siihen itsensä älyllisesti heikon keskiluokan yläpuolelle asettamiseen mitään Väyrysiä tai scholleja tarvita, sen voi tehdä ihan itsekin. Jos siis on riittävän älykäs, kuten esim. minä ilman muuta olen.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
No, oltakoon schollista mitä mieltä hyvänsä, niin ainakin minusta tuollainen tietty kapeakatseisuus, järkähtämätön mielipiteissään pysyttely vastaväitteistä välittämättä sekä itsensä älyllisesti heikon keskiluokan yläpuolelle asettaminen tuo vahvasti mieleen sankarini Paavo Väyrysen. Ja tämä on kehu. Ehkä siksi symppaan schollia.

Minä äänestin Väyrystä myös ekalla kiekalla, tokalla Haavistoa... vaikkakin olen huomannut Niinistön olevan kuitenkin yllätyksekseni parempi pressa...

miksi? Kylmän sodan tyyline jätkä, joka tietää, että jos on turvaa, niin kaiken muun voi ansaita. Hyvä Sale!

Valittajat voi suksia kuuseen... kuten esim. en ymmärrä moderaattorit -nimimerkkiä... scholl on ollut uskollinen jatkoajalle, vaikka paskaa ja kuravettä nämä modet tarjoavat.

Vääryys on väryyttä ja sen on scholl kokenut - mutta hän tuleekin entistä vahvempana.

TAKAISIN!!! Hahhyhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !

Se voittaa, joka nuolaisee ja nauraa viimeisenä.


---

SANAN VAPAUS... hyvät moderaattorit, toivottavasti edes otatte opiksi tästä minun viestistäni. Ei millään pahalla, mutta ei kyllä hyvälläkään. Ansaitkaa elämänne.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Alkot ovat toimineet jo 80 vuotta kieltolain päätyttyä. Olisi ihme jos yksikään pullo ei olisi siirtynyt myymälästä asiakkaalle tuona aikana millään muulla kuin autorisoidulla tavalla. Mutta en tällaista tapausta tunne, enkä oikein usko että lestinheittäjien veljeskuntaan olisi yksikään pitkäripaisen myymäläpäällikkö yltänyt.

Schollista aika samaa mieltä Evilin kanssa. Tyylinsä tuo mieleen aikuiseksi kasvaneen Asperger-lapsen. Provoelitismin ohella tulee kyllä paljon asiaakin. Siinä mielessä jokin mjr:n totaalidissaaminen ja monen muun yksipuolinen vittuilu eivät ole mielestäni ihan kestävällä pohjalla. Schollilta tulee toisinaan aivan kuningasluokan ketjunavauksia ja selvästi huolella mietittyjä puheenvuoroja. Ne kirjoittajansa paremmuutta ja normiväestöä kenties ylenkatsovat jutut on vaan aina helppo muistaa schollista puhuttaessa. Moni ei varmaan muuta edes huomaa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Osa schollin jutuistä on älykästäkin piilovittuilua, osa taas menee määritelmällisesti ulos hyvän maun rajoista, mistä syystä näitä penaltteja sitten rapsahtelee. Jos ne halutaan sallia schollin kohdalla, niin ne tulee sitten sallia muidenkin kohdalla, ei se sen kummempaa ole.

Älykkäät ihmiset ylenkatsovat normiväestöä aina, ainakin sarkastisessa mielessä. Tätä sävyä on ollut nähtävissä Kääpiönkin viesteissä, itsestäni puhumattakaan.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Osa schollin jutuistä on älykästäkin piilovittuilua, osa taas menee määritelmällisesti ulos hyvän maun rajoista, mistä syystä näitä penaltteja sitten rapsahtelee.

scholl teki pahan — ja paljastavan — tyylivirheen jokin vuosi sitten valittaessaan Helsingin keskustassa suoritettavien taksikyytien kalleutta. Että viitsii mokomasta parista kympistä ruikuttaa! Ei ole hyvin toimeentulevan ihmisen tekstiä sellainen. Hänen olisi pitänyt vaatia taksihintojen kolminkertaistamista, ettei saata joutua istumaan jonkun köyhän ja saksankieltä taitamattoman edellisessä ajossa lämmittämälle takapenkille.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
scholl teki pahan — ja paljastavan — tyylivirheen jokin vuosi sitten valittaessaan Helsingin keskustassa suoritettavien taksikyytien kalleutta. Että viitsii mokomasta parista kympistä ruikuttaa! Ei ole hyvin toimeentulevan ihmisen tekstiä sellainen. Hänen olisi pitänyt vaatia taksihintojen kolminkertaistamista, ettei saata joutua istumaan jonkun köyhän ja saksankieltä taitamattoman edellisessä ajossa lämmittämälle takapenkille.

scholl on maailmanmies ja tottunut siihen, että sivistysvaltioissa, kuten Baijerissa, taksit kyytivät häntä ilmaiseksi. Se on ainoastaan täällä ankeassa Suomessa, jossa taksikuskit eivät tunne, kuka hän on.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Näinhän se juuri on, eivätkä he itse edes ymmärrä sitä.
Hienointa vittuilua on vittuilu ihmiselle, joka ei itse sitä tajua, mutta moni muu ympärillä tajuaa.

scholl teki pahan — ja paljastavan — tyylivirheen jokin vuosi sitten valittaessaan Helsingin keskustassa suoritettavien taksikyytien kalleutta. Että viitsii mokomasta parista kympistä ruikuttaa!
Toinen samankaltainen oli se jonkun ulkomaalaisen miljonäärilehden tilaus, joka maksoi Suomeen enemmän kuin Italiaan. Että pitäisikö se tilata italialaiselle kaverille ja sitä kautta Suomeen, saisi halvemmalla.

Miksi lukea miljonäärilehteä, jos siihen ei ole varaa. Siis siihen lehteen, edes.



Älykkäät ihmiset ylenkatsovat normiväestöä aina, ainakin sarkastisessa mielessä. Tätä sävyä on ollut nähtävissä Kääpiönkin viesteissä, itsestäni puhumattakaan.
Samoin minulla, mutta minä ylenkatson vain henkisesti köyhiä. Kyllä rahaton ja ei-porvarikin voi olla älykäs, ja rikas voi olla ihan vitun tyhmä. Persaukisia kohtaan tunnen sympatiaa, olinhan itsekin sellainen 20 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hienointa vittuilua on vittuilu ihmiselle, joka ei itse sitä tajua, mutta moni muu ympärillä tajuaa.
No eikä ole. Hienointa vittuilua on vittuilu ihmiselle, joka tajuaa sen, mutta moni muu ympärillä ei.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Osa schollin jutuistä on älykästäkin piilovittuilua, osa taas menee määritelmällisesti ulos hyvän maun rajoista, mistä syystä näitä penaltteja sitten rapsahtelee. Jos ne halutaan sallia schollin kohdalla, niin ne tulee sitten sallia muidenkin kohdalla, ei se sen kummempaa ole.

Tässä ollaan asian ytimessä joten turhaan ruikutatte schollin rangaistuksesta. Se vaikka scholl elää jossain omassa mielikuvitusmaailmassa ei silti luo schollille omia sääntöjä tälle palstalle.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanoisin, etteivät Scholl tai Grainger kokeneet vääryyttä, päinvastoin. Heitä kohdeltiin suorastaan lempeästi, koska kirjoitusoikeudet säilyivät. Jos ja kun lähes jokaiseen viestiin on sisällytettävä provoa tms., niin vääjäämättä joskus pissaa omille nilkoille. Jos joku muistaa nimimerkin AxeMan73, niin Grainger on samalainen futistrolli. Toinen sai lähteä, toinen sai vain pelikieltoa.

Schollin "viat" ei ole vikoja vaan ominaisuuksia, joten niistä rankomisen voi joku nähdä vääryytenä. Viat voi korjata, mutta ominaisuus on ja pysyy. Vaan tasapuolisuuden nimissä penaltia on hänellekin annettava, jos sääntojä rikkoo. Muutoin katoaa Moderaattoreilta viimeinenkin uskottavuus. Itse olisin päätynyt molempien kohdalla ns. lopulliseen ratkaisuun. Näin on käynyt muillekin trolleille ja vääryyttä on se, ettei kaikkia edelleenkään kohdella samoilla kriteereillä.

Sitä saa mitä tilaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös