Väärä numero!

  • 13 268
  • 38

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mulle soitti eilen puhelinmyyjä, joka tarjosi ihan mukavaa pakettia tosifanille, kuulemma olin niin tärkeä kannattaja ja seura halusi kiittää, eli jollain 70 eurolla olisin saanut kolme lippua itse valitsemaani peleihin, pipon ja joku fanitapahtuma ja muitakin etuja oli.

Ekstiä tiäksää vähä väärä seura vaan kato.


Joku saa tästä vielä maksaa.

Joko sä ilmotit TosiFanille tosta, vai annatko mennä ohi suun?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja loput voittekin arvata. Sekaannuksen ja selkkauksen jälkeen selvisi, että kyseessä oli täysin saman niminen henkilö samassa oppilaitoksessa, joskin opettajan tai missä lie rehtorin virassa tosin. Onneksi lieventävänä asianhaarana ukko kertoi saaneensa vastaavia soittoja aiemminkin.
Mulle kävi vastaava joskus 15 vuotta sitten duunissa, kun piti soittaa asentaja käymään jossain hevon kuusessa olevalle laiteasemalle vikaa korjaamaan. Nappasin firman kataloogista vahingossa kaimansa numeron ja pyysin lähtemään keikalle. Kaima sattui olemaan melko iso johtaja, mikä selvisikin minulle parin sekunnin keskustelun jälkeen. En sitten keksinyt muutakaan kuin "Jaa. Et viittis kuitenkin käydä siellä?". Ei se mennyt, ei tosin suuttunutkaan.

Nuo ovat kyllä omituisia tapauksia, jotka eivät suostu myöntämään soittaneensa väärään numeroon, vaan alkavat kinaamaan. Meillä oli joskus lankapuhelinaikana numero, jossa oli ***996*, kun taas erään ison firman numero oli ***966*, melkein viikottain sai vastata noihin. Yleensä soittajat tyytyivät pyytämään anteeksi, mutta yksi kaveri suuttui mulle, vaikka oli itse veivannut nakkisormillaan väärän numeron. Luuliko se, että nappasin sen puhelun jotenkin välistä, kun se muka soitti oikeaan numeroon? Sitten vasta rauhoittui, kun tavattiin sitä numerosarjaa "MÄ SOITIN ***996*!!!" - "SULLA ON 7 OIKEIN, MUTTA TÄÄ EI EDELLEENKÄÄN OLE FIRMA X, SOITA ***966*!!!!!". Jos en ihan väärin muista, niin tuo soitti vielä kaksi kertaa peräkkäin väärään, keskustelu jälkimmäisestä puhelusta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä todenperäisyydestä, mutta se piti vielä sanomani, että Eurassa kun sijaitsee Kariniemen broileritehdas, niin euralaiset Kari Niemet kai saivat ainakin taannoin aika usein vikapuheluita. Ihmiset kun soittelivat numerotiedusteluun ja kysyivät kariniemen puhelinnumeroa. Näytti niitä Kareja kuitenkin nytkin ihan enirosta löytyvän.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä todenperäisyydestä, mutta se piti vielä sanomani, että Eurassa kun sijaitsee Kariniemen broileritehdas, niin euralaiset Kari Niemet kai saivat ainakin taannoin aika usein vikapuheluita. Ihmiset kun soittelivat numerotiedusteluun ja kysyivät kariniemen puhelinnumeroa. Näytti niitä Kareja kuitenkin nytkin ihan enirosta löytyvän.
Tuosta kariniemi-tapauksesta tuli mieleen ihan tarkoituksellisella pilapuheluperiaatteella soitettu puhelu Kauko Postille. Herra Postilla melko hauska reaktio kaukopostikyselyyn. Pilailijana Kiss fm.

Linkki youtubeen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Joskus opiskeluaikoina sain muutaman hämmentävän puhelun lyhyen ajan sisään. Illemmalla puhelin soi, ja vastasin "haloo" kun ei soittajan numeroa näkynyt. Joku ukkeli siellä kysyi hieman hämmentyneenä, että onkos tämä nyt se hierontanumero. Kun totesin erittäin yllättyneenä ja tippaakaan teeskentelemättä "Että siis mikä?" niin ukkeli katkaisi puhelun. Noita puheluja tuli sitten muutama lisääkin, ja aina numeronnäytön esto päällä. Yleensä katkaisivat heti, kun puhelimeen vastasikin soinnukas ja samettinen miesääni, eikä nainen.

Aloin sitten tutkia asian syitä ja tottakai, Tamperelainen-lehdessä ilmoitteli joku hierontapalveluja tarjoava nainen. Siinä puhelinnumero oli yhtä numeroa lukuunottamatta sama kuin minun numeroni. Mukavaa.

Tein jo suunnitelman alkaa sopia hieronta-aikoja sille oikealle hierojalle, minähän tässä vaan järjestelen näitä tapaamisia heh heh, mutta sitten ne puhelut loppui. Ei haitannut.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Joskus yli 20 vuotta silloiseen kotitaloomme hommattiin kakkosliittymä lähinnä modeemikäyttöä varten (oli siinä kiinni puhelinkin jota tosin harvemmin käytin). Puhelinnumero sattui olemaan entisen paikallisen posti- tai pankkikonttorin numero ja varsinkin alkuaikoina ihmiset soittelivat milloin missäkin asioissa. Kyllä se siitä sitten ajan myötä rauhoittui.

Eli periaatteessa soittajilla oli oikea numero, mutta se vaan oli jossain vaiheessa vaihtanut omistajaa.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Minulla on nykyään meidän entisen tuotekehityspäällikön numero, joka minulle siirtyessään aiheutti monenmonta omituista tilannetta. Edellinen numeron omistaja kun oli unkarilainen. Minullekin kun engelskaa ja saksaa luuriin puhellaan, niin parikin minuuttia on saattanut mennä puheluissa, ennen molemminpuolista tajuamista "väärästä" henkilöstä. Loma-aikojen autoresponse-tekstaritkin ovat tiettävästi aiheuttaneet väärinkäsityksiä. Eipä ole enää puoleen vuoteen tullut, joten alkaa kaikilla olla jo oikeat numerot hallussa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Asustelin kymmenen vuotta sitten paikkakunnalla, jossa oli meikäläistä muutaman vuoden nuorempi täyskaima. Hän oli satunnaisesti myös lehdissä harrastuksensa vuoksi, joten tiesin yhteensattuman jo ennen tätä tapausta. Ilmeisesti tyyppi viihtyi myös yöelämässä, koska eräänä pe-la -yönä mulle oli tullut kännyyn tekstiviesti, jossa minua kehotettiin lopettamaan touhuamiseni tai asioihin tultaisiin puuttumaan. Hetken aikaa nikottelin, notta mitähän tämä oikein on, koska tuohon aikaan olin kaiken lisäksi absolutisti alkoholin suhteen eikä tapanani ollut kävellä unissani. Laitoin viestin, että taisi tulla väärään numeroon, ja kohta tulikin vastaus, jossa asiaa pahoiteltiin. En tiedä, mitä seuraamuksia kaimalle tästä koitui, en ottanut asiakseni etsiä häntä käsiini.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Esihistoriallisella ajalla (eli silloin, kun lankanumerot olivat ainoastaan viiden numeron mittaisia ja numerot pyöriteltiin kiekolla) meille tuli kotiin säännöllisesti väärä numero -puheluita. Meidän numerossa ja apteekin numerossa oli yhden numeron heitto ja jostain syystä tuo meni etenkin monelta laitapuolen kulkijalta sekaisin. Jos öisin soi puhelin, niin sen melkein tiesi että mistä on kyse.

Yksi kerta on jäänyt hyvin mieleen, kun olin joku 10-vuotias ja yksin kotona päivällä. Joku selvästi humalainen soitti monta kertaa putkeen, eikä millään uskonut että on soittanut väärään numeroon. En muista että mitä lääkkeitä olisi kaivannut, mutta alkoi jo hermostuakin ihan kunnolla. Huusi ja räyhäsi mun korvaan kuinka tulee käymään, eli siinä alkoi jo yksin kotona olevaa penskaakin vähän pelottaa (vaikka siis sehän luuli edelleen puhuvansa apteekin kanssa). Lopulta pääsin siitä eroon, kun sanoin lopulta että tulee vaan hakemaan ne lääkkeensä.

Modernimmalta ajalta on lisäksi yksi erikoinen juttu. Appivanhemmat koitti soittaa mulle, mutta aina vastasi joku vieras tyttö puhelimeen. Numero oli oikein ja valittu kännykän muistista. Puhelin oli mulla tallessa ja taisin siihen saada saman päivän aikana jonkun soiton tai viestinkin. Mutta heidän yrityksensä menivät siis jonnekin ihan muualle.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Mulle on tullut kanssa aikoinaan muutamia outoja puheluita/tekstiviestejä.

Noin kahdeksan vuotta sitten joku soitti kännykkääni ja siinä oli outo maatunnus edessä. Mielenkiinto heräsi ja oli pakko vastata puheluun. Suomalainen vanhempi naishenkilö aloitti puhelun: "No Ritva tässä hei, joko tiedät mihin aikaan koneesi on laskeutumassa lauantaina tänne Ranskaan?" Tämän jälkeen oli pakko sanoa puhelun tulleen väärään numeroon, mutta keskusteltiin siinä sitten vielä tovi Suomen säätiloista ja millaiselta kesä näyttää ym.

Noin viitisen vuotta sitten sain puhelimeeni viestin, että: "Jätä tyttäreni rauhaan tai tullaan poikien kanssa kylään!" Alkoi kyllä samantien pohtiminen, että mikä juttu tämä nyt on, sillä olin tuolloin parisuhteessa. Oli pakko lähettää takaisin, että tulikohan nyt väärä numero, sillä mulla on ollut toi sama nainen tässä jo jonkin aikaa. Sieltä tuli sitten takaisin kysymys, että: "Oletko töissä x-firmassa?" Kun vastasin, että en todellakaan ole, niin lopuksi tuli vielä iso pahoitteluviesti sekaannuksesta. Jälkeenpäin selvitin asiaa ja silloisessa kaupungissa asui lisäkseni toinen samanniminen henkilö.

Viime vuoden lopulla tuli viestillä kysymys, että: "Onko teline tavarat aamulla vamasti katoksessa? Terv. x" Meinasin lähettää jo takaisin, että eikö niitä yhdyssanoja voi jumalauta kirjoittaa oikein, mutta onneksi tarkistin numeron ja kyseessä ei ollutkaan luulemani henkilö, vaan viesti tuli joltakin pirkanmaalaiselta rakennusfirmalta. Ilmoitin sitten, että väärä numero, jotta tavoiteltu henkilö saisi oikean viestin.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Muutama harhalaaki tulee hakematta mieleen. Kultaisella 90-luvulla laitoin herutusviestin vahingossa tulevan ex-vaimoni sijaan parhaalle kaverilleni. Siitä olen saanut kuulla vasta 14 vuotta. Kuusi vuotta sitten pyörittelin kahta neitokaista samaan aikaan ja laitoin neiti A:lle tarkoitetun härskin viestin neiti B:lle. Oli pieni selvittäminen mistä olin saanut inspiraation ko. viestille. Muutama vuosi takaperin hajotin kännykkäni ja sen mukana numerot. Soitin sitten eräälle entiselle opiskelukaverille suuressa firmassa ja pyysin yhdistämään hänelle. Yhdistämisen jälkeen aloitin puhelun nohevasti "no mitä vanha läski?". Muuten hyvä, mutta kaverin nimessä oli yksi i-kirjain enemmän, eli wrong number. Tulee päivittäin puhuttua joitain kymmeniä puheluita niin pienempiä käpyjä käy lähes viikottain, mutta olen onnistunut pahemmat vatuloinnit viime aikoina välttämään.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Nuori mies olen edelleen, mutta joskus 7-8 vuotta sitten, eli ihan junnuna, tuli tehtyä pahemman luokan kämmi numeroiden kanssa.

Oli tullut aika kertoa ensimmäiselle tyttöystävälle, että homma ei toimi ja ois parempi jos ei nähtäis enää. Herraspoikana vein tytön kahville ja asia saatiinkin puhutta hyvässä yhteisymmärryksessä ilman sen kummempaa draamaa läpi. Helpotus oli suuri kun oli vihdoin aika lähteä kotiin.

Paras kaveri oli sparraillut ennen tapaamista ja pakkohan hänelle oli heti laittaa viesti - tottakai perisuomalaiseen tapaan värittäen ja retostellen.

Tyyliin näin:

"Moro, no nyt dumppasin sen eukon. sinne jäi ku nalli kalliolle. vittu et on vapautunu fiilis"

Ja viesti meni kaverin sijasta suoraan kyseiselle neitokaiselle. Tuli pieni paniikki kun asian tajusin. Minkäs sille enää siinä vaiheessa voi, myöhästähän se on juosta vessaan jos paska on jo housussa. Nolottaa edelleen...
 

Käräppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Calgary Flames
Taisin olla noin 10-vuotias kun samannimiselle ihmiselle tarkoitettuja treffipyyntöjä alkoi tulla joltain naiselta. No tietysti vastasin että nähdään vaan sunnuntaina ihan missä sä haluut. Naisellekin tämä tuntui käyvän ja itsellä varsinkin oli hauskaa sopia kaimalleni treffejä. No kaimani ei osannut telepatiaa eikä mennyt treffeille naisen kanssa joten hän päättikin pistää vihaista viestiä jälleen minulle ja haukkui minut homoksi ja luuseriksi. Lupasi vielä lopettaa yhteydenpidon kokonaan. Jälkeenpäin jäänyt mietityttämään, että millainenhan on ollut kaimani ja tämän naisen seuraava näkeminen.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni tyylikäs tapahtuma.

Puhelin soi, en ehtinyt vastaamaan. Katsoessani tuntematonta numeroa, sain samalta tekstiviestin, jossa luki: "Sori, väärä ukkometso (nimi muutettu)." Meni hetken aikaa kun taas sain tekstarin: "Minä täällä taas, seuraavakin ukkometso (nimi muutettu) oli ihan eri, mitä yritin, mutta pyysi ilmoittamaan, että vääriä ukkometsoja (nimi muutettu) ei ole maailmassa."

Tuli ihan mukava fiilis. Toivottavasti se kolmas ukkometso (nimi muutettu) oli se oikea. Ei meitä niin montaa ole, että homma olisi pitempään jatkunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös