Uusia ystäviä Jatkoajasta – mahdollistako?

  • 2 067
  • 8

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kysymys on tärkeä. Oon minä täällä vähän ihmisiin tutustunut. En paljon. Vähän. Olen setämies ja pidän mielelläni etäisyyttä. Mutta ystävyys on hieno asia ja kyllähän täältä seuraa saa. Huhujen mukaan myös sellaista seuraa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jep, olen tätä kautta tutustunut muutamaan hyvään tyyppiin, ihan metkaa näin analogisen ajan kasvattina, että netitsekin voi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kyllähän noita kavereita voi tätäkin kautta hankkia, mikäs siinä.

Itselläni on sellainen tilanne, että olen tietoisesti tullut äärimmäisen varovaiseksi vuosien saatossa, mitä tulee netin kautta hankittuihin kavereihin ja ylipäänsä kavereihin, joten pysyttelen taustalla ja välttelen kaikenlaisia sosiaalisia tilanteita. Tosin, tämäkin tilanne on muuttumassa, koska aiemmin minua esti ottamasta mitään yhteyttä kehenkään täällä asunnottomuuden aiheuttama stigma, joka teki minusta käytännössä erakon. Nyt, kun olen hiljalleen pääsemässä mukaan yhteiskuntaan, niin ajatukset esimerkiksi erilaisiin miitteihin osallistumisesta ei tunnukaan niin mahdottomalta.

Olen ollut Jatkiksessa jo pitkälti yli 15 vuoden ajan, mutta toistaiseksi kaverisarake näyttää pyöreää nollaa.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
ihan metkaa näin analogisen ajan kasvattina, että netitsekin voi.
Nykyisen vaimoni olen aikoinaan löytänyt netistä, paljon ennen tinderiä. Miksei siis ystävääkin voisi löytää, vaikkapa jatkiksesta - yhden, ainakin kaverin, luulen löytäneeni. Ketään jatkislaista en ole henkilökohtaisesti tavannut, mutta eihän se mahdoton ajatus ole.

Kyllähän noita kavereita voi tätäkin kautta hankkia, mikäs siinä.
Ja mitä väliä tavalla on, jos ystävän/kaverin löytää?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Täältä setämiehistä en tiedät, mutta tankkipelin kautta tullut vuosien mukana montakin hyvää kamua. Tietenkin yksi klaani on tiiviimpi yhteisö kuin kendofoorumi.
Eli ihawwarmaan täältäkin saa varsinkin jos vaikka käy yhdessä pelejä katsomassa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Ja mitä väliä tavalla on, jos ystävän/kaverin löytää?
Sehän monesti menee niin, että ne parhaat kaverisuhteet syntyvät kuin sattumalta, itsestään. Kun kemiat kohtaa niin ne kohtaa, ei siihen muuta silloin tarvita. En näe enää aloittajan viestiä ainakaan itse (ehkä poistettu jälkikäteen), mutta paikoissa missä tapaa ihmisiä ylipäätään ja luontevissa tilanteissa, niin todennäköisyys sille että löytää kaveriseuraa, niin kasvaa. Kunhan on rento ja sellainen kuin on, liikaa kuitenkaan yrittämättä niin yleensä tulee se paras lopputulos. Jos sattuu olemaan enemmän introvertti niin internet voi olla jopa helpompi keino olla luonteva tuntemattomalle kuin face-to-face.

Ja aloittajalle mitä ystäviin tulee, kaikkialtahan niitä on mahdollista löytää. Tuskin tämä palsta sille mikään poikkeus on. Samoilla linjoilla siis ketjun muiden vastaajien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös