Mainos

Uusi Viestiennätys!

• 2 300
  • 26

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti ipa rules
Taisi osua?
Sarkasmi ei taida kuulua sanavarastoosi.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Re: Re: Preda heittää asiaa

Viestin lähetti JanJ
No...
Jos IP vaihdetaan, se tekee sen että kaikista verkoista ei jatkoaikaa löydä vaikka se linjoilla olisikin.

Joku teknisempi kertoo lisää.
En o titenörtti, mutta jotain oon kuullu näistä verkoista...

Eli kun koneella on IP-osoite numeromallissa, ja sitten internetin käyttöä helpottamaan tehty DNS palvelimien verkko joka kertoo, että jatkoaika.com on 255.25.255.25 (ei oikeasti ookkaan, hähä), niin jos se jatkoajan serverin ip-numero muuttuu serverinvaihdon yhteydessä (johon ilmeisesti kuuluu myös tämä yhteyden vaihto), niin sitten ne DNS palvelimet joissa lukee, että jatkoaika on vanhassa numerossa osoittavat satunnaisen surffailijan väärään ip-numeroon josta tulee surffailijalle virheilmoitus, että tässä ip-numerossa ei olekaan palvelinta vastaamassa pyyntöihisi.

Sitten, kun DNS-palvelimet ja reitittimet yhteistuumin huomaavat, että tämä jatkoaika.com on muuttanut toiseen ip-numeroon, ne lähettävät verkkoon pyyntöjä ja kokeilevat mistä suunnasta se jatkoaika.com oikeasti löytyy. Ja sehän on tietysti aika pitkä aika, mikä siinä kestää, että se yksi ip-paketti joka etsii sitä jatkoajan serveriä osuu sellaiselle reitittimelle, mikä on kuullut jatkoajasta. Tietenkin, mitä pitempään serverinvaihdoksesta on mennyt, sitä useampi reititin tuntee jo jatkoajan ja sitä nopeammin tieto uudesta osoitteesta leviää, kunnes se on täysin kattava.

Jos tekstissä on kauheasti asiavirheitä, vetoan siihen, että olen energiateknikko.

Jos tekstistä ei saa mitään selvää, vetoan siihen, että olen hieman krapulassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy