Tappelujen vaikutuksesta peliin..
Itse vastustan tappeluja - olen monta kertaa tämän kirjoittanut tännekin palstoille - paitsi siinä tapauksessa, että jollekin on pakko vetää turpiin.
Pahin tapaus, jolloin itse olen saanut turpiini, oli kerran kun kaveri pääsi yllättämään sivusta ja löi ohimoon - heräsin vasta myöhemmin...heh.
Detroit Red Wings on yksi suosikkijoukkueistani katsella NHL:ssä, koska siinä ei ole varsinaista goonia ollenkaan - mutta silti - muistaako kukaan miten kävi viime viikolla vastustajalle, joka otti Jiri Fischeriä hieman railakkaasti?
(Paikalle tuli Darren McCarty, joka veteli miestä köniin niin ettei koskaan enää tule kiusaamaan Red Wing-pelaajaa)
"Platehead" on hyvin tunnettu valmentajana, joka lähettää pelaajan aloittamaan tappelun, jos niin parhaaksi näkee - nyt hänen käytettävissään on monen kymmenen miljoonan taalan porukka, jota ei mielestäni kaikessa voi verrata normaaliin NHL-joukkueeseen.
Mitä taas tulee siihen, ettei tappeluilla ole merkitystä NHL-ottelun kulkuun tai lopputulokseen - hyvä esimerkki tästä nähtiin viime viikolla Idän kärkikamppailussa.
Näkikö kukaan viime viikon Idän kärkikamppailua Boston vs. Philadelphia?
PJ Stock, Sean Brown jne. vaikuttivat ehdottomasti omalla panoksellaan siihen, että Boston otti asemansa ennakkosuosikkina.
Pidän suurimpana syynä siihen, että näitä rumia temppuja - joita viime viikkoina on nähty ihan liikaa - tehdään nykyisin, sitä, ettei instigator-sääntöä ole vielä poistettu.
Noin viikko takaperin Columbuksen ollessa Calgaryssä Jaroslav Spacek otti törkeästi NHL:n ykkösmies Jarome Iginlaa ihan pelin lopussa. Hän pääsi pälkähästä, koska peliä oli vähän jäljellä - hän pääsi suoraan kaukalon päädystä suihkuun. Noin 20 vuotta sitten NHL-tuomari ei olisi tuominnut jäähyä, vaan hän olisi nostanut käden ylös viimeisessä aloituksessa - (vierasjoukkueelle ei enää vaihtoja) ja antanut pelaajien hoitaa asia.
Olisi mielenkiintoista, jos NHL alkaisi antamaan tuntuvia raharangaistuksia baseballin tapaan törkeyksistä, satojen tuhansien taalojen suuruisia - sitä ilmeisesti Jukka ehdotti - tällainen kokeilu ei ikinä menisi läpi NHLPA:n tosin - toinen tapa siistiä peliä voisi olla instigator-säännön poistaminen.
Tämä on minun mielipiteeni.