Uusi tappelutarina...

  • 1 533
  • 21

The Rock

Jäsen
On se vaan " Mailman " ollut kova jätkä!:cool:

Mutta näköjään Cam " Sea Bass " Neely on ollut vieläkin kovempi! ;)
 

Dingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dingman+Helenius+Luodes
Todella hieno juttu. Tällaisia juttuja meikäläinen kaipaa. Itse tiesin Mailhotin olemassaolon ja kaverin jäähymäärät, mutta muuten en tiennyt hänestä mitään. Ainoastaan Ryan Smyhr mainitsi muutaman vuoden takaisessa haastattelussa kaverista :

I haven’t fought him, but he’s got really strong legs from what the guys on our team tell me. He’s got a strong upper body. He’s thirty- seven years old, he’s smart, and has been in about two thousand fights in his life. He’s got the experience and he knows what he’s doing. You have to get on him early and get a bunch of quick shots in on him early. Otherwise, the longer the fight – the better the chance he has of winning it.

Mutta kerrassaan hienon jutun väänsit Cairns ja vielä loistavien kuvien kera, että isot KIITOKSET siul!
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Howdy poijjjaat & tytöt,

sanotaan että iso ja suurin kiitos kuuluu Sean Pascoli nimiselle USA:n armeijan komentajalle tuosta jutusta.

Perästä kuuluu... :D
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo kiitos taas kiinnostavasta haastattelusta.

Jatka samaan malliin, meitä JÄÄKIEKKOtappelufaneja riittää...
 
Viimeksi muokattu:

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Tietynlainen kunnioitus noille tappelijoille kuuluu, vaikka eihän tappelemisessa sinällään mitään järkeä olekaan. Asettaa oma terveytensä ja toimeentulonsa vaaralle alttiiksi joka kerta kun tappelee. Onko jääkiekko todellakin sen arvoista?

Luulen, että suurin osa tappelufaneista ei ole itse koskaan kunnolla tapellut tai ennenkaikkea saanut kunnolla turpaansa. Sillä tavalla, että ei oikeasti tiedä lähteekö nyt henki. Tappeluista häviää kyllä se suurin hohto, kun itse ekan kerran joutuu sairaalaan hakattuna aivan tohjoksi.

Oliko se jutun lopussa ollut kuva tosiaan niin ekstaattinen?
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Luulen, että suurin osa lukijoista ei ole koskaan itse pelannut edes oikeata jääkiekkomatsia. Veikkaan, että NHL:n supertähdet T.Selänteestä alkaen tietävät mistä puhuvat kun puolustavat tappeluita.

Muistelkaa niitä elämänne aikana (toivottavasti) oppimianne asioita, jolloin jonkin tilanteen edessä olette ymmärtäneet että luulo ei ole tiedon väärti.

Ja edelleen, vakavampia loukkaantumisia tapahtuu lähes päivittäin taklausten ja huitomisien takia. Niissäkö on sitä järkeä?

Ja kyllä, kuva on varsin hieno, isku on juuri osunut ja Lakovicin ilme kertoo että "au"...

Edelleenkin, jos jollakulla on vastaväitteitä tappeluista niin avatkaa vaikka oma ketju, alkaa oikeasti vituttamaan kun joka saatanan kerta kun jokin tappelujuttu julkaistaan niin itkijöitä riittää.

Kiitos. :)
 
Viimeksi muokattu:

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Taas kerran... hieno tarina. Kiitokset meidän tappelu-expertille. :)
 
Suosikkijoukkue
SUOMI
KIITOS.

Ja Jukka tapeltu on kehässä ja sen ulkopuolella. Paljon. Turpajutuissa olen pysytellyt antavana osapuolena ja silti pidän matseja änärissä piristävinä ja ja tarinoita matsaajista suorastaan erittäin mielenkiintoisina. EN missään tapauksessa ihannoi katuväkivaltaa eikä siitä oikeastaan voida puhua samana päivänä kaukalomatsien kanssa. J
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Sinäpä nyt Cairns herkkä olet. Ilmeisesti tähän ketjuun saa kirjoittaa vain ylistyksiä jutustasi. Okei, se on ihan mielenkiintoisesti kirjoitettu ja siinä käydään läpi myös noita negatiivisiakin asioita, kuten esimerkiksi Mailhotin loukkaantuminen, jonka hän myöntää vaikuttaneen omaan peliinsä. Juttu ei ole alusta asti yhtä auringonpaistetta ja ylistystä, kuten nämä tappelujutut usein ovat alan lehdissä. Siitä pisteet.

Mitä sitten noiden tappeluiden puolustamiseen tähtipelaajien keskuudessa tulee, niin sehän johtuu siitä, että tähdet ovat huomanneet ettei NHL rankaise tarpeeksi kovasti toisia pelaajia tahallaan vahingoittavia pelaajia/joukkueita. Paul Kariya oli uransa alkupuolella avoimesti tappeluja ja väkivaltaa vastaan, mutta muutti kantansa jouduttuaan Gary Suterin teilaamaksi ja koettuaan ettei NHL:n rangaistukset olleet tarpeeksi kovia estämään näitä tahallisia vahingoittamisia. Jos vahingoittamisesta seuraisi automaattisesti koko joukkuetta selvästi heikentävä rangaistus vahingoittamiset loppuisivat tai ainakin vähenisivät selvästi. NHL:n rangaistushaluttomuuden vuoksi tähdet ovat siis pakotettuja puolustamaan tappeluja, he eivät puolusta niitä sitä varten että ne kuuluisivat jääkiekkoon tai siksi että ne olisivat hienoja. Tietty myös traditio voi vaikuttaa jonkun pelaajan näkemykseen, mutta ovatko kaikki traditiot järkeviä? Islamilaisten kunniamurhakin on traditio. He puolustavat sitä erittäin kiivasti.

Mitä sitten tulee tappeluiden vaikutuksesta itse ottelun tapahtumiin esitin tuossa muutama viikko sitten tilastoja niin taklauksista ja joku toinen esitti tappelutilaston. Detroit oli tapellut selvästi vähiten liigassa ja on ylivoimainen ykkönen sarjataulukossa. Florida tappelujen ykkönen ja sarjan toiseksi viimeinen. Tuon perusteella esitin väitteen, että tappelut eivät sen kummemmin auta huonoa joukkuetta menestymään kuin tappelemattomuus estä hyvää joukkuetta menestymästä. Toisin sanoen tappeluilla ei ole merkitystä PITKÄSSÄ JUOKSUSSA otteluiden lopputuloksiin. Toinen tätä seikkaa tukeva fakta on se, että pudotuspeleissä ei tapella. Yksittäisessä ottelussa tappelu varmasti voi sytyttää joukkueen, mutta niin voi myös maali, taklaus tai torjunta. Koskaan ei voi etukäteen tietää miten näihin tapahtumiin pelaajat tulevat reagoimaan. Jos tappelu sytyttää joukkueen se jää mieleen. Aivan samoin kuin jos menet raviradalle, pelaat 10 lähtöön, 8 häviät, 2 voitat. Viikon päästä et muista nimeltä kuin ne hevoset, joilla voitit.
 

Jouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Big River Prospects
Tappelujen vaikutuksesta peliin..

Itse vastustan tappeluja - olen monta kertaa tämän kirjoittanut tännekin palstoille - paitsi siinä tapauksessa, että jollekin on pakko vetää turpiin.

Pahin tapaus, jolloin itse olen saanut turpiini, oli kerran kun kaveri pääsi yllättämään sivusta ja löi ohimoon - heräsin vasta myöhemmin...heh.

Detroit Red Wings on yksi suosikkijoukkueistani katsella NHL:ssä, koska siinä ei ole varsinaista goonia ollenkaan - mutta silti - muistaako kukaan miten kävi viime viikolla vastustajalle, joka otti Jiri Fischeriä hieman railakkaasti?
(Paikalle tuli Darren McCarty, joka veteli miestä köniin niin ettei koskaan enää tule kiusaamaan Red Wing-pelaajaa)

"Platehead" on hyvin tunnettu valmentajana, joka lähettää pelaajan aloittamaan tappelun, jos niin parhaaksi näkee - nyt hänen käytettävissään on monen kymmenen miljoonan taalan porukka, jota ei mielestäni kaikessa voi verrata normaaliin NHL-joukkueeseen.

Mitä taas tulee siihen, ettei tappeluilla ole merkitystä NHL-ottelun kulkuun tai lopputulokseen - hyvä esimerkki tästä nähtiin viime viikolla Idän kärkikamppailussa.
Näkikö kukaan viime viikon Idän kärkikamppailua Boston vs. Philadelphia?

PJ Stock, Sean Brown jne. vaikuttivat ehdottomasti omalla panoksellaan siihen, että Boston otti asemansa ennakkosuosikkina.

Pidän suurimpana syynä siihen, että näitä rumia temppuja - joita viime viikkoina on nähty ihan liikaa - tehdään nykyisin, sitä, ettei instigator-sääntöä ole vielä poistettu.

Noin viikko takaperin Columbuksen ollessa Calgaryssä Jaroslav Spacek otti törkeästi NHL:n ykkösmies Jarome Iginlaa ihan pelin lopussa. Hän pääsi pälkähästä, koska peliä oli vähän jäljellä - hän pääsi suoraan kaukalon päädystä suihkuun. Noin 20 vuotta sitten NHL-tuomari ei olisi tuominnut jäähyä, vaan hän olisi nostanut käden ylös viimeisessä aloituksessa - (vierasjoukkueelle ei enää vaihtoja) ja antanut pelaajien hoitaa asia.

Olisi mielenkiintoista, jos NHL alkaisi antamaan tuntuvia raharangaistuksia baseballin tapaan törkeyksistä, satojen tuhansien taalojen suuruisia - sitä ilmeisesti Jukka ehdotti - tällainen kokeilu ei ikinä menisi läpi NHLPA:n tosin - toinen tapa siistiä peliä voisi olla instigator-säännön poistaminen.

Tämä on minun mielipiteeni.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Mun juttuja saa vaikka haukkua suurimmaksi roskaksi jos jostakusta siltä tuntuu. Sitä mä en vaan _enää_ jaksa että jokaiseen helvetin ketjuun jossa käsitellään jotain esim. tekemääni tarinaa tai jotain muuta tappelujuttua, jossa ei välttämättä niitä mitenkään "puolustella", niin jonkun perkeleen on pakko tunkea sinne sitä lässynlässyn valitusta aiheesta. Oikeasti, voin keskustella / väitellä aiheesta vaikka kuinka paljon mutta EN ketjussa johon ne EIVÄT kuulu...

Liian vaikeata ymmärtää?
 

Karrmaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, Lazio, Liverpool
Hieno juttu ..jällen kerran! Siis toi tarina Mailhotista. Aina helvetin positiivinen yllätys kun mr. Cairns ilmestyy uuden jutun kanssa. Cheers!
 

Siili

Jäsen
Ei voi kuin yhtyä aikaisempiin mielipiteisiin! Loistava ja mielenkiintoinen tarina taas kerran. Jos vaikuttaisit lähempänä, niin tuoppi tupsahtaisi nenäsi eteen täynnä sitä ihanaa, vaahtoavaa, kuplivaa ja... nyt täytyy mennäkin...
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Siili,

tarjoa se tuoppi M.Koskiselle :D
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
MailMan delivers with a punch...

...piakkoin jälleen Jatkoajan sivuilla...
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
MailMan vastaa kysymyksiin!!!

Jacques Mailhot lupautui ystävällisesti vastaamaan lukijoiden mahdollisiin kysymyksiin.

Ja ne joilla on NTSC-videot, voivat tilata suoraan hra. Mailhotilta noin 2h pitkän hänen oman, ammattimaisesti kootun ja editoidun tappelukokoelman vuosien varrelta. Nauhaa pidetään yleisesti "tappelupiireissä" eräänä kaikkien aikojen parhaana ja vaikka hinta on "kova" 30$, niin se on JOKAISEN pennin arvoinen. Nauhan fight-list on saatavissa minulta niin pyydettäessä, mieluiten yksityisviestinä.

Kiitos!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös