Mainos

Uusi HC TPS - Joukkue olemme me

  • 11 838
  • 58

liitoja

Jäsen
Vuonna 1976 olin kuusivuotias. Minut olisi runnottu Kupittaan viimaisessa seisomakatsomossa, ellei pappani olisi pitänyt minua tiukasti sylissään. Isot ja äänekkäät ihmiset huusivat, taputtivat, ja mölysivät ympärilläni kun Martti Jarkko harhautteli luistimillaan vastustajia kentällä, ja ”Numppa soitteli viuluaan”. Kun tuli tauko, jonotimme höyryävää makkaraa, johon sai kylkeen sitä maailman parasta: Kupittaan jääkiekkohallin sinappia. Olin koukussa.

Vuonna 1995 tanssimme isäni kanssa Elysee-areenan muovipenkeillä, kun jättimäisessä hallissa soi Kai Hyttisen Dirlandaa. Saku Koivu, Raimo Summanen ja Jere Lehtinen pöllyttivät ”kulmamyllyään”. Tauolla huuma vähän laantui, sillä käytäviltä sai taskulämmintä olutta muovituopissa, ja pikkuruinen hodari maistui muoviselle. Olin silti vielä fani.

Vuonna 2005 istuin apaattisena silloisen työnantajani kausikorttipaikalla ja katselin kelloa: enää tunti niin pääsee kotiin saunomaan. Joukkue liukui haluttomana jäällä, ja katsomosta kuului jokainen yskäisy. Ajattelin että jonkun pitäisi tehdä jotain. Nyt, syksyllä 2008 olen yksi heistä ketkä yrittävät kääntää kurssin takaisin siihen ”hyvään yhteishenkeen ja Kupittaan sinappiin”, edes hieman ;)

Seuran tausta-asiat ovat pitkästä aikaa paremmalla tolalla. Tutulla valmennustiimillä on joukkue jo kasassa, omistajiksi ovat nousseet omat supertähdet, nuorisoakatemia on toiminnassa, ja taloustilannetta on saatu korjattua. On siis hyvä aika uudistaa myös muut asiat.

Ainoa mitä meiltä kaikilta (joukkue, juniorit, juniorien vanhemmat, yhteistyökumppanit ja kannattajat) puuttuu, on tiiviimpi kumppanuus, yhteishenki, se vanha kunnon yhteen hiileen puhaltaminen. Siitä suurin näkyvä muutos tulee olemaan HC TPS:n uusi markkinointi, sillä se tulee muodostumaan meidän kaikkien nimistä ja teoista.

EDIT: Ei mainostamista täällä. T. Moderaattorit

Olen 38-vuotias pitkäaikainen TPS-fani ja Jatkoajan päivittäinen lukija, Viidakkorummun vetäjä, mainostoimisto Revolverin kynä, ja viihdyttävän jääkiekon ikuinen fani.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En löytänyt kuin Veikkauksen ja jonkun Sportsgoesmobilen bannerit, vai ilmestyykö sekin vasta 30.8.2008?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Lainaus editoitu. T. Moderaattorit

Olen varmaan loman jälkeen tavallistakin hitaammalla päällä kun ideanne ei oikein hahmotu minulle. Haluaisitko hiukan täsmentää sitä? Ymmärränkö siis oikein että tstonne osoittaa ensin ihmisten nimillä palloseuralla olevan kannattajia ja sitten sillä tiedolla markkinoidaan niin perkeleesti itse tuotetta? Vai mikä tässä on homman juju? Tarkoitukseni ei ole mitenkään mollata projektianne, kunhan kyselen kun en näköjään omin voimin hahmota kuningasajatusta taustalla.

Ai niin, ja miten ihmisen henkilöllisyys varmennetaan esim netin kautta annettavassa nimessä? Voi olla aika monta Harry Harkimoa, Jarkko Ruutua tjsp muuten listassanne.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Seuran tausta-asiat ovat pitkästä aikaa paremmalla tolalla. Tutulla valmennustiimillä on joukkue jo kasassa, omistajiksi ovat nousseet omat supertähdet, nuorisoakatemia on toiminnassa, ja taloustilannetta on saatu korjattua. On siis hyvä aika uudistaa myös muut asiat.

Akatemia ei taida olla ihan kunnossa, ry on edelleen pääomistaja, taloustilanne on edelleen fataali. Tältä osin homma ei ole liikahtanut juuri mihinkään. Lievästi ilmaistuna erikoinen kampanja sinulla tekeillä.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
"JOUKKUE OLEMME ME Jo 55 turkulaista on antanut tukensa..."

Mitäs jos ei asu Turussa, saako myös silloin kirjoittaa? Ideana varmaan ihan ok, mutta millä varmistetaan, onko henkilö oikeasti se joka nimensä kirjoittaa?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ai niin, ja miten ihmisen henkilöllisyys varmennetaan esim netin kautta annettavassa nimessä? Voi olla aika monta Harry Harkimoa, Jarkko Ruutua tjsp muuten listassanne.


Jep, homma on pilalla alusta lähtien. Nyt siellä on jo Jukka Koivu, Urpo Ylönen ja kaikki Tepsin pelaajatkin muka laittaneet nimensä.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
"JOUKKUE OLEMME ME Jo 55 turkulaista on antanut tukensa..."

Ihmiset minun kokemukseni mukaan eivät ole kovin persoja vetäisemään omia nimiään ylipäätään mihinkään, puhumattakaan johonkin mistä etukäteen ilmoitetaan se saatettavaksi julkisuuteen. Voi olla aika haastava homma ja kun tämän projektin perään aletaan myöhemmin syksyllä huutelemaan niin arvioisi lukumäärästä saattaa olla lähellä totuutta, voi sitä huutohohotusta mikä tällöin on edessä.

Pari kolme sälliä vuokrafirmasta soittelemaan Turunseudun puhelinluetteloa läpi. "Kannatatko tepsiä, ai, vitun hyvä, osallistu arvontaan, joo voit voittaa kausarin, yks juttu sit vielä, nimes heijastetaan muiden kolmenkymmenen kera jäälle ennen matsia, älä nyt, hyvällä asialla tässä ollaan, kaik yhes koos, en vittuile, tööt tööt".

Jep, homma on pilalla alusta lähtien. Nyt siellä on jo Jukka Koivu, Urpo Ylönen ja kaikki Tepsin pelaajatkin muka laittaneet nimensä.

Juuri tätä tarkoitin! Ei tule mitään, hymiö. Koskas listaan saadaan Tami ja Hannu J?
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Tälläinen ennakkoheitto vielä. Jos ja kun kolmas osakeanti tulee kauden aikana, miltä tuo kampanjassa uumoiltu "talouden tasapaino" silloin näyttää?

Toivotan onnea kampanjalle ja toivottavasti se onnistuu mutta kampanjoinnin voimin on mahdollisuus myös mokata asioita entistä enemmän. Mainostoimistoissa kehitellyt ja alkuunpolkaistut "kansanliikkeet" kun ovat hyvin vaikeita hallinnoida loppupeleissä ja saattavat kääntyä itseään vastaan.
 

bumerangi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Turha täällä itkeä!

Nimet listoille vaan, kun kerrankin jotain uutta on kehkeillä joukkuuen markkinoinnin suhteen.

Turha sitä pelätä.
 
Nimet listoille vaan, kun kerrankin jotain uutta on kehkeillä joukkuuen markkinoinnin suhteen.

Samaa mieltä. Ihan hauska, että Jatkoajassakin on tällainen guerilla-postaus. Blogosfääriinkin kelpaisi muutama. Eikä sillä loppujanlopuksi ole merkitystä onko jokainen nimi aito, vaan sillä että ihmisiä lähestytään ja allekirjoituksella ikään kuin velvoitetaan.
Tärkeintä olisi kuitenkin tavoittaa tavallisia kaduntallaajia ja muita hiljaiseläjiä. Jalkaudutaanko myös Myllyyn, torille, Hansaan jne.?
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Hehe, aika tutun tyli vastaanotto täällä :) Kieltämättä tässä on edelleen hitusen samaa vivahdetta kuin siinä "Sinä päätät missä TPS-pelaa keväällä" (vai miten se meni). Toki nimen laitoin, jos kerran kausaria meinaa pukata. Tuollahan on myös ihan asiallisesti annettu mahdollisuus estää markkinointiviestit. Aika harmitonta minusta, mutta samalla myös suht kevyttä toimintaa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Aika harmitonta minusta, mutta samalla myös suht kevyttä toimintaa.

Kausikorttikampanjahan tämä on. Ja kokeiluna mielenkiintoisehko, tälläisiä kvasikansanliikkeitä näkyi siellä täällä 2000-luvun alussa. Turkkusessa Auran sinappi taidettiin jopa lanseerata tällä metodilla.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Kausikorttikampanjahan tämä on. Ja kokeiluna mielenkiintoisehko, tälläisiä kvasikansanliikkeitä näkyi siellä täällä 2000-luvun alussa. Turkkusessa Auran sinappi taidettiin jopa lanseerata tällä metodilla.

Pidän lähestymistapaa ihan hyvänä markkinoinnin näkökulmasta. Aidosti kokeillaan jotain eri tavalla.. viidakkorummun pärisytys on toimiessaan erittäin kustannustehokasta.

Potentiaalisten satunnaiskävijöiden aktivointi on Tepsille erittäin tärkeää. Siksi on mukava todeta, että avaustekstin perusteella joukkue meinataan "julkistaa" kansan keskuudessa.. (onko ensimmäinen kerta?). Edelleen kohtalaisen helppo ja edullinen tapa markkinoida tuotetta (vrt. persoonattomat mainokset)..
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Pidän lähestymistapaa ihan hyvänä markkinoinnin näkökulmasta. Aidosti kokeillaan jotain eri tavalla.. viidakkorummun pärisytys on toimiessaan erittäin kustannustehokasta.

Potentiaalisten satunnaiskävijöiden aktivointi on Tepsille erittäin tärkeää. Siksi on mukava todeta, että avaustekstin perusteella joukkue meinataan "julkistaa" kansan keskuudessa.. (onko ensimmäinen kerta?). Edelleen kohtalaisen helppo ja edullinen tapa markkinoida tuotetta (vrt. persoonattomat mainokset)..

Jos kamppis nappaa tuulta alleen niin tottakai erittäin kustannustehokas markkinointi-isku tulossa, edellyttäen että HC ei ole latonut Revolverille hysteerisiä palkkioita tiskiin. Viidakkorummun teho on tutkitustikin kova. Tervetullutta vaihtelua tämä on lätkämarkkinointiin, sekin on totta.

Kampanjan uskottavuus/ mielekkyys voi olla toinen juttu? Kuinka paljon seuraan sitoutuminen kiinnostaa ihmisiä vai tullaanko oikeasti vain katsomaan hyvää matsia, jonka kotijoukkue toivottavasti voittaa? Siitä on paha sanoa mitään ennen kamppiksen päättymistä ja toisaalta yleisömäärien kehitystä jouluun mennessä.

Joukkueen julkistus Ylppärillä? Ei mitn tarkempaa tietoa. Tähän saakka nämä ovat olleet sponsorivetoisia tilaisuuksia, joissa on ollut pari sataa innokkainta fania hurraamassa Hansatorilla tmv.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Joukkueen julkistus Ylppärillä? Ei mitn tarkempaa tietoa. Tähän saakka nämä ovat olleet sponsorivetoisia tilaisuuksia, joissa on ollut pari sataa innokkainta fania hurraamassa Hansatorilla tmv.

Jeps.. pitkälti riippuu miten homma on toteutettu käytännössä. Joka tapauksessa huomioarvo tallaajien keskuudessa saattaa olla suurempi kuin perus Tussarikamppis, vaikka joukkueen lähelle ei uskaltaisikaan muut kuin innokkammat fänit. (FC:llä on kai ollut jotain kadunvaltauksia aiemmin?)

Silti lähestymistavat ovat aika Low-Risk ilman uskottavuusongelmia (koska uskottavuus on ollut joka tapauksessa koetuksella viime vuodet ja mennyt aika ei suoraan palaa).
Kausikortteja kuuluukin tässä vaiheessa tuputtaa eri tuuteista, sillä ilman realisointia kassoilla kaikki tämä voimistelu hyvän asian puolesta on turhaa.
(edit: pieni huomautus muuten hyvälle asialle; kannattaako kausikortteja myllyttäessä myös arpoa palkinnoksi kausikortteja, jolloin ihmiset saattavat odottaa arvonnan tulosta ennen ostopäätöstä?... noh, ei idea tähän kaadu)..
 
Viimeksi muokattu:

12961

Jäsen
Tälläinen ennakkoheitto vielä. Jos ja kun kolmas osakeanti tulee kauden aikana, miltä tuo kampanjassa uumoiltu "talouden tasapaino" silloin näyttää?

Toivotan onnea kampanjalle ja toivottavasti se onnistuu mutta kampanjoinnin voimin on mahdollisuus myös mokata asioita entistä enemmän. Mainostoimistoissa kehitellyt ja alkuunpolkaistut "kansanliikkeet" kun ovat hyvin vaikeita hallinnoida loppupeleissä ja saattavat kääntyä itseään vastaan.



No, eiköhän taka-ajatuksena osakeanteihin osallistumisille ole nimenomaan talouden tervehdyttäminen. Kun kerran paikallista, yksityisomisteista ja omistajavaltaista elinkeinoelämää on mukana, ei tavoitteena voi olla vain lyhytnäköinen parin kauden putki.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kausikortteja kuuluukin tässä vaiheessa tuputtaa eri tuuteista, sillä ilman realisointia kassoilla kaikki tämä voimistelu hyvän asian puolesta on turhaa.
Näinhän se on enkä näe tässä kampanjassa negatiivisia asioita, vaikka hakemalla hakisin. Perusnegatiiviset tahot sitten löytävät niitä hakemattakin.

Sivullekirjoittanut allekirjoitti keskelle ruutua.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
No, eiköhän taka-ajatuksena osakeanteihin osallistumisille ole nimenomaan talouden tervehdyttäminen. Kun kerran paikallista, yksityisomisteista ja omistajavaltaista elinkeinoelämää on mukana, ei tavoitteena voi olla vain lyhytnäköinen parin kauden putki.

Totta kai mutta jos asiat ovat kunnossa ei niitä anteja niinkään tarvita. Sikäli hommat saattavat tämän kamppiksen valossa ns. hapantua käsiin. Puhumattakaan siitä, että julkistettu kuvaus seuratoiminnan yleisestä tilasta on kenties hieman sampopankkimaisesti väritelty kotiinpäin tuossa.

Mutta. Katsotaan nyt miten homma etenee. Syksyllä ja jouluna olemme kosolti viisaampia.
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
Näinhän se on enkä näe tässä kampanjassa negatiivisia asioita, vaikka hakemalla hakisin. Perusnegatiiviset tahot sitten löytävät niitä hakemattakin.

.

Niin. 90-lukuhan meni omalla painollaan markkinoinnin suhteen, jonka puuttumisesta hedelmät poisheitettäväksi kerättiin 2000-luvulla. tässä kamnjassa taitaa olla kysymys uudenlaisesta liiketoiminta-/markkinontimallista, joka nyt ensikertaa ajetaan siään. Ajatusta kun hiukan pohtii, mutustelee ja sisäistää, niin tuskin tuo hullummalta kuulostaa. Ehkäpä tällä luodaan sitä suomalaista ja tepsiläistä identiteettiä, joka pitkässä juoksussa lienee kannattampaa, kuin kannettu ideologia. Jotenkin tuntuu kummalliselta, että kaikki ideat rahdataan änäristä tänne, eikä täällä uskalleta kokeilla mitään itse kehiteltyä...ottelutapahtumat on kopioitu, peliasut muotoilevat rapakon takaisia poikia, meno matseissa on kuin jenkkien itsenäisyyspäivänä jne. Ja taitaapi tämä apinointi näkyä myös meidän kirjoituksissa: on kaikenmaailman rostereita, organisaatioita, jatkopahveja jne., jotka muutama vielä vuosi sitten olivat joukkuita, seuroja ja jatkosopimuksia.

Hiukan meni otsikon ytimestä ohi, mutta liittynee kuitenkin suomalaisen ja tepsiläisen kiekon omaleimaisuuteen tai sen puuttumiseen.

Rohkeasti vain tekemään omannäköistä seuraa ominlaisin metodein!!! Mukana ollaan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Triviapähkinä

Uusi HC TPS - Joukkue olemme me

Vuonna 1976 olin kuusivuotias. Minut olisi runnottu Kupittaan viimaisessa seisomakatsomossa, ellei pappani olisi pitänyt minua tiukasti sylissään. Isot ja äänekkäät ihmiset huusivat, taputtivat, ja mölysivät ympärilläni kun Martti Jarkko harhautteli luistimillaan vastustajia kentällä, ja ”Numppa soitteli viuluaan”. Kun tuli tauko, jonotimme höyryävää makkaraa, johon sai kylkeen sitä maailman parasta: Kupittaan jääkiekkohallin sinappia. Olin koukussa.

Tämä ei ole kommentti kampanjan puolesta tai vastaan mutta kuka bongaa ensimmäisenä tuosta johdantotekstin osasta pienen triviakämmin tai ainakin pienen ristiriitaisuuden TPS-teemaan nähden?

Enpä muuten hokannut sitä itsekään ennenkuin yv pöllähti kehiin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä ei ole kommentti kampanjan puolesta tai vastaan mutta kuka bongaa ensimmäisenä tuosta johdantotekstin osasta pienen triviakämmin tai ainakin pienen ristiriitaisuuden TPS-teemaan nähden?

Enpä muuten hokannut sitä itsekään ennenkuin yv pöllähti kehiin.

Noh, ehkä Kupittaalla oli TPS-Tappara peli käynnissä. Ja kyllähän aito tepsiläinen osaa antaa arvoa vastustajankin suorituksille.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tämä ei ole kommentti kampanjan puolesta tai vastaan mutta kuka bongaa ensimmäisenä tuosta johdantotekstin osasta pienen triviakämmin tai ainakin pienen ristiriitaisuuden TPS-teemaan nähden?
Jarkko pelasi vuonna 76 Tapparassa.

edit: Ohmi ehtikin.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Noh, ehkä Kupittaalla oli TPS-Tappara peli käynnissä. Ja kyllähän aito tepsiläinen osaa antaa arvoa vastustajankin suorituksille.

Miksei? Tosin muistelen että tuon ajankohdan sankareista ainakaan Pekka Marjamäkeä tai Bratu Levoa ei otettu järin kohteliaasti vastaan Kuppiksen seisomakatsomossa? Tai Hakki Hagmania.

Mutta "oikea" vastaus on siis se, että Mara tuli Tepsiin vasta 1979-80, jos tällä nyt suurempaa merkitystä on.

http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=8803

'76 suurin TPS-sankari? Hodo Repo, tietenkin!
 

dabs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ennen kuin epäiljät täällä laittavat sitä jortsu-käsipuuhkaansa yhtään piukemmalle, niin täytyy todeta että tepsin sivuilla on kesän aikana tapahtunut huomattavaa parannusta. Pelaajistakin on nyt hyvät esittelyt edelliskausien tilastojen kera. Leiska toimii muuten aika kivasti, mutta muutamat objektit ovat kyllä hieman turhan tummia, eivätkä oikein erotu taustasta. Niihin siis pientä tsekkausta, niin homma bueno..

Itse mainoskamppanja on mielestäni ihan paikallaan tämänhetkiseen tilanteeseen, jossa joukkuueen puitteet ovat kutakuinkin kunnossa - tarvitaan vaan katsojia matseihin.

Nimiä siis listaan, ei maksa mitään!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös