Uudet Kummelit alkavat

  • 22 453
  • 128

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eilen oli muita kiireitä mutta muistin onneksi nauhoittaa. Äsken katsoin, enkä tykännyt.

En tykännyt alunperinkään Kummeleista, mutta pikku hiljaa ne jutut aukesivat. Ehkä tämäkin tästä.
 

Prosessori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mää ainakin tykkäsin.

Ensin en edes muistanut, että Kummeleista alko uudet jaksot, kunnes lopulta tajusin, että ei Mankeli voinut noin kummallinen olla. Kun mielestäni kakki jaksot siitä joskus muinoin näin.

"Sputnik! .... sano ryssä kun ilmapallon näki....." aiheutti repeemisen, samoin Apinaa koijataan. Noi poijaat saa nauraan aina eikä vähiten sen takia, että Kahilainen anto mulle ysin puukässästä joskus junnuna. Silvennoinen on huumorimiehiä siviilissäkin, ainakin se yksi päivä, jolloin hän yleisurheilukentällä perheineen hauskuutti kanssaurheilijoita.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Aika heikko sanoisin. "Ei mulla huomenna mitää oo. Ihan normipäivä!" -juttu oli ainoa huikeus. Myös lopun muna-kana -juttu tipautti: "Paperilla se varmaan näytti pajon paremmalta!". Apinan koijaus oli kyllä aivan uskomattoman paska, kuten se rattopoika juttukin.

Itse en voi ymmärtää tuota Mankelin dissausta. Siinähän oli aivan saatanan hyviä juttuja, kuten Asuntohumauttelija: "Paljo tän hinta oli? -Kaksnollaykstoista! -Mitä sää sanoit? -Neljätuhattasata! Nää on ikäviä juttuja.". Ja tietysti Majaniemi jossa kaveri pannuttelee kaikenmaailman taktiikkataulujen kanssa "Tää nyt voi olla vaikka, v-ttu hifki.." Paljon muuta mukavaa myös. Sanoisin että tämä uusi Kummeli huutaa Keskistä ja/tai Vihistä.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oikeastaan olen täysin samaa mieltä Pihvin kanssa. Mankeli oli aivan loistava ja uusintakierroksella jutut naurattivat vieläkin enemmän. Keskinen oli aivan huikea.

Paljon täytyy uusien jaksojen parantua, että pääsee edes lähelle vanhoja Kummeleita ja Mankelia.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Viestin lähetti Pihvi
Ja tietysti Majaniemi jossa kaveri pannuttelee kaikenmaailman taktiikkataulujen kanssa "Tää nyt voi olla vaikka, v-ttu hifki.."

Sanoisin että tämä uusi Kummeli huutaa Keskistä

Majaniemi... :DDDD Ja samaa mieltä Keskisestä, vaikka sitten Kivisen tilalla.

Lakeen Asuntohumaus, Heimo Paila, Kalevi Lagerstam, aamupalaverin kotiasia-tilitykset, Majaniemi...olihan noita. Mankelin remix-jaksot ainakin naurattivat ja vaikka oli samoja henkilöitä tai kohtauksia niin ei menoa vähentänyt. Olisin jopa toivonut että joitakin Mankelin parhaita olisi jatkettu uusissa Kummeleissa, ja miksei niitä vanhoja Kummeli-hahmoja Mauno Ahosesta lähtien.
 

jason

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Tätä vielä 5 osaa, niin pian hoetaan, että "mulla on huomenna normipäivä" etc. Kyvyt eivät ole kadonneet mihinkään näiltä jannuilta.

Nimenomaan! Aivan varmasti parin viikon päästä, muutkin kuin minä, ihmiset hoilaavat: "apinaa koijataan, apinaa pumpataan, apinaa koijataan, apinaa pumpataan". Voisikohan joku muuten kaapata tuon wav:ksi? Aivan loistava soittoääni.

Jakso tuntui katsoessa vähän tylsähköltä, mutta kun sitä selitti seuraavana päivänä duunissa, niin johan tuntui hemmetin hauskalta.

"Sulla on uus auto"
"Sulla on uus ase"
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Tietääkö kukaan, tuleeko tämä ensimmäinen jakso uusintana kenties tämän viikon aikana? Pääsi nimittäin itseltäni vallan unohtumaan koko häppeninki...
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Pihvi
"Tää nyt voi olla vaikka, v-ttu hifki.."

Tuo on muuten aivan sairaan hauska kohta. Tuo hifki yllättää niin totaalisesti. "Eihän nää tietenkään tarvi olla A ja B. Tää voi olla vaikka K ja tää sitten... ööö... no... v-ttu vaikka hifki."
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kyllähän tuo nauratti.

Studiobändi Kari ja Karvattomat laittoi menemään loistavasti:

Tässä on sulle
välimallin jätkä,
välimallin laulu,
välimallin naamataulu.

Apinan koijaus sai myös hymyt huulille.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Viestin lähetti jason
Nimenomaan! Aivan varmasti parin viikon päästä, muutkin kuin minä, ihmiset hoilaavat: "apinaa koijataan, apinaa pumpataan, apinaa koijataan, apinaa pumpataan".
Ilmoittautuu. Katsoin jakson vasta eilen illalla nauhalta ja apinan pumppauksen jouduin uusimaan kolmasti. Ja lallatin sitä koko illan.

Apinan koijaus tulee nousemaan 2000-luvun klassikkovitsiksi. Aiheuttaa näköjään toisille ihastuksen, toisille vihastuksen väristyksiä. Itse pidän oikein hyvistä ja sitten tarpeeksi huonoista vitseistä. Tämä oli tarpeeksi huono. Niille, jotka eivät nähneet, niin suurin piirtein näin se meni:

Pieni kalju mursuviiksinen mies ja "apina" istuvat pöydässä. Pienellä miehellä on mafia-lasit ja punaruskea pimpperin nahkatakki päällään. "Apina" (Silvennoinen) röyhistelee kädet roikkuen ja rystyset pöytälevyä laahaten.

Koijari alkaa tyrskiä kameralle. "Tänään koijataan apinaa. Snork. Pumpataan silt vähä fyrkkaa. Snorksnork!" Sitten selvittää, että apina ryösti ärrän ja itse odotti autossa. Rahat pitäisi jakaa. "Jaetaa fyrkat. Snork. Nyt tarkkana. Mulle, sulle, mulle." On kuulevinaan jotain rapinaan huoneen perältä. "Hei. Snork. Mikä toi... Ei se mitää ollu. Snork. Mulle, sulle, mulle." Kopsuttelee setelitukon reunaa pöytää vasten."Pitää järkkää..tarkkana." "Mulle, sulle, mulle." Näin jatketaan ja sketsi loppuu tunnaritekstiin ja heleä-ääninen kuoro laulaa tarttuvaa melodiaa.

Koijari lienee pohojalaas-murretta ja tarkoittaa jonkun sortin veijaria tai huijaria?

Mitähän se siltä ensi sunnuntaina pumppaa?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä loputtomaan toistoon tulee, taidan edustaa aika eri koulukuntaa kuin usea tähän ketjuun kirjoittanut. Itse pidin tuota ensimmäistä uutta jaksoa juuri siksi melko hyvänä, että jutut ja hahmot olivat uusia. Jos kaikissa viidessä tulevassa jaksossa koijataan apinaa, pidetään huomenna normipäiviä ja vittu revitään sun pääs irti, ei homma jaksa enää minua naurattaa... Kyllä kunnon hokemat iskoistuvat päähän kertakuulemalla, kuten vaikka Lapinlahden lintujen "vittu että vituttaa tää työ/no nyt ei vituta enää yhtään".

Esimerkiksi Pulttibois on edennyt SubTV:llä nyt siihen vaiheeseen, että se on viimeisiä hetkiä edes joskus hauska. Muistaakseni ohjelma menee hyvin pian siihen suuntaan, että James Potkukelkka karjuu joka jaksossa apuva ja Rrreiska on polkaissut taas jonkun miljoonaan kertaan kuullun puujalkavitsin.
 

Jonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Tämän viikon herra isoherra, herra kauhia- sketsi on nähtävissä myös netissä. Klipissä näytetään myös pätkä välimallin jätkä laulusta.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Lupauksia antava jakso minun mielestä. Saa takuulla katsomaan ensikerrallakin. Harmi että taisi tulla nauhoitettua cast away kummelin päälle, olisi voinut nyt katsoa sen uudestaan ja miettiä että oliko se hyvä vai nou pika uusintana.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Tilatiili

Koijari lienee pohojalaas-murretta ja tarkoittaa jonkun sortin veijaria tai huijaria?


Vähän OFF-Topicia, mutta saattaisi jopa osua vanhempaan hämeen murteeseenkin... TPA:ssahan kerrotaan Anna Kivivuoren isän kutsuneen Ottoa "Julmetuksi koijariksi"...

Ja juurikin tällaiseksi 'veijari'-'huijari'-veronkiertäjäRY-skaalan termi tuo todellakin on.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Viestin lähetti Sistis
Vähän OFF-Topicia, mutta saattaisi jopa osua vanhempaan hämeen murteeseenkin... TPA:ssahan kerrotaan Anna Kivivuoren isän kutsuneen Ottoa "Julmetuksi koijariksi"...

Ja juurikin tällaiseksi 'veijari'-'huijari'-veronkiertäjäRY-skaalan termi tuo todellakin on.

Vielä vähän lisää off-topicia ja siinä samalla vähän ulkomaan kieltä. Koijari tarkoittanee ruotsin kielen sanaa skojare elikkäs huijari tahi lurjus, miten kukin haluaa sen mieltää.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Ihan kohtuullinen aloitus, varsinkin muutamat sketsit naurattivat. Henkilökohtaisesti paras oli se idiootti hoppari, muistitti niin kovasti joitain tyyppejä.

Kivinen oli heikoin lenkki. Ei sovi yhtään Kummelin muottiin.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse vielä odottelen parempaa. Ei tämä missään nimessä huonoa ollut, mutta äijät lämpiävät hitaasti. Itse pidin parhaimpana tätä airo-rap-juttua. Hauska.

Suosittelen kaikkia kynnelle kykeneviä mennä katsomaan Tampereen teatteriin esitystä "Alivuokralainen". Vihisen ja Kahilaisen kirjoittama ja ohjaama sekä Heikki Kinnusen, Heikki Helan ja Jukka Leistin tähdittämä komedia. Loistava ja terävä teatterikomedia kertakaikkiaan. Paras laatuaan, mitä olen käynyt katsomassa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti TPS4Ever
Tämän viikon herra isoherra, herra kauhia- sketsi on nähtävissä myös netissä. Klipissä näytetään myös pätkä välimallin jätkä laulusta.

Asiaa, kiitos linkistä. Apinaa koijataan ei ole siis vielä päätynyt nettiin?

Ja muistakaa kaikki, että ylihuomenna on ihan normipäivä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
ja parempaan suuntaan mentiin.

Tuli ihan huonekaluliikkeet ja palapelit mieleen "Normaalimies" sketsistä, "Et sää tätä saa, sun pitää kootakkin se ite"!

Täydellisen putoamisen aiheutti sketsi jossa toisellä äijällä joka oli kova luu oli huippuunsa koulutettu saksalainen vartiokoira ja paikallisradiotoimittaja Jamilla oli lamppuharja.

-ipa rules
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Ei naurattanut... vaan eiköhän tuo tule silti viikon päästäkin katsottua.
 
Viime viikkoinen jakso sai vielä nauramaan, mutta tuo äsken tullut tekele oli kyllä suoraan sanottuna huono.
Pari juttua on kuitenkin pakko nostaa esille, nimittäin tämän päivän jaksossa oli jo Heikki Vihinenkin näyttelemässä.
Lisäksi se Silvennoisen esittämä rumpali muistutti hyvin paljon eräässä vanhassa Kummelissa musacorner-vieraana ollutta Monkki Mähöstä, muistaakos joku muu kyseisen rumpalin?

Mutta joka tapauksessa, aika pohjanoteeraus tämä jakso, ja sitten vitutusta saattoi lisätä se, että Kivisen Mikkoa tuli katsottua tarpeeksi jo "Se on siinä!"-ohjelmassa ja levyraadissa.
Ei kyllä sovi kummeliin, kuten ei aikanaan sopinut myöskään "Maailman ympäri" -ohjemaan.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Joopajoo, tulipahan taas katsottua 30 minuuttia viihdettä. Apinaa koijattiin tällä kertaa vähän paremmin, mutta olisivat nyt mieluummin kaivaneet naftaliinista sen legendaarisen työsuhdeajoneuvoarvonnan. Sohvan kokoaminen ihan ok sketsinä, vaikkakin olisi toivonut jotain huipennusta siihen. Chat-juttu edelleen laimea vaikka voisi olla parasta antia. Jostain syystä tuon vaihtoaitio-pätkän valmentajan olemus tuo mieleeni Jukka Rautakorven, älkää kysykö miksi. En tiedä pitikö Sotastrategiapalaveri ja Kova luu olla hauskuuttavaa vai pelkkää ohjelman täytettä. Kovasti ruosteessa tuntuu joukkio olevan edelleen, mutta Vihisen paluusta sentään plussaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös