Uskomatonta, munatonta ja paskanmakuista nynnyilyä

  • 1 895
  • 4

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hävetkää Hämeenlinna! Vaikka teillä onkin pieni, liikkuva ja hyökkäävä joukkue. Ja vaikka teillä on linna vailla ritareita, niin olkaa jumalauta hiljaa. Mistä tuollainen uskomaton itkeminen voi juontaa juurensa? Kulttuurin puutetta, vai liikaa ylpeyttä? Oletteko tekin valumassa sinne kusipäitten pohjattomaan lavuaariin?

Mitä tapahtui 2.4. 2002? Kerho pelasi juuri niin kuin ei pitänyt. Lintumäki haukkui kaiken, minkä keksi. Tuulola näytti liiderin ominaisuudet haukkumalla tuomarit. Ja Jalonen. Huh huh!

Tämän kaiken käytti hyväkseen Jokerit. Täysin ansaittu voitto.

Sarja on niin pahasti kesken kuin vain ikinä voi olla ja mitä tekee HPK? Haukkuu, haukkuu ja haukkuu tuomareita. Näittehän te siellä Hämeenlinnassakin, mitä kentällä tapahtui. Kerho alkoi neppailemaan, niin kuin kaikissa edeltäneissäkin matseissa. Mitä siitä voi muuta seurata kuin tapahtunut. Ei mitään.

Tässä vaiheessa Jalosella pitäisi olla paljon muuta mietittävää ja sanottavaa kuin tuomareiden haukkuminen. Esimerkiksi mietinnän alle voitaisiin laitta, että millä konstilla joukkue jaksaa ja uskaltaa pelata täydet 60 min. Nähdyn perusteella ei mitenkään.

Ja mitä niihin jäähyihin tulee, katsokaa ne videolta. Täysin selviä tapauksia. Tuomarit olivat hyviä ja pitivät linjan koko ajan. Siksi mieltäni hämmentääkin kysymys, missä kohtaa oli se kolmen minuutin kohta, jonka aikana tuomarilinja ei pitänyt?

"Tuomarit antoivat Jokereille mahdollisuuden". Uskomatonta sontaa. Kerho antoi Jokereille mahdollisuuden. Kaikki voiton avaimet olivat käsissä, mutta joukkue ei uskaltanut pelata loppuun asti.

Hämeenlinna. Herätkää, keskittykää ja pelatkaa! Kaikki on vielä auki. Mitä vaan voi tapahtua. Aivan joutavaa alkaa selitellä tässä vaiheessa. Nyt kaikki peliin ja pelatkaamme huikea matsi tänään.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Taitaa kuitenkin olla vähän turhaa levittää tuota leimaa koko Hämeenlinnaan? Vai pitäisikö täältä Tampereen suunnasta esittää syytöksiä Helsingille siitä, että siellä ei osata ottaa voittoa vastaan? Todisteeksi sitten kaivetaan esiin ne viestit, joissa Jokerifanien toimesta esitetään melko ylimielisiä kommentteja noista epämääräisistä tapahtumista. Ikään kuin toisilla olisi täällä varaa esittää suurempaa herraa kuin muilla.

Ja voi myös erottaa joukkueen johdon ja Jalosen lausunnot toisistaan. Noita puolueettomuusepäilyjä ei esittänyt Jalonen. Hän ei edes syyttänyt tuomareita ottelun ratkaisemisesta.

Ja vielä tuosta itkemiseksi leimaamisesta. Mikähän siinä on, että jokainen kriittisempi kirjoitus Jatkoajassa on välittömästi itkemistä. Siis itkemistä, tiedättehän? Tästä voisi avata jossain välissä ihan oman ketjun. Tai sitten vaan olen itse niin pihalla, etten ole tietoinen tuon verbin uudistuneesta merkityksestä. Valaiskaa minua, viisaammat.

Mitään ei ole vielä ratkaistu, teoriassa. Käytännössä asia on toisin. Kerhon pitäisi murtaa Hartwall-taika juuri sellaisessa tilanteessa, missä se on kaikkein vaikeinta. Harvassa on vierasvoittoon uskovat. Mutta ei tätä asiaa kannata pyöritellä tämän enempää vielä. Kahdeksan ja puolen tunnin päästä ollaan jo paljon viisaampia. Ihan jokainen.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Älä viitsi

Kyllähän sinäkin Designer hyvä ymärrät, mitä Hämeenlinnalla tarkoitetaan tekstissäni. Juuri sitä ihmisten joukkoa, jotka "itkevät". Kaupunkia tai sen muuta populaatiota minun ei ole tarkoitus, eikä tarve morkata. Itse asiassa minulla ei ole tarve morkata ketään, mutta oikeutta voi aina hetken puolustaa ja ennenkaikkea: keskittää ajatuksia oikeaan suuntaan. Nyt ne ovat olleet useimmilta jossain hevon peräaukossa. Toivottavasti edes tamman.

Viisastumista ventaten,

Oiva
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Äsken viitsin, mutta enää en

Ymmärrän toki, Oiva. Mutta kaikki välttämättä eivät. Taitaa olla loppujen lopuksi pieni osa Hämeenlinnaa, joka asiasta on meteliä pitänyt. Mutta tässä kuten monessa muussa vastaavassa pätee se vanha kunnon sääntö: Vähemmistö on helposti enemmistöä näkyvämpi, koska se pitää niin helkkarin kovaa meteliä itsestään.

Suoraan sanottuna minua jurppii, korpeaa ja tympii se tapa, jolla tästä asiasta on keskusteltu. Moniko on ottanut huomioon sen vastapuolen näkökulman? Ehkä sille mielipiteelle on jokin muukin syy kuin se, että sen esittäjä on maalta tai kaupungista. Mutta mitäs siitä välittämään. Ilmeisesti hauskempaa on laittaa laput silmille ja kuuluttaa sitä yhtä totuutta.

Viisaus lähenee, tunnen sen.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä Kerho!

Nynnyily ja itkeminen oli jätetty Hämeenlinnaan niin pelaajien kuin valmentajien osalta. Kuinka ollakaan, niin tuomarit vastasivat haasteeseen ja kukaan ei voi syyttää tuomareita pelin ratkaisijoiksi.

Peli oli jännittävä ja parempi jatkaa. Kerho on loistava joukkue.

Olen valaistunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös