Mainos

USB-musiikkia autoon

• 15 666
  • 12

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kun tuli upgradettua auto, joutui samalla tinkimään soittimen kohdalla. Nuo nykyiset kun ovat niin integroituja, että soittimen vaihtaminen on käytännössä mahdoton vaihtoehto. Onko palstaveljillä kokemuksia systeemeistä, missä jollain audio connection box -ratkaisulla saisi mp3:t esim. muistitikulla soittoon? Rellulla moinen ainakin löytyy, mutta onko merkkiriippumatonta ratkaisua olemassa? En aio fm-lähettimeen sortua. USB-tikkuun perustuva ratkaisu olisi ehdottomasti toivelistan kärjessä.

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kun tuli upgradettua auto, joutui samalla tinkimään soittimen kohdalla. Nuo nykyiset kun ovat niin integroituja, että soittimen vaihtaminen on käytännössä mahdoton vaihtoehto.

Onko? Ainakin paikallisessa Mustassa Pörssissä vakuutettiin, että joka autoon saa sovitekappaleen vakiolle soittimelle. Ja siis, jos näyttöön on yhdistetty ajotietokoneita sun muita näyttöjä niin näihinkin kuulemma on ratkaisu. Itse en sitten tiedä mikä se on.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko? Ainakin paikallisessa Mustassa Pörssissä vakuutettiin, että joka autoon saa sovitekappaleen vakiolle soittimelle. Ja siis, jos näyttöön on yhdistetty ajotietokoneita sun muita näyttöjä niin näihinkin kuulemma on ratkaisu. Itse en sitten tiedä mikä se on.
Joku oli vaihtnaut omaansa soittimen. Siis samanlainen auto kuin minulla (Citroen C5). Ensinnäkin, vanhan soittimen irrottaminen on aivan helvetin vaikeaa. Ja b) ratkaisu oli aivan hirvittävän ruma. Kysyn siis ihan oikeasti ja varta vasten ulkoista integroituun systeemiin liitettävää lisäpalaa. Soittimen vaihto EI ole optio.

Itsellä on nykyään käytössä ipod ja siihen liitettynä langaton itrip. Loistava keksintö!
Tyhjä radiokanava päälle ja sama taajuus itrippiin ja johan toimii.
Ei tarvii enää roudata levyjä autoon.
Varjopuolia on tietysti ajoittain lievät särinät, mutta ei ne ainakaan mua liikaa häiritse. Suosittelen lämpimästi.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minullakin oli pitkään suuria epäilyksiä noita FM-lähettimiä kohtaan mutta kaveri tuollaisen hankki ja ihan yllättävän hyvin toimii vaikka kyseessä joku parin-kolmenkympin halpismalli. Hyvin harvakseltaan jotain pieniä rätinöitä saattaa kuulua mutta kokonaisuudessaan näyttää toimivan varsin hyvin.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itse päivitin auton myös, vaikka perusmalli onkin kyseessä - lukee auton soitin MP3-tiedostot CD:ltä (esittäjät ja biisin nimi näkyy söpösti ruudulla) ja vakiona löytyy myös AUX-liitin, josta saa iPodin kivasti kiinni.

FM-lähetintä käytin hetken ajan, mutta kaupungissa varsinkin otti niin paljon häiriötä että hermothan se vei. Pidemmillä matkoilla toimi tyydyttävästi. En kuitenkaan tuota suosittele kenellekkään.

Maahantuojalta kannattaa kysyä apua, tähänkin autoon saisi muutamalla satkulla vielä jälkikäteen asennettua kaapelin jolla myös iPodin kautta soitetut biisit näkyvät ruudulla.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Itsellä on nykyään käytössä ipod ja siihen liitettynä langaton itrip.
Sinulla on suomeksi fm-lähetin, joka ei ollut vaihtoehto.

Jos C5:sta löytyy soittimen takaa USB-liitin (tuskin), niin senhän voi tuoda etupaneeliin jollain adapterilla, esim. Neutrik NAUSB-B. Muussa tapauksessa ei jää vaihtoehdoksi kuin käyttää aux-inniä. Semmoinen kai viimeistään soittimen takaa löytyy tai voi viritellä ISO-johtosarjan avulla. Ellei sekään onnistu, niin sitten soittimen vaihto.

Kannattaa myös testata, josko soitin osaisi soittaa mp3-levyjä. Sekin jo paljon parempi kuin ei mitään.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kannattaa myös testata, josko soitin osaisi soittaa mp3-levyjä. Sekin jo paljon parempi kuin ei mitään.
Testattu. Ei toimi. Liitäntää varmaan löytyy, ja minua kiinnostaakin, millaista laatikkoa sinne liittimen toiseen päähän on tarjolla.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Liitäntää varmaan löytyy, ja minua kiinnostaakin, millaista laatikkoa sinne liittimen toiseen päähän on tarjolla.
Semmoinen vaihtoehto on vielä (ja itseasiassa se järkevin), että hommaat mp3-soittimen, joka osaa matkia cd-vaihtajaa. Volkkareille on tollasia ja Citroenillekin löytyy näköjään vastaavia. Tämän tarkemmin en seposta, koska en asiasta oikeasti mitään ymmärrä. Itsekin vaan pohtinut samaa asiaa tämän Volkkarin vakiopaskan kanssa.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
FM-lähetintä käytin hetken ajan, mutta kaupungissa varsinkin otti niin paljon häiriötä että hermothan se vei. Pidemmillä matkoilla toimi tyydyttävästi. En kuitenkaan tuota suosittele kenellekkään.

Tuossa voikin olla juuri se ero, minä kun asun täällä susirajalla niin täällä tuollainen näyttäisi toimivan hyvin mutta isommissa kaupungeissa saattaa olla enemmän ongelmia noiden häiriöiden kanssa.

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tuossa voikin olla juuri se ero, minä kun asun täällä susirajalla niin täällä tuollainen näyttäisi toimivan hyvin mutta isommissa kaupungeissa saattaa olla enemmän ongelmia noiden häiriöiden kanssa.

Eipä mulla ainakaan ole ollut ongelmia Stadissa. Hieman arvellen ostin n. 2 vuotta takaperin halvimman mahdollisen ja vielä olen tyytyväinen. Tuossa omassa karvalakkimallissa ainoana miinuksena on ennakkoon asetetut "tyhjät" kanavat-> pitkillä matkoilla voi olla välillä yllättävän mukava kuunnella soittimen ja uuden kanavan sekametelisoppaa ilman käryä siitä, mikä noista toisista vaihtoehdoista toimisi.

Tuo AnaMasan vaihtoehto kuulostaa tähän mennessä parhaiten ketjun aloittajalle sopivalta. Itse katselin jokunen aika vastaavia ratkaisuja, mutta omalle lompakolle sopivaa vaihtoehtoa ei löytynyt. Tosin tuohon pihalla olevaan pommiin tuskin kannattaisikaan iskeä, jo pelkkä täysi nostaa niin paljon auton arvoa.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Itsellä on nykyään käytössä ipod ja siihen liitettynä langaton itrip. Loistava keksintö!
Tyhjä radiokanava päälle ja sama taajuus itrippiin ja johan toimii.
Ei tarvii enää roudata levyjä autoon.
Varjopuolia on tietysti ajoittain lievät särinät, mutta ei ne ainakaan mua liikaa häiritse. Suosittelen lämpimästi.

Joo, joskus kokeilin tuota, mutta nuo hairiot lopetti ne kokeilut aika pikaseen. Taalla myydaan Harman & Kardonin vehjetta iPodeille, jolla Podin saa kytkettya auton soittimeen, Podin kojelautaan pystyyn ja tulee ihan kauko-ohjauksellakin.

Mulla on vaan Sansan vehje, joten en oo paassyt kokeilemaan.

**edith**Linkki

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy