USA-Suomi, WCH I valiera, 10.9.2004, at 7 et

  • 75 206
  • 481
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Viestin lähetti NHL
Mielestäni turha rikkoa Peltonen-Jokinen tutkaparia. Selänne ja Ruutu voisivat ehkä vaihtaakin paikkaa. Tosin nämä kokeilut olisi pitänyt tehdä jo aiemmin. Saattaa olla että molempien ketjujen peli menisi sekaisin. Tuomoltahan kesti pari peliä sopeutua Jokisen ja Peltosen rinnalle.

Miksi haluaisit välttämättä Selänteen pois ykkösestä? Mikseivät Lehtinen ja Ruutu vaihtaisi paikkaa? Miksei Lehtinen voisi vaihtaa paikkaa esim. Ville Niemisen kanssa? Selänne-Koivu akseli on kuitenkin aina toiminut erittäin hyvin.

Puuttumatta sen enempää Selänteen aikaisempaan upeaan kiekkoilijan uraan olen kisoja seuranneena ehdottomasti sitä mieltä, että Teemun panos ykkösketjussa on tehnyt siitä hiukan vaisun. Koivu, Lehtinen, Numminen ja Timonen pyörittävät peliä ajoittain hienosti hyökkäyspäässä, mutta "aina" silloin kun kiekko menetetään hölmösti on kiekkoa viimeksi käsitelleen suomalaisen selkämyksessä numero 8! Tuon tason pelimieheltä odottaisin fiksumpia ratkaisuja useammin. USA-pelissä Teemu onnistui jo paremmin toivottavasti suuntaus jatkuu loppuun asti.
 

Lucky

Jäsen
Viestin lähetti blackhawk
Totesin kaverille USA:n mentyä johtoon, että ei ole mitään hätää, meillä on 27 minuuttia aikaa tehdä tasoitusmaali. Sen verran on näitä kiekkomatseja tullut nähtyä, ettei yhden maalin tappioasemasta mene paniikkiin.

Sama juttu.

Kommentoin vasta nyt, koska olin viikonlopun maalla.

Minä en ennen ottelua hirveästi toivonut, Saksa-ottelu oli vähän sitä ja tätä. Tiesin kuitenkin suomalaisen luonteen: kun oikein aliarvioidaan, niin silloin ne näyttää.

Kun 0-0 säilyi, alkoi tulla tunne, että voi hyvinkin kääntyä melle. Eivät surkeat laukaukset eikä edes jenkkien avausmaali tätä fiilistä muuttanut. Meidän puolustus piti, ei annettu paikkoja eikä läpiajoja, ja Kipper otti loput. Loppuminuutitkin pelattiin suht' oikein.

Olli Jokista olen joskus vuosia sitten haukkunut, että siinä on taas yksi entinen lupaus. Olen erittäin iloinen, kun olen ollut väärässä.

Erityisen hienoa tässä pelissä, oli paitsi että Leijonat nousi tappioasemasta ja kesti viimeiset minuutit 5-4-, 6-4- ja 6-5-tilanteissa. Toivon, että unohdettaisiin jo ne onnettomat Ruotsi-matsit ja muisteltaisiin tätä voitto ja muita vastaavia (Suomi-Ruotsi Kanada Cupissa -91, jolloin pidettiin 3-1-johto kahden miehen alivoimalla).
 

Lucky

Jäsen
Viestin lähetti Apassi
Tässä maajoukkueessa on niin monta jätkää, jolle tän voiton suo niin mieluusti: Selänne, Koivu jne... Voittohan tämä oli, vaikka mitään ei ole vielä voitettu.

Leijonissa on monta jätkää, joilta Se Suuri Voitto puuttuu, Teemu tietysti ensimmäisenä. Ja kello käy heille.

Summanen suhtautui eri tavalla kuin Curre, joka vähän toppuutteli, että vielä ei ole mitään voitettu. Vaan jos tämä(kin) tapa toimii, niin mikä ettei. Ja liian hyvän olon ehtii saada pois.

Leijonat lähtee finaaliin kaikkein parhaimmista asemista: on vain voitettavaa. Kaikki paineet ovat Kanadalla. Yhdessä matsissa voi käydä miten vain.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kiitoksia maajoukkue ja ensisijaisesti sen super taktikolle eli
ERKKA WESTERLUNDILLE.Aivan sama miten päättyy finaali aion nostaa
maljan keskiviikkona sinivalkoisille urhoille, joihin en tahtonut uskoa turnauksen alussa.
OLEN APINA!!!!
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Re: Ruotsalaiset hehkuttelevat Suomen voittoa!

Viestin lähetti Homer
Oikeastaan Ruotsissa Suomea ei koskaan ole pidetty muuna kuin "rakkaana vihollisena", eli jos oman joukkueen menestyminen ei onnistu, niin silloin kannustetaan Suomea. Suomessahan tilanne tahtoo joillakin faneilla olla se, että jostakin syystä ruotsalaisten voittoa ei haluta missään tilanteessa...

Joo, tein vajaa viisi vuotta duunia swedu-petterien kanssa ja aina meilla oli rakentavaa puhuttavaa sen jalkeen kun kohdattiin tai toisen maa oli voittanut jotain makeeta.

Sielta ne tuli aina ensimmaisen aamulla onnittelemaan voitoista tai sitten emailissa oli onnittelut. Lisaksi swedujen tappiot meille kuitattiin peukuilla ja/tai toteamuksilla, etta ansaitsitte sen.

Ikina en kuullut kuittailuja, katkeruutta enka elvistelya.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Tukea tuli aivan varmasti Ruotsista

Olisiko tätä mahtavaa voittoa mitenkään siivittänyt pohjolan parhaan bändin suomalaisosaston vankkumaton usko omiin?

Lainaus kent.nu'sta:


Mikä maa voittaa jääkiekon World Cupin? (Tähän siis kelpaa vain se oikea vastaus:))

/ Petra, 17 år, Littoinen


Mihin kentin vastauksena (varmaankin Harri Mänty?):

Arvaa 2 tai 6 kertaa...Nyt mennään...Turpiin jenkeille lauantaina!!!!!

/ kjepprätt


Ja keskiviikkona Kanadalle!
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Viestin lähetti Punainen 18!
" But hey, look at the bright side: you win the baseball's World Series every fu**ing year! Whatta riot!!!!"

Tuota, pari kertaa tuo on mennyt Kanadaankin...

Sitten asiaan. Täydellisessä tietämättömyydessäni luulin Suomi - USA pelin olleen vasta lauantaina. Eilen sitten sain paikallisen lehden käsiini, tarkistaakseni, moneltako matsi alkaa ja saikin luettavakseni tuloksen 2-1!!! Voi sitä hymyn leveyttä. Pari lehteä sain siinä käsiini, toisessa vain mainittiin tulos, toisessa pieni juttu urheiluosan etusivulla. Enemmän täällä (Fort Worth - Dallas -alueella) pohdittiinkin tulevaa työsulkua ja missä Starsin pojat pelaavat.

Nyt on sitten ongelma: menisikö paikalliseen sporttpubiin katsomaan matsia (-rahaa) vai tuomitsisinko jo buukatut kaksi junioripeliä (+rahaa)... Olen skitso mutten niin skitso, että voisin olla kahdessa paikassa yht'aikaa.

Mutta loppukateetiksi: Hyvä Suomi!!! Tsemppiä tiistaille

edit... pari välimerkkiä
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös