Näkyy se myös Samsung Smart TV:lläkin!
Laitan tänne tiedoksi, että vaikka URHOtv ilmoittaakin heidän lähetyksiensä näkyvän Sonyn laitteistoilla (internet-TV ja/tai jokin Sonyn blueray-soitin) ja myös joillakin Applen vehkeillä, niin olen kurillani kokeillut katsoa Urhon Web-lähetystä Samsungin älytelkkarilla. Ja sain toimimaan.
Hoidin ottelun maksamisen tietokoneella, koska se on tietoturvan kannalta turvallisempaa ja muutenkin nopeaa, mutta itse lähetystä en halua katsoa tietokoneelta, koska striimi nykii koko ajan ikävästi (syy lienee 8 v. vanhan tietokoneemme "fasiliteeteissa").
Maksamisen jälkeen kirjaudun tietsikalla ulos URHO:n sivulta. Sitten kirjaudun sisään URHO:n sivulle Samsung SmartTV:llä (tosin on hidasta kirjoittaa kaukosäätimen näppäimillä kirjautumistietoja ja siirtää kursoria). TV:mme on mallia UE37 D6517. Kirjautumisen jälkeen klikkaan kohtaa "katso". Vielä ei näy mitään, mutta sitten siirrän kursorin siihen vasemmalla puolella olevaan mustaan kuvaruutuun, jonka alareunasta ilmestyy näkyviin aikapalkki ja kuvan suurennusikoni. Klikkaan kuvan täysikokoiseksi ja yleensä kuva ja ääni tulevat eetteriin. Joskus kuva ei heti tulekaan näkyviin, vaan joudun käyttämään kaukosäätimen "return"-painiketta ja toistamaan uudelleen edellä mainitut "katso" ja "täysikokoinen kuva" klikkaukset.
Näen tämän kaiken vaivan siksi, että äly-TV:stä katsottuna URHO:n streamin kuva ei nyi lainkaan ja muutenkin kuva on laadukas.
Tekniikasta sen verran, että olen liittänyt TV:n kiinteästi ethernet-johdolla suoraan ADSL-modeemin LAN-porttiin, WLAN yhteyttä en käytä, vaikka sekin on TV:ssä mahdollista (nettioperaattorina meillä on Sonera ja käytännön siirtonopeutena n. 7 Megabittiä).
Viimeksi katsoin tällä systeemillä 26.1. Pelicans- Jokerit ottelun, eikä kuva pätkinyt kertaakaan. Eikä lainkaan nykimistä.