URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 642 624
  • 11 960

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Laitoin tänään puolen päivän aikoihin palautetta UrhoTV:lle, ja juuri äsken tuli vastaus. Nopeasti siis ja peräti kahden viestin voimin.

Ensimmäisessä pahoiteltiin tapahtunutta ja kaatumiseen on kuulemma vastaisuudessa varauduttu paremmin. Ken tietää... Kylkiäisenä tuli myös lahjakoodi, jolla voi katsoa ilmaiseksi Talviklassikon helmikuun loppuun saakka. (Huutokauppaan koodin ilmaiseksi nopeimmalle, yv:tä tulemaan. Minä en sitä tartte.) EDIT: Meni jo

Toinen viesti sisälsi samat pahoittelut ja lupailut, mutta oli sinne yksi perinteinen lahjakoodikin laitettu kylkeen. Voimassa 15. ja 17.pvän kierroksilla. Tämän koodin ajattelin tosin käyttää itse :)

Eli ihan positiivinen kuva hommasta lopulta jäi, vaikka lauantain sohlaaminen toki pientä kiristelyä aiheuttikin. Asiallinen palaute kunniaan.
 
Viimeksi muokattu:

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaaha, taitaa Urholla olla streamausserverin lisäksi myös sähköpostiserveri pahasti tukossa. Tipahti juuri (7.2. klo 22) Urholta sähköpostiin mainos, jossa kaupataan Talviklassikkoa ennakkohintaan 5€. Tarjous voimassa 4.2. asti.

Hyvin ja ammattitaidolla, Urho TV.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Jaaha, taitaa Urholla olla streamausserverin lisäksi myös sähköpostiserveri pahasti tukossa. Tipahti juuri (7.2. klo 22) Urholta sähköpostiin mainos, jossa kaupataan Talviklassikkoa ennakkohintaan 5€. Tarjous voimassa 4.2. asti.

Hyvin ja ammattitaidolla, Urho TV.

Varmuudella vika Urhon sähköpostin päässä (tai Urhon palveluntarjoajan)? Vikahan voi olla monessa paikassa... Minä sain kyllä tuon spämmin ajoillaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minua on ihmetyttänyt tässä liigan tv-sopimuksessa sellainen epäkohta, että eikö liiga tosiaan ole jättänyt itselleen minkäänlaisia oikeuksia videokuvaan? Sm-liigan nettisivuilta on turha yrittää etsiä videoklippejä maalikoosteista tai matsien parhaista paloista. Niitä ei yksinkertaisesti ole. Jokainen joka on NHL:n nettisivulla joskus käynyt, tietää mitä tarkoitan. Sieltä löytyy heti etusivulta runsaasti videopätkiä matseista ja matsien ulkopuoleltakin.

Sen sijaan sm-liigan maalikoosteita löytyy tätä nykyä vaikka mistä muualta, tietenkin Urholta, Nelosen sivuilta, IS:n, Iltalehden, paikallisten sanomalehtien, kenties veikkauksenkin sivuilta, mutta ei varmasti sieltä mistä tavan tallaaja ehkä ensimmäiseksi lähtisi niitä hakemaan, nimittäin itse liigan kotisivuilta. Jotenkin minulla on sellainen käsitys että joukkueidenkaan kotisivuilla ei pahemmin matsikoosteita videomuodossa ole, mutta tästä en kovin vahvalla rintaäänellä voi puhua koska sen verran harvoin tulee niissä ylipäänsä vierailtua. Kärppien sivuilta ainakin on turha etsiä. Samaa ei oota siellä myydään kuin liigan sivuillakin.

En usko että tilanne tulee miksikään muuttumaankaan lähivuosina koska sm-liigaahan ei tunnetusti pätkääkään kiinnosta kuluttajan mieltymykset. Tulipahan vain mainittua taas yksi epäkohta kun katselin noita änäripätkiä tässä jouten ollessa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmuudella vika Urhon sähköpostin päässä (tai Urhon palveluntarjoajan)? Vikahan voi olla monessa paikassa... Minä sain kyllä tuon spämmin ajoillaan.

Tätä ketjua kun lukee niin hyvin epäilyttävältä kuulostaa että vika olisi asiakkaiden laitteissa. Miksi niin monille iskee sama vika samaan aikaan? Ja miksi kuitenkin muut vastaavanlaiset palvelut toimivat moitteetta?

Tässä on vähän sama juttu kuin sillä mummolla joka ratin takana hermostuu siihen kun kaikki muut autot ajavat moottoritiellä väärään suuntaan
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostin Talviklassikkoon etukäteen 5e hintaisen streamin ja hyvin pelitti. Kertaakaan ei pätkinyt ja kuvanlaatu oli hyvä. Onneksi menin hyvissä ajoissa sivuille ja laitoin heti lähetyksen alettua streamin pyörimään.

Eilen sitten Urholta tuli kaksi sähköpostia. Mitään en sinne ollut lähettänyt.
Ensimmäisessä pahoittelivat ja selittivät ongelmaansa ja kehoittivat katsomaan Talviklassikon uusinnan ilmaiseksi sivuiltaan. Sitä en tehnyt kun kerta sen suorana näin ilman ongelmia.

Toisessa viestissä sitten pahoittelivat jälleen samaa ongelmaa ja tarjosivat koodin, jolla voin katsoa ensi viikon tiistai- tai torstaikierroksen haluamani ottelun ilmaiseksi.

Kysyin muutamalta kaverilta, jotka matsia katsoivat tai yrittivät katsoa netin kautta, niin heille ei ollut tälläistä viestiä tullut. Pari oli lähettänyt palautetta sinne ja saanut pahoittelut ja koodin Talviklassikon uusintaan.

Minä taas joka en Urholle mitään ollut lähettänyt ja katsoin lähetyksen ilman ongelmia sain sieltä viestin ja mukavan "hyvityksen" ensi viikolle. Jännä maailma mutten valita.
 

Presto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ostin Talviklassikkoon etukäteen 5e hintaisen streamin ja hyvin pelitti. Kertaakaan ei pätkinyt ja kuvanlaatu oli hyvä. Onneksi menin hyvissä ajoissa sivuille ja laitoin heti lähetyksen alettua streamin pyörimään.

Hassua, että niin monilla on erilaisia kokemuksia tästä. Pakko heittää tähän myös oma tapaukseni. Ostin lauantaina 9 eurolla talviklassikon streamin ja klikkasin päälle heti lähetyksen alkaessa. Streami toimi aluksi hyvin, mutta jumiutui totaalisesti joukkueiden kävellessä jäälle. Monen päivitysyrityksen jälkeen stremi alkoi pyörimään uudelleen vasta toisen erän alusta ja toimi loppuajan ilman pätkimisiä. Lähetin Urholle reklamaation ja sain molemmat jo aiemmin ketjussa mainitut hyvitysviestit sekä myös pahoitteluvastauksen viestiini. Eli loppujen lopuksi ihan asiallinen tulos, vaikka ottelun alkaessa pistikin vihaksi kun esim. Oton jäälle tulo jäi näkemättä ja siinä vaiheessa ei tietenkään voinut olla tietoinen ottelun näkymisestä ylipäätään.

Alkulähetyksen laadusta täytyy tosin antaa palautetta Jokeri-näkökulmasta. Otolta olisi mielellään kuullut muutakin kuin lyhyen vitsin ja toinenkin haastattelu oli leikattu oudosti päättymään kesken lauseen.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä ollut täälläkään päässä mitään ongelmia. Kello 18.00 pistettiin streami pyörimään ja kertaakaan koko lähetyksen aikana ei bufferoinut, eikä edes nykinyt. Yleensä on ainakin kerran ottelun aikana nykinyt muutaman sekunnin ajan, mutta lauantaina ei ollenkaan. Ihan mukava homma, että ei palanut kuin femma ja näki ottelun ihan ilman mitään ongelmia.
 

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minua on ihmetyttänyt tässä liigan tv-sopimuksessa sellainen epäkohta, että eikö liiga tosiaan ole jättänyt itselleen minkäänlaisia oikeuksia videokuvaan? Sm-liigan nettisivuilta on turha yrittää etsiä videoklippejä maalikoosteista tai matsien parhaista paloista. Niitä ei yksinkertaisesti ole. Jokainen joka on NHL:n nettisivulla joskus käynyt, tietää mitä tarkoitan. Sieltä löytyy heti etusivulta runsaasti videopätkiä matseista ja matsien ulkopuoleltakin.

Tätä olen itsekin vähää väliä ihmetellyt juuri, kun olen NHL:n ottelukoosteita katsellut. Vaikka noita maaleja voi katsella vaikka mistä, olisi luonnollisinta katsoa ne SM-liigan sivulta. Minulle kelpaisi ainakin alkuperäisellä selostuksella tehdyt koosteet NHL-tyyliin, vaikka Nelosen koosteet ihan hyviä ovatkin.

Ainakin TPS:ltä löytyy Youtubekanavaltaan maalikoosteet ja muistaakseni samat ovat nähtävissä myös joukkueen kotisivuilta. Jostain (varmaan Jatkoajasta) muistelen lukeneeni, että noissakin koosteissa olisi joku 90 sekunnin aikaraja, joka on varsinkin runsasmaalisissa peleissä aika vähän. Ja tapahtuuhan niissä peleissä välillä muitakin asioita kuin maaleja. Lisäksi noissa koosteissa on mukana vain pelin äänet, eli ilman selostusta mennään.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Jepulis, itse en kyseistä Talvipeliä edes katsonut, enkä edes yrittänyt, mutta muutama päivä sitten tosiaan sähköpostiin tuli yksi ilmaiskoodi jolla voi katsoa joko 15.2 tai 17.2 jonkun pelin.

Jännä muuten että samaisessa sähköpostissa mainitaan että koodi on voimassa 18.2 asti, mutta silloinkin on pelejä. Kenties ristiriita, että ensin mainostetaan, että toimii 15.2 tai 17.2 kierroksella mutta kuitenkin koodi voimassa 18.2 asti jolloin silloinkin on pelejä.
 

Jameson

Jäsen
Voi herranjestas taas..

Onko muilla ongelmia TPS-HIFK pelissä? Mulla pätkii kokoajan ja bufferoi nii maan pirusti kokoajan, turkkulaisittai.

Sain tämän pelin hyvityksenä Talviklassikko-farssista. Eipä taas paljoo paremmalta vaikuta. En tiiä montaa asiaa joka saa verenpaineen näin ylös ku tää.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi herranjestas taas..

Onko muilla ongelmia TPS-HIFK pelissä? Mulla pätkii kokoajan ja bufferoi nii maan pirusti kokoajan, turkkulaisittai.

Sain tämän pelin hyvityksenä Talviklassikko-farssista. Eipä taas paljoo paremmalta vaikuta. En tiiä montaa asiaa joka saa verenpaineen näin ylös ku tää.

Jonotan asiakaspalveluun parhaillaan kyseisen ongelman taki. On se nyt vittu, kun ei saa näitä toimimaan kunnolla. Sen sijaan hintoja kyllä nostetaan säännöllisesti.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi herranjestas taas..

Onko muilla ongelmia TPS-HIFK pelissä? Mulla pätkii kokoajan ja bufferoi nii maan pirusti kokoajan, turkkulaisittai.

Sain tämän pelin hyvityksenä Talviklassikko-farssista. Eipä taas paljoo paremmalta vaikuta. En tiiä montaa asiaa joka saa verenpaineen näin ylös ku tää.

Sama ongelma täälläkin, eihän tässä voi enää kuin nauraa tälle...

-S
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Urholla vissiin on useampi serveri, mutta kuormaa tasataan todella huonosti näiden välillä.
Justiinsa noin viisastelin täällä jokunen viikko sitten, mutta ei ketään kiinnostanut. Useampi palvelin ulkomailla ja kuormantasaus toimii nopalla. Voitte todeta saman tekemällä kirjaa vaikka netstatin avulla. Streami päälle, promptissa netstat |find "1935" ja osoite talteen. Kahdesti olen testaillut ja aina tökkiminen/tökkimättömyys toistuu samoilla palvelimilla (saman pelin aikana).
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Itse käytin talviklassikosta saamani koodin illan TPS-HIFK matsiin. Hyvin tuntuu nettitv toimivan.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Justiinsa noin viisastelin täällä jokunen viikko sitten, mutta ei ketään kiinnostanut. Useampi palvelin ulkomailla ja kuormantasaus toimii nopalla. Voitte todeta saman tekemällä kirjaa vaikka netstatin avulla. Streami päälle, promptissa netstat |find "1935" ja osoite talteen. Kahdesti olen testaillut ja aina tökkiminen/tökkimättömyys toistuu samoilla palvelimilla (saman pelin aikana).
Ei ainakaan auta mulla mitään tuohon jatkuvaan bufferointiin.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei ainakaan auta mulla mitään tuohon jatkuvaan bufferointiin.
Katselen VeikkausTV:stä Tappara-Ässät matsia ja mulla auttoi myös striimin uudellenkäynnistys. Melkein kyllä mieluummin katselisi jatkuvaa bufferointia, kuin tuota Tapparan räpellystä.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi hyvää päivää tätä Urhon TPS-HIFK -pelin "selostajaa". Sen minkä jatkuvalta puskuroinnilta ehtii kuuntelemaan, niin kaverihan "selostaa" samalla intensiteetillä kuin yleensä luetaan pikkulapselle iltasatua.

Mistä ihmeestä näitä laamoja revitään tonne?
 

ilu

Jäsen
Justiinsa noin viisastelin täällä jokunen viikko sitten, mutta ei ketään kiinnostanut. Useampi palvelin ulkomailla ja kuormantasaus toimii nopalla. Voitte todeta saman tekemällä kirjaa vaikka netstatin avulla. Streami päälle, promptissa netstat |find "1935" ja osoite talteen. Kahdesti olen testaillut ja aina tökkiminen/tökkimättömyys toistuu samoilla palvelimilla (saman pelin aikana).

Kyllä aiempi viestisi tuli luettua kiinnostuksella ainakin täällä, mutten sitä tähän hätään löytänyt näistä useista eri Urho-ketjuista. Tänään voittavaksi IP:ksi seuloitui 174.35.65.122.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Ei ainakaan auta mulla mitään tuohon jatkuvaan bufferointiin.
Ai mikä? Annoin vinkin millä voi haarukoida palvelimia joilla homma toimii tai ei toimi saman pelin aikana. Siihen et voi vaikuttaa minkä palvelimen saat esim. F5:sta painaessa. Joskus tulee samaa toistakymmentä kertaa peräkkäin.

Tällä hetkellä Tappara-Ässät
174.35.65.118 toimii (ei mitään ongelmia)
93.188.128.58 tökkii (bufferoi vähintään kerran minuuttiin)
174.35.65.120 toimii
91.202.200.217 tökkii ja prkl en pääse tästä enää eroon millään :/
91.194.205.107 haa pääsinpäs, tämä toimii

Enempää en jaksa nyt räpeltää. Huom. sillä ei ole sitten välttämättä merkitystä, että missä verkkosegmentissä palvelin on.
 
Viimeksi muokattu:

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai mikä? Annoin vinkin millä voi haarukoida palvelimia joilla homma toimii tai ei toimi saman pelin aikana. Siihen et voi vaikuttaa minkä palvelimen saat esim. F5:sta painaessa. Joskus tulee samaa toistakymmentä kertaa peräkkäin.
Kun päivitti noin 30 kertaa niin nyt toimiikin moitteetta. Tack.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Nyt kun myös veikkauksen sivuilta tulee pelejä, niin mitkäköhän ovat seuraavat pelit mitä veikkaus näyttää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös