Urheilutaustasi?

• 7 682
  • 81

Virumaa

Jäsen
10 vuotta pesäpalloa F-pojista C-poikiin, mitalleitakin tuli sm-tasolla, mutta laji jäi sillon kun olisi pitänyt ruveta harjoittelemaan.

6 vuotiaasta asti pelannut lentopalloa.

Jalkapalloa tullut tahkottua ylä-asteelta asti ja nykyään pelaan 5-divarissa.

Jääkiekkoa pikkumukulasta asti luonnonjäillä ja nyt kun tänne saatiin halli niin harrastekiekkoa pelaillu.

Salibandya d-pojissa pari kautta, neitilaji sääntöjen puolesta joka ei sopinut mulle.

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Noin kuusivuotiaana pelasin PePossa futista yhden pelin verran, mutten innostunut kyseisestä lajista silloin niinkään.

9 kesäisenä aloitin nykyisen oman kuningaslajini, koripallon peluun. Onhan tuota nyt tullut Lappeenrannan NMKY:ssä pelattua ja lähtee kahdeksas kausi käyntiin. On tullut myös kierrettyä katukoripallo-turnauksia hyvällä menestyksellä.

Salibandyä pelailin viime vuonna harrasteliigassa, mutta jotenkin vain olen enemmän lätkämiehiä ja sellainen pehmoilu kaukalossa ei vain mene kallooni. Joka tilanne tulee mentyä liian kovaa, tuloksena kymmenestä ottelusta ulosajo taklattuani pelaajan selästä laitaan (mokoma laidan vieressä kyykistelijä), vitonen koukkaamisesta ja 8 kaksiminuuttista milloin mistäkin, yleensä mailanpainaminen tai työntäminen.

Käsiäkin löytyy, tosin muuhun kuin mailan pitämiseen. Lajina jääkiekko kaksi vuotta sitten. Erää otin itseäni pidemmän ukon kanssa, ja turpiinhan siinä tuli molemmille, kuitenkin pistevoitto kaverille. Ei muuten tunnu kauhean mukavalta lyödä toista kun sattuu niin maan perkeleesti käsiin. Jääkiekkoa en ole pelaillut muualla kuin ihan kaveriporukkalla yleisellä kentällä. SaiPaan liittyminen käynyt pari kertaa mielessä mutta nykyään aivan liian myöhäistä jo. Varmasti olisin aggreessiivisella pelityylillä ja nopeilla jaloilla varustettuna mahtanut johonkin rouhijakenttään. (hymiö)

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Futista junnuna 4 vuotta, lopetin C-ikäisenä. Nyt sitten ihan höntsäilyä puulakkijoukkueessa. Yleisurheilua jonnekin 19-vuotiaaksi tuli harrastettua. Salibandyä pelasin IV-divisioonassa vuoden verran, sitten meni polvi.

Erävaelluksen SM-kisoissa kaksi kertaa (sijoitukset 8. ja 7.) nuortensarjassa.

sippan

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Canadiens ja Arsenal
Käsipalloa olen pelannut Piffenissä ja Åifk:ssa 12 vuotta.Pelaaminen jatkuu yhä naisten Sm-sarjassa ( 4 kausi alkaa).Maalivahtina siis pelaan.

Jalkapalloa pelasin 11 vuotta Piffenissä ja Paraisten nappulaliigassa.Naisten ykkösessä pelasin vähän yli 3 kautta.Olin mm.joukkueen paras maalintekijä viimeisellä kaudella ( kertoo jotain joukkueen tasosta..).Pelasin lähes jokaisella pelipaikalla,mutta mieluisin paikka oli hyökkääjä.

Jääkiekkoa pelasin 4 vuotta Parsportissa ( Ville Vahalahden kasvattajaseura).Olin aluksi ainoa tyttö joukkueessa, siinä me sitten pelattiin, kunnes joku sanoi (ei meidän joukkueen pelaaja), että tuolla pelaa tyttö ja siihen yksi poika vastasi " se on vaan Sippan".Eli hyvin siellä seassa yksi tai kaksi tyttöä meni.

Lentopalloa pelasin pari vuotta Team-82:ssa.

Sählyä olen pelannut koulun kerhossa ja tällä hetkellä avomieheni ja hänen kavereidensa kanssa.

Ja sokerina pohjalla. Olin 2 vuotta baletissa ( tämä on hyvin noloa).Yhtä hyvin kuulun sinne kuin norsu lasikauppaan..

Sen lisäksi käyn uimassa ja pelaamassa sulkapalloa.Eli voisin sanoa olevan aika urheilullinen ihminen.

Suosikkijoukkue
Jokerit
Vasta luomassa ns. uraa

Minullahan on ikää se 16 vuotta ja tähän mennessä ns. saavutukset eivät vielä ole päätä huimaavia. Koulun puolesta pelaan salibandya siihen tarkoitetussa kerhossa (talvisin) ja joskun kotona pelaan futista tai pesistä.

Mutta ennen kaikkea minä olen juoksija, koska täällä haja-asutus alueella ei niinkään mitään joukkueita ole. Edustan sellaista suurjoukkuetta kuin Valtimon Vasama. Käsi ylös joka tietää missä tämä paikka sijaitsee! Toki täältä on tullut koviakin urheilijoita ja edelleenkin meillä on ainakin yksi SM-kisoissa esiintynyt hiihtäjä

Suurin saavutukseni sattui eilispäivälle. Voitin koulujenvälisissä yu-kisoissa 800 metrin kisan ajalla 2,32. Aika oli sekunnilla alle edellisen ennätyksen. Sieltä sain sellaisen pienen muka kultaisen läpyskän.

Lisäksi olen tänä syksynä saanut hienon pokaalin yhdestä hölkkäkisasta. Joka tosin on juoksua eikä hölkkää. Pokaalia ehkä himmentää se että olin ainoa osanottaja sarjassani :)

Paljon on tullut harrastettua vaikka nuori olenkin.
- Jalkapalloa 2 kautta Jäpsissä.
- Jääkiekkoa muutama kausi Haukoissa
- Tällä hetkellä salibandyä Järvenpääläisessä joukkueessa nimeä en viitsi mainita, ettei kukaan kuole nauruun. Kolmas kausi menossa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kilpailulisenssi on ollut vain dartsissa ja salibandyssä. Dartsissa olin lahjaton, mutta ahkerasti treenaava huonohermoinen tunari. Salibandyä pelaan edelleen. Siinä onkin tullut kokeiltua ihan kaikki vaihtoehdot, C, RW, LW, RD, LD, G, tuomari, toimitsija ja katsoja. Tällä hetkellä pelipaikkana maalivahti. Tästä syystä tulevaisuus dartsaajana onkin aika heikoissa kantimissa (lopetin tosin 7 vuotta sitten). Molarilla on aina sormet paskana. Kiitti vaan, vastustajat. No, voinhan aina lohduttautua sillä, että olen ÄM (Älytön Mestari) jo kolmatta vuotta putkeen. Koskas on seuraava skaba, Tinkezione?

cc_rider23

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ässät, San Francisco Giants
Jaahans, mitähän sitä on kaikkee tullut tehtyä....

Jalkapalloa 8 ikäisestä A-junnuihin Granissa. Vasen pakki, ikinä en tehnyt maalia, paitsi kerran omiin. Veskanakin tuli dyykkailtua pari kautta. Nykyään tahkotaan puulakisarjassa, ihan hyvällä menestyksellä. Keltasia kortteja viuhuu, kun on pakko repiä vastustajan paidasta ettei mene ohi.
Salibandyä junnusarjoissa ja nykyään puulaakisarjassa + 4 divarissa. Pelipaikkana vasen pakki. Oon sellanen 90-kiloinen 175 senttinen tukeva, mutta hidas, mutten kankea pakki. Pelinumero 23, ruoska viuhuu Pepen malliin.
Jääpalloa Narukerässä skidinä, veskana tuli pelailtua. Ihan hullu meininki!
Lätkää on sitte tahkottu enemmänkin Granin ulkojäällä, avojään pommit tulleet tutuksi.
Sitten nykyään tulee mätkittyä sitä golfpalloa jonkun verran.
Mitäs muuta, no, nykyään yleistä hötkyilyä, lenkille (korjaan kaljalle) tulee lähdettyä kun vaimo vaatii, ja sitte välillä pelailen bilistä (myös taskubilistä).
Ai niin, pesistä kokeilin Ulvilan Pesäveikoissa skidinä.
CC

Memmu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Urheilu oli oikein intohimo nuorempana ja kouluaikoina varsinkin. Mulla on kouluvuosilta mitaleja (kymmeniä) hiihdosta, yleisurheilusta (100 m piirimestari vuodelta 1 ja 2..), luistelusta, maastojuoksusta. Myös pesäpalloa pelattiin innokkaasti. Sit pasahti polvet ja penikkatauti, että aktiiviurheilu jäi noin 15-vuotiaana. Sääli. Nyt sitten ahkeraa penkkiurheilua, lenkkeilyä, rullaluistelua ja kuntosalia :)

hockeygirl

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi ja HPK
Minun urheilutaustaan kuuluu seuraavat asiat.
-Tanhu ja jumppa alle 10 vuotiaana.
-Pesäpallo muutamana kesänä
-Jääkiekkoa 4 kautta.Niistä on muistona kaks mitallia (molemmat pronssisia) ja viime kaudelta fair play-pelaaja pokaali.Neljän kauden aikana sain tehtyä vain yhden maalin ja kerättyä muutaman syöttöpisteen.Pelasin hyökkääjänä.
-Muutenkin tulee liikuttua pyörällä paikasta toiseen

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
- Junnuna lätkää ja futista Pitassa. Kummassakaan ura ei erityisen menestyksekäs. Liekö hitaus syynä tähän.

- Pingistä murrosikäisenä Stigan kakkosjoukkueessa. Muutama joukkuemitali tullut voitettua.

- Yläasteella ja lukiossa korista, lentistä ja käsistä koulun jengissä. Koriksessa voitettiin koulujen mestaruus. Olisiko 2 Topon pelaaja kenties ollut syynä tähän.

- Miekkailuakin on tullut harrastettua. Tässä lajissa oli aika helppoa nousta ihan SM-tasolle. Harrastajia aika rajoitetusti.

- Salibandya tai sählyä tuli pelattua 80-luvun lopussa. Mukana muutama sittemmin HIFKissä pelannutta kaveria.

- Soutua tullut harrastettua noin 10 vuotta. 4 Sulkavan soutua takana.

Tuamas

Jäsen
- Junnuna futista englannissa ja Bk-46:ssa muutama vuosi, ei oikein koskaan kiinnostanut, niin en pärjännyt.

- Sählyä/Salibandy joku kymmenisen vuotta, viimeiset kolme kautta A-junnujen liigaa ja 3-4divaria.

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
- Pesäpalloa 7 vuotta junnu- ja maakuntasarjatasolla huonolla menestyksellä

- kiekkoa 7 vuotta Jokipojissa eri junioritasoilla kohtalaisella menestyksellä,mutta sitten vaan lopahti into kun pääsi mopoikään ja kesätreenit alkoi maistua puulle...

- jalkapalloa 9 vuotta junnuporukoissa, sittemmin puulaakitasolla...

- salibandya olen aktiivisemmin(sarjatasolla) pelannut vasta vuoden ja senkin olin loukkaantuneena ja myös tämän kauden aloitan loukkaantuneiden kirjoissa samaisen polvivamman takia. Joukkueemme sarjataso tällä hetkellä IV-divari...

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Jääkiekkoa yli 10-vuotta, salibandyä alemmissa divareissa muutama vuosi ja muutamia vuosia kaiken maailman kamppailulajeja.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
muistaakseni olin jo vastannut tähän mut en kai sittn kun en löytänyt omaa vastaustani..
Futista 9 vuotta 89-98 Oulunkylän Gnistanissa,Salibandya vuodesta -95,ensin 3 vuotta Ylhäksessä ja sen jälkeen miesten 5.divaria Ogelin legendat joukkueessa..

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Kilpaurheilun aloitin yleisurheilulla (n. 10 vuotiaana), näinkin komearaaminen salskea nuorimies (180/65) valitsi tietenkin lajikseen kuulantyönnön ja keihäänheiton. Järkiin tultuani siirryin ensin juoksuradalle sekä maastojuoksuun ja sitten myöhemmin hiihtourheiluun. Hiihtoa varten piti tietenkin keksiä hyviä harjoitusmuotoja kesällä joten aloitin suunnistuksen. Ja koska hiihto ja suunnistus alkoi olla hallussa aloin myös talvisin hiihtosuunnistamaan. Kesällä tietenkin pelattiin myös jalkapalloa paikallisessa pikkuseurassa ja jääkiekkoakin aloittelin mutta luovuin harrastuksesta ymmärrettävistä syistä ajan puutteen takia. Harrastus- ja harjoittelumielessä on tullut kokeiltua monenlaista muutakin lajia mutta niistä ei ole paikallisia puulaakeja ja piirkunnallisia kilpailuja isompia kokemuksia. Nykyään kilpailumielessä harrastan enää suunnistusta, joka on järjettömän hieno ja vaativa laji.

Menestystä on tullut nuorempana jonkin verran mutta siitä taisikin olla erillinen ketju joskus aikaisemmin.

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nostetaan tämä ketju ylös..

Jääkiekkoa n.8-vuotta, lopetin 15-vuotiaana

nappulana yleisurheilua

jalkapalloa silloin tällöin kuntasarjassa

Tällä hetkellä salibandya nuorten sm-sarjassa (try-out)

scholl

Jäsen
- juniorina (ala-asteiässä) Klubissa futista pari kautta
- juniorina judoa muutamia vuosia
- juniorina ampumahiihtoa ja hiihtoa, joissa lajeissa tuli mm. piirin mestaruuksia useampana vuonna
- nykyään kuntoiluna mm. marathoneja about kerran kesässä
sekä iso määrä lajeja ilman seurassa touhuamista

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oma urheilu-ura näyttää about tältä:

-8 vuotta jalkapalloa junnuna. Loppui vähän ennen kun menin inttiin kaksi vuotta sitten.

-Pyöräilyä nuorempana pari tuhatta vuodessa, lähinnä hyötyliikuntaa. Nykyisin ajelen silloin tällöin.

-Hiihtoa huvikseen muutamia kymmeniä kilometrejä talvessa koko ikäni. Viime talvena 400 kilometria ja takana 3 Finlandia-hiihtoa.

-Suunnistusta keväästä lähtien parin viikon välein. Tai oikeastaan lähinnä suunnistelua.

-Juoksua parin vuoden ajan. Takana yksi marathon ja pari puolikasta. Ensi lauantaina HCM. Viikossa kilometrejä 50-100.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Huh huh...

Fudista JP-67:ssa skidina

Korista FoKoPossa, KTPssa ja Natevassa, seka lukioiden joukkueissa.

Jenkkifudista Bulldogseissa ja Whipsissa.

Triathlonia 1/8 ja 1/4 matkoilla kolme vuotta.

Latkaa Belgiassa kahdessa jengissa.

Golfia viimeset viisi vuotta, nyt handarilla 8.

Kaikenmaailman hopealusikka-saavutuksia yleisurheilusta en lahde edes luettelemaan :D

Unelma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joskus on jotain tullut harrastettua:

-ala-asteella yleisurheilukoulussa ja Tarmossa kolmisen vuotta.

-pesiskoulua kolmena kesänä.

-jalkkista ja jääkiekkoa pihalla veljien ja niitten kavereitten kanssa.

-taitoluistelun aloitin viis vuotiaana, luistelin 5-luokkaan asti.

-show jazz-tanssia kolme kautta takana, neljäs alkaa.

-itämaistatanssia puoli vuotta (opettaja ei ilmoittanut jatkosta).

Niin ja nyt:

-taitoluistelussa yksinluistelua, muodostelmaa ja jäätanssikursseja (aloitin viime kaudella uudestaan kolmen vuoden tauon jälkeen).

-ja juuri sitä show jazzia. Tietenkin kouluun, harkkoihin ja ns. työhön pyöräily ja kävely on yks harrastus. Ei täs nyt enempää muista. Balettia ala-asteella luistelun jumpassa.

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Jalkapalloa B-junnuihin asti RP-82 jengissä
Yleisurheilua ja hiihtoa kovalla innolla, mutta huonomalla menestyksellä..

Nykyään ei ehdi/jaksa edes potkimaan palloa tai pelaamaan sählyä kaveriporukalla..tai sitten vuorot sattuvat töiden kanssa samaan aikaan..

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Jalkapalloa kymmenisen vuotta Kuusankosken ylpeydessä, Kumussa aikoinaan. Sitten kun ei rahkeet pelaajana riittäneet, pitikin ruveta tuomariksi, jonka harrastuksen parissa sählään edelleen (tämän jälkeen ei varmaan ei varmaan allekirjoittaneelle heru paljon sympatiaa Jatkoajan taholta).

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Korista junnuna vuosina 1986-1992

Salibandyä 5. ja 6. divisioonassa vuosina 1995-1998, nykyään firman pelejä

Futista vuodesta 1986
- Kolmosta 1997-2000
- Kakkosta 2001
- Ykköstä 2002-

Paljon tässä ei futiksen lisäksi ehdi harrastaa, lähinnä talvella tapahtuva oma harjoittelu eli lenkki ja puntti kuuluvat ohjelmaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy