Urheilutaustasi?

• 7 682
  • 81

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Kuinkas atleettisia täällä ollaan? Oma urheilutaustani ei nyt mikään maaginen ole mutta jotain sentään on tullut harrastettua:

- Pesäpalloa 3 vuotta Jyväskylän Kirissä ja vuosi Siilinjärven Pesiksessä (juniorit)
- Painia Jyväs-Ässissä 3 vuotta (piirinmestaruushopea 24 kg painoluokassa ikää noin 6-7 vuotta)
- Yleisurheilua Jyväskylän Kenttäurheilijoissa kuukausi, ei napannut.
- Futista Huhtasuon Kisassa kuukausi, eikä sekään innostanut.
Nuo on poikkeuksetta harrastettu ennen kymmentä ikävuotta.
Nykyään olen todellisessa rapakunnossa.

Viimeksi muokattu:

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Jotta olisin suomen huonoin gooni, oli minun nuorena poikana taattava kehitykseni suunta seuraavin menoin:

- yksi kausi potkupalloa HJK Kallion riveissä ala-asteella (en tehnyt yhtään maalia, tietenkään)

- koripalloa HNMKY:ssä parisen vuotta, pelasin parhaimmillaan pari vuotta vanhempien kanssa, eli jotain osasin. Valmentaja vaihtui ja se tappoi innostuksen (ja onhan se paska laji, heh)

- salibandya jossain alasarjassa, ura taisi loppua pelikieltoon.

- jääkiekkoa nyt kaksi kautta Itä-Helsingin Noutajien riveissä tehoilla 20. 2+0=2, 182pim

- rullakiekkoa kolme ottelua ja loppukauden pelikielto sitten siihen heti (= uran loppu, ei jaksa kiinnostaa).

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Potkista jostain kuuden vanhasta tuonne 12 ikävuoteen asti Halssilan Nousussa molarina, meriittinä jokunen rankkarin torjunta :P Olin porukan pisin ja hitain niin maaliin tuli heti komento.

Korista Honsussa 5 vuotta, lopetin muistaakseni 14 vuotiaana kun valmentaja vaihtu. Paska laji enivei

Salibändiittiä puulaakissa aikuisiällä, vankka ja kädetön puolustaja, kymmenkunta matsia ja 3 maalia ja pari syöttöä, jäähyjä sit olikin jokunen ja tais mahtua yksi ulosajokin.

jaheka

Jäsen
Jääkiekkoa 7v ---> 18v S-kiekossa (oikea laitahyökkääjä)
Jalkapalloa 7v ---> 13v TP-55 (puolustaja, libero, harvoin hyökkäyksessä)
Muita lajeja ei sitten oikein aktiivisesti tullut pelailtua

lejon

Jäsen
Jalkapalloa 5 vuotiaasta C-junioreihin tms. Kaarinan Reippaassa.

Jääkiekkoa 8-vuotiaasta B-junnuihin.
C-junioreissa olimme ensimmäinen Kiekko-67:n joukkue joka pääsi SM-sarjaan.

Nykyään tulee pelailtua salibandya kolmosdivarissa.

taube18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki 79
Rovaniemen Reippaassa 12 vuotiaana poikanyrkkeilyn Suomen mestaruus kultaa.
Nuorempana Roren Liverpoolin joukkueessa kaupunginosa joukkueessa pronssimitalit.
Lukuisia mitaleita ja piirinmestaruuksia kesäonginnassa ja talvella pilkkikilpailuista alle 18 vuotiaitten sarjoissa.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-Squashia todella aktiivisesti junnuissa 5 vuoden ajan.
-Jalkapalloa Ihan skloddina 2 vuoden ajan
-sählyä hyvin pienen ajan

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
-Keihäänheittoa noin 16-vuotiaaksi asti. Paras sijoitus Lahden alueen piirinmestaruuskisojen 8. sija. Tuolloin hävisin toisiksi viimeiselle vain vähän yli 10 metriä.

-Jääkiekkoa maalivahtina 17-vuotiaaksi asti luonnonjääsarjatasolla. Viimeisenä kautenani Lahden alueen luonnonjääsarjan voitto, Tampereen piirin mestaruusturnauksessa sitten kylmästi 7. sija. Tuona kautena itselleni tuli kuitenkin palkinto. Kuntamme valítsee aina vuosittain eri lajien parhaita urheilijoita ja jääkiekkojoukkuemme voitti tuon palkinnon. Joukkueen kesken sitten päätettiin antaa tuo kirjapalkinto minulle, koska kaikki runkosarjaottelumme, jossa pelasin, päättyivät voittoomme. Maalivahtina olin hidas luistelemaan ja kankea, mutta reaktiokykyjäni kehuttiin. Samaten hanskakättäni pidettiin ohittamattomana. Periaatteessa läpiajosta minut sai miltei aina harhautettua, mutta jos taas näin laukauksen, sain sen 95% varmuudella kiinni.

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Ekasta luokasta seitsemännellä palloilin JäPS:ssä. Joukkueen yhteishenki oli kuitenkin niin olematon, että näin parhaaksi lopettaa tuon harrastuksen - varsinkin kun minusta ei mitään suurta tähteä ollut kehkeytymässä.

Yläasteella - muistaakseni kasilla - aloitin sitten kössinpeluun, ja palloa tulikin läiskittyä seinään enemmän tai vähemmän aktiivisesti kolmisen vuotta. Nyt tuokin on jäänyt vähän vähemmälle, vaikka todella hyvää kuntoilua onkin.

Yllä mainitut ovat ainoat kokemukseni urheiluseuroista. Nykyään sitä tulee lähinnä pelailtua fudista, lätkää, sählyä yms. kaverien kanssa höntsäasenteella. Ja salilla yritän käydä pari kertaa viikossa.

Järvätsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NyR
Itse olen pelannut jääkiekkoa 12vuotta, Ilveksessä/KooVeessa a-junnuihin saakka.
Jalkapalloa on tullut pelattua kaupunginosatasolla noin 10 vuotta ja yleisurheilustakin löytyy maastojuoksusta mitali, tosin vuoden olen pienenä yleisurheillut.
Myös sählyä on tullut aivan hitusen kokeiltua joukkuetasolla.

Doctor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida, Newcastle
Jalkapalloa on tullut pelailtua 12 vuotta, kunnes noin kaksi vuotta sitten siirryin eläkkeelle lajista. Parhaana aikana edustusjoukkueessa olimme Suomen kuudenneksi paras. Edellä olivat Jazz, Kuusysi, TP-55 jne... Itse olen kunnostautunut jalkapallossa vapaapotkujen antajana koht. hyvällä menestyksellä.

Lätkää on tullut tahkottua vuosi nuorena, mutta ura loppui sydänlihastulehdukseen ( onneksi se ei vaivaa enää).

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joskus ihan pienenä jo kokeilin siipiäni yleisurheilussa VarTassa ja sitten ala-asteiässä uudestaan, parin-kolmen vuoden ajan. Koulujen välisistä kisoista on meriitteinä 3 pronssia ja yksi hopea hiihdosta (perinteisellä tyylillä, vapaa oli minulla vahvempi), kaksi hopeaa ja yksi kulta 100 m juoksusta sekä hopeaa korkeushypystä. Jalkapallosta olisi tullut koulujen välisten mestaruus, jos olisin suostunut menemään mukaan joukkueeseen...

Nykyään harrastan kuntosalilla rehkimistä sekä erilaisia aerobikkejä erään nimeltämainitsemattoman kuntosaliketjun Turun yksikössä (kolme viikkoa vielä, sitten täytyisi etsiä sali Helsingistä päin).

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
E-junnuissa salibandya Agricolan Stagassa.
D-junnuissa samaa lajia häpeäkseni HIFKissä. :)
Sitten tuli polvivamma joka tappoi kiinnostuksen. Nyt jalat on terveet ja on tullut pelailtua areenaliigoissa. Syksyllä 6-divariin pelaamaan.

Lätkääkin olisi tarkoitus alkaa pelaamaan nyt tässä syksyllä. Ensin pitäisi ostaa varusteet ja löytää joukkue... Kenties Try-outille Noutajiin? :)

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Juniorina oikein vakavissaan pinnalle pyrkien futista Kiffenissä ja lätkää Karhu-Kissoissa.

Sitten aikuisena lätkää II-divisioonatasolla HJK:n ja Karhu-Kissojen riveissä vuodesta 1977 alkaen. Pelipaikkani oli oikea pakki.

70-luvun lopulla jalkapallossa 62 virallista II-divisioonapeliä "Kivinokan raitapaidoissa" elikä Helsingin Ponnistuksessa keskikentällä.

"Urani" kummassakin lajissa päättyi 1987 polvivammoihin. Sen jälkeen olen heilunut ainoastaan katsomon puolella lätkän ja futiksen suhteen. Sählyä tosin pelaan nykyäänkin, sillai varovasti muiden itsensä teloneiden veteraanien kanssa. Eipä silti, sählyä varovasti pelaten on kuitenkin solisluu paukkunut...

Nuorena urheilin

- Judoa jossakin jyväskyläläisessä seurassa n. nelisen vuotta. Ei merkittäviä saavutuksia.

- Kaukalopalloa kolme kautta Trio90:ssä. Joku mitali (e-nuorissa) on noilta ajoilta hallussa.

- Pesäpalloa Jyväskylän Valossa kaksi vai oliko peräti kolme kautta. Sitä ennen useita kesiä jossakin (joko Valon tai Kirin) pesiskoulussa. Yksi miesten ottelu jossakin jämäsarjassa n. viisi vuotta sitten. Ei sen suurempia saavutuksia tuossakaan lajissa.

Hayha

Jäsen
Jääkiekkoa n.14-vuotiaaseen asti.

Siitä sitten pari vuotta salibandyä puulaakissa ja jossain -82 -syntyneiden turnauksissa.

Tällä hetkellä toinen kausi jalkapalloa puulaakissa uskomattoman kovassa joukkueessamme. Olen neljän pelin jälkeen joukkueen maalitykki. Maalierohan on 1-17.

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
-Potkupalloa 5-vuotiaasta n. 10 vuotiaaksi TPV:n junnuissa, viimeisen vuoden ikäkausijoukkueessa.

-Häpeällistä pesäpallia pelasin kauden verran Manse PP:ssä.

-Kiakkoo viitisen vuotta Tapparan kauppareissa

-Sählyä nyt varmaan kohta kymmenen vuotta. A-junnujen SM-sarjaa ja miesten 1-divaria on tullut pelluuteltua.

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jääkiekkoa 1999 -> ?
Korista taisin kokeilla pikkuskidiniä (= jollain ekalla luokalla tjsp.) parin viikon ajan
Futista pelasin yhden kauden FJK:ssa tehden joukkueestani toiseksi eniten maaleja. Joukkue oli paska, ei inspannu pelata kyllä yhtään sit.

Muuta ei ole tullut harrastettua missään seurassa, mutta sählyä (ei sitä salibandyksi sovi kutsua) pelailin yhdellä sellaisella kylätalolla tai mikä nyt onkaan niin kavereitten kesken pari vuotta, mutta mutta, taso oli niin alhainen :/ Se sitten taas johtui siitä, että joukossa oli minun lisäkseni yksi, joka harrasti jotain urheilua seurassa.

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Varsity football eli jenkkifutista tuli pelattua vähän yli vuosi. Pari viime vuotta olen yrittänyt pelata syksyisin eräänlaista harrastelijaliigaa, mutta polvi ei näköjään kestä. Vielä tämä kausi yritetään painaa läpi ja ensi vuoden alusta lähtien olisi tarkoitus keskittyä valmentamiseen.

Voittaja

Jäsen
Jaa-a, mitähän kaikkea sitä onkaan tullut harrastettua? Ns. kilpatasolla olen harrastanut yleisurheilua pari vuotta(joskus nappulana), korista yhden kauden verran, potkupalloa parikolme kautta, lätkää 20 vuotta(Suomi-sarja tasolla asti), pesäpalloa ehkä joku 5-6 vuotta(tais olla piirisarjaa miehissä toi viimenen vuosi)..olikohan sitä vielä jotain? Sitten tietenkin kaikkea muutakin, ja myös edellisiä ihan harrastuksen ja kuntoilun vuoksi. Nykyään yritän keskittyä valmentamiseen.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- jalakapallon tapaista potkimista alemmissa sarjoissa vv 75 - 89
- jääkiekkomaalivahtia muistuttavaa toimintaa vv 74 - 84
- lentopallon lentoratoja tutkiskellessa vv 79 - 84
- muuta höntsäilyä siinä sivussa, mutta aina pallon kanssa. V***u mitään hiihtosuunnistusta..
- niin ja kun koivet loppui, niin golfia vsta -95.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-Muutama vuosi yleisurheilua Vantaan Salamissa alle kymmenvuotiaana.
-Hokia Evun korttelisarjoissa ja Granissa 15-16 vuotiaaksi asti.
-Suunnistusta parikymppiseksi kohtalaisella piiritasolla.
-Futista viime kaudesta alkaen 7.-divisioonatasolla.
-Yleistä kuntoilua hyvällä sykkeellä, joskin välissä oli usean vuoden jakso, jolloin vaan rockasin ja vietin epäsäännöllistä elämää.

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
- Ala-asteikäisenä yleisurheilua. 60 m ja pituushyppy parhaita lajeja. Innostus kuitenkin lopahti.
- Jalkapalloa n. kymmenen vuotta. "Ura" loppui armeijaan menoon vuonna 2000. Silloin pelailin 4-divisioonassa. Pelipaikka oli lähes poikkeuksetta puolustuksessa. Maaleja ja ulosajoja tuli molempia suunnilleen 1 per kausi ja varoituksia keskimäärin joka kolmannessa ottelussa. Kovasti tekisi mieli aloittaa pelaaminen uudelleen, mutta aika ei mukamas riitä.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onhan noita meriittejä:

- 4. sija Teljän seurakunnan hiihtokilpailuissa (alle 9 v. sarja, 7 osanottajaa)
- kaksi mestaruutta ja yksi hopeasija työpaikan saappaanheittokilpailuissa (ja vain nämä kolme kertaa mukana, ennätys lajissa hiukan vajaa 43 metriä; kun jäin toiseksi niin pisin heittoni tuomittiin erittäin kyseenalaisesti yliastutuksi)
- yksi kotikunnan mestaruus samassa lajissa
- kaksi maailmanmestaruutta luutapallossa (Moskovan kansainvälinen sarja; neljä pelattua kautta)
- neljäs sija dartsin joukkuekilpailussa (niinikään Moskovan kansainvälinen sarja)

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kavereiden kannsa pelailtiin puistofudista (ja pelataan yhä), ja toista kymmentä vuotta sitten ajateltiin ensin perustaa oikea jalkapallojoukkue, mutta todettiin että siinä lajissa joutuu juoksemaan liikaa. Niinpä perustettiin salibandyseura. Siihen aikaan ei kukaan tiennyt virallisia sääntöjäkään, vaan tilattiin ne suoraan salibandyliitosta. Sitten tulikin pelattua lajia muutama vuosi alasarjoissa, kunnes seuramme taantui takaisin harrasteluporukaksi.

Mainittakoon vielä, että 3:n vuoden aikana en tehnyt yhtään maalia virallisessa sarjapelissä...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy