Urheilulajisi?

  • 2 215
  • 24

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Jatkoajan kirjoittajien joukosta löytyy varmasti kaikkien mahdollisten eri lajien harrastajia, joten kertokaamme niistä muillekkin. Eli, mitä pelaatte/harrastatte ja millä sarjatasolla..
Itse pelaan jääkiekkoa A-junioreiden 1-div. tai Suomisarjassa, seura on vielä auki. Joten rohkeasti vain, kertokaa myös miten olette ajautuneet lajinne pariin.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse harrastan pitkän matkan juoksua, tai ainakin harrastin. Tänä vuonna jaloissa on ollut niin paljon ongelmia, että juokseminen on mennyt täysin vituiksi. Lajin pariin ajauduin muutama vuosi sitten, kun ajattelin, että olisi kivaa juosta marathon. Siihen treenatessa laji tuntui kivalta: voi harrastaa kun itselle sopii, on edullista ja itsensä palkitsevaa. Ekan marathonin jälkeen treenasin vuoden seuraavalle ja aika parani 20 minuuttia. Tänä vuonna piti treenata kovempaa, mutta jonkin sortin tulehdus jaloissa pilasi kaiken. Ehkä sitten taas ensi vuonna.
 

Kliz

Jäsen
Harrastan salibandyä TPS:n b-junnuissa SM-tasolla. Kaksi ja puolikautta on nyt tullut pelattua ja menestystäkin on tullut mukavasti. Viime vuonna voitimme c-junnujen kanssa SM-pronssia, ja ensi kaudella b-junnuissa on tavoitteena tietenkin mitalin kirkastus ;)
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Murtomaahiihto perinteisellä tyylillä. Armeijan jälkeen kului 10 vuotta, kun laitoin seuraavan kerran sukset jalkaan ja nyt olen nauttinut jokaisesta hiiohtoreissustani. Kaikenmaailman luisteliat vetävät ohi, mutta perinteisen hiihtotyylin nautintoa ei voita mikään.

Juha Mieto, parta huurussa häviää sadasosasekunnilla Lake Plasidissa. Jotenkin tästä lapsuuden muistikuvasta saa tsemppiä, kun hämärän rajamailla kiihdyttää loppusuoraa hiihdettyään melkein 5 km.

Sauvakävelyä en ole vielä kokeillut, mutta väistämättä sekin on kohta edessäni.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Rullaluistelu, saatanan atooppinen ihottuma vaan tahtoo aina tunkea pintaan, ja sillon pienikin hiki pistää kutittamaan, sen verran, että on parempi hoitaa iho kuntoon, kuin lähti sitä ärsyttämään lenkille.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Pelailen jääkiekkoa miesten harrastekiekkosarjassa. Aiemmin pelasin Lahden Kiekkoreippaan junioreissa, mutta tahti meni niin kovaksi, että päätin mennä harrastekiekon puolelle höntsäilemään. Yksi höntsäkausi takana, ja kyseessä oli kiistämättä urani hauskin kausi!
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Koripalloa tuli junnuiässä pomputeltua. Plakkarissa on joitain piirisarjan mitaleita - tietäisi vaan mihin nekin lusikat ja vaasit on kadonneet.
 

chewmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter Milan, Kärpät, TPS, HJK, Barca, Penguins
Oma lajini mitä olen harrastanut TUL:n parhammistojakin vastaan on lähinnä pikajuoksu sekä viestejä ja pituushyppyäki joskus sekä aitajuoksu, mutta kerran kävi niin että ekaan aitaan jäin ja polvi edellä maahan se teki pirun kipeetä. Olihan se aina hienoa kun Salosta tultiin ja voitettiin suuri ja mahtava Turun Urheiluliitto :)

Ongelmakseni tuli jossain vaihees akillisjänne, joka alkoi vihoittelemaan. Enkä koskaan varmaan ollut mikään himoharjoittelija. Mulle sanottiin että on vain ominaisuuksia ja lahjakuutta sen verran että pärjäsin. Mitaleita ja pieniä pyttyjä on noista ajoista muistona kans aika kivasti.

Mikäs sen hienompi tunne olisi kun kotikisoissa voittaa satanen ja palkintopallilla kattella suomen lippua :)
 
Viimeksi muokattu:

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Junnuna aika kului jääkiekon, koriksen ja uinnin parissa. Äärettömän hienoja lajeja kaikki. Nyt yritän siirtää pojalleni "tietoa" . Urheilua sekin, vaikka ei uskoisi..
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Kesäaikana footbag on se ykköslaji. Mukava laji, kun ei tarvitse raahata säkkikaupalla varusteita, vaan riittää kun raahaa itsensä jonnekin kentälle (nurmi on hyvä) ja aloittaa bägin kanssa kikkailun. Bonuksena tasapainon kehittyminen sekä sellaiset venytykset ja hypyt, joihin ei muuten uskoisi pystyvänsä. Kisoissa en ole käynyt ja tuskin menenkään. Omaksi iloksi ja muiden harmiksi...
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Muksuna tuli hiihdeltyä ja yleisurheiltua piirikunnallisella tasolla. Jalkapalloa aluesarjassa C-junnuksi asti. Myöhemmällä iällä salibandyä VI-divarissa ja futista puulaakissa. Ykkösenä kuitenkin erävaellus jossa pariin otteeseen Suomen mestaruuskisoissa TOP-10 sijoituksia nuorten sarjassa.
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Itse olen suuri taistelulajien ystävä ja tämän johdosta harrastankin thaiboxingia. Kun lajia valitsin, niin tahdoin sen olevan suoraviivainen ja tehokas. Kun tutustuin tarkemmin potentiaalisiin vaihtoehtoihin niin loppupeleissä valinta oli kyllä aika selkeä.

Nyt on pieni offseason-training meneillään ja toivottavasti jo talvella uskaltaisi hypätä kehään joissain amatöörien saliskaboissa. Mutta saas nyt nähdä, saas nyt nähdä. Jos ei vielä silloin niin myöhemmin kyllä aivan varmasti.
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Minulla aika kuluu säännöllisesti Jääkiekon ja Thaiboxingin parissa. Jääkiekkoa olen pelannut pienestä asti, eikä taukoja ole ollut. Thai-nyrkkeilyn löysin puolisen vuotta sitten, kun jostain keksin, että olisi kiva kokeilla jotain taistelulajia ja vaihtoehtoja tutkiskellessa, Thaiboxing vaikutti parhaalta ja samaa mieltä olen edelleen.

Satunnaisesti pelailen myös golffia ja futista.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ehdottomasti korsetti. Eiku korketti, tai se peli, mitä veini väsää Tallinnaan, sitä olen harrastanut jo lähemmäs ylitoistakymmentä vuotta. Pääsis vaan kisoihin. Autourheilu hyvänä kakkosena.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Menneisyydessa junnuna SM-korista, sitten SM ja 2.-divari jefua, viela triathlonia eri tasoilla ennen kun latkaa Belgiassa ja nyt golfia viela hetken amatooritasolla.

**edit** Ai niin ja tuleehan noita pitkia matkoja juostua ihan huvin vuoksi. Puolimaratooneja ja pitkia viesteja (ens kuussa mm 12 hengen 193 mailin juoksu, josta itselle irtoaa 3x7 mailin matkat)**editslut**
 
Viimeksi muokattu:

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Jalkapallo alasarjoissa.
Tavoitteena aina ollut voittaa oma veli maalintekomäärissä - toistaiseksi olen siinä onnistunut joka vuosi.

Ikää mittarissa 28,joten IV-divisioona jäänee korkeimmaksi pelatuksi tasoksi.
 

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Ikää on kohta 43. Aloitin yleisurheilulla ja jalkapallolla siinä 10-vuotiaana ja pari vuotta myöhemmin tuli mukaan jääkiekko, jota harrastin alasarjoissa lähes kolmekymppiseksi. 22-vuotiaana aloin pelata tennistä, jossa pääsin hyvän liikkumisen, kunnon ja helevetin varman pallojen palauttamisen avulla a-luokan pohjille. Kotikutoiset lyönnit olivat kehityksen esteenä siitä eteenpäin. Kaikki tennistä pelanneet tietänevät mitä alan termistössä tarkoittaa sana 'kovakuntoinen tuuppari'. Pari vuotta sitten tuli heitettyä kilpamaila nurkkaan, mutta muutama kertaa viikossa tulee vielä pelattua ja valmennettua.

Talvisin hiihdän semmoiset 1500 km. Viime tiistaina tein Jämin hiihtoputkessa heinäkuun ennätykseni hiihdossa; 32 km. Tuntui ihan mukavalta hypätä 28 asteen helteestä hienoiseen pakkaseen sivakoimaan.

Niin, pyöräilyä maantiellä ja maastossa tulee kanssa harrastettua. Talvella pelaan harrastekaukalopalloa.

Tässä kropassa lahjat olisivat kait olleet juoksussa (100- 400m), mutta niiden treenaaminen on sieltä syvältä. Ei kiinnostanut.
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
14 vuotiaana ensimmäinen matsi aikuisten tasolla 5-divisoonassa. No sitte viiden vuoden aikana sattui ja tapahtui kaikenlaista, joukkue ja sarjataso vaihtui 4-divisioonaan. Urani viimmeinen ottelu päättyi 0-1 häviöön.. tasapelillä olisi noustu 3-divariin.

Edit: mikäli jollekki jäi epäselväksi niin kyseessä on jalkapallo

Nykyään palloa potkin puulaakissa ja salibandyy pelailen.
 
Viimeksi muokattu:

Valabik

Jäsen
Jääkiekkoa B-junnujen 1-divarissa viime kaudella. Voi olla että koko hupi loppuu täksi kaudeksi jos ei kotikaupungin SM-sarja B-junnuihin mahdu. Saa nyt nähdä...
 

#104

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jalkapalloa junnuissa SM-tasolla tulee vielä tämä kausi pelattua, sitten tulee vastaan ikä, kiinnostus ja aika. Ei enää oikein jaksa motivoitua harrastukseen, loukkaantumiset syöny aika hyvin sitä viime kausina, ja penkillehän siitä on päässyt istumaan. Pitäisi myöskin nyt kouluun sen verran panostaa, ettei siihen harrastukseen talvisin enää ole mahdollisuutta varata 30h viikossa. Täytyneepi sitten etsiä itselle ens kesäksi uusi seura, mahdollisesti 4.-5.divarista. Sitten tulee punttia nosteltua, sekä käymässä höntsäporukalla pelailemassa jääkiekkoa harmitellen miksen sitä aloittanut pienenä...
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Valabik kirjoitti:
Jääkiekkoa B-junnujen 1-divarissa viime kaudella. Voi olla että koko hupi loppuu täksi kaudeksi jos ei kotikaupungin SM-sarja B-junnuihin mahdu. Saa nyt nähdä...

Jos et pääse B:hen niin mene ihmeessä äijien harrastekiekkojoukkueeseen! Pelin taso ei välttämättä ole yhtä hyvää mutta helvetin hauskaa on. Et tule pettymään.

Nimim. "Yksi höntsäkausi takana"
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Jaa, jalkapalloa olen pelannut pienen ikäni loukkaantumiseen asti joka päätti ah niin loistokkaan urani, juuri kun pääsin hieman isompaan seuraan. Sitten olisko ollut D-pojissa lentopallon Uudenmaan pronssi, voitettiin se porukka mikä jäi toiseksi, voittajilla oli muun muassa MTV3 sponsorina, meillä oli paikallinen huoltoasema.
Nykyään pelaan säbää 5-divarissa ja samaten lentopalloa 5-divarissa, ei paikat(eikä kyllä taidotkaan)kestä ylemmälle, uskoisin.
Tällä hetkellä petankki, mölkky ja tikka ovat vahvoja lajejani!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös