Mainos

urheilukanava/joukkueanalyysit

• 5 170
  • 42

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti rtvaix
Joo ...

Kärjessä ovat TPS, Jokerit, Tappara ja Kärpät.

veditkös hiukkasen kotiin päin minä en kärppiä edes hyvällä optimismilla kuutta paremmaksi pistäisi. No jokasella on omat mielipiteet;)

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Tekniikkaa

Minulla ei Canal Digitalin kautta näy Urheilukanava lainkaan. Tai näkyyhän se, jos hajonnutta MPG-signaalia voi näkymiseksi kutsua. Jostain syystä signaalin taso on niin olematon, että kuva näkyy noin kerran minuutissa.

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
ItseProvoisdun

Joo ....

Siis itse provosoiduin urheilukanavan ohjelmasta, tai en oikeastaan provosoitunut, vaan tulin omalle "huvitteneelle päälleni."

Tiedän - en pysty olemaan objektiivinen, jos puhutaan yhtäaikaa sm-liigasta ja Kärpistä. Tosin ei se minun subjektiivisuuteni mennyt viime kaudella Kärppien osalta metsään. Se meni vain hieman alakanttiin. Yleisesti ottaen veikkasin silloin Kärppiä kuudenneksi ja usein silloin eri keskustelupalstoilla sain kuulla kommentteja tyyliin:

"Saa sitä unta nähdä." "Kyllä käppyrät tipahtavat maan tasalle eli jumbosijalle." Näin sanoivat useat asiantuntijat, jotka kirjoittavat usein ja muuten niin laadukkaasti.

Olin typerä, kun kirjoitin sen "sm-liiga kastijaon". Se tuli sinne vaan ikäänkuin itsestään johtuen oikeastaan tästä urheilukanavan sm-liiga katsauksesta. Olisin voinut jättää sen pois sen kastijaon. Tarkoitus oli vaan kritisoida Tamia.

Itse alan ajattelemaan näitä arvioitani kunhan olen tutustunut medioiden välityksellä näihin pienimpiinkin seuroihin. Ehkä sitten saa minultakin kuulla asiallisemman arvion. Joka vuosihan liigassa on ollut pari yllätystä. Mitkähän ne mahtavat olla alkavalla kaudella?

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kärppien uho ja tuho

Viestin lähetti Henkka
KYllä Kärpistä taitaa olla tulossa ens vuoden pannukakku.

Olen Henkan kanssa samaa mieltä. Lukon koulupojat kävivät rippileirillä Oulussa ja siinä sivussa voittivat Kärppien nimikko-turnauksen. 4000 oululaista joutuivat todistamaan mm. sen, että liigajumboksi veikkailtu joukkue pesi heidän suosikkinsa puhtaasti 3-0. Tämähän meni tietysti vain sen piikkiin, että Kärpät oli harjoitellut niin paljon kovempaa kuin Lukko.

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Re: Tami Show

Viestin lähetti Odie
Saimme myös kuulla mm., että Pasi Kuivalaisen tilanne Pelicansissa on "low risk, high reward" ja että Kiviharju ja Lehtinen ovat "heart and soul of tiipiies".

No Lehtinen ja Kiviharju on monessa mieless TPS:n sielu. Kiviharju on joukkuehengen ilmentymä ja Lehtinen pakiston ykkösnimi. Ainakin näin ennen kauden alkua veikkaan moista.

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Älä Hearsay viitsi enää.

Älä Hearsay viitsi enää. Sinä et tunnu pääseväsi noissa itkuissasi yhtään eteenpäin. Muistan sinut jo vuoden takaa pesästä, ja sinä yhä jatkat samalla itkulinjalla. Ei voi kuin ihmetellä, mistä sinä saat kaiken tarmosi noihin Kärppien antipatioihin? Vaihtasit levyä välillä, sillä tommonen itku tulee pidemmän päälle sinulle raskaaksi. Tämän enempää - yhden viestin - en aio siitä huolta kantaa. Toivottavasti järkipuhe tehoaa sinuun.

Harjoitusottelut ovat tärkeitä. Ne näyttää suuntaa, jos niitä osaa tulkita. Esim. valmentajalla löytyy varmasti riittävän hyvät selvitykset kulloisillekin otteille ja tuloksille. Ulkopuolisille harjoitusotteluiden tuloksissa riittää aina jossiteltavaa ja spekuloitavaa, mutta kun sarja eli SM-liiga alkaa, sen jälkeen eivät enää selitykset kelpaa, vaan ainoastaan pisteet ja voitot merkitsevät.

Kärppäturnauksen jälkeen Kärpät ovat nyt jo toisessa turnauksessa (Ärrä-cupissa Helsingissä) ja Lukko on pelannut yhden turnauksen Oulun reissun jälkeen. Itse Kärppien organisaatiolle Oulun turnaus merkitsi sitä, että turnaus järjestetään ilmeisesti myös ensi kesänä - ja silloin ei ole varmasti mukana turnauksen tämän kertainen voittajajoukkue. Ensi kesäksi turnaukseen houkutellaan joukkueita, jotka vetävät Raksilan halliin 5000-6000 ihmistä katsomaan keskellä kesää harjoitusturnausta.

Maestro

Jäsen
Mielestäni erinomaisen hyvän pohjan Kärppien sijoittumiseksi tulevan kauden runkosarjassa kärkipään sijoituksille antaa jääkiekon SM-liigan Internet-sivujen sisältämä joukkueiden harjoitusotteluista keräämien keskimääräisten pistesaldojen perusteella laadittu taulukko. Kärppien sijoitus on siinä neljäs. Ottelumäärät joukkueilla luonnollisesti vaihtelevat runsaasti, kuten myös vastustajajoukkueiden taso. Täällä kuitenkin väitettiin, ettei olisi minkäänlaisia perusteita oululaisten rankkaamiseksi kärkikvartettiin. Itsekään en sellaiseen sijoitukseen usko. Rankkasinpa kärppälauman Kausiveikkaus 2001-02 -ketjussakin sijalle seitsemän. Kiekkotietämykseltään järvisimpukan tasolle, Kärppiin kuin paavi Raamattuun luottavalle, ei ole oikeutta alentaa. Tässä vielä tuo tilasto keskiarvojen osalta.

Jokerit 1,67
HPK 1,45
TPS 1,36
Kärpät 1,17
SaiPa 1,13
Ässät 1,08
Pelicans 1,08
Blues 1,00
Tappara 1,00
Ilves 1,00
Lukko 0,94
JYP 0.89
HIFK 0,78

msg

Jäsen
Myllyskin kieli keskellä suuta?!

Jos ovat Pirnes ja Draper antaneet ymmärtää organisaation valmentajineen olevan hätäilevää ja huutavaa sorttia, ei antanut Myllyskään oikeastaan vastausta Tynin kyselyihin Tuomesta.

Olisi herättänyt uskoa ensi kauteen, jos Jamo olisi voinut jotain positiivista sanoa Timpasta. Tuntui vain väistelevän kysymystä tai ainakin sellainen tunne haastattelusta jäi.

Ehkä sisäinen pessimisti nostaa taas päätään, mutta eiköhän taas helmikuussa aleta laskea kenen pitää voittaa ja kenen hävitä, että edes teoriassa Espoossa pelattaisiin playoff-kiekkoa.

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin tasaista, niin tasaista..

Tämän kauden liigaan lähdettäessä on hirveän vaikea yrittää asetella joukkueita paremmuusjärjestykseen. Ainoastaan Jokerit ja Tappara vaikuttaa muita riittävän paljon peremmalta ja tullevat keikkumaan neljän parhaan joukossa koko runkosarjan. Pelkän roosterin perusteella tähän kärkikastiin laskisin vielä Bluesinkin, mutta Tuomen vaikutus joukkueeseen tuntuu olevan niin arvaamoton, jotta sijoituksen veikkaus on lähinnä arpapeliä. Tuomen olisikin aika näyttää arvostelijoilleen!

Kärjen jälkeen tuleekin suuri rypäs, jossa sijoitukset vaihtelevat rajusta ja piste-erot ovat minimaalisen pienet; voisi jopa olettaa, että 4-5 pisteen sisällä on sijat 4 - 8 pitkin kautta.
Liigassa ei ole myöskään nähtävissä yhtään heittopussia, sillä ennakkoon materiaalitaan kapeimmat porukat - Lukko, JYP ja SaiPa - taistelevat kaikki myös viimeisistä pleijaripaikoista.

Myöskin keskenään epätasaiset välisarjat keikuttavat voimasuhteita sarjataulukossa vähän väärin perustein. Olettaisin, että A-lohkossa esim. Blues tulee keräämään ensi kaudella TPS:lta ja IFK:lta viime vuotista enemmään pisteitä. Myöskin B-lohkossa Ässien ja Lukon voimasuhteet näyttäisi kääntyneen päinvastoin. C-lohkosta tullee olemaan hyötyä vahvistuneelle HPK:lle ja Kärpille... vai vieläkö Pelikaanit jaksavat nöyryyttää Kärppiä ottelusta toiseen ja viedä koko potin? Veikkaapa siinä sitten sijoituksia...

Tässä tullaakin sitten siihen, että fanit ympäri Suomen näkevät suosikkijoukkueensa milloin milläkin sijalla lopullisessa sarjataulukossa ja kaikki ovat kuitenkin lähes oikeassa.. tai eivät ainakaan pahasti väärässä.

Viimeksi muokattu:

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Omassa asteikossani,joka perustuu tieteelliseen matemaattiseen näkemykseen ensi kaudesta,Kärpät menee pleijareiyhin 67% todennäköisyydellä.Se on enemmän kuin Ässien,Pelicansin ja SaiPan,mutta ei paljon.Voi olla,että nämä joukkueet ovat lopussa viivalla aivan muutaman pisteen sisällä.Eli sijoitukseksi muutettuna ennustan Kärpille sijaa kuusi.Tuo lohkojako ainakin ennakkoon on Kärpille edullinen.

Ässien Sveitsin pelien perusteella usko joukkueeseen nousi.Ei yhtään huonoa peliä koko viikon aikana.SK turnaus sattui kaiketi harjoitusten suhteen huonoon aikaan ja se luultiin voitettavan puolivaloillakin.

Monet ajattelevat liikaa viime kauden perusteella.Juuri Ässien kohdalla kausi oli niin poikkeuksellinen,ettei se ennusta mitään.

Kärppien fanien euforian ymmärtää,mutta kuinkahan käy.Ja Bluesilla on nyt SE kausi,jolloin kaikki ei enää saa mennä pieleen.Jotkuthan väsäävät joukkueesta jo mestaria.Onnea ja menestystä sarjaan Espooseen.

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Jos Tamminen on sitä mieltä että Kärppien pitäisi olla rukosarjassa vähintään viides, niin eipä kannata etelän miesten alkaa yleistämään Kärppiä ja sen faneja uhoajiksi. Joukkuetta vasta rakennetaan tulevia kausia varten ja resurssit kieltämättä tarjoavat hyvää tulevaisuutta ajatellen. Itse odotan tasaisempaa kautta kuin viime vuonna ja playoff-paikkaa, ei muuta. Ja vielä muistutuksenä etelän vetelille..mitali on pelaajien itsensä asettama tavoite, ei seurajohdon tai meidän fanien. Herkästippä vedettiin herneet nenään siellä etelän suunnalla, kaikki eivät näköjään vielä tunnista/tiedä rtvaix:in kirjoitustyyliä.

axe

Jäsen
Mun nähdäkseni Tamminen uhoaa Kärppien loistavuutta lähinnä vain sen takia, että pääsisi sitten jälkiviisastelemaan, että eikö valmentaja pystynyt tuota nippua saamaan viiden sakkiin. Tai sitten vähättelemään, että kai nyt tuo onnistuisi keltä tahansa.

Kyllähän Tami nytkin tykitteli, että Kärpät uusien hankintojensa jälkeen on paljon parempi joukkue kuin viimevuotinen, mutta siitä huolimatta se ei tule tekemään enempää maaleja kuin "Tammisen Kärpät". Pelaa kuulemma tylsää peruuttelevaa kiekkoa. "Mä en tykkää siitä."

Nauratti muuten kun Tamminen sai melkein jokaisen joukkueen tähtikuusikkoon aina jonkun "oman pelaajansa". Piekkolat, Pirnekset ja Virkkuset löytyi helposti, Siltavirtaa ei sentään kehdannut laittaa.

Odie

Jäsen
Viestin lähetti axe
Piekkolat, Pirnekset ja Virkkuset löytyi helposti, Siltavirtaa ei sentään kehdannut laittaa.

Niin, kyllähän Tami Siltavirtaakin kehui kovasti. Katsojalle välittyi kuva, että Tami olisi hänetkin nostanut huipputasolle. Onneksi Tyni hoksasi heittää, että Siltavirtahan ei mahtunut Tamin pelaavaan kokoonpanoon. Tähän Tami hetken mietittyään vastasi, että hän kuitenkin hommasi Siltavirralle huippupaikan Brittein saarilta... Kehityttyään siellä vuoden, Siltavirta ottaa kuulemma paikan Kärppien kokoonpanosta.

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Re: Myllyskin kieli keskellä suuta?!

Viestin lähetti msg
Jos ovat Pirnes ja Draper antaneet ymmärtää organisaation valmentajineen olevan hätäilevää ja huutavaa sorttia, ei antanut Myllyskään oikeastaan vastausta Tynin kyselyihin Tuomesta.

Olisi herättänyt uskoa ensi kauteen, jos Jamo olisi voinut jotain positiivista sanoa Timpasta. Tuntui vain väistelevän kysymystä tai ainakin sellainen tunne haastattelusta jäi.

Ehkä sisäinen pessimisti nostaa taas päätään, mutta eiköhän taas helmikuussa aleta laskea kenen pitää voittaa ja kenen hävitä, että edes teoriassa Espoossa pelattaisiin playoff-kiekkoa.

Tulee vaan väistämättä mieleen, että jos maajoukkuesentteri Pirnes vaeltaa divaritasolla lähes koko kauden, plusmiinus -17 ja pisteitä myöskin heikosti, ehkä valmennusjohdolla on aihetta hiukan ääntään korottaakin. Ja siinä tilanteessa pelimies ehkä ymmärtäisi, ettei kaikki ole omassa suorituksessa ihan kohdallaan... sama pätee Draperiinkin. Kovat satsaukset kovan luokan pelaajiin tuovat mukanaan myös odotuksia. Ja kaikella syylläkin Blues oli viime kaudella Pirnesten ja Draperien ja kumppaneiden suorituksiin pettyneitä.

En siis halua millään tavalla puolustella Tuomea, mun mielestä omien pelaajien julkinen kritisointi ei ole parasta joukkuehengen nostatusta. Toivottavasti kaveri on oppinut viime kauden virheistään, muuten kaveri on jouluun mennessä ex-valmentaja.

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Ehkä Tuomi yrittää saada huutamisellaan ja meuhkaamisellaan samanlaista auktoriteettia kuin eräällä viime kauden päätteeksi valmentajan hommat jättäneellä ja kehitysjohtajaksi siirtyneellä miehellä on. Ehkä...

Woland

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Suomen maajoukkue
Re: Re: Myllyskin kieli keskellä suuta?!

Viestin lähetti Kaljami

Tulee vaan väistämättä mieleen, että jos maajoukkuesentteri Pirnes vaeltaa divaritasolla lähes koko kauden, plusmiinus -17 ja pisteitä myöskin heikosti, ehkä valmennusjohdolla on aihetta hiukan ääntään korottaakin. Ja siinä tilanteessa pelimies ehkä ymmärtäisi, ettei kaikki ole omassa suorituksessa ihan kohdallaan... sama pätee Draperiinkin. Kovat satsaukset kovan luokan pelaajiin tuovat mukanaan myös odotuksia. Ja kaikella syylläkin Blues oli viime kaudella Pirnesten ja Draperien ja kumppaneiden suorituksiin pettyneitä.

En siis halua millään tavalla puolustella Tuomea, mun mielestä omien pelaajien julkinen kritisointi ei ole parasta joukkuehengen nostatusta. Toivottavasti kaveri on oppinut viime kauden virheistään, muuten kaveri on jouluun mennessä ex-valmentaja.

Tässä tapauksessa tulee minun mielestäni pohtia syy-seuraus-suhdetta.Eli onko äänen korottaminen todellakin seurausta huonosta pelistä,vai voisiko huono peli olla seurausta äänen ennenaikaisesta korottamisesta?Itse pidän Tuomea impulsiivisena ja hieman agressivisena tyyppinä,joten voisin kuvitella jälkimmäisen vaihtoehdon olevan lähempänä totuutta.Ja vaikka Tuomi olisikin antanut Pirnekselle ja Draperille tilaa ennen äänensä korottamista,niin olet oikeassa,että pelaajien julkinen kritisointi on typerää.Minä olen saanut Tuomesta sellaisen käsityksen,että miehen suurin vika olisi juuri psykologisen silmän puuttuminen.

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Re: Re: Myllyskin kieli keskellä suuta?!

Viestin lähetti Kaljami

Näinhän se on, eli tuskin se valmentaja huutaa naama punaisena jos joukkue voittaa tai suorittaa työtään hyvin. Toisaalta osa ihmisistä ei pysty ottamaan vastaan suoraan kritiikkiä vaan
masentuvat ja mahdollisesti suorittavat vielä huonommin, siinä on sitten kierre valmis.

Piiskaa ja palkitsemista sopivassa suhteessa ja sopivissa tilanteissa. Itse uskon kyllä, että Jääkiekkojoukkue miehisenä organisaationa saattaa vaatia kohtalaisen koviakin johtamisotteita ja joukkueiden ns. 'tähdet' varmasti
vaikeuttavat joukkueen kurinalaista johtamista.

msg

Jäsen
Tuomesta vielä

Vaikkei ehkä otsikkoon kuulu ja ehkä Timpasta olisi aineksia vaikka uuteenkin otsikkoon.

Tuli mieleen että onko kukaan kiekkoa seuraava kuullut kenenkään liigassa tai sen ympärillä pyörivän suusta positiivista kommenttia Timo Tuomesta?

Negatiivisia asioita, haukkuja ja muita lienee runsaasati?

Ainoa minkä itse muistan kuulleeni on tuo Salonojan kehut siitä että Tuomen haluama kiekko on sitä mitä Jussikin haluaa.

Toisaalta jos pitää rythm'n'bues musiikista ei voine olla ihan toivoton tapaus?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy