Mainos

Unettomuus

• 15 824
  • 56

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Lääkärille vaan @12961

Minulla oli myös tuossa syksyllä ongelmia nukkumisen kanssa. Stressi siinä oli taustalla, ja kun kroppa kävi ihan kamalilla ylikierroksilla, niin ei nukkumisesta tullut yhtään mitään. Tiedän syyn tuon stressin taustalla, ja sen purkaminen lopulta ratkaisi ne uniongelmani.

Siinä oli jo vaikeuksia ollut ennen sitä nukkumisen kanssa, ja se lopulta ajautui siihen että en nukkunut kahteen yöhön peräkkäin juuri ollenkaan. Siinä oli yövuoro vielä tulossa, niin siinä kohtaa oli pakko nostaa kädet pystyyn, ja soitin työterveyteen. Sieltä sain viikon sairaslomaa ja unilääkkeet.

Nuo lääkkeet kyllä sitten vaivuttivatkin uneen vaikka väkisin. Jotenkin ne lamaannuttaa keskushermostoa, joka minulla silloin kävi ihan villinä. Sen pari viikkoa niitä käytin, ja sen jälkeen olen taas nukkunut ihan hyvin, enkä ole tarvinnut mitään nappeja. Tärkeämpi juttu oli kuitenkin varmasti se sairasloma, että sain sen aikana katkaistua tuon unettomuuden kierteen.

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Surkea vaiva - itsellä ei tosin kokemuksia yläasteen jälkeen, silloin vihasin mennä kouluun, koska muutama yksilö riivasi/koulukiusasi päivittäin ja sen myötä unetkin meni, kun vaan harmitti odottaa koulupäivän alkua. Onneksi koulussa oli hyvääkin ja muuten, niin pystyi tätäkin ongelmaa lähestymään jotenkin pohtien jopa niillä ikävuosilla.

Lampaat tuli laskettua jne, mutta lopulta tajusin koittaa Walkmania ja laitoin siitä YLEn yöradion päälle, eikä pettänyt kertaakaan - täydellistä unilääkettä. Välillä tuli kuunneltua pidempään, välillä lyhyempään, mutta sen verran nukuttavaa kontenttia on, että itselle - tuossa tilanteessa - toimiva ja kepeä ratkaisu. Sen jälkeen tilanne koulussa helpotti ja ei ole tullut sitten yöradiota kuunneltua näissä merkeissä, vain armeijassa päivystämässä ollessa ja yötöissä ollessa, ja kyllä alkoi nukuttamaan näissäkin merkeissä.

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itselläni oli joskus puolen vuoden jakso, jolloin nukuin vain noin joka toinen yö. Joka toisen sitten valvoin, ja stressasin unettomuutta joka aiheutti noidankehän kun jo nukkumaanmeno alkoi jännittää. Kaikki netistä löytyvät niksit ja kikat tuli yritettyä, viilentää makuuhuone, syödä ja liikkua oikein jne., mutta vaiva ja ahdistus senkun paheni. Kunnes yhtenä päivänä päätin, etten enää välitä siitä olenko nukkunut vain en, elän silti niin normaalia elämää kuin pystyn. Enhän minä väsymykseen kuitenkaan kuolisi. Sen oivalluksen jälkeen uni palasi heti, kun lopetin asian murhetimisen. Sen koommin ei ole unettomuus vaivannut.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen nauttinut unettomuudesta jo toistakymmentä vuotta. Aluksi se lähti keväisestä unettomuudesta, kun heräsin aina aamuyöllä valoon, enkä saanut enää unta. Sitten myöhemmin huomasin, että unettomuus tulee talvellakin täydenkuun aikaan, vaikka en kuuhulluksi itseäni edelleenkään laske. En seuraa kuun tilannetta, mutta aina kun unettomuutta on ollut, olen huomannut, että on täysikuu.

Kaikenlaisen unettomuuden sinetöi muutaman vuoden takainen exäni, joka ei pystynyt nukkumaan ilman nukahtamislääkkeitä. Sitten aloin popsia niitä itsekin, ja nyt en osaa enää nukkua ilman. Saatan nukahtaa ilman niitä, mutta unet jäävät muuten todella huonoiksi. Tämä on outoa, koska on kyse nukahtamislääkkeistä, ei unilääkkeistä.

Tänään kävin hakemassa taas Ketipinoria apteekista. Se maksoi 6,66 euroa. Hinta kertoo siitä, miten vittumainen ongelma tämä on.

Glove

Jäsen
Joo vittumaistahan tämä on. Joskus 2015-2016 talvella alkoi ja jatkuu edelleen. Onneksi on monen kokeilun kautta löytynyt lääkkeet millä saan yleensä nukuttua. Jostain syystä nekään ei aina toimi, sen voi todeta tuolta Yöketjusta.

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin edelleen huonosti nukkuvana on muuten kohtuullisen perseestä herätä keskellä yötä erittäin selkeään uneen, missä soi herätyskello. Siinä räpyttelet itsesi hereille vain tajutaksesi että ei se kello oikeasti soi vielä muutamaan tuntiin... Ei muuten ole helppo saada siitä uudelleen unen päästä kiinni...

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo taas yö ilman sekuntiakaan unta. Edellisyönä 4.5 tuntia ja sitä edellisenä nolla. Kolmeen yöhön siis toi 4.5 tuntia ja eikun skarppina töihin.

Alkosta pääosin johtuu ja varmaan verenpaine jyskyttää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy